eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.7هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.4هزار ویدیو
16.4هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
@MoallemYariR4 درسنامه درس 14 فارسی.pdf
760.6K
🔺 درسنامه درس 14 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ادب از که آموختی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 آدینه هفته 4 فروردین (08).pdf
1.22M
🔺 پیک آدینه هفته چهارم فروردین پایه چهارم ابتدایی 🔸 هفته 4 فروردین ▪️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
4_5922682905305287121.pdf
185.8K
آزمون ریاضی 🔻 فصل ششم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
آزمون علوم نوبت دوم 1397.pdf
545.4K
آزمون علوم تجربی 🔻 نوبت دوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 معنی متضاد درس 14 فارسی.pdf
1.74M
🔺 معنی و متضاد درس 14 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ادب از که آموختی 🔸 معنی لغات متصاد و هم خانواده درس چهاردهم فارسی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 معنی و متضاد درس 14 فارسی.pdf
486.5K
🔺 معنی و متضاد درس 14 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : ادب از که آموختی 🔸 معنی لغات متصاد و هم خانواده درس چهاردهم فارسی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 128 ریاضی چهارم ابتدایی 🔹 : شکل های هندسی ◀️ تدریس فصل ششم ریاضی 🔺 آموزش فصل 6 ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : جناب آقای محمد آهنگرداودی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 فیلم حل سوالات صفحه 129 ریاضی چهارم ابتدایی 🔹 : شکل های هندسی ◀️ تدریس فصل ششم ریاضی 🔺 آموزش فصل 6 ریاضی 👩🏻‍🏫👈 مدرس : جناب آقای محمد آهنگرداودی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
44.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ تدریس درس 16 فارسی چهارم ابتدایی 🔹 : پرسشگری / خرد و دانش 🔸 قسمت 🔺 آموزش درس شانزدهم فارسی چهارم 🔸 👩🏻‍🏫👈 مدرس : امیرحسین پهلوان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
درس ۱۳ علوم باپرسش وپاسخ.pdf
543.3K
📝 پاسخ فعالیت های علوم تجربی 🔻 درس 13 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هدایت شده از آشپزی با هم
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال مجموعه تدریس یار با ما در ارتباط باشید @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از آشپزی با هم
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و کاردستی @naghashi_ghese کانال فیلم و قصه کودکانه @ghesehayekoodakaneeh کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان @madrese_yar کانال ترفند و خلاقیت @khalaghbashh کانال آشپزی و نکات جالب @ashpaziibaham کانال خانواده سبز @familygreen
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
💢💢💢 اطلاعیه ی مهم وفوری باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات موضوع: اهم فعالیت های واحد ابتدایی ازنیمه ی دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال تحصیلی1402-1401 1- برگزاری جلسات توجیهی مدیران با کادر آموزشی درخصوص استفاده از زمان باقی مانده به عنوان فرصت طلایی 2- تشکیل جلسات مدیران و آموزگاران با اولیاء دانش آموزان، با اولویت تشریح نحوه ی ارزشیابی توصیفی (پیشرفت تحصیلی – تربیتی) 3- تشکیل شورای معلمان با موضوع ارزشیابی ( پیشرفت تحصیلی تربیتی) نوبت دوم و برنامه ریزی جهت تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان لازم التوجه 4- نظارت دقیق بر کلاس ها درجهت اتمام کتاب های درسی به ویژه نشانه های فارسی درپایه ی اول و سوادآموزی و مهارت آموزی درپایه های بالاتر 5- تاکید برتلاش و کوشش مستمر درجهت تقویت مهارت های زبانی و آداب و مهارت های زندگی 6- نظارت بر روند مرور مجدد محتوای کتاب ها وتاکید برمفاهیم پایه، با هدف تسلط بر محتوای کتاب ها و آمادگی ورود به پایه ی بالاتر 7- نظارت مستمر بر روند برقرار بودن فرایند آموزش تا پایان اردیبهشت ماه 1402 8- تقدیر وتشکر از مدیران و همکاران تلاشگرجهت ایجاد انگیزه 9- نظارت بر تکمیل پوشه کار دانش آموزان 10-برای ثبت ارزشیابی درکارنامه به تمام ابزارهای ارزشیابی (مشاهده، انواع آزمون، پوشه کار، چک لیست، دفترشاخص ) و...توجه شود. شیوه ی ارزشیابی: براساس آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی مصوبه ی مجلس 20793/5/88 ماده 2: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه ی درسی هرپایه انجام می پذیرد که دراین ارزشیابی، معلم ومربی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله آزمون های عملکردی، کارپوشه ی مشاهدات، درس پژوهی و پروژه در زمینه ی فعالیت های داخل وخارج از کلاس و مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش آموزان اعم از فردی و گروهی، جمع آوری می کند تا بازخورد به موقع و مناسب به ایشان ارائه نماید. درخصوص پایه ی ششم براساس مصوبه ی جلسه ی 859 شورای عالی آپ اجرای آزمون به صورت هماهنگ منطقه ای ( برای دو شیفت دو نمونه سوال ) درجایی که دو مقطع در یک مدرسه هستند، زمان برگزاری آزمون برای متوسطه 10 تا 8 و برای ابتدایی 12 تا 10 می باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
ده گانه زندگی:( ادامه) ✅ : هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند. ✅ : زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی‌مان برداریم. ✅ : برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم‌گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم‌گیری‌های او مشخص می‌کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه‌حل‌های موجود بهترین را انتخاب می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می‌گیریم. ✅ : تفکر یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کنیم. هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد. ✅ : این مهارت موجب می‌شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی‌خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می‌کنیم و دقیق و درست تصمیم می‌گیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنیم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
مهارت‌های ده گانه زندگی برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق: 1️⃣ مهارت خودآگاهی 2️⃣ مهارت همدلی 3️⃣ مهارت روابط بین فردی 4️⃣ مهارت ارتباط موثر 5️⃣ مهارت مقابله با استرس 6️⃣ مهارت مدیریت هیجان 7️⃣ مهارت حل مسئله 8️⃣ مهارتت تصمیم گیری 9️⃣ مهارت تفکر خلاق 🔟 مهارت تفکر نقادانه ✅ : توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع‌بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی ✅ : درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر می‌انجامد. ✅ : مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستی‌ها، دوستی‌های ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند. ✅ : درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، به شیوه‌ای که فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را نیز در میان بگذارد. تا ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد. ✅ : با آموختن این مهارت افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند. ادامه دارد👇🏻 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
💢روش تدریس اکتشافی💢 در روش تدریس اکتشافی، هدف این است که دانش آموز به صورت مستقل تنها با دریافت راهنمایی‌هایی از سوی آموزگار خود یا حتی بدون هیچ راهنمایی مطلب مدنظر را طی مراحلی کشف کند. این‌که آیا لازم است به دانش‌آموز راهنمایی‌هایی داده شود و این راهنمایی‌ها تا چه میزان باشد، به سطح توانایی دانش‌آموز، ماده‌ی درسی،  دشواری درس و مواردی از این قبیل وابسته است که تشخیص آن تماما به آموزگار واگذار می‌گردد. بر این اساس چهار مدل کلی برای روش تدریس اکتشافی در دبستان معرفی می‌شود 🔻🔻🔻🔻🔻 🔸بیان اصول و راه حل‌های مسئله در این روش پایین‌ترین میزان خلاقیت و تدریس فعال وجود دارد که معمولا برای دانش‌آموزان ضعیف توصیه می‌شود. تنها نکته‌ی قابل کشف برای دانش‌آموز، پاسخ نهایی مسئله است. 🔸بیان اصول در این روش، دشواری و پیچیدگی یک سطح ارتقا می‌یابد. آموزگار تنها اصولی را بیان می‌کند و کشف راه حل و پاسخ نهایی به عهده‌ی دانش‌آموزان است. 🔸بیان راه حل این نیز روشی تقریبا نزدیک به روش بیان اصول در تدریس اکتشافی است با این تفاوت که به جای بیان اصول، تنها به گفتن راه حل اکتفا می‌شود. شاید دانش‌آموز بتواند در خلال کاربرد راه حل، خود اصول را نیز کشف کند. 🔸یادگیری راهنمایی نشده در این روش تدریس اکتشافی، دشواری به حداکثر خود می‌رسد زیرا آموزگار بنا به صلاحدید خود و درکی که از توانایی دانش‌آموزان دارد، هیچگونه راهنمایی ارائه نمی‌دهد و مسیر کشف را تمام و کمال به خود آنان می‌سپارد. ✅روش تدریس اکتشافی به دلیل اتکا به دانش‌آموزان، نیازمند وقت، صبوری و حوصله‌ی بیشتری از سوی آموزگاران است اما به دلیل تأثیر ماندگاری که در یادگیری دارد، در پاره‌ای از مطالب درسی توصیه می‌شود. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅در روش آموزش یادگیرنده محور، همان طور که از اسم آن مشخص است، یادگیرنده در محور آموزش و فرآیند یادگیری قرار دارد و نقش فعالی در درک و فهم موضوعات و ساختن دانش دارد. قرار دادن دانش آموزان در مرکز فرآیند آموزش  یادگیری یک نتیجه گیری منطقی از این اصل است که یادگیرندگان خودشان به درک و فهم امور می رسند. می توان گفت که هدایت یادگیرندگان توسط معلم نیز یک کار منطقی است. از آن جا که در ساختن دانش، درک هر دانش آموز منحصر به خودش است، تعامل لازم است تا دانش آموزان به یک درک مشترک برسند و هدایت یادگیرندگان مستلزم تعامل سطح بالاست. عقل و درک را نمی توان آموزش داد، بلکه درک عمیق حاصل فرآیند شکفته شدن است که به یادگیرندگان فعال و راهنمایی معلمان ماهر نیازمند است. 🔸🔸🔸🔸 💢آموزش به کمک بحث گروهی 💢 آموزش برای یادگیری اکتشافی و روش اکتشافی هدایت شده از روش های آموزشی غیر مستقیم یا یادگیرنده محور هستند. 💢آموزش به کمک بحث گروهی💢 این روش به فراهم آوردن موقعیتی اشاره دارد که در آن دانش آموزان با همدیگر، یا دانش آموزان با معلم به گفتگو می پردازند. تا اطلاعات، اندیشه ها و عقاید را با هم مبادله کنند یا به کمک هم به حل مساله بپردازند. بنابراین بحث گروهی، روشی برای تحریک اندیشیدن، به چالش کشیدن نگرش ها و باورها و پرورش مهارت های میان فردی است. در بحث گروهی مهارت های میان فردی شامل یادگیری موارد زیر می شوند: 1⃣ گوش دادن به صحبت های دیگران 2⃣تحمل کردن دیدگاه ها و عقاید مخالف دیدگاه ها و عقاید خود 3⃣درک و رعایت کردن حق آزادی افراد دیگر 4⃣وارسی انتقادی درک و فهم، نگرش ها و ارزشیابی خود و دیگران بحث گروهی را در واقع می توان نوعی گفتگوی آموزشی دانست. آموزش به این دلیل که هدف گفتگوها، ارتقاء یادگیری است و گفتگو به این دلیل که سخنرانی نیست. بحث گروهی به عنوان یک روش آموزشی به دو صورت می تواند انجام پذیرد. یک صورت آن بحث تمامی کلاس و صورت دیگر آن بحث گروه های کوچک است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌺 🔥 به بچه ها ی اشتباه بدهیم و اشتباهشان را تأیید کنیم به این منظور که او بداند ما هم در بزرگسالی مرتب، اشتباه می کنیم اما می کنیم آن اشتباه را دیگر تکرار نکنیم و او هم یاد بگیرد اشتباهش را کند و این یعنی القاء توانایی. 👌 در درک احساس وقتی بچه ها دچار غم و خشم می شوند ما کمکشان می کنیم و حمایتشان می کنیم که از این احساس ها کنند. ما می گوییم احساس غم در فقدان است. وقتی کودک غمگین می شود، به او القا می کنیم که تو بارها و بارها تا آخر عمرت دچار فقدان می شوی، غمگین و عزادار می شوی پس بارها و بارها یاد بگیر که از احساست عبور کنی و به زندگی؛ در اشتباه هم به این ترتیب است. 💥 با گفتن «عزیزم اشتباه مال همه است» ، به کودک می آموزید که ما باید یاد بگیریم که اشتباهمان را جبران کنیم و بهای آن را بپردازیم تا عزت نفسمان سالم بماند ، چون وقتی درست عمل کنیم هم به نفس و هم نفس به وجود می آید. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
معلم آمریکایی شوارتز در مدرسه ای در دنور، کلرادو، متوجه شکاف بزرگی بین خود و دانش آموزانش شد. بدتر آن که این شکاف به تدریج در حال افزایش است، که این مسئله باعث شد وی را به راه حلی موثر نزدیک کند. بنابراین یک پروژه کوچک با عنوان: "کاش معلمم بداند" آماده کرد این پروژه بر اساس ارائه مقاله ای با عنوان یک سوال به دانش آموزان است چه چیزی می خواهید در مورد شما بدانم؟ معلم از پاسخ هایی که دریافت کرد شوکه شد یکی از بچه ها می گوید کاش معلمم می دانست که من هیچ دوستی برای بازی ندارم و دیگری می گوید کاش معلمم می دانست که چقدر دلم برای پدرم تنگ شده است من هر روز به اتاقش می روم و او را پیدا نمی کنم و نمی یابم، او را برای همیشه به مکزیک بردند و من بدون پدر خواهم ماند و سومی نوشت کاش معلمم می دانست که تا زمانی که تکالیفم را انجام ندادم در خانه مداد نداشتم چهارمی نوشت کاش معلمم می دانست که خواهرم نابینا است و تمام روز به او کمک می کنم یکی از دانش آموزان در پاسخ به سوال معلم گفت کاش معلمم می دانست که مامان و بابام تمام روز با هم دعوا کرده اند. من از رفتن به خانه متنفرم و همچنین از رفتن به مدرسه متنفرم، زیرا برای درس هایی که مطالعه نکرده ام و تکالیفی که انجام نداده ام جوابی برای معلمم ندارم پاسخ های خودجوش و صادقانه دانش آموزان برای معلم برای کشف جنبه های پنهان و پنهان زندگی دانش آموزان کلیدی بود. به او کمک کرد تا به آنها کمک کند و به تدریج به کلاس های خود بازگردد. او تصمیم گرفته که هر مشکل را جداگانه حل کند. او به منازل شاگردانش سر می زد و شروع به درمان آنچه قابل درمان است و مهمتر از همه این که ذهنیت و پیشینه ی دانش آموزان خود را به خوبی درک می کرد و با توجه به این موضوع با آنها رفتار می کرد و وظایف آنها را بر این اساس تقسیم می کرد. شرایط و چالش‌های آن‌ها به گونه‌ای است که مدرسه را به یک عامل حمایتی تبدیل کند و باری بر دوش آنها نباشد. پروژه این معلم دلسوز و دانا به بسیاری از مدارس منتقل شد و به صورت سیستماتیک و نهادی اجرا شد که بر عملکرد دانش‌آموزان و مدارس در کنار هم منعکس شد. بلکه به جوامع اطراف گسترش یافت. زیرا همه این دانش آموزان بخشی از جامعه بزرگتر آنها هستند. این تنها مدارس ما نیستند که باید این ایده زیبا را اتخاذ کنند که شکاف بین ما و دیگران را پر کند، بلکه در کل جامعه باید گسترش یابد. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌷اختلالات املانویسی🌷 🔴 چکار کنیم تا بچه ها ، کلماتی که حروف همصدا مانند : ص ث س ، ذ ز ظ ض ، ت ط ، اَ ع ، غ ق ، ح ه ، دارند را بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام حرف ، یا کدام صدا و... بنویسند؟؟ 🌷 راه حل: ✅ این کلمات هر سال ، فقط باید در حد کتاب درسی با بچه ها کار شوند. مثلا اگر ده کلمه با صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه. و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنیم. ✅ برای تثبیت این لغات ، بچه ها ، نباید تنها به رونویسی اکتفا کنند بلکه باید به شیوه های مختلف این کلمات ، برایشان تکرار شود. 🔹مثلاً در جمله به کار ببرند. 🔹یا هر کلمه ای که متوجه نمی شوند را نقاشی کنند. 🔹یا آن را با خمیر بازی یا حبوبات و ... درست کنند. 🔹 یا از کلمه ها پوستر درست کنند و..... 🔵 نتیجه: تمام این کارها ، باعث تقویت دید بصری( حافظه ی دیداری ) او خواهد شد و یادسپاری او ( نگه داری در حافظه ) را تقویت می کند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
💠💠💠 اطلاعیه شماره ۱ ریاضی چهارم دانش آموز من درپایان سال تحصیلی ازفصل اول ریاضی باید به چه اهداف و مهارت هایی رسیده باشد؟ 🔰🔰🔰🔰 🔆 الگوهای عددی، شکلی وضربی، کاهشی وافزایشی را کشف کرده و به طور صحیح ادامه دهد. 🔆 عددنویسی از پنج تا ۹ رقمی را باحروف و عدد بنویسد. 🔆 عددها را روی محور به طور تقریبی نشان دهد. 🔆 ماشین های ورودی وخروجی را کامل کرده و عددهای خروجی را به طور صحیح حدس بزند. ماشین های محیط یاب را کامل کند. 🔆 از مقدارمیلیون درک وفهم پیداکرده باشد و بتواند مقادیری از میلیون را در لوازم زندگی مثال بزند. 🔆 جدول ارزش مکانی را رسم کرده و تا۹رقمی کامل کند. اعداد را درجدول قرارداده یا از جدول خارج کند و بنویسد. 🔆 مسئله های مربوط به محاسبات عددی میلیون را درک وحل کند‌. 🔆 برای یک عبارت جمع یا تفریق مسئله بنویسد وحل کند. 🔆 اعداد تا۹ رقمی را باهم مقایسه کند. 🔆 با ماشین حساب عملیات اعداد را با دقت انجام دهد. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
🌺اطلاعیه🌺 قابل توجه معلمان چهارم دانش آموز من در پایان سال در درس قرآن باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟ 💠 به خواندن قصه ی آیه ها علاقمند باشد و کتاب های قصه های قرآنی را مطالعه کند. 💠 درباره مفاهیم اخلاقی اهداف کتاب مثل: انفاق، احترام به والدین و...تغییرنگرش مثبت پیداکرده باشد. 💠 نسبت به مفهوم گناه وپرهیز ازگناه توجه عمیق تری داشته باشد و برای پرهیزگاری و زندگی سالم تلاش کند. 💠 از زندگی پیامبران و امامان برای زندگی خویش الگو بگیرد. 💠 به خواندن قرآن به صورت روزانه و درتابستان علاقمند باشد وبرای آن برنامه ریزی کند. 💠 💠💠💠💠 همکاران گرامی با طراحی آموزشی متنوع و خلاقانه برای رسیدن به تغییرات نگرشی دانش آموزان تلاش کنیم تا فرزندان مان با الگو گرفتن از قرآن درمسیر صحیح زندگی قراربگیرند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
🔸🔸🔸🔸 💠اطلاعیه💠 قابل توجه معلمان پایه چهارم 🌸قرآن چهارم 🌸 دانش آموز من در پایان سال در درس قرآن، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟ 🔶 قواعد روخوانی قرآن را یادگرفته باشد.( حرکات، تشدید،تنوین، حروف بی صدا، حروف ناخوانا، اتصالات، همزه، مد، حروف مقطعه، علائم وقف، خط قرآنی و... 🔶 آیات کتاب راصحیح وروان طبق قواعد بخواند. 🔶 متن نماز را صحیح بخواند. 🔶 پیام های قرآنی را صحیح بخواند وبه مفهوم پیام ها توجه کرده و تغییر نگرش پیدا کند. 🔶 معنی کلمات عربی را جست وجو کرده و برای ترجمه ی عبارات تلاش کند و بتواند معنای عبارات قرآنی کتاب را به فارسی بنویسد. 🔶به حفظ آیات و عبارات علاقمندشده باشد. 🔶 حضور خداوند را در همه جا درک وحس کند. 🔶به نعمت های خداوند دراطراف خود توجه کرده وسپاسگزاری کند. 🔶 بتواند قرآن را از روی کتاب قرآن هم بخواند و خواندن خط قرآنی را یادگرفته باشد. 🔶 آداب خواندن قرآن را رعایت کند.( وضوگرفتن، صحیح خواندن ، سکوت، خواندن روزانه ی قرآن و آموزش قرآن به دیگران و...) ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
در بازی هایی که برد و باخت برای آن ها تعریف شده است باید سه بار آن را با کودک انجام داد: - بار اول به او اجازه دهید شما را ببرد. این کار به اعتماد به نفس کودک کمک می کند. - بار دوم کودک را ببرید، تا مفهوم شکست را دریابد. - بار سوم کاری کنید که با تلاش بیشتر از دو دوره ی گذشته برنده شود تا یاد بگیرد برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
33.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس فصل هفتم درس اول نمودار خط شکسته مدرس: دکتر داودی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید محتوای درسی تدریس مبحث چهار ضلعی ها پایه چهارم مدرسه مارسولی ناحیه ۳ اهواز خانم بخشی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✨ معرکه گیر ✨ معرکه‌گیری به عنوان یکی از روش‌ها و ابزارهای رسانه‌ای برای سرگرمی و اطلاع‌رسانی تا زمان‌های نه چندان دور بسیار کاربرد داشته است. افرادی در نقش درویش، پهلوان یا شعبده‌باز در معابر عمومی سفره‌ای پهن می‌کردند و مردم در نقش تماشاچی با هدف سرگرم شدن یا از روی کنجکاوی با فاصله‌ای از سفره، دایره‌وار می‌ایستادند و گفته‌ها و حرکات را می‌شنیدند و می‌دیدند. وقتی تعداد تماشاچیان زیاد می‌شد، معرکه‌گیر صف‌های جلویی از تماشاچیان را مجبور می‌کرد که بنشینند تا بقیه تماشاچیان که عقب‌تر ایستاده‌اند، بتوانند بساط معرکه‌گیری را ببینند. گاهی اتفاق می افتاد یکی از تماشاچیان که در صف جلو نشسته بود با اطرافیان اختلاف پیدا می‌کرد و یا رفتاری از او سرمی زد که موجب حواس‌پرتی معرکه‌گیر و اختلال نظم می‌شد. در این موقع یکی از تماشاچیان به منظور دفع شر، کلاه (که در زمان‌های قدیم استفاده از آن نزد مردم بسیار رایج بود) آن شخص مخل و مزاحم را که در صف اول نشسته بود بر می‌داشت و به خارج از دایره، یعنی پس معرکه پرتاب می‌کرد. شخص مزاحم که کلاهش پس معرکه افتاده بود برای بدست آوردن کلاهش اضطراً ازمعرکه خارج می شد و سایرین جایش را می گرفتند و دیگر نمی توانست به صف اول بازگردد. «کلاهش پس معرکه است» از این رهگذر و بساط معرکه‌گیری به صورت ضرب المثل درآمد. این ضرب‌المثل ناظر بر شخصی است که در اموری که دیگران نیز شرکت دارند تنها او با وجود تلاش و فعالیت خستگی‌ناپذیر به مقصود نرسد و از تلاشها و زحمات خویش بهره نگیرد یا در زمانی که گفته می‌شود «فلانی کلاهش پس معرکه است» یعنی وضعش طوری است که احتمال موفقیت نمی‌رود. هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور در کانال داستانکده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
کلمات هم گروه ـ تقویت املا.pdf
1.13M
برای تقویت املا ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
3836.pdf
319.6K
💢 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هم خانواده فصل 5.pdf
291.6K
هم خانواده و متضاد فارسی فصل پنجم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4