eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
11.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
9.2هزار ویدیو
14.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به مادرای گل ان شاالله همیشه سالم باشید و سایه تون بر سر عزیزانتون پایدار😍😍😍🌺🌺🌺🌺
@bahambxanim.pdf
525K
های آسمانی 🍒پرسش و پاسخ درس به درس 🎉چهارم ابتدایی
سوال ۱۵ رو جواب میدین؟
1_2514128008.pdf
263.7K
📚آزمون مداد کاغذی 💠هدیه - آذر ماه
42044068553377.pdf
148.8K
آزمون هدیه آسمان نوبت اول
42044068553377.pdf
148.8K
آزمون هدیه آسمان نوبت اول
انواع املاء 🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، می‌توان در هنگام دیکته ، دانش‌آموز ضعیف را کنار دانش‌آموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش‌آموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می‌سپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمی‌شود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد. ✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمی‌نویسد تا دانش‌آموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا ‌کنند و بعد ما به آن املا نمره می‌دهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط می‌کشیم و صحیح آن را بچه‌ها می‌نویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره می‌دهیم. ✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند ، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود. ✏️املای هوایی : می‌توان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچه‌ها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند. ✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد. ✏️املای روزنامه ای : بچه‌ها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش می‌تواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد. ✏️املای تکمیلی : می‌توان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانش‌آموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند ✏️املای غلط یابی : می‌توان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه‌ها کلمه غلط را خط بزنند . ✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانش‌آموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند. ✏️املای گروهی : به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها نمره گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد. 📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته می‌گوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته می‌گوییم. املای گروه به گروه : بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن دیکته‌ای را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. 📜املای متن نویسی : بچه‌ها به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌شوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد. 🙇املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو می‌نویسد .بعد متن را برای دانش‌آموزان می‌خواند و سپس روی نوشته‌هایش روی تابلو پرده می‌کشد و بچه‌ها باید هر آنچه از متن فهمیده‌اند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمی‌دارد و بچه‌ها متن خود را با متن تابلو مقایسه ‌کرده و به خود امتیاز ‌می‌دهند. 🎑املای آینه‌ای : می‌تواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچه‌ها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند. 🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچه‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آب‌پاش به مدرسه می‌آورند و با آب ، دیکته را روی زمین می‌نویسند و گروهی نوشته‌های هم را می خوانند انجام املای ببین و به خاطر بسپار در این املا تعداد مشخصی کلمه توسط دانش آموزان گفته می شود و در تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید کلمات را به خاطر بسپارند و بعد از محو کلمات هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند . هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند . املای نشانه گیری در  این نوع املا ابتدا هر دانش آموز یک کلمه از کتاب فارسی پیدا کرده پای تخته نوشته می شود . در مرحله بعد هر دانش آموز توسط توپ چسبونک یک کلمه را نشانه می گیرد و هدف قرار می دهد و بقیه بچه ها نیز آن کلمه را می نویسند . در آخر هم کلمات با توجه به تعداد هدف قرار گرفتن امتیاز بندی می شوند و دانش آموزی که آن کلمه را انتخاب کرده به عنوان برنده معرفی می گردد . املای رای گیری
املای رای گیری در این نوع املا هر دانش آموز یک کلمه که ارزش املایی دارد از درس انتخاب می کند تا پای تخته نوشته شود و بقیه از روی آن رونویسی می کنند. در مرحله بعد هر دانش آموز تعداد پنج کلمه به دلخواه از کلمات را انتخاب می کند و در دفتر خودش می نویسد بعد تعداد رای هایی که هر کلمه به خودش اختصاص داده جلوی هر کدام نوشته می شود. در پایان هر فرد امتیازات کسب شده ی پنج کلمه خودش را حساب می کند و بالاترین امتیازات به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند . املای ترکیبی با ترکیب حروف داده شده(ع، ج، گ، ل، و، م، ه، ش،) تا می توانند کلمات معنادار بنویسند.