@kelaspanj کانال (2).pdf
7.64M
🌸 کتاب سیر تا پیاز ریاضی 🌸
✅ پنجم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
آزمون املا و لغات مترادف.pdf
194.7K
🌸 آزمون فارسی / املا و لغات مترادف 🌸
✅ پنجم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #علوم
❌ #ماده_تغییر_می_کند
✅ #قسمت۲
✅ ارسال ازما 👈 انتشار با شما
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
#کلیپ تدریس جمع آوری داده
#ریاضی فصل ۷ آمار و احتمال
پاسخ آزمون علوم نوبت دوم.pdf
425.7K
✍کانال فصل پنجم🔻🔻
💎
#آزمون
#علوم نوبت دوم با
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
@kelaspanj کانال (1).pdf
1.68M
✍کانال فصل پنجم🔻🔻
💎
#آزمون اردیبهشت ماه
#جامع تستی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فصل اول .pdf
1.29M
✍کانال فصل پنجم🔻🔻
💎
#آزمون دوره ای
#ریاضی فصل اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
4_246266462610662092.pdf
129.1K
💠آزمون مطالعات اجتماعی
پنجم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فصل اول ( 2) .pdf
3.25M
مرور ریاضی فصل 1
پایه پنجم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فصل پنجم .pdf
1.08M
✍کانال فصل پنجم🔻🔻
#آزمون دوره ای
#ریاضی فصل ۵
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
فارسی پنجم نوبت دوم.pdf
422K
✍کانال فصل پنجم🔻🔻
#آزمون
#فارسی نوبت دوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
هدایت شده از Ltms
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال مجموعه تدریس یار با ما در ارتباط باشید
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
#تبلیغات #تبلیغ #مدرسه
هدایت شده از Ltms
گروههای درسی مجموعه تدریس یار
در کنار گروههای آشپزی و ایده و کاردستی
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
گروههایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در مجموعه روزهای تدریس یار با ما در ارتباط باشید
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
#تبلیغات #تبلیغ #مدرسه
هدایت شده از Ltms
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
بزرگ ترین گروه آشپزی و ایده در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2931360063Cd33f759271
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
گروه ایده و تجربه های خانه داری و تجربیات
https://eitaa.com/joinchat/82772314C8172105791
گروه هنر و ایده و کاردستی و بازی و شعر و نقاشی
https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
هدایت شده از Ltms
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و کاردستی
@naghashi_ghese
کانال فیلم و قصه کودکانه
@ghesehayekoodakaneeh
کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان
@madrese_yar
کانال ترفند و خلاقیت
@khalaghbashh
کانال آشپزی و نکات جالب
@ashpaziibaham
کانال اخبار طلایی
✅اخباری جالب
آنچه شما دوست دارید
در هر زمینه ای
با ما همراه باشید
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@goldennews
فروشگاه معلم
اقتصاد یار
خانواده یار
معرفی سیگنال بورس
معرفی لوازم آموزشی ارزان
معرفی کتاب آموزشی ارزان
معرفی کتاب داستان
و .....
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@shopteacher
کانال داستان و حکایت
هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور
در کانال داستانکده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
هدایت شده از تدریس یار پایه دوازدهم
کلاس دلخواه / اعظم لاریجانی
ایجاد جذابیت در آموزش از راههای متفاوتی با دانشآموزان ممکن است. یکی از این راهها بر پایه شناخت و درک علاقهمندیهای هر دانشآموز است. یکی تماشای فیلم را میپسندد و آن دیگری با کتاب دوستی دارد. حتی یکی ترجیح میدهد با بازی رایانهای وقت بگذراند.
معلمی که با آگاهی از تمایلات دانشآموزان، روشهای آموزشی متنوعی را برمیگزیند، فرصت یادگیری با کیفیتی را در اختیار آنان قرار میدهد. بر این اساس، او علاوه بر آموزش، رابطه صمیمانهای با دانشآموزان خواهد داشت؛ رابطهای که در آن اعتماد به وجود میآید، زیرا آنها میبینند که نظرات و علاقههایشان مورد توجه است.
از آن گذشته، هر معلمی به دنبال راهی است که توجه جدی و متمرکز دانشآموزان را به موضوعی جلب کند و چه راهی مؤثرتر از آنکه فرصتهایی فراهم شوند تا در زمینههایی که با آن علاقهمندند، به جستوجو و کشف بپردازند و در این میانه بیاموزند.
آنها همیشه مشتاق حضور در چنین کلاس سرگرمکننده و لذتبخشی خواهند ماند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
ماندگاری با تجربهنگاری
آغاز دهه هفتاد، وقتی برای نخستین بار بهعنوان معلم سر کلاس درس حاضر شدم، یکی از دبیران مورد علاقه و اثرگذار دوران تحصیلم که انگیزه معلمی را در من شعلهور کرده بود گفت: «نیرو! معلمی نود درصد تجربه است و ده درصد سواد» . به هر روی، دانش و تجربه مکمل یکدیگرند. مَثَل این دو، مَثَل دو پا برای حرکت آدمی است. به یکی تکیه میکنیم و دیگری را پیش میبریم و در گام بعدی، با اتکا به دیگری، پای عقبمانده را به جلو سوق میدهیم. به تجربه تکیه و دانش (نظریه) را ایجاد میکنیم و به دانش تکیه و تجربه را تفسیر میکنیم.
در این میان، معلمی خاستگاه تجربههای سرشار و گوناگونی است که هر کدام میتواند واجد آثار پیشبرنده یا بازدارنده درخور توجهی باشد؛ تجربههایی که لزوماً نه مسبوق به سابقه معلم هستند و نه مندرج در کتاب، ولی میتوانند رافع نیاز معلمان تازهکار و عامل بهرهوری بیشتر معلمان کهنهکار باشند. بهویژه که معلم هرسال با دانشآموزان، کلاسها و موضوعاتـی کامـلاً متفاوت مواجه است. معلم در این شرایط برای اداره کلاس و تحقق اهداف آموزشی خویش نمیتواند تنها به دانش صریح1 مندرج در کتابها اکتفا کند، چراکه آن را پاسخگوی موقعیتهای ناخواسته و بیشمار پیش رویش نمییابد، بلکه به گسترهای از دانش نیازمند است که آن را بهطور ضمنی2 دریافته است؛ دانشی که در پی تجربههای شخصی پدیدار شده و به آسانی تن به نمایش و بیان صریح نمیدهد. از این رو، شاهدیم که علاوه بر برنامههای درسی رسمی یا آشکار، برنامه درسی پنهان3 یا همان تجربههای قصدنشده در دایره امور کلاس قرار میگیرند.
این تجربههای گرانسنگ که به بهای عمر گرانبار معلم و دانشآموزان پدید میآیند، در سینه و خاطر ایشان هستند که غالباً به ورطه فراموشی سپرده میشوند و قابل دسترسی و استفاده نیستند. در حالی که میتوان با بهرهجویی از تجربهنگاری، ضمن بینیازی از بازانجام ناکامیها، بر قلمرو روشها و الگوهای مؤثر در جریان آموزش افزود و با کمترین هزینه و آزمون و خطا مسیر رسالت و اثربخشی خود و یادگیری لذتبخش فراگیرندگان را هموارتر کرد.
تجربهنگاری، بهویژه اگر در قالب خاطرات صورت پذیرد، شیرینی و باور دیگری را بارور میکند. نمونه اين کار را میتوان در کتاب آقامعلم4 نوشته فرانک مککورت مشاهده کرد. او که یک معلم معمولی و ناآشنای ایرلندیتبار بود، پس از ثبت تجربههای معلمی خویش، نهتنها پرفروشترین کتاب وقت ایالات متحده را رقم زد و خود را نامآشنا و شهره ساخت، بلکه در مدیریت دانش5 نقشی ایفا کرد. نگارنده، این کتاب را پیشتر در شماره هشتم رشد معلم سال 1391 معرفی کرد. رمزینه آن در مقابل آمده است.
از آن پس من نیز تجربههای معلمی خود را در وبنوشت «یادداشتهای آقامعلم» درج کردم. این تجربه چهارده پیامد ضمنی به دنبال داشت: شناخت برنامه درسی پنهان کلاس؛ بهبود مستمر و خودارزیابی، تولید دانش کاربردی و بومی؛ گفتمان همرسانی تجربهها؛ گسترش فضای ارتباطی معلم؛ دریافت بازخورد اثربخش؛ پویایی نوآورانه معلم؛ رصد بیرونی جریان کلاس؛ الگوگیری معلمان تازهکار؛ مهارتافزایی نگریستن و نگاشتن؛ پیوند همافزای تعلیم و تألیف؛ افزایش انگیزه آموزشی؛ رفع خشکی و تلخی کلاس و بالاخره شناخت و همسویی بیشتر دانشآموزان و معلم. شرح این تجربهها در «یادداشت بنویس، آقامعلم!» در شماره 8 سال 1395 رشد مدرسه فردا به رمزینه مقابل آمده است.
از آن پس تاکنون نیز بهرههای ناخواسته و ارزندهای، افزون بر موارد مزبور، کسب کردهام. نخستین بهره آن ایجاد ارتباط گستردهتر با معلمان و مدیران مناطق گوناگون کشور بود که عرصه امکان بیشتری را برای انتقال تجربهها در نشستهایی به شکل سخنرانی و کارگاه فراهم کرد. این موضوع جدا از افزایش فرصتهای کاری و درآمدی، احساس مفیدبودن و عزتنفس ویژهای به دنبال داشت. اغلب محتوای این نشستها بر تجربههای زیسته مستند و نگاشته مبتنی بود و پس از تحلیل کیفی و آرایش آنها، دلالتهایی کاربردی ایجاد میکرد که بر ارزش آنها میافزود. بازخوردهای رضایتمندانه نسبت به تغییرات برخاسته از این ارائهها، به حس خوب و شناخت مضاعف گوینده و تقاضایی فزاینده منجر میشد که بهرههای گستردهتر، از جمله یادداشتهای متعدد در نشریات را به ارمغان داشت. گفتنی است، بخش عمده دادههای کیفی رساله دکترای نگارنده نیز از همین تجربهنگاریها برخاسته است. شرح این مطلب در سخنرانی تقریباً کوتاه نگارنده در یکی از همایشهای ارائه تجربه معلمان بیان شد. دیدن فیلم آن6 با استفاده از رمزینه مقابل در تبیین و انگیزهبخشی این موضوع مؤثر است.
امروزه تجربهنگاری و همچنین مستندسازی، جدا از ضرورت آن، بهسهولت قابل انجام است. وجود گوشیهای هوشمند که هم امکان ذخیره صدا و تصویر دارند و هم میتوانند صدای فرد را به نوشته تبدیل کنند، انجام این امر را آسان و سریع میکند. با یادسپاری رخدادهای هر کلاس یا درج کلیدواژههای مرتبط، میتوانید در شبکههای اجتماعی یا وبنوشت یا دیگر سایتهای میزبان، تجربههای کلاس خود را روایت کنید و به اشتراک بگذارید. ضمن آنکه میتوانید با بازخوردهای مخاطبان، اعم از دانشآموزان یا خوانندگان، بر غنای آن بیفزایید و به مرور از توصیف به تفسیر و تحلیل و حتی پژوهشهای کیفی7 سوق پیدا کنید.
کلام آخر
تجربهنگاری موجب نشر و نقد تجربهها میشود و بهویژه اگر با شایستگی و خیرخواهی همراه باشد، ماندگاری تجربه و تجربهگر و بهرههای سرشاری برای رشد حرفهای او و بهبود نظام آموزشی کشور به دنبال خواهد داشت. طبیعی است، انجام هر کار جدیدی دشوار مینماید و دلایل گوناگونی برای پرهیز از آن تداعی و بیان میشوند. لیکن شروع و انجام مستمر این کار شور و انگیزهای درونی و بیرونی در فرد ایجاد میکند و میتواند نقطه عطفی در مسیر معلمی او شود. به هر روی، کمرنگترین جوهرها از قویترین حافظهها ماندگارترند
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
ای معلم🌸🍃
هیچ شعری تو را در وزن، یارای تحمل نیست ...
و هیچ بیتی تو را در قافیه به پایان نمی رساند ...
از بزرگی تو تنها ردیفی از نشانگان شگفتی باقی می ماند...
عظمت تو را صرفا باید به نظاره ایستاد در فراخنای فهم و ادراک زمان ....
با کلید واژه های عشق و اندیشه🌸🍃
روز معلم بر شما همکاران فرهیخته تبریک و تهنیت باد.🌸🍃
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
46701719796677.pdf
387.2K
بازی های آموزشی جهت تفهیم مفاهیم دینی به کودکان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
🌷 اختلال در بیان نوشتاری چه نشانه هایی دارد؟
🌷 تعدادی از کودکانی که نارسایی در بیان نوشتاری دارند، اندیشه های بسیار خوب و اطلاعات فراوانی در ذهن دارند؛ اما نمی توانند آنها را به درستی بنویسند تا دیگران هم آن اندیشه ها را بدانند و درک کنند. همچنین ممکن است دستخط و املای ضعیفی داشته باشند. برخی از مواردی که ممکن است کودکان دارای اختلال نوشتاری با آن روبرو شوند:
• مشکل در به نوشته در آوردن اندیشه ها و تخیلاتشان در صورتی که ممکن است خیلی خوب بتواند درباره آنها توضیح دهد، مثلا درباره اردویی که رفته خوب توضیح میدهد ولی همین را به صورت نوشتاری نمیتواند بیان کند.
• اشکال در سازماندهی ایده هایشان در هنگام نوشتن. یعنی انشایش شروع، ادامه و پایان مشخصی ندارد.
• دشواری در به کاربردن دستور زبان و املاء درست به هنگامِ نوشتن، همچنین اشکال در مرتب و واضح نوشتن حروف، مثلا جمله ها را کامل نمی کند یا کاربرد درست علائم نگارشی و غیره را نمی داند. برای نمونه جمله پرسشی آیا از خوردن غذا لذت «بردی؟» را به صورت آیا از خوردن غذا لذت «بردی » می نویسد.
• پاک کردن مطالب نوشته شده به دفعات که می تواند به علت عدم اعتماد به نفس هم باشد. یعنی تردید دارد و خودش و عملکردش را حتی اگر درست هم باشد قبول ندارد.
✅ کند نوشتن یا نوشتن ناقص:
خیلی کمرنگ، پررنگ یا تودرتو نوشتن (اختلال در نوشتن می تواند شامل عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی ،تجزیه تحلیل و ترکیب اطلاعات باشد).
• اختلال نوشتن پایه ای به شکل کلمات و حروف مربوط است. اختلال نوشتاری نشان دهنده مشکل در سازماندهی افکار نشان دهنده روی کاغذ است.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
46778802550200.pdf
918.6K
✅ نشر رشد
✅ مدیریت تدریس و کلاس درس
✅️ به کوشش: دکتر نیره شاه محمدی
وزارت آموزش و پرورش
سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
📕 بخشی از آنچه خواهید خواند:
🔻ايجاد تحول در كلاس درس
🔻۱۱ پيشنهاد برای رسيدن به كلاس شاد
🔻يادگيری تلفيقی؛ چيستی و چرايی؟
🔻كاربردهای آموزشی روش حل مسئله
🔻ياددهی ـ يادگيری اثربخش
🔻خيلی خوب يا نياز به تلاش بيشتر
🔶️ عوامل زيادی بر مديريت كلاس درس تأثيرگذار است اما بدون شک ويژگی های شخصيتی و روش ها و فنون تدریس معلم از عوامل بسیار مهم در نظم دهی کلاس می باشند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صفر_زوج_است_یا_فرد؟
#دکتر_داودی_مولف_کتب_ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌📌شیوه ثبت دوره های برون سازمانی در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون