38457468173707.pdf
3.39M
❤️نمونه
🌺 #فایل #سوال
🌈 درس به درس
🇮🇷 نگارش
❤️ آبان ماه مبارک❤️
💚بفرست برای کسایی که دوستشون دارید 💚
_____
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش تشخیص نهاد و گزاره
فارسی
چهارم ابتدایی
____&______&&_&_______
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕ریاضی چهارم دبستان
🎥فیلم های تدریس
📋فصل دوم (2)
@tadriis_yar4
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی شماره ۱
_
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسر ها مساوی
________&__
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕ریاضی چهارم دبستان
🎥فیلم های تدریس
📋فصل دوم (4)
____&__
@tadriis_yar4
آزمون فارسی-درس3و4.pdf
240.1K
#آزمون فارسی درس سوم و چهارم
____&__
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈معرفی جمله و انواع آن. دانش زبانی درس ۴ فارسی🌈
طراح سمیرا ابوالقاسمی
چهارم
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم آموزشی
🎥 آرش کمانگیر به سبک انیمیشن
چهارم
@tadriis_yar4
فارسی چهارم فصل اول.pdf
269.4K
💢فارسی
پایه چهارم
چهارم
@tadriis_yar4
#بازخورد
به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!*" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
و
* "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.
@tadriis_yar4
#اختلالات
#بدخطی
💥انواع_مختلف_بد_خط_نویسی:
-درشت نویسی وریز نویسی
-فاصله گذاری نامناسب بین حروف وکلمات
-نامرتب نوشتن
-کج نوشتن حروف وکلمات
-خارج شدن از خط زمینه
-کم رنگ نویسی-پر رنگ نویسی
♦️👈شیوه های درمانی:
1- الگوی صحیح گرفتن قلم را به دانش آموزان یاد دهید.
2-با گره زدن یک نخ بر روی قلم ،محل مناسب برای گرفتن قلم را مشخص کنید.
3-چنانچه کودک از اختلال عاطفی وروانی رنج می برد او را به روانشناس ویا مشاور معرفی کنید.
4-جهت کاستن تنش کودک می بایستی، سعی کنید کودک تصویر مثبتی از خودش ایجاد کند،از سرزنش او به خاطر بد خطی خودداری کنید،از ایجاد اضطراب در کودک جلوگیری کنید،وی را تشویق نمایید.
5-اگر کودک دچار ضعف ویا محدودیت حرکتی است تمرینات زیر را انجام دهید:
📝-تمرینات روی تابلو:از کودک بخواهید با استفاده از حرکات آزاد وگسترده دست وبه کار گیری عضلات شانه بازو وانگشتان بر روی تابلو طراحی کند.
📝-پرورش حرکات نوشتن با سایر وسایل:
از کودک بخواهید بجای استفاده از قلم از انگشت خود ورنگ گواش استفاده کند یا عمل نوشتن را بر روی یک سینی ماسه یا خاک انجام دهد. در صورت لرزش انگشتان کودک ،وی را به متخصص مغز واعصاب معرفی نمایید.ولی چنانچه کودک سر خود را خیلی به کاغذ نزدیک می کند وی را به چشم پزشک معرفی کنید.
۶-شرکت در کلاسهای خوشنویسی
۷- اصلاح وضعیت نشستن دانش آموز.
۸-بریدن با قیچی.
۹-مچاله کردن کاغذ جهت تقویت انگشتان دست.
۱۰-باز و بستن دکمه٬زیپ٬بند کفش ٬پیچ و مهره و... جهت تقویت انگشتان.
۱۱-نوشتن و نقاشی کردن روی ماسه نرم.
۱۲-بازی با گل رس و ساختن وسیله با آن جهت تقویت انگشتان.
۱۳-پر کردن نقطه چین و نیز رنگ آمیزی کردن.
۱۴-نقاشی کردن با انگشتان و آبرنگ٬ رنگ پلاستیک و...
۱۵-کشیدن اشکال هندسی بصورت نقطه چین.
۱۶-کامل کردن کلمات و اعداد ناقص.
۱۷-نوشتن بین دو خط موازی(از خط بیرون نزند).
۱۸-شرکت دانش آموز در کلاسهای خوشنویسی.
♦️👈تقویت غلبه طرفی مغز:
-از کودک بخواهید با پای راست به یک توپ لگد بزند.
-لوله ای را به کودک بدهید واز وی بخواهید که با یک دستشش روی چشم چپ خود را بگیرد وبا دست راستش درون لوله را نگاه کند.
-رادیوی کوچکی را به دست کودک بدهید واز او بخواهید آن را نزدیک گوشش بگیرد وبه آن گوش کند.
👈نکته مهم: اگر کودک تمایل دارد که از سمت چپ استفاده کند از او بخواهید همین اعمال را با سمت چپ انجام دهد.به این ترتیب یک سمت بدن کودک غالب می شود.
-چنانچه کودک چپ دست است از او بخواهید هنگام نوشتن سمت چپ کاغذ را به سمت بالا کج کند اگر کودک راست دست است از او بخواهید سمت راست کاغذ را بطرف بالا کج کند.
💠اگر کودک کلمات را بیش از حد بزرگ ویا کوچک می نویسد می توانید اندازه متوسطی برای کلمات در نظر بگیرید وبا گذاشتن فاصله بین کلمات از اوبخواهید فاصله تعیین شده را فقط با یک کلمه پر کند.
-اگر کودک بیش از حد پررنگ یا کمرنگ مینویسد به این ترتیب عمل می شود:کاغذ سفیدی را زیر برگه کاربن وکاغذ سفید دیگری را بر روی آن قرار دهید.از کودکی که با فشار زیاد می نویسد بخواهید آن قدر ضعیف مداد را فشار دهدکه اثر زیادی از کلمه بر روی کاغذ زیرین باقی نماند.از کودکی که فشار کمتر از حد معمول به مداد وارد می کند بخواهید آن قدر به مداد فشار آورد که اثر آن بر روی کاغذ زیر کپی پررنگ باشد.
-اگر کودکی از خط راست خارج می شود از او بخواهید خط کشی را بالای خط زمینه قرار دهد.به گونه ای که هنگام نوشتن نوک مدادش با لبه خط کش تماس پیدا کند.هم چنین می توانید بالا وپایین خط زمینه دو خط کمرنگ بکشید واز کودک بخواهید کلمات را طوری بنویسد که از این دو خط خارج نشود .
-کج نوشتن کلمات از کج گذاشتن بیش از حد کاغذ ناشی می شود.اگربا دانش آموزی برخورد کردید که دست نوشته های کجی داشت از او بخواهیدکاغذ را در وضعیت بهتری قرار دهد.
-نامرتب نوشتن تکالیف توسط دانش آموز، ممکن است به علت محدودیت حرکتی در دست باشد یا این که مداد را بیش از حد ممکن در دست می گیرد یا وضعیت درستی در هنگام نوشتن به خود نداده است.بنابراین با برطرف کردن هر یک از این علل دانش آموز می تواند دست خط بهتری داشته باشد.
@tadriis_yar4
#اختلالات
#مشکلات_املا
💥سرکش و نقطه
بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد میگذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند.
اگر در سال اول دقت اورا افزایش ندهید ,در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم می اید و بی دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. پس الان برای تقویت دید او تلاش کنید.
راهکار:اختلاف تصویر را پیدا کن , بگردو پیدا کن, کارهای نقطه چین , شباهت را پیدا کن, بازی های دقتی و.... دقت اورا افزایش خواهد داد.
💥رفع فاصله نویسی بین حروف و کلمات
علل:سرعت زیاد قلم به هنگام نوشتن
حرکت بیش از حد وسریع جانبی
عدم توجه به هماهنگی لازم جهت نوشتن
راهبرد:کلمه های یک جمله را به صورت کم رنگ یا نقطه چین می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم توجه نماید.یا از چوب کبریت به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش اموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد ومجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهدو.....
💥رفع کج نویسی دانش آموزان
علل:*سفت دردست گرفتن قلم وفشار زیاد انگشت شست به قلم
دفتر یا کاغذدرجهت درست قرار نگرفته باشد
قرار نگرفتن صحیح مداد در بین انگشتان
*بازو در هنگام نوشتن به بدن چسبیده باشدو دست انعطاف زیادی نداشته باشد
راهبرد:
برای دانش اموزانی که هنگام نوشتن از خط زمینه منحرف می شوندوبالا و پایین خط می نویسند با قرار دادن خط کش باریک در بالا و پایین خط محدوده نوشتن او را تنظیم کنیدبه طوری که هنگام نوشتن وقتی از محدوده خط زمینه بالا تر وپایین تر رفت با خط کش بر خورد کند ومنحرف نشود.
💥رفع نامرتب نویسی
علل:حرکت بسیار کند دست
محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست
نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین
نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ
راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و.......
از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم بهطوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد.
💥رفع پررنگ نویسی
علل:فشاربیش ازحدانگشتان شست.اشاره ووسط
سفت نگه داشتن مداد باانگشتان
استفاده از قلم نامناسب
قطرکم قلم یا مداد
راهبرد:چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
💥بدخطی(نارسا نویسی)
در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی نوروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد.
@tadriis_yar4
هدایت شده از Ltms
مطالب و فایل های مورد نیاز معلم و دانش آموز
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری.
تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید
@tadriis_yar
ایده های ناب آموزشی و خانه داری
ایده های تعمیرات جواهرات .وسائل خانه
ایده های ناب کشاورزی و آشپزی
بهترین کانال خلاقیت و نوآوری
@khalaghbashh
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
آشپزی در طبیعت به روش قزاقی ترکی و آذربایجانی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpazburak
اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید
اخبار استخدامی آموزش و پروش
مسابقات و جشنواره ها مطلع شوید
در کانال ضمن خدمت عضو شوید
🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها
🔘 سوالات آزمون ها
🔘 محتوا دوره ها
@ltmsme
نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇
@ltmsme
اگر دنبال کار هستید و یا اقوام بیکار دارید عضو اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب شوید
@karyabinaft
هدایت شده از Ltms
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅