سلام بهشون بگو با کاغذ بسته های ۱۰۰تایی ۱۰ تایی و ۱یکی درست کنن و بعد بگو مثلا ۴۰۰ رو بصورت مساوی به دو قسمت تقسیم کن
ممکنه از بسته ۱۰۰ تایی یا ۱۰ تایی استفاده کنن مهم اینه که تقسیم بندی درست باشه
بعد عدد ۴۸۰ رو بده بعد ۴۸۹ بده اینجوری در ابتدا با دست ورزی به بچه ها تقسیم رو یاد بده بعد شروع کنه به تدریس کردن و توضیح تقسیم چکشی و قسمت های مختلفش اینجوری دیگه بچه ها راحت میتونن متوجه بشن
محشره این شعر : حتما وقت بزارید و بخونید..
(((دفترت رامیفروشی دخترم ؟)))
باز شد درب کلاس و همچو رخش ..
قامت استاد زد بر دٍیده نقش ..
گفت بر پا مبصر و ، کلِّ کلاس ..
پر شد از یک ترس و یک بیم و هراس ..
درب را مبصر پس از یک لحظه بست ..
دست بالا برد و در جایش نشست ..
دیده گانی خشک و سرد و سخت گیر ..
بود در سیمای این استاد پیر ..
با تحکّم گفت برجا ای کلاس ..
یک صدا گفتند آنها هم سپاس ..
بعد از آن استاد با لبهای ریز ..
گفت دفترهای انشا روی میز ..
یک به یک سر زد به کل میزها ..
باز گشت از پشت رخت آویزها ..
سر زد و دید و سر جایش نشست ..
چانه را انداخت در چنگال دست ..
گفت جمعا از شماها راضی ام ..
راضی از تدریسهای ماضی ام ..
درس انشای شماها خوب بود ..
هم مرتب بود و هم مرغوب بود ..
گر چه این یک درصد از بین صد است ..
این وسط اما یکی خیلی بد است ..
آخرین بار تو باشد یاسمن ..
پدرت فردا بیاید پیش من ..
دفترت کلا سیاه است و کثیف ..
با چه رویی می گذاری توی کیف ؟..
گر چه انشای تو زیبا بود و بیست ..
نمره ات اما به جز یک صفر نیست ..
زودتر بیرون برو از این کلاس ..
تا نبینم صورتت را ناسپاس ..
یاسمن اما فقط لبخند زد ..
بغض را با خنده اش پیوند زد ..
شرمگین بود و نگاهش غصه دار ..
پشت لبخندش نگاهی بی قرار ..
گفت بابایم پریشب گفته است ..
دفتری در آرزویش خفته است ..
آرزو دارد که مال من شود ..
دفتر انشای سال من شود ..
گر که قسمت بود و او کاری گرفت ..
دستهایش را به دیواری گرفت ..
چون حقوقش را بدادند و نخورد ..
مثل آن قبلی که یکجا دزد برد ..
پول صاحب خانه را باید دهیم ..
بعد از آن هم نانوا آقا رحیم ..
مانده ی بقالمان حاجی حبیب ..
ذیحسابی های این مرد نجیب ..
بعد از اینها هم که مادر ناخوش است ..
کوره ی آجر پزی پشتش شکست ..
بس که آجر برده در سرما و سوز ..
شب نشد بی ناله هایش وصل روز ..
کاش دارویی به مادر می رسید ..
درد جانکاهش به آخر می رسید ..
بعد از آن دیگر منم با دفترم ..
مطمئنا دفترم را می خرم ..
چون خریدم می نویسم توی آن ..
تانباشد از سیاهی ها نشان ..
نیست لازم تا کنم من بعد از این ..
پاک مشق قبلی ام را نازنین ..
بعد از آن بر دفتر و بر یاسمن ..
آفرین میگویی ای استاد من ..
با اجازه میروم پیش مدیر ..
رو سیاهم من ، ببخش استاد پیر
اشک در چشم معلم حلقه بست ..
نرم نرمک بغض قلبش را شکست ..
روی خود را برگرفت از بچه ها ..
شانه می لرزید و بغضش بی صدا ..
با همان چشمان بغض آلود گفت .
وای از شهری که وجدانش بخفت .
یاسمن، بانو،نمی خواهد نرو ..
جای خود بنشین ودیگر پا نشو ..
عینکم را شست اشک پاک تو ..
سوختم از سینه ی صد چاک تو
دفترت خوب و قشنگ است و تمیز ..
حیف باشد مانده باشد روی میز ..
مثل قران می گذارم بر سرم ..
دفترت را می فروشی دخترم؟
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ مخصوص شب آرزوها
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
سوال شماره ۳۲❓دانش آموز پسر کلاس چهارم دبستانی دارم که خیلی بیش فعال است ، خیلی دعوا میکرد مرتب رو زمین می افتاد ،بچه های کلاس خود و زنگ تفریح دانش آموزان دیگر را میزند ،در سالن عمدا می افتد رو زمین ،بعد بلند میشود میخندد .
✅ پاسخ:
برخی از کودکان رفتارهایی را در زمان و مکان نامناسب انجام می دهند و والدین آن ها نیز به اشتباه شروع به تشویق کردن آن ها یا پاداش دادن می کنند . کودک به تدریج متوجه می شود که اگر این رفتار ها را انجام دهد والدین و دیگران به او توجه خواهند کرد و مدام آن ها را تکرار می کند و به مرور به این کار عادت می کند . این رفتار ها در کودکان بیشفعال بیشتر دیده میشود .لازم است توصیه های زیر را هم شما در کلاس خود و هم والدین در منزل انجام دهند.
✍ زمانی که دانش آموز اقدام به رفتار های نامطلوب میکند به او توجهی نکنید به سایر دانش آموزان هم آموزش دهید که به دانش آموز مورد نظر توجهی ( اعم از نگاه کردن ، خندیدن ، و .....)نکنند ، و زمانی که دانش آموز رفتار مطلوبی نشان می دهد هر چند کوتاه و کم به او توجه کنید و با توصیف کلامی رفتار او در جمع ، به طور مثبت به او توجه کنید ( مثلاً آفرین به علی که به خوبی به درس گوش می دهد ).
✍ زمانی که دانش آموز مورد نظر می خواهد برای رسیدن به خواسته اش از روش ها و رفتارهای غلط استفاده کند توجهی به خواسته او نکنید .و از او بخواهید احساس و خواسته ی خود را با صدای ملایم و بدون گریه و...بیان کند و تا زمانی که خواسته ی خود را به زبان نیاورد پاسخی از طرف شما دریافت نمی کند و قطعا در این مورد جراتمند باشید .
✍ اجرای برنامه های منظم و همگانی برای مقابله با جلب توجه
بهتر است قوانینی تعیین کنید که تمام دانش آموزان کلاس به انجام آن ها باشند ، این برنامه ها از قبل تعیین شده است و متناسب با سطح شناختی و توانایی کودک می باشد .به طور مثال سکوت موقع تدریس درس ، بدون اجازه بیرون نرفتن از کلاس ، نخوردن خوراکی در کلاس ، و....... هر از گاهی ( هفتگی ) به دانش آموزان منظم و مجری قوانین پاداش دهید تا دیگران تشویق به اجرا شوند .
✍ دادن مسولیت های محدود به صورت دوره ای به دانش آموزان و تشویق و ترغیب به اجرای آن ،تا دانش آموزان شرایط مناسب برای دیده شدن به شکل مثبت داشته باشند که علاوه بر افزایش اعتماد به نفس می شود دانش آموز توجه دیگران را به شکل مثبت و مطلوب به خود جلب می کنند.
ناهید کیوان منش
#اختلالات_رفتاری_بیش_فعالی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
متن روز پدر برای بچه های کلاس اول👇
خُدا به من پِدر و مادر داده است.
مادَرَم خیلی مهربان است.
او همیشه کِنارِ من و مُراقِبِ من است.
پِدَرَم مُراقبِ من و مادَرَم است.
او تَلاش می کند تا ما شاد باشیم.
پِدَرَم خیلی به فِکرِ خانواده است.
او کار می کُنَد و خسته نمی شود.
در سال یک روز به اِسمِ پِدر است.
پِدَرَم، من هر روز تو را دوست دارم.
پِدَر جان، روزت مُبارَک.