eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.8هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.8هزار ویدیو
14.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1825117226.attheme
94.2K
از تم نارنجی ایتا خسته شدید؟ روی این فایل بزنید و وقتی اجرا شد ، تاییدش کنید پس زمینه ایتاتون ، تصویر شهید قاسم سلیمانی می شود جالبه . امتحان کنید
🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست! @tadriis_yar
@GANJINE313.mp3
3.05M
(علیها السلام) 🎧 نماهنگ کودکانه در رابطه با حضرت معصومه(س معصومه @tadriis_yar •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•#
. با کلیک بر روی هر کدام از لینکهای زیر دیوان شعر آن شاعر را خواهید داشت. دوستان عزیز در تکثیر این هدیه ارزشمند کوشا باشید برای ورود به دیوان هر یک از این مفاخر جهانی کافی است بر روی لینک آن کلیک کنید . *حافظ <http://ganjoor.net/hafez/>* *خیام <http://ganjoor.net/khayyam/>* *سعدی <http://ganjoor.net/saadi/>* *فردوسی <http://ganjoor.net/ferdousi/>* *مولوی <http://ganjoor.net/moulavi/>* *نظامی <http://ganjoor.net/nezami/>* *پروین اعتصامی <http://ganjoor.net/parvin/>* *عطار <http://ganjoor.net/attar/>* *سنایی <http://ganjoor.net/sanaee/>* *وحشی <http://ganjoor.net/vahshi/>* *رودکی <http://ganjoor.net/roodaki/>* *ناصرخسرو <http://ganjoor.net/naserkhosro/>* *منوچهری <http://ganjoor.net/manoochehri/>* *فرخی <http://ganjoor.net/farrokhi/>* *خاقانی <http://ganjoor.net/khaghani/>* *مسعود سعد <http://ganjoor.net/masood/>* *انوری <http://ganjoor.net/anvari/>* *اوحدی <http://ganjoor.net/ouhadi/>* *خواجوی کرمانی <http://ganjoor.net/khajoo/>* *عراقی <http://ganjoor.net/eraghi/>* *صائب تبریزی <http://ganjoor.net/saeb/>* *شبستری <http://ganjoor.net/shabestari/>* *جامی <http://ganjoor.net/jami/>* *هاتف اصفهانی <http://ganjoor.net/hatef/>* *ابوسعید ابوالخیر <http://ganjoor.net/abusaeed/>* *بهار <http://ganjoor.net/bahar/>* *باباطاهر <http://ganjoor.net/babataher/>* *محتشم <http://ganjoor.net/mohtasham/>* *شیخ بهایی <http://ganjoor.net/bahaee/>* *سیف فرغانی <http://ganjoor.net/seyf/>* *فروغی <http://ganjoor.net/forooghi/>* *عبید زاکانی <http://ganjoor.net/obeyd/>* *امیرخسرو <http://ganjoor.net/khosro/>* *شهریار <http://ganjoor.net/shahriar/>* *جبلی <http://ganjoor.net/jabali/>* *اسعد گرگانی <http://ganjoor.net/asad/>* *فیض کاشانی <http://ganjoor.net/feyz/>* *سلمان <http://ganjoor.net/salman/>* *رهی <http://ganjoor.net/rahi/>* *اقبال <http://ganjoor.net/iqbal/>* *بیدل <http://ganjoor.net/bidel/>* *قاآنی <http://ganjoor.net/ghaani/>* *کسایی <http://ganjoor.net/kesayee/>* *عرفی <http://ganjoor.net/orfi/>* پست بالا گنجینه با ارزشی است که هدیه میکنیم به شما . بنابراین شماهم به پاس این هدیه آنرا به دوستانتان تقدیم کنید. سپاس ازلطف شما🌹 @tadriis_yar .
سلام به روی ماهت به کاکلت، کلاهت سلام به چشم و ابروت به گوش و بینی و موت سلام به ناز چشمات به سیب سرخ لبهات سلام که خیلی ماهی چشم نخوری الــــهی👀 🌈☃🌬⛄️💦🌤🌊⛈🌧🌈 👶🏻 @tadriis_yar
چند دیدگاه درباره نقاشی‌ و نقاشی‌ کودکان نقاشی فعالیتی است شخصی که می‌توان آن را از دیدگاههای متفاوت بررسی کرد «شیلر» معتقد است که انسان‌ها ذاتاً‌ فعالند و بازی یکی از شیوه‌های تخلیه انرژی اضافی است. لذا نقاشی می‌تواند به منزله نوعی بازی برای کودکان مطرح باشد . از دیدگاه نظریه روانکاوی، نقاشی به منزله فعالیتی بالینی ـ فرافکنی است یعنی از طریق نقاشی فرد می‌تواند آنچه را که در ضمیر ناخودآگاه دارد و گاهی اوقات باعث ناراحتی و اضطرابش می‌شود بیان کند و با این شیوه به آرامش می رسد . به نظر «کلوگ» کودکان ضمن نقاشی، هم به لذت حرکتی و هم به لذت بصری دست می‌یابند و این امر باعث فعالیت کودکان می‌شود. بعضی از نقاشی‌ها صرفاً طرح‌هایی تزئینی یا خطوطی هستند که تعریف و توصیف آنها نسبتاً آسان است. اما بیشتر نقاشی‌هایی که کودکان می‌کشند تصویر است . یعنی بازنمایی چیزی هستند. از جمله عواملی که در تفسیر نقاشی کودکان به کار گرفته می‌شود می‌توان از طرز قرار گرفتن نقاشی بر صفحه کاغذ، سایه، ضخامت، خط ، قوای اجزای کشیده شده، مقدار و توزیع جزئیات، پاک شدگی‌ها، تصویر لباس و زمینه نام برد. @tadriis_yar
کودک را به حیاط ببرید البته درصورتی که محل وموقعیت مناسب بوده وامکان مشاهده ریزش برگها باشد.سپس اجازه دهید تا به طور مستقل وبدلخواه از برگهای درختان که به طور پراکنده بر زمین ریخته شده اند تعدادی جمع کنند به خصوصیات برگها (زردی،خشکی،بزرگی،وشکل آنها )تا جایی که در کشش آنهاست صحبت کنید سپس سوال کنید فکر می کنید چرا برگها زرد شده اند؟ آیا دوباره برگ سبز رشد می کند؟ چرا پرستو ها کوچ می کنند؟ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.35M
آزمون عملکردی و مداد کاغذی چیست و چه تفاوتی دارد؟ توضیحات خانم رحمت @tadriis_yar
وهماهنگی بین چشم ودست وپا قدرت ریه ها رو بالا میبره ووووووووووومهممممم تر از همه کلاس پر میشه از 😅 یک بازی خوووووب وجذاب کلاسی 😊 🔵🔴⚫️⚪️🔵🔴⚫️⚪️🔵🔴⚫️⚪️ بچه ها به ردیف در کنار هم روی زمین می خوابند وجلوی هرکدام از انها توپ رنگی قرار میدیم در صورت امکان رنگ هر توپ با توپ کناری متفاوت باشه تا بچه ها بتونن توپشون رو به راحتی دنبال کنند بعد از بچه ها میخواهیم هر کس توپش رو تا انتهای مسیری که مشخص کردیم با فوت کردن ببره😤😯😤😯😤😯😤😯😤😂 اولش کمی براشون سخته اما چند لحظه بعد با افزایش تمرکز ونیرو روند بازی بهتر میشود این بازی پر است از انرژی وهیجان بازی کلاسی جذاب 👆 @tadriis_yar