#اهمیت_جلوگیری_از_دعوای_بچه ها و برخورد صحیح با آن
دعوای کودکان و نوجوانان در مدرسه میتواند عواقب سنگینی برای آنها به دنبال داشته باشد یا جزئی از الگوی رفتاری آنها شود. بنابراین هرچه در سنین کمتر یا دوران حساس بلوغ به علل این رفتار آسیبزا پی ببرید، بهتر میتوانید عواقب ناشی از آن را کنترل کنید:
✅طرد شدن از طرف گروه همسالان و دوستان
✅افزایش احتمال بزهکاری
✅افت تحصیلی
✅احتمال آسیب فیزیکی و روانی به خود و دیگرانکان
#گفتگو_و_پذیرش
قبل از هرچیز باید بتوانید با فرزندتان گفتگوی موثر داشته باشید و به خوبی حرفها و دغدغههای آنها را بشنوید. این کار تا حد زیادی در پیدا کردن ریشه مشکلات به شما کمک میکند. وقتی فرزندتان جریان دعوای مدرسه را تعریف میکند به دقت به جزییات توجه کنید از سرزنش او خودداری کنید تا بتواند تمام حرفهایش را با شما در میان بگذارد. از طرفی همانطور که گفتیم شاید یکی از دلایل درگیری او نیاز به توجه یا بیان نیازهایش باشد که با صحبت کردن تا حدودی برطرف خواهد شد و میتواند در آرامش او موثر باشد.
#رسیدگی_به_شرایط_درسی
ضعف درسی، استرس و اضطراب زیادی برای بچهها ایجاد میکند و میتواند در نهایت به دلیل اثر بر اعتماد به نفس در بروز خشم بچهها نقش زیادی داشته باشد. برنامه منظمی برای حل تکالیف فرزندتان در نظر بگیرید و اگر نقطه ضعفی در درسهایش دارد حتما به این موارد رسیدگی کنید.
#ورزش_و_فعالیت_فیزیکی
تحقیقات زیادی نشان میدهند که بین فعالیت بدنی و ورزش و توانایی کنترل خشم همبستگی وجود دارد. ورزش و فعالیت بدنی ضمن تخلیه انرژی کودک و نوجوان، در او توانمندی و احساس ارزشمندی ایجاد میکنند که مانع از رفتارهای آسیبزایی همچون دعوای بچه ها در مدرسه میشوند.
#تقویت_مهارت_های_فردی
نداشتن برخی از مهارتها فردی باعث میشود بچهها به دعوا و پرخاش پناه ببرند. قدرت نه گفتن، رفتار قاطعانه، دفاع از حقوق خود و حل مسئله از مواردی هستند که هر کودک و نوجوانی باید آنها را یاد بگیرد. در این صورت میتواند به شیوه درست حل مسئله کند و عملا برای رفع مشکلاتش نیازی به پرخاشگری و دعوا کردن پیدا نمیکند.
افزایش تنشهای اجتماعی و مشکلات در خانوادهها، یکی از عوامل موثر بر بروز برخوردهای پرخاشگرانه و دعوای بچه ها در مدرسه است. برای اینکه بتوانید با این مشکل که عواقب زیادی برای کودکان و نوجوانان در پی دارد، باید ابتدا ریشهها و علل احتمالی آن را شناسایی کنید. در این مطلب به برخی از دلایل مهمی که میتوانند در خشم و ابراز خشونت بچهها نقش داشته باشندصحبت کردیم. از عواقب دعوا در مدرسه برای کودکان گفتیم و راهکارایی برای مدیریت و کنترل این رفتار آسیبزا پرداختیم که امیدواریم در این زمینه راهگشا باشند.
#چینش_کلاسی
در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند .
بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم.
مزایا 👇
🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود .
🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت.
معایب👇
🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست.
🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت .
#چینش_رو_در_رو
در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست.
مزایا👇
🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است
🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد
معایب 👇
🔸فضای بزرگی نیاز دارد .
🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود .
#چینش_نعل_اسبی
توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست.
مزایا👇
🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه .
🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه .
معایب👇
🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت میکنه
🔸فضای پِرت زیادی دارد.
#چینش_دایر_ه_ای
توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره.
مزایا👇
🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست
🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه
معایب👇
🔸فضای زیادی می گیره
🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت میکنه
#چینش_U
تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه
البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید
مزایا👇
🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس
🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها
🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل
🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها
معایب 👇
🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود.
نهاد کتابخانه های عمومی کشور دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید را برگزار می نماید:
💢دوستان کتابخوان!
💥کودکان و نوجوانان عزیز!
🏅🏅🏅برای شرکت در جشنواره کافیه به سایتش بری و در جمع کتابخونان حرفهای به کتابهای مورد علاقهت امتیاز بدی. هر قدر کتابهای بیشتری بخونی و با دقت بیشتری به آنها امتیاز بدی، یعنی کتابخون حرفهایتری هستی و در نتیجه به عنوان داور برگزیدهی جشنواره انتخاب میشی و جایزه نشان هدهد میگیری...
🏅کودک
Samanpl.ir/s/4
🏅نوجوان
Samanpl.ir/s/5
🏅کتابداران
Samanpl.ir/s/6
دوستان و همکلاسی هات رو از این جشنواره با خبر کن.👆
⏳مهلت شرکت: 10 شهریور 1402
hodhodsefid.samakpl.ir
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
راهکارهای زندگی موفق
در جزء ششم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@MoallemYariR5 مطالعات درس 10ت18 پاسخنامه.pdf
9.82M
🔺 آزمون درس 10تا18 مطالعات پنجم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه دارد