eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
8.4هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
10.3هزار ویدیو
17.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بچه ها کسی جواب این سوالات رو می دونه
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
213.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕯در مجلس 🖤مظلومیّت مردِ غریب 🕯بنگرکه دلم 🖤میان غمخانه گم است 🕯این ناله 🖤ز ماتمِ امامِ هادی ست 🕯معصوم دوازدهم 🖤امامِ دهم است 🖤شهادت جانسوز امام علی نقی(ع) تسلیت باد🏴 🖤 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
40.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤در این 🤍شب شهادت 🖤امام هادی (ع) 🤍میخوام دعا کنم 🖤براے اونایے 🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ 🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ 🤍خیلےتنهان 🖤خیلے ها مریض دارن 🤍ﺧﺪﺍیا هوای 🖤ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ 🤍ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ 🖤و حاجتشون رو برآورده کن 🤍شهادت امام هادی ( ع ) 🖤به همه عزیزان تسلیت بـاد ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
🛑 قابل توجه همکاران محترم مقطع ابتدایی ✅چند نکته مهم و اساسي برای هماهنگی و همکاری اولیا و معلمین در طرح «ارزشیابی کیفی- توصیفی»: 1️⃣اول: خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بازخورد محسوب نمی شوند و معلم نبایداز آنها در پایین اوراق امتحانی برگه های تکلیف یا پروژه ها، در کتاب ریاضی یا پایین کتاب کار فارسی یا قرآن یا...استفاده نماید زیرا این کار همان نمره دادن است!! 2️⃣دوم: هدف ارزشیابی کیفی - توصیفی فقط یادگیری است پس بیشترین هم و غم معلم و اولیا باید روی بازخوردها متمرکز باشد. هربازخورد می تواند ضمن برجسته کردن نقاط قوت دانش آموز، یک راهکار آموزشی جالب و راهگشا برای وی و اولیا باشد( دلبندم!! بسیاری از کلمات املا را درست، زیبا و تمیز نوشته ای و در مورد اشتباه ها میتوانی برای هرکلمه جمله بسازی وسپس یک نقاشی کوچولو برای جمله خود بکشی!!! این یک بازخورد شناختی و آموزشی به والدین است استفاده از جمله " لطفا کار شود!! " بازخوردنیست چون بچه یا والدین  می پرسد چه کار شود؟! روخوانی؟! املا؟! بخش وصداکشی یا!...) 3️⃣سوم: کلمات خارج از کتاب کلاس اول هیچ اولویتی ندارند و تا زمانی که سطح عمومی کلاس از کتاب فراتر نرفته است معلم  در املای ارزشیابی از کلمات خارج از کتاب استفاده نکند و کودک را با معضل روبرو ننماید!! 4️⃣چهارم: طبق بند ده مقدمه کتاب فارسی وتاکید موکد و البته بسیار صحیح وزارت آ.پ. معلمین و مدیر وسایر اولیای محترم مدرسه از تحمیل  کتاب کمک درسی به کودکان و اولیا خودداری نمایند!! معلمین محترم تکالیف تمرینی شفاهی( که به تکرار وتمرین زیاد نیاز دارد) را مورد غفلت قرار ندهندو از دادن  تکالیف کتبی بی مورد  که در آن بچه کلمات وترکیبهای زیادی را نقاشی!!! می کند ولی نمیتواند هیچیک را بخواند! خودداری نمایند 5️⃣پنجم: زنگ ورزش یکی از بهترین زنگهاست که مورد علاقه بچه هاست و میتواند مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان باشد، چه خوب است انواع بازیهای دبستانی با بچه ها کار شود و در ابتدا وانتهای هفته بچه ها ورزش داشته باشند تا انگیزه های آنها تقویت شود. هرچه زنگ ورزش شیرین تر باشد میتوان از آن برای اصلاح برخی کجرفتاریهای دانش آموز مورد استفاده قرار گیرد( محرومیت از ورزش  دانش آموز را ترغیب میکند خود را با شما تنظیم کند.) 6️⃣ششم: در زنگ هنر در پنج رشته: نقاشی( نقاشی با موضوع معین، چاپ انگشتی، نقاشی با موضوع آزاد، نقاشی برای قصه ناتمام، نقاشی برای قصه کامل، نقاشی خط خطی و...)، کاردستی، نمایش، قصه گویی و  موسیقی کار شود. 7️⃣هفتم: معلمین محترم  بخشنامه مهم و ساده ی ارزشیابی کیفی - توصیفی را مطالعه کنند  و درضمن وحدت رویه ایجاد شود . 8️⃣هشتم: از ارائه برنامه امتحانی جهت ثبت نمرات ارزشیابی نوبت اول خودداری شود زیرا فرآیند ارزشیابی کیفی_توصیفی فرایندی تکوینی است و این با آیین نامه ارزشیابی کیفی_توصیفی در تداخل می باشد. 9️⃣نهم: معلم فقط در چهار مورد بازخورد کتبی می دهد و نه همه جا و همه تکالیف. ۱-  کارنامه توصیفی فرم الف که الزاما در دونوبت یک و دو در اختیار اولیا قرار میگیرد ۲-  هربرگه ای که در پوشه کار قرار می گیرد بازخورد کتبی لازم دارد! ۳-   اگر اشکال اساسی یا جدی در کار آموزش بچه پیدا شد و اولیا باید باخبر شوند بازخورد کتبی لازم است! ۴-   اگر بچه کار خارق العاده ای انجام دهد بازخورد کتبی لازم است تا اولیا آگاه شده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. ⬅️ ۸۰ درصد باز خوردهای معلم شفاهی و عملی است و فقط بیست درصد ان كتبي است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محتوای فایل : ریاضی : زاویه ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
💥 برنامه کلاس های مدرسه تلویزیونی ایران ⚡️توجه : این برنامه در روز های فرد ثابت است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هدایت شده از مدرسه من
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عنوان: راه های غلبه بر نگرانی و اندوه 💠آموزشگاه: سمیه 💠اهداف: مدیریت استرس 💠همیار مشاور: رقیه علیدوستی ┄┅══❁⚜🌹⚜❁══┅┄ @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟ ✅ پاسخ: حواس‌پرتي دانش‌آموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل : ☻مشغله‌ي ذهني دانش‌آموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه ☻ اضطراب و نگراني دانش‌آموز ☻ گرسنگي و تشنگي ☻ ترس، خشم و شادي ☻ بيماري‌هاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....) ☻ بي‌علاقگي به موضوع درسي ☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند: ☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس ☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس ☻ نور شديد و نور ضعيف ☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2