eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.5هزار ویدیو
16.5هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشکیل حکومت سلوکیان در ایران🇮🇷
نمونه سوال فصل اندازه گیری
نمونه سوال ریاضی عدد مخلوط و اعشاری همراه پاسخ
🔴🔴سوال ۳۵ دانش آموزی در کلاس دارم که بیش فعال هستند و دیر آموز. دوبار در کلاس حالت پرخاشگری به ایشان دست داده که بار دوم خیلی بیشتر بوده البته هردو مواقعی انجام شده که من در کلاس نبودم... اینجور مواقع منِ معلم چیکار کنم؟ افراد دیگه رو از کلاس بیرون کنم و بزارم کار خودشو انجام بده یا نه به اجبار نگهش دارم و سعی کنم بزور جلوشو بگیرم؟ 🔵🔵پاسخ سلام. دانش آموزی که بیش فعال هست حتما باید ارجاع داده شود به روانشناس و روانپزشک تا هم رفتار درمانی کار شود هم اگر نیاز به دارو دارد بگیرد و هم چنین پرخاشگری یک دانش آموز ممکن هست به عوامل متعددی برگردد یکی همین دیر یاد گرفتن که معمولا همراه با سرزنش و ایجاد سرخوردگی توسط خانواده و مدرسه انجام می شود و باید علت یابی شود و ریشه آن پیدا شود و با خانواده صحبت کنید و آنها را در جریان بگذارید و اگر این رفتار شدید هست و آسیب زننده به دیگران باید این هم ارجاع به روانشناس و روانپزشک را داشته باشید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🔴🔴سوال۳۶ سلام معلم کلاس اول چقدر روی خوش خط شدن بچه ها تاثیر گذار هست؟؟ دانش آموز پسر و راهکار بجز تهیه کتاب خط چیه؟؟؟؟ 🔴🔴پاسخ ۱- الگوی خوبی باشید اگر به عنوان الگوی او، خط بدی دارید از خودتان شروع کنید. باید خط خود را اصلاح کنید. یا  اینکه توجهش را به سمت خط کسانی که زیبا می‌نویسند هدایت کنید! خیلی ساده و بدون هیچ توضیحی. ۲-ایجاد اعتماد به نفس در کودک اعتماد به نفس او را بالا ببرید. هر چقدر که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشد بهتر می‌تواند توانایی‌های خود را به کار بگیرد. از او بخواهید یک بیت شعر را با خطی زیبا روی کاغذی زیبا و تمیز بنویسد. به او نشان دهید که بسیار خوب عمل کرده؛ حتی اگر چندان هم خوب عمل نکرده است. این کاغذ را روی یخچال یا بالای میز کار خود بچسبانید. با این کار او بااعتمادبه‌نفس‌تر می‌شود. ۳-شروع خوب را جدی بگیرید بهترین زمان برای خوش خط نوشتن کودکان در همان ابتدای یادگیری حروف الفبای فارسی می‌باشد. تمرین خوش خطی کلاس اولی ها را جدی بگیرید. معلم این مقطع باید بتواند به خوبی خط زیبا را به او آموزش بدهد. آموزش‌های خط در این مقطع پایه و اساس خط کودک در آینده را شکل می‌دهد. جهت صحیح حرکت دست و رسم الخط اصولی حروف زمینه ساز خوش خط بودن دانش آموزان می‌باشد. 4. تقویت مهارت دست ورزی دست ورزی یعنی استفاده درست از عضلات دست. این مهارت در همه‌ی کودکانی که از سلامت کافی برخوردارند وجود دارد. اما میزان آن متفاوت است. ممکن است کودک شما مهارت دست ورزی ضعیف، متوسط یا خیلی خوبی داشته باشد. در هر سه شرایط می‌توانید با استفاده از تمرین‌های مناسب این مهارت را در آن‌ها تقویت کنید و آن را تا سطح خیلی عالی پیش ببرید. هر چقدر که این مهارت در کودک شما بیشتر باشد خوش‌خط‌تر خواهد شد. تمرین‌هایی مثل خمیر بازی، بازی با اسلایم، نرمش و ورزش انگشتان دست و … از مهم‌ترین روش‌های دست ورزی هستند و مناسب ترین تمرین خوش خطی کلاس اولی ها به حساب می‌آیند. از قلم و کاغذ استاندارد استفاده کنید قلم و کاغذ تاثیر بسیاری بر زیبا نوشتن دارند. مخصوصا در ابتدای کار که خوشنویسی برای کودک کاری سخت به نظر می‌رسد، در انتخاب قلم و کاغذ دقت کافی داشته باشید. به طور معمول مداد مشکی نوک تیز بهترین قلم برای تمرین خوش خطی دانش آموزان و کودکان می‌باشد. به همین دلیل است که بسیاری از معلمین عزیز استفاده از مداد نوکی ( اتود ) را به دانش آموزان به ویژه در سال‌های اول دبستان توصیه نمی‌کنند. 5. تمرین خوشنویسی با کتاب خط او را در آموزشگاه‌های خطاطی ثبت‌نام کنید. یا این‌که از محصولات آموزشی‌ که به این منظور ارائه شده‌اند استفاده کنید. کتاب‌های خط که سرمشق خوشنویسی دارند می‌توانند به عنوان یک تمرین خوش خطی خوب و سرگرم‌کننده در خانه استفاده شوند. این کتاب‌ها خودآموز‌اند و به خوبی می‌توانند نیاز شما را در رابطه با آموزش خوشنویسی در خانه به کودک رفع کنند. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
☑️ سوال شماره ۳۷ ❓ معلم پایه پنجم هستم و کلاسم مختلط هست دانش آموزان دختر و پسر به هم گرایش پیدا کردن و چندین جلسه با اولیا و خود دانش آموزان در جهت حل این مشکل برگزار کردیم اما همچنان درگیر هستیم ،چه راه حلی پیشنهاد میدید؟ پاسخ ✅ گرایش به جنس مخالف معمولا در دوره اول نوجوانی یعنی بین ۱۲ تا ۱۶ سالگی مخالف رخ می‌دهد و احساس دوست داشتن،که قبلاً به خود فرد و دوستان و همکلاسی و معلم ختم می‌شد، به جنس مخالف هم کشیده می شود. معمولاً بعد از شانزده سالگی احتمالا گیر افتادن در عشق به جنس مخالف بیشتر است که اغلب مشکلاتی را هم به همراه دارد؛ معمولاً در کلاس های مختلط در سنین دبستان کمتر دیده می شود در چنین شرایطی بیشتر جنبه ابراز وجود دارد و بیشتر هر دو جنس تمایل دارند برتری خود را نمایش دهند و زیباتر و بهتر نشان داده شوند ،این از ویژگیهای دوره نوجوانی هست و زیاد به خودشان ،ظاهر و رفتارشان توجه میکنند ،تقریبا دنبال الگو برداری از مدل ها و سلبریتی ها هستند ،هر چه قدر بیشتر مشغول فعالیت های هنری باشند بیشتر تخلیه هیجانی می شوند . امروز متاسفانه به دلایل مختلفی بلوغ زود رس دیده میشود که قطعا در کلاس های مختلط باید معلم یک سری قوانین و مقررات بارز و مشخص تدوین شود .با برگزاری مسابقات علمی، هنری مثل نقاشی ، و کاردستی و... می توان به بروز احساسات به شکل مثبت اقدام کرد. از دانش آموزان موفق در رشته های مختلف دوره متوسطه اول دعوت کنید تا روند ایجاد الگو های موفق و در دسترس تسهیل کنید . معمولاً در کلاس ممکن است دانش آموزان دو جنس در رقابت برای جلب توجه شما به عنوان آموزگار ،با هم بحث و مجادله کنند، به توصیه های زیر توجه کنید. کارهایی که شما می‌توانید سر کلاس انجام دهید: ⬅️ قضاوت نکنید و حق را به هیچ طرفی ندهید چون شما از اتفاقات قبل از کلاس مطلع نیستید. ⬅️ به‌سرعت موضوع را عوض کنید. برای این کار می‌توانید درس جدید را فوراً شروع کنید. اگر معمولاً ارائه در کلاس با حواشی همراه است، قانون جدید بگذارید و آن قانون اینکه نیازی نیست کسی ارائه‌ها را تحلیل و تفسیر کند. ⬅️ از آن‌ها بخواهید نظرشان در رابطه با ارائه را فقط به‌صورت کتبی بیان کنند و اجازه‌ی اظهارنظر شفاهی به هیچ‌کس ندهید. ⬅️ در زمان اجرای قوانین جدید نیازی نیست دلیل اجرای این قوانین را بگویید. فقط بگویید با این روش کار سریع‌تر پیش می‌رود و همه می‌توانند نظر خود را بیان کنند موفق باشید ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
سوال شماره ۳۸❓عزیزم مدیرمدرسه پسرانه هستم واقعا امسال خیلی اذیت میشم احساس می کنم دانش آموزان توجه ای به قوانین مدرسه ندارندازقبیل اذیت کردن بی جای آنها ،زنگ صف،ورودبه کلاس،سروصدای بیش ازاندازه، آشغال ریختن درکلاس وحیاط مدرسه... لطفا راهنمایی بفرمایید. ✅ پاسخ: معلمان اغلب رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان خود را با صفاتی مانند لجباز، پرخاشگر، گستاخ، حاضرجواب، قانون‌شکن، بهانه‌گیر، دروغ‌گو، شلخته، بی‌اعتنا، عصبی و… بیان می‌کنند.بیشتر این علایم واکنش به محرکات درونی و بیرونی می باشد. در برخورد با دانش آموزان ابتدایی ،باید از ارایه دستورات مبهم، کلی و تکراری اجتناب کرد. برای مثال، به جای این که بگوییم: «منظم باش»، شفاف و مشخص بگوییم که از او چه می‌خواهیم. به جای سخنرانی و بحث و جدل، باید کوتاه و موثر با لحنی محکم ولی در کمال آرامش به او گوشزد کنیم که رفتارش در ما چه تأثیری گذاشته و اگر از این رفتار خود دست برندارد، چه عاقبتی در انتظار اوست. بهتر است ،با مشاركت دانش آموزان ليستي از مهمترين قوانين در مدرسه به ترتيب و همراه با روش انجام دقيق آن ها تهيه كرده و پس از مشخص كردن نوع محروميت براي انجام ندادن شان، با قاطعيت اجرا كنيد. * عوامل مشكل ساز را شناسايي و در جهت رفع آنها اقدام نماييد. * به نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي دانش آموزان بيشتر توجه كنيد. * سعي كنيد فرصتي را ايجاد كنيد تا كودكان بتوانند نسبت به رفتارهاي نامناسب خود فكر كنند. * ارتباط خود را با والدین دانش آموزان بيش از پيش تقويت كنيد. * ار تنبيه بدني اكيداً خودداري نموده و در صورت نياز از محروم سازي هاي كوتاه مدت استفاده كنيد. * براي شنيدن مسائل و مشكلات دانش آموزان وقت گذاري كنيد. * از ســــرزنش و تحقير كردن و مقايسه دانش آموزان جداً خودداري كنيد. * علايم هشدار دهنده خشم را به دانش آموزان آموزش دهيم تا بتوانند خشم خود را بهتر كنترل كنند از جمله علايم : علايم جسمي مثل (افزايش ضربان قلب، سريع شدن تنفس، عرق كردن، سفت شدن عضلات ، داغ شدن بدن و ...) علايم فكري مثل (ازش متنفرم، مي خوام بزنمش، داره به من زور ميگه و ...) علايم رفتاري مثل (داد زدن، تهديد كردن، لرزيدن، لگد و كتك زدن، گريه كردن و ...) * روشهاي آرامش دهي را به آنها آموزش دهيد از جمله : - تنفس عميق : يعني دم عميق با يك شماره و نگهداري هوا در شش ها تا چهار شماره و بعد بازدم آهسته با دو شماره - تجسم : يك تصوير آرامش بخش مثلاً خود را شناور داخل يك قايق كه به آرامي همراه امواج تكان مي خورد تجسم كنيد يا تصور يك ساعت شني كه عصبانيت مثل دانه هاي شن به آرامي از بدنش خارج مي شود. - روش آدم آهني و عروسك پارچه اي : از او مي خواهيم مثل يك آدم آهني عضلات خود را سفت كند و بعد از پانزده ثانيه عضلات خود را سفت كند و بعد از پانزده ثانيه عضلات خود را مثل يك عروسك پارچه اي شل كند. - حرف زدن هاي مثبت با خود : ولش كن، بي خيال، خونسرد باش، نمي گذارم مرا عصباني كند و ... * يكي از دلايل عصبانيت و ناراحتي دانش آموزان اين است كه نمي توانند احساسات خود را به درستي بيان كنند، با كمك عكس و فيلم و نقاشي يا صورتك هاي كارتوني انواع احساسات مثل ( خشم، ترس، شادي و غم و....) را به آنها آموزش دهيد. * چون بسيار از ناسازگاري هاي كودكان به دليل عدم آشنايي والدين با مهارت هاي زندگي است توصيه مي شود مهارت هاي ارتباطي مثل گوش دادن، ابراز وجود، حق مسأله و تصميم گيري و ديگر مهارت هاي زندگي را خود بياموزيم و به دانش آموزانمان نيز آموزش دهيم. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شنبه 23بهمن_ماه۱۴۰۱ ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
داستان کوتاه در دبستانی، معلمی به بچه ها گفت آرزوهاشونو بنویسن . اون نوشته های بچه ها رو جمع کرد و به خونه برد . یکی از برگه‌ها ؛ معلم رو خیلی متاثر کرد . در همون اثنای خوندن بود که همسرش وارد شد و دید که اشک از چشمای خانمش جاریه . پرسید، چی شده؟ چرا اینقدر ناراحتی ؟ زن جواب داد، این انشا را بخوان؛ امروز یکی از شاگردانم نوشته . گفتم آرزوهایشان را بنویسند و اون اینجوری نوشته . مرد کاغذ را برداشت و خواند. متن انشا اینگونه بود: "خدایا، می‌خواهم آرزویی داشته باشم که مثل همیشه نباشد؛ مخصوص است. می‌خواهم که مرا به تلویزیون تبدیل کنی.می‌خواهم که جایش را بگیرم. جای تلویزیونی را که در منزل داریم بگیرم. می‌خواهم که جایی مخصوص خودم داشته باشم و خانواده‌ام اطراف من حلقه بزنند.می‌خواهم وقتی که حرف می‌زنم مرا جدّی بگیرند؛ می‌خواهم که مرکز توجّه باشم و بی آن که سؤالی بپرسند یا حرفم را قطع کنند بگذارند حرفم را بزنم. دلم می‌خواهد همانطور که وقتی تلویزیون خراب است و به آن می‌رسند، به من هم برسند و توجّه کنند. دلم می‌خواهد پدرم، وقتی از سر کار برمی‌گردد، حتّی وقتی که خسته است، قدری با من باشد. و مادرم، وقتی غمگین و ناراحت است، به جای بی‌توجّهی، به سوی من بیاید. و دوست دارم، برادرانم برای این که با من باشند با یکدیگر دعوا کنند ... دوست دارم خانواده هر از گاهی همه چیز را کنار بگذارند و فقط وقتشان را با من بگذرانند. و نکتۀ آخر که اهمّیتش کمتر از بقیه نیست این که مرا تلویزیونی کن تا بتوانم آنها را خوشحال و سرگرم کنم. خدایا، فکر نکنم زیاد چیزی از تو خواسته باشم. فقط دوست دارم مثل هر تلویزیونی زندگی کنم." انشا به پایان رسید. مرد نگاهی به همسرش کرد و گفت، "عجب پدر و مادر وحشتناکی‌اند! زن سرش را بالا گرفت و گفت، این انشا را دخترمان نوشته است !
ریاضی نمونه سوال فصل ۴