eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.9هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
8.5هزار ویدیو
15.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️✳️بازخورد توصيفى ✅🚴‍♂️جملات حرکت آفرین ۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم ۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم ) ۳-از تو انتظار بیشتری دارم ۴-امروز بهتر نوشته ای ۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن 6-با تلاش خود شادم کردی ۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین ۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم. ۹-بهتر از قبل نوشته ای ۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری ۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد. ۱۲-توقع بیشتری از تو دارم. ۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم. ۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی ۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است. ۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی ۱۷-مطمئنم که موفق می شوی ۱۸-هنوز فرصت جبران داری ✅😀جملات شادی آفرین ۱-از خط زیبایت لذت بردم ۲- از دقت تو سپاسگزارم ۳-از زحمت تو متشکرم ۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری ۵- بسیار خوش خط نوشتی 6- به به چه زیبا نوشتی ۷- چه خط زیبایی ! آفرین ۸-چه دفتر تمیزی داری! ۹- چه نیکو نوشتی ! 10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد ۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد ✅👏جملات تشویقی ۱-آفرین بر همت و پشتکار تو ۲- آفرین بر این سلیقه ۳-آفرین بر تو گل بهشتی 4- آفرین بر تو که از بهترین هایی ۵- آفرین بر گل نازنینم 6- باعث افتخار منی عزیزم ۷- دانشمند کوچک دوستت دارم 8- آفرین بر گل زیبای من ۹- آفرین بر گل نیلوفرم ۱۰- آفرین بر گل خوش عطر کلاس 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
سلام وقت بخیر. کسرها ۳ نوع هستند؛ کسر کوچکتر از واحد ۱/۴ یا ۲/۵ که صورت از مخرج کوچکتر هست. کسر برابر۱= ۴/۴ یا یک واحد کامل.که صورت و مخرج برابرند. کسر بزرگتر از واحد ۵/۴ ؛که صورت بزرگتر از مخرج هست. در این سوال ۴/۵ کسر کوچکتر از واحد هست. برای مقایسه ی این کسره؛ ابتدا به واحدها نگاه می کنیم که ۱ هستند و برابر.بعد به مخرج ها نگاه می کنیم،کسری بزرگتر هست که مخرج کوچکتری دارد.پس۱/۲ و ۱ بزرگتر هست.
👆👆سلام نمونه سؤالات علوم تا درس ۳
فایل صوتی قران سوره اعراف☝
*شرح دفتر مدیریت کلاسی* ✅ *جدول شماره ۱* :مواد درسی و ساعات کار هفتگی جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه و ساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند ۳ ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم. ✅ *جدول شماره۲ :* برنامه درسی هفتگی ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه و بعد جلسه که قبلا زنگ اول و دوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری و غیر حضوری بودن آن را می نویسیم. ✅ *جدول شماره ۳:* بودجه بندی برای تدریس دروس این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم و بودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند. ✅ *جدول شماره ۴:* اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت و شماره گذاری کرد و شماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری و انجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود. ✅ *جدول شماره ۵ :* شرح حال و یادداشت معلم در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول و دوم آن مشخص شده است.نوع آموزش حضوری بودن و غیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی و تحصیلی دانش آموز باشد.با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دو ردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد. ✅ *جدول شماره ۶* :ثبت گزارش عملکرد ماهامه دروس این جدول دارای چند قسمت است و برای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف و نام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده را وارد می کنیم .سطح عملکرد: در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش و آموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموز حدیثی را خوانده؟نقاشی کشیده و یا فایل صوتی ارسال کرده ویا شعری؟. تمرین و تکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.و توضیحاتی که آموزگار در مورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد. جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی و یا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید. ✅ *جدول شماره ۷* ثبت گزارش آزمایش درس علوم این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد و با انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .و در غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انجام شده در این قسمت نوشته می شود. ✅ *جدول شماره ۸* ثبت غیبت دانش آموزان این جدول ثبت غیبت دانش آموزان و علت آنهم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم در غیر حضوری ✅ *جدول شماره ۹* ثبت دیدار با اولیا این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم. ✅ *جدول شماره ۱۰* جلسات توجیهی عمومی با اولیا جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم . قسمت یادداشت‌های روزانه هم که معلمین یادداشت های مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند. ✅ *جدول شماره ۱۱* ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی ✅ *جدول شماره ۱۲* ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند. قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزشی اداره کل ارسال نمایند. __ 🌸🍀موفق وپایدار باشید .🌸☘️
✔️✳️بازخورد توصيفى ✅🚴‍♂️جملات حرکت آفرین ۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم ۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم ) ۳-از تو انتظار بیشتری دارم ۴-امروز بهتر نوشته ای ۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن 6-با تلاش خود شادم کردی ۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین ۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم. ۹-بهتر از قبل نوشته ای ۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری ۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد. ۱۲-توقع بیشتری از تو دارم. ۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم. ۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی ۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است. ۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی ۱۷-مطمئنم که موفق می شوی ۱۸-هنوز فرصت جبران داری ✅😀جملات شادی آفرین ۱-از خط زیبایت لذت بردم ۲- از دقت تو سپاسگزارم ۳-از زحمت تو متشکرم ۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری ۵- بسیار خوش خط نوشتی 6- به به چه زیبا نوشتی ۷- چه خط زیبایی ! آفرین ۸-چه دفتر تمیزی داری! ۹- چه نیکو نوشتی ! 10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد ۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد ✅👏جملات تشویقی ۱-آفرین بر همت و پشتکار تو ۲- آفرین بر این سلیقه ۳-آفرین بر تو گل بهشتی 4- آفرین بر تو که از بهترین هایی ۵- آفرین بر گل نازنینم 6- باعث افتخار منی عزیزم ۷- دانشمند کوچک دوستت دارم 8- آفرین بر گل زیبای من ۹- آفرین بر گل نیلوفرم ۱۰- آفرین بر گل خوش عطر کلاس 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
: در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش کیسه ی جادویی در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش استفاده از كلمات در اين روش ما موضوع انشا را بيان مي كنیم. سپس كلماتي را با توجه به موضوع روي تخته مي نويسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده كنند . دانش آموزان با توجه به كلمات داده شده جملاتي را مي نويسند، سپس جمله هايي را كه مرتبط با هم هستند در يك گروه قرار مي دهند و در پايان آن ها را مرتب مي كنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 روش مشاركتي موضوعي به دانش آموزان ارائه مي شود و هر كدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقيقه فرصت فكر كردن به بچه ها مي دهيم.) مطالب بچه ها را روي تابلو مي نويسیم و به كمك خودشان جملات را پس و پيش مي كنیم تا به صورت يك انشاي كامل درآيد. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄ 📝📝📝 مرتب كردن متن يا داستان قصه يا متنی را كه ترتيب حوادث آن به هم ريخته است در اختيار دانش آموزان قرار مي دهیم. بچه ها توالي جملات و حوادث را درست مي كنند و با شماره گذاري و رونويسي مجدد ، آن را به صورت يك انشا يا داستان در مي آورند. براي پرورش خلاقيت آن ها مي توان انتخاب نام قصه را بر عهده ی خودشان گذاشت. ┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
ریاضی-پنجم-1.pdf
378.1K
طرح درس سالانه ریاضی پنجم.pdf
1_1743077867.pdf
1.04M
مجموعه سوالات فصول علوم.pdf
طرح_درس_سالانه_مطالعات_اجتماعی_پنجم.pdf
183.2K
طرح_درس_سالانه_مطالعات_اجتماعی_پنجم.pdf