آزمون ریاضی فصل اول و پاسخ.pdf
1.08M
🔰آزمون فصل اول ریاضی
📙پنجم ابتدایی
4_5918227989132217544.pdf
411.4K
📚 تکلیف املایی درس اول.pdf
🔰پایه پنجم
خاله ها #شعر #نشانه ها رو براتون کامل نوشتم:
آ مثل آتیش و آب ⭐ آدم برفی و آفتاب
ب اول بلبله ⭐ جاش رو درخت و گله
پ مثل پاییز سرد ⭐ پرواز یک برگ زرد
ت اول تمساحه ⭐ چشاش به رنگه ماهه
ث اول ثریاس ⭐ شش تا ستاره یک جاس
ج مثل جوجه ، جیک جیک ⭐ جنگل سبز و تاریک
چ مثل چوب و چنار ⭐ چکاوک و چمنزار
ح مثل حوله و حباب ⭐ حیات و حوض پر آب
خ اول خروسه ⭐ که مرغ براش عروسه
د مثل دشت و دریا ⭐ درخت سبز و زیبا
ذ مثل ذرت شاد ⭐ بازی کاکل و باد
ر اول روباهه ⭐ که دست و پاش کوتاهه
ز مثل زنبور و زاغ ⭐ زنبق زیبای باغ
ژ مثل ژاله بر گل ⭐ هدیه گل به بلبل
س مثل سایه بید ⭐ ستاره های سپید
ش سر اسمه شیره ⭐ که پر زور و دلیره
ص اول صدف میاد ⭐ صابون چه عالی کف میاد
ض مثل ضربه ی سخت ⭐ که زد تبر بر درخت
ط اول طوطیه ⭐ یه موش توی قوطیه
عین مثل عید و عمو ⭐ عروسک کوچولو
غ سر اسمه غازه ⭐ که لاغرو درازه
ق مثل قمری و قو⭐ قاصدک قصه گو
ک مثل کوه پر برف ⭐ کاج و کلاغ پر حرف
گ مثل گل یا گلاب ⭐ گردش گلها در آب
ل مثل لک لک خواب ⭐ زیر لحاف مهتاب
م مثل موج و ماهی⭐ چه ماهیه سیاهی
ن اول نهنگه ⭐ که حوض برایش تنگه
و مثل وقت ورزش ⭐ صبح قشنگ و نرمش
ه مثل هوهوی باد ⭐ هوای پاک و آزاد
ی مثل یاس زیبا ⭐ در آخر الفبا
@tadriis_yar
✅ سوال:
📚چطور تشخیص بدهیم کدام #دانش _آموز_اختلال_خواندن دارد؟
✅پاسخ:
دانش آموزان مبتلا به اختلال خواندن یا خوانش پریشی برخی از این ویژگی ها را دارند:🍃
🍃-در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند
🍃-تمایلی به خواندن ندارند
🍃-در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند
🍃-به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند
🍃-کلمه به کلمه می خوانند
🍃-به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند
🍃-به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند
🍃-واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند
🍃- افعال را به میل خودشان تغییر می دهند.
@tadriis_yar
#مهارت_معلمی
♦️الفبای معلمی در مدرسه👇
✏آ : آمادگی براي تدريس
✏ا : ايجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان
✏ب: بودجه بندی زمان آموزش
✏پ: پويايی و تحرک در كلاس و پاداش دادن به موقع
✏ت : تدريس كارآمد و يادگيری محور
✏ث : ثبات روحی – روانی و پرهيز از دوگانگی شخصيت
✏ج : جهت دادن به آموزش و فرآيند يادگيری دانش آموزان
✏چ : چالش پذير نمودن دانش آموزان درجريان آموزش
✏ح : حمايت از طرح های مديريتی مدرسه
✏خ : خوش خلق بودن هميشگی
✏د : درايت و دقت نظر در كار
✏ذ : ذهنيت مثبت نسبت به تمامی دانش آموزان
✏ر : رهبری و هدايت برنامه های خود
✏ز : زمينه سازی رشد و شكوفايی استعداد های دانش آموزان
✏ژ : ژرف انديشی و دراختيار داشتن استراتژی راهبردی
✏س:سازماندهی افراد و برنامه ها
✏ش : شناسايی نقاط قوت و ضعف
✏ص : صبور بودن در برابر رفتار دانش آموزان و مشكلات
✏ض : ضابطه مداری درحين رابطه مداری
✏ط : طراحی الگوی مناسب آموزشی و مديريت كلاس درس
✏ظ : ظريف بينی درحين وسعت ديد
✏ع : عشق ورزيدن به كار و دانش آموزان
✏غ : غنيمت شمردن فرصت ها در مدرسه
✏ف : فرآيند محوری در كارها و فكر كردن قبل از عمل
✏ق : قدرت انتقال مفاهيم آموزشی
✏ک : كاهش استرس دانش آموزان و كنترل كيفی برنامه ها
✏گ : گزينش بهترين طرح های آموزشی و اجرای آن
✏ل : لبخند به لب داشتن
✏م : مهندسی دوباره خود و برنامه ها
✏ن : نظارت و كنترل دانش آموزان
✏و : وارستگی و وقت شناسی
✏ه : هوشياری در كارها و هماهنگ سازي منابع
✏ی : ياری رساندن به دانش آموزان در هر شرایطی
@tadriis_yar
تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس.
• جملہ ناتمام بدهید تا کامل کنند
• برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
Asal:
📝📝📝
#_انشای_گسترشی :
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش کیسه ی جادویی
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش استفاده از كلمات
در اين روش ما موضوع انشا را بيان مي كنیم. سپس كلماتي را با توجه به موضوع روي تخته مي نويسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده كنند .
دانش آموزان با توجه به كلمات داده شده جملاتي را مي نويسند، سپس جمله هايي را كه مرتبط با هم هستند در يك گروه قرار مي دهند و در پايان آن ها را مرتب مي كنند.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
روش مشاركتي
موضوعي به دانش آموزان ارائه مي شود و هر كدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقيقه فرصت فكر كردن به بچه ها مي دهيم.)
مطالب بچه ها را روي تابلو مي نويسیم و به كمك خودشان جملات را پس و پيش مي كنیم تا به صورت يك انشاي كامل درآيد.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
📝📝📝
مرتب كردن متن يا داستان
قصه يا متنی را كه ترتيب حوادث آن به هم ريخته است در اختيار دانش آموزان قرار مي دهیم.
بچه ها توالي جملات و حوادث را درست مي كنند و با شماره گذاري و رونويسي مجدد ، آن را به صورت يك انشا يا داستان در مي آورند.
براي پرورش خلاقيت آن ها مي توان انتخاب نام قصه را بر عهده ی خودشان گذاشت.
┄┅┅┄┄┅✶🌸✶┄┅┄┅┄
املا ی بدون نقطه👈 متن درسی تهیه و نقطه هایشان راحذف کرده، بچه ها نقطه گذاری کنن
املای موریانه ای👈 نشانه های مهم بعضی کلمات حذف بچه ها با مداد قرمز نشانه گذاری کنن
املای زنجیره ای👈روز قبل میخواهیم پنج تا درس و با دقت بخوانند، کلمه های ان را بخاطربسپارند، بعد یه زنجیر میگه معلم روی تخته یه بیضی بکشن یه کلمه از همون درسها داخلش مینویسه بچه ها باید براساس حرف اخر هر کلمه زنجیرهای دیگه رو اضافه کنن، هرکی بیشترزنجیر کشید امتیازبیشتری داره
املای خوشه ای👈بچه ها وسط دفتر یه دایره ی بزرگ بکشن مثه دانه ی گندم معلم یه کلمه بنویسد داخل دایره بچه ها خوشه ای کلمه هایی که به حرف اخر میخورد و بنویسند
املای کامل کردنی👈متن درسی اماده کلمه های مهم راحذف کنیم اونا کامل کنن
املای جشنواره کلمات👈مثلا بچه ها درس چوپان درست کار و باز کنید یه کلمه که برا املا مهمه به ذهن بسپارید حالا دفتر املا رو باز کنید به صورت پهنا بگذارید دور تا دو ر برگه را نقاشی کنید یا رنگ کنید ،خوشگلش کنید حالا کلمه ای و که انتخاب کردید بنویسید وسط بعدکه نوشت بیایند نشان همه بدهند و روی تابلو بنویسن بعد میگیم کلمه های دوستاشونو دورتادورکلمه ی خودشان بنویسن میشه جشن کلمه ها😊
املای بروبخوان و بنویس👈 متنهای مختلف درحد 5خط اماده و به دیوار نماز خانه چسبانده هر گروه برود بنشیند دومتر فاصله داشته باشد فقط یک نفر حق داره بنویسه هم گروهی ها برن بخونن و بیان بگن اون بنویسه
املای جدولی👈 از قبل چند درس بخوانند معلم بگوید دفتر خود را به پهنا بگذارید معلم یه جدول بکشه داخلش مثلا بنویسه کلمه هایی که با ع شروع میشن یاکلمه هایی که ص دارن
املای نشانه گیری👈کلمه های مهم را نوشت به بچه ها توپ ژله ای بدیم بزنن به اون کلمه ای که خواستیم
املای فضایی👈 کلمه ای بگیم روی هوا بنویسن
املای لب خوانی👈معلم بدون صدا کلمه بگه بچه ها بنویسن
املای لمسی👈روی کمر دوستاشون کلمه بنویسن دوستاشون داخل دفتربنویسن
املای با علطهای املایی 👈معلم متن علط بنویسد بدهد بچه ها درست کنن
املای بادکنکی👈 معلم بگوید بجه ها بادکنک بیارن کلمه های سخت یه درس و با ماژیک بنویسن، بعد برن روی حیاط بندازن بالا
پوشه کار چیست ؟
تعریف پوشه کار(آلبوم پیشرفت تحصیلی ):
- آلبوم پیشرفت تحصیلی عبارت است از :
مجموعهای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاویرِ گوناگون ودرمسیر رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآیند یاددهی – یادگیری ، به نمایش و قضاوت می گذارد.
منظور نهایی معلم از پوشه کار
این است که بتواند با یاری جستن از این شیوه تصویری واضح و سه بعدی ازرشد مهارت ها ، توانایی ها و دانش و نگرش دانش آموزان ارائه نمایند .
ضرورت استفاده از پوشه کار
به دانش آموز امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد.
فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد.
به دانش آموز فرصت می دهد بین آموخته های قبلی و جدید خود ارتباط برقرار کند. و خود ارزشیابی را در دانش آموز تقویت نماید.
ابزاری برای تعامل با همکلاسی ها، معلمان و والدین است.
دانش آموز از طریق ارائه پوشه کار فرصت پیدا می کند تا میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد شادی انگیز است ،چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی است .همین اقدام ،زمینه ی شادی ،نشاط و سرزنده بودن دانش آموزان را فراهم می گرداند .
به معلم امکان می دهد تا با مرور پوشه کار دانش آموز ، قابلیت های وی را به درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه ریزی نموده و با اطمینان بیش تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند.
به والدین امکان می دهد تا در جریان روند آموزش فرزندشان قرار گیرند، نقاط قوت و ضعف او را بشناسند و نقش مثبت، سازنده و فعالی در هدایت تحصیلی او داشته باشند.
انواع پوشه کار:
✅فراوردهای : یعنی پوشه کار بهترین کارها . که برای نشان دادن موفقیتهای یادگیرنده تنظیم می گردد .
✅فرایندی : پوشه کاری ست که به منظور معرفی رشد پیشرفت دانش آموز به کار می رود .
✅فراوردهای - فرایندی : در این پوشه کار ، منتخبی از کار های دانش آموز ، (به انتخاب دانش آموز و معلم ) به منظورارائه تصویری از موفقیتها و، رشد و پیشرفت او ، گرد آوری و گلچین می گردد . در واقع این نوع از پوشه کار مد نظر ارزشیابی کیفی توصیفی می باشد .
مراحل تهیه پوشه کار ؛
مرحله اول : سازماندهی و برنامه ریزی .
مرحله دوم : مرحله جمع آوری و انتخاب شواهد.
مرحله سوم : مرحله ارزیابی و ارایه بازخورد .
✴️ پوشه کار چیست؟
🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟
📂 پوشه کار
"پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد .
مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد .
📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل
✅حفظ و نگه داری موثر
✅دسترسی آسان
✅زیبایی ظاهری
رعایت گردد
📋روی جلد:
روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود.
در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود.
عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند.
🗂محتوای پوشه:
محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد
🗃محتوای پوشه:
1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد
2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد.
تا آموزگار را در قضاوت یاری کند.
🛄محتوای پوشه به چهار گروه
1)آزمون ها
2) تکالیف
3)تولیدات
طبقه بندی می شود.
💎آزمون مداد کاغذی
💎آزمون های عملکردی
💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد.
👈تکالیف:
💎تکالیف درسی خارج از کلاس
💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ...
💎تکالیف درسی کلاسی گروهی
💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی
💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈تولیدات:
💎 آثار هنری دانش آموز.
💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها.
💎 کارهای عملی دانش آموز.
💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت
💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی.
💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد.
👈سایر موارد:
تشویق کتبی دانش آموز.
ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز.
نامه های مربوط به دانش آموز.
نمونه پیشرفت موضوعی دروس.
یادداشت های معلم.
📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند:
👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری
👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری
👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی)
👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی)
👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند.
👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری
👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_کودکانه
#آموزشی #مهارتهای_زندگی #همسایه_ها
این قسمت :
« #محبت_به_مادر »
💧__🐥🌨____🌈⭐️🌈____🌨🐥__💧@tadriis_yar