@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 2 آذر (03).pdf
1.25M
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته دوم آذر
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته2آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 2 آذر (04).pdf
1.34M
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته دوم آذر
👈 #سری4
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته2آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 2 آذر (05).pdf
1.25M
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته دوم آذر
👈 #سری5
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته2آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
khat tagharon more than one grade 5 post 68 (1).pdf
1.46M
✍️ دبیر آقای اکوان
📌 راهنمایی: همه شکل های داده شده حداقل دو خط تقارن دارند و بیشترین خط تقارن مربوط به یکی از شکل ها با ۹ خط تقارن است👈 منبع: سایت ریاضی هزار
📌. کاربرگ تقارن با پاسخنامه 👇
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 2 آذر (06).pdf
664.1K
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته دوم آذر
👈 #سری6
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته2آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل نمونه سوالات ریآموز شماره 4
🎯👈 ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 #مبحث : حل نمونه سوال
▪️ #روز : دوشنبه / #سری5
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم امین زاده [حل ریاموز 4 ]
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #ریآموز4 , #ریاموز4
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل نمونه سوالات ریآموز شماره 5
🎯👈 ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 #مبحث : حل نمونه سوال
▪️ #روز : پنج شنبه / #سری1
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم امین زاده [حل ریاموز شماره 5]
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #ریآموز5 , #ریاموز5
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم حل نمونه سوالات ریآموز شماره 4
🎯👈 ریاضی پنجم ابتدایی
🔸 #مبحث : حل نمونه سوال
▪️ #روز : سه شنبه / #سری6
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم امین زاده [حل ریاموز 4 ]
🔸 هشتگ ها : #پنجم_ابتدایی , #ریاضی , #ریآموز4 , #ریاموز4
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
70.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس دهم هدیه های آسمانی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 2 آذر (07).pdf
1.08M
🔺 پیک آدینه هفته 2 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته دوم آذر
👈 #سری7
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته2آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
هدایت شده از کودکانه
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
#آشپزی #خانواده #آموزش
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 3 آذر (01).pdf
1.36M
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته سوم آذر
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته3آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 3 آذر (02).pdf
2.1M
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته سوم آذر
👈 #سری2
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته3آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 3 آذر (03).pdf
1.35M
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته سوم آذر
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته3آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 پیک آدینه هفته 3 آذر (04).pdf
836.7K
🔺 پیک آدینه هفته 3 آذر پایه پنجم ابتدایی
🔸 هفته سوم آذر
👈 #سری4
🔸 هشتگ ها : #فارسی #ریاضی #علوم , هدیه #اجتماعی , #هفته3آذر
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
پیک 10آذر.pdf
1.94M
پیک هفتگی
🔻 آذر ماه
🔸پایه پنجم
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ایجاد انگیزه شروع تقارن محوری
ریاضی پایه پنجم فصل 4
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس ریاضی
🔻 تقارن مرکزی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
آزمون فارسی آذر.pdf
127K
🍓آزمون فارسی
📚آذر ماه
🚦پنجم ابتدایی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
آزمون_ریاضی_کلاس_پنجم_آذر_ماه_1394_مدرسه_.pdf
257.2K
📌آزمون ریاضی
📖 آذر ماه
🍇 پنجم ابتدایی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
آزمون_مداد_کاغذی_آذر_مطالعات_اجتماعی.pdf
283.5K
📚 آزمون مطالعات اجتماعی
🌟آذر ماه
🌋پنجم ابتدایی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥کلیپ تدریس تقارن مرکزی
💥ریاضی پنجم فصل ۴ تقارن و چند ضلعی ها
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
هدایت شده از قصه کودکانه
💥💥جمع ومفرد :
💥اسم:کلمه ای است که برای نامیدن شخص یا حیوان یا چیزی به کار می رود. مانند : اسب ، درخت ، مادر
اسم می تواند مفرد باشد و یا جمع .
💥اسم مفرد : اگر اسم بر یک فرد یا یک چیزی دلالت کند ، آن را مفرد می گوییم. مانند : گل ، خانه، دختر
💥اسم جمع :
جمع ان
اسم جمع :
اگر اسم بر بیش از یکی دلالت کند ، آن را اسم جمع می گوییم . مانند گل ها، خانه ها، دختران
نکته : اسم مفرد در زبا ن فارسی علامت خاصی ندارد. علامت جمع در زبان فارسی ” ها ” و “ان ” است که به اسم مفرد اضافه می شود . مانند کتاب + ها کتاب ها ، پسر + ان پسران
( برای جمع بستن تمام کلمه ها می توان از ” ها ” استفاده کرد . اما از ” ان ” تنها برای اسم جانداران و بعضی کلمه ها می توان استفاده کرد .)
*اگر در آخر اسمی (ه) بیاید هنگام جمع بستن با ” ان ” حرف (ه) را برداشته و به جای آن حرف میانجی (گ) را می گذاریم. مانند “:
چرنده + ان چرندگان رفته + ان رفتگان برنده+ان برندگان
واژه + ان واژگان فرشته + ان فرشتگان
پرنده + ان پرندگان فرزانه + ان فرزانگان
*اگر در آخر کلمه ای ( الف ) یا ( واو ) بیاید ، هنگام جمع بستن با “ان” بین کلمه و “ان” جمع ، حرف ( ی) اضافه می شود . مانند
دانا + ان دانایان جنگجو + ان جنگجویان
آشنا + ان آشنایان هنر جو + ان هنر جویان
*البته کلمه هایی وجود دارد که به آن ها ( ی ) اضافه نمی شود. مانند بانو+ان بانوان بازو + ان بازوان
نکته : در اسم مکان ها ” ان ” نشانه ی جمع نیست. مانند تهران ، کرمان ، سیرجان
نکته : اگر “ان ” را از آخر کلمه برداریم باید مفرد آن باقی بماند . در غیر این صورت ، ” ان ” نشانه ی نیست . مانند بستان ( بستان ، اسم مفرد است و نمی توان “ان ” را از آن جدا کرد.)
جمع ان
همیشه “ان ” آخر کلمه نشانه ی جمع نیست و گاهی بر مفهوم زمان و گاهی بر مفهوم مکان دلالت می کند. مانند
بهاران ( هنگام بهار )
سحر گاهان( هنگام سحر ) بامدادان ( هنگام بامداد )
گیلان ( محل سکونت مردم گیل )
*وقتی آخر کلمه (ه) بیاید و صدای (ا ) ندهد بهتر است در موقع جمع بستن با “ها ” ، ها به آن بچسبد. مانند
چاه + ها چاهها کاه + ها کاهها
گروه + ها گروهها
شاه + ها شاهها
راه + ها راهها ماه + ها ماهها
سیاه + ها سیاهها
کلاه + ها کلاهها
*وقتی آخر کلمه (ه ) بیاید و (ه) صدای (ا) بدهد ، بهتر است در موقع جمع بستن با “ها” ، ها به کلمه نچسبد. مانند
موزه + ها موزه ها
کوزه + ها کوزه ها
خانه + ها خانه ها
کوچه + ها کوچه ها لانه + ها لانه ها شانه + ها شانه ها
2نکته : برای جمع بستن بعضی از کلمه هایی که از زبان عربی وارد فارسی شده اند از ” ات ” استفاده می کنیم . مانند
خطر+ات خطرات تعطیل + ات تعطیلات
حشره+ات حشرات
قطره + ات قطرات
کلمات فارسی
*جمع بستن کلمه هایی که در اصل فارسی هستند با ” ات” کاملا نادرست است. مانند
گزارش + ات گزارشات ( نادرست است .) گزارش + ها گزارش ها ( درست است .)
دستور + ات دستورات ( نادرست است. ) دستور + ها دستور ها ( درست است .)
آزمایش + ات آزمایشات ( نادرست است. ) آزمایش + ها آزمایش ها ( درست است .)
سفارش + ات سفارشات ( نادرست است. ) سفارش + ها سفارش ها ( درست است .)
فرمایش + ات فرمایشات ( نادرست است. ) فرمایش + ها فرمایش ها ( درست است .)
گرایش + ات گرایشات ( نادرست است. ) گرایش + ها گرایش ها ( درست است.)
پیشنهاد + ات پیشنهادات ( نادرست است. )
🔴🔴 باسلام
در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد.
لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇
1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟
#پاسخ :
البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد.
💐🦋💐
2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟
#پاسخ:
اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند.
💐🦋💐
3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟
#پاسخ
تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد.
💐🦋💐
4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.)
💐🦋💐
5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟
#پاسخ
در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم .
به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند.
💐🦋💐
6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد.
💐🦋💐
7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟
#پاسخ
حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد.
💐🦋💐
8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟
#پاسخ
البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!