eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.6هزار ویدیو
14.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
تبدیل اعداد مخلوط به کسر.pdf
175.7K
پازلی تبدیل عدد مخلوط به کسر ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
آزمون_عملکردی_فارسی_تقویت_مهارت.pdf
247.3K
عملکردی علایم نگارشی و نشانه گذاری ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
آزمون واقعی عملکردی علوم.pdf
155.5K
عملکردی درس ۳ رنگین کمان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
@kelaspanj کانال (1).pdf
324.7K
شماره ۱ هفته چهارم آبان ماه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
@kelaspanj کانال (2).pdf
1.37M
شماره ۲ هفته چهارم آبان ماه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
@kelaspanj کانال (3).pdf
2.28M
شماره ۳ هفته چهارم آبان ماه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
📌 املا کارتی (تقویت روخوانی فارسی و  املا خلاقانه) از دانش آموزان خواسته می شود تا از درس سوم فارسی(رازی و ساخت بیمارستان)، کلماتی که ارزش املایی دارند را روی کارت های ۱۰×۱۰ نوشته و همراه خود به مدرسه بیاورند. معلم از متن درس کلماتی را انتخاب و روی تخته سیاه می نویسد. از دانش آموزان خواسته می شود  به کلمات نوشته شده روی تخته نگاه کرده و اگر کارت با همین کلمه دارند ،کلمه را در دفتر املا یادداشت کنند و در غیر اینصورت چیزی ننویسند. معلم تمامی کلمات دارای ارزش املایی را روی تخته یادداشت می کند. در پایان ، معلم تعداد کلمات نوشته روی تخته را شماره گذاری کرده و از دانش آموزان هم می خواهد تعداد کلمات نوشته شده در دفتر املا را با صدای بلند اعلام کنند. دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را بیاورد برنده این بازی است. این بازی علاوه برای تمرکز و دقت ،نشاط را هم به کلاس درس می آورد و باعث می شود تا دانش آموزان در نوشتن تکالیف بعدی دقت لازم را داشته باشند و به جزئیات درس توجه زیاد تری داشته باشند و همچنین از تکراری بودن املا کاسته می شود. :سعیده ابوئی محمد آباد/سرگروه استانی پایه پنجم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس هدیه های آسمان 🔻 درس هشتم 🍁🍂 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روخوانی درس هشتم هدیه - دو نامه 🍁🍂 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# توضیحات و خلاصه درس هشتم هدیه دو نامه 🍁🍂 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
hedie5-exam8-3.pdf
45.6K
✍️ پرسش و پاسخ درس هشتم هدیه دو نامه 🍁🍂 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
hedie5-exam8-1.pdf
283.9K
✍️ پرسش و پاسخ درس هشتم هدیه دو نامه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقویم روزشمار کلاسی چهارشنبه ۲۱ آذر ماه 🙏🏻 طراحی و تهیه : شمسی یحیوی فرکوش 🙏🏻🌹 التماس دعا 🙏🏻🌹 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقویم روزانه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳🍁🍁🌹🌹                                                   تهیه وتنظیم:مطهره شکوهی هریس                                                         التماس دعا🙏🙏 ⏰کانال پرورشی ایران حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🍃 تقویم روز چهار شنبه ۲۱آذر ۱۴٠۳🍂🌼 طراح: مینا قشلاقی🌱 التماس دعا🙏🌸🍃 🧑‍🎄جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍🎄👌👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @Schoolteacher401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @koodaks
دفتر قصه سه بعدی تلفیق دروس هدیه های آسمان، فارسی ، هنر دانش آموزان در کادر سفید داستانی کوتاه با موضوع نماز آیات بنویسند. حتما در نوشته خود چگونگی خواندن نماز آیات را ذکر نمایند. ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
175_64180212857005.pdf
363.5K
بازی ریاضی مبحث عدد مخلوط این بازی به صورت گروهی انجام میشود. ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
220_64211240188206.pdf
309.6K
تکالیف به‌عنوان ابزاری آموزشی در تقویت یادگیری دانش‌آموزان بسیار مؤثر است، اما حجم زیاد و یا تکالیف غیرهدفمند ممکن است نتایج معکوسی داشته باشد. برای اینکه تکالیف بتوانند به بهبود یادگیری کمک کنند، پیشنهاد می‌شود ۱.هدفمند بودن تکالیف: هر تکلیفی باید هدفی مشخص داشته باشد؛ بهتر است به‌جای تکالیف متعدد، بر آن دسته از فعالیت‌ها تمرکز کنیم که باعث ارتقای مهارت‌ها و مفاهیم مورد نیاز درسی دانش‌آموزان می‌شود ۲. تناسب با سطح دانش‌آموزان: باید به میزان و سطح تکالیف توجه کنیم تا متناسب با توانایی و سن آن‌ها باشد. این باعث می‌شود دانش‌آموزان احساس خستگی نکنند و انگیزه‌ بیشتری برای انجام تکالیف داشته باشند ۳. زمان‌بندی مناسب: به جای این‌که تکالیف روزانه زیادی بدهیم، می‌توانیم آن‌ها را به‌صورت هفتگی یا در قالب پروژه‌های کوچک طراحی کنیم تا دانش‌آموزان فرصت کافی برای استراحت و سرگرمی نیز داشته باشند. ۴.تشویق به خلاقیت: بهتر است تکالیفی ارائه دهیم که خلاقیت دانش‌آموزان را برانگیزد و به‌صورت فعالیت‌های عملی یا پروژه‌ای طراحی شود. به‌عنوان مثال، تحقیق و ارائه کوتاه در کلاس یا طراحی کاردستی مربوط به درس، می‌تواند جایگزین تمرینات تکراری شود. ۵. ارتباط با زندگی روزمره: تکالیفی که به زندگی روزمره مرتبط هستند، تأثیر بیشتری در یادگیری دارند. می‌توانیم تکالیفی را طراحی کنیم که دانش‌آموزان را به بررسی و تفکر در محیط اطرافشان تشویق کند. با رعایت این نکات می‌توانیم فرآیند یادگیری را برای دانش‌آموزان لذت‌بخش‌تر و مؤثرتر کنیم. یادمان باشد که هدف از تکلیف، یادگیری عمیق‌تر است، نه فشار و خستگی برای دانش‌آموزان.
هدایت شده از معلم یار
چگونه یک معلم ریاضی حرفه ای در مقطع ابتدایی باشیم؟ ●محدود به یک پایه نباشیم. چیدمان هوشمندانه و طولی کتاب های ریاضی ابتدایی، ما را ناگزیر به تسلط نسبی روی همه ی پایه ها و همه ی کتاب ها می کند. معلم های پایه های مختلف ابتدایی در درس ریاضی یا شروع کننده یک مبحث هستند یا ادامه دهنده و یا تکمیل کننده. بسیار بعید به نظر می رسد معلمی که روی آنچه  دانش آموزش قبلا آموخته و آن چه که باید بعدا بیاموزد مسلط نیست بتواند در آموزشش موفق باشد. ما در ریاضی ابتدایی به هیچ وجه نباید در یک پایه و یک کتاب درسی محصور بمانیم. ●در قدم بعدی،نگاه سریع و کلی به کتاب های ریاضی ابتدایی داشته باشیم.به این منظور ،کتاب های اول تا ششم را تهیه کنیم و یا  از طریق پایگاه کتب درسی  دانلود نموده و ساختار کلی آن ها را بررسی کنیم. اینکه هر کتاب دارای چند فصل و چه حجم محتوایی است و ترتیب قرار گرفتن موضوعات به چه نحویست می تواند یک نمای کلی و مفید برای ما به همراه داشته باشد. ●یک شیوه ی موثر و راحت برای تسلط بیشتر روی مطالب ریاضی ابتدایی، بررسی موضوع محور و طولی مطالب کتب است.به عنوان مثال معلم ششمی که می خواهد مبحث تقسیم اعشار را آموزش دهد با بررسی کتب پایه های دیگر، کلیه ی مباحث مربوط به تقسیم را ببیند و تحلیل نماید. ●از کلاس معلمان دیگر بازدید کنیم. بعید است وارد کلاسی شویم و از فرآیند تدریس و کلاس داری معلم کلاس، نکته ای یادنگیریم. به ویژه در شروع سال های معلمی بهتر است متواضعانه در کلاس درس معلم های دیگر حاضر شویم و از نکات مثبت آن ها بهره ببریم. یکی از راه های مهم پرورش خلاقیت در تدریس و افزایش کیفیت آن، تجربه کردن و قرار گرفتن در محیط یاددهی و یادگیری است زیرا خلاقیت، می تواند پرورش ایده های دیگران باشد. ●خود را در معرض تدریس قرار دهیم. از فرصت های مختلف برای تدریس و تعامل با دانش آموز به سادگی عبور نکنیم. دیدگاه و روش تدریس خود را با قرار گرفتن در موقعیت یاددهی، سنجیده و اصلاح نماییم.بهتر است در شروع کار با چند دانش آموز به صورت انفرادی کار کنیم. نکاتی که در تجربه تدریس به آن دست پیدا می کنید در هیچ کتابی پیدا نخواهید کرد. کار با دانش آموزان دارای ضریب هوشی متفاوت را امتحان کنیم و تفاوت ها کار با آن ها را احساس کنیم. از اشتباه کردن نترسیم، با دانش آموزانمان رشد کنیم و از آن ها یاد بگیریم. خیلی از روش های تدریس معلمان باتجربه از تعامل با دانش آموزان به دست آمده است. ●خود را در دام تقلید مطلق و تکرار نندازیم. تقلید مو به مو از یک روش تدریس برای یک معلم حرفه ای توصیه نمی شود. شاید برای شروع و تجربه اول بتوان با این روش کنار آمد اما تقلید صرف از یک روش تدریس و یا تکرار محض یک فرآیند در هربار تدریس یک موضوع، اشتباهی مهلک برای هر معلم کارآمد است. ●کتاب های مبانی آموزش ریاضی معتبر بخوانیم. از خواندن کتاب های روش تدریس و مبانی نظری غیرمعتبر به طور جدی دوری نماییم. بیان اشتباه و سلیقه ای  مفاهیم در بعضی از این کتب که مبنای علمی ریاضی ندارند منجر به تضعیف پشتوانه علمی تدریس ما خواهد شد و به تبع آن دانش آموز با تدریس شما از هدف اصلی کتاب دور می شود. ●شناخت و مطالعه ی منابع معتبر برای یک معلم حرفه ای و اصلی بسیار ضروری است. علاوه بر شناخت منابع معتبر بایدتاحدامکان مبانی و مفاهیم صحیح را از خود مولف کتاب درسی و یا تیم دفترتالیف و یا اساتید خبره و متخصص دریافت نماییم. استناد به نظرات عمدتا متعصبانه افراد فاقد تخصص کافی، لطمات جبران ناپذیری به ذهنیت معلمان و به تبع آن دانش آموزان خواهد زد. متاسفانه در بعضی از مواقع دوری از منابع معتبر و متخصصان، استناد به کتب غیراستاندارد و نظر افراد غیرمتخصص و ناآگاه لطمات جبران ناپذیری به تدریس ما معلمان وارد می شود. از یادگیری استقبال کنیم و از تصحیح اشتباهات خود حتی پس از سال ها نترسیم. منبع سایت  ریواس ریاضی 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌈نکته های کلاس داری 🎉 جادوی تشویق و تمجید در کلاس درس! 🎉 آیا می‌دانستید که تشویق به‌عنوان یک کلید طلایی، می‌تواند ذهن دانش‌آموزان را از قفل‌های ناامیدی و تردید رها کرده و دریچه‌های یادگیری را به روی آنان بگشاید؟ 🌱 تشویق و تمجید نه‌تنها انگیزه آنان را دوچندان می‌کند، بلکه اعتماد به نفس و خلاقیت را در وجودشان پرورش می‌دهد. 🔹 روش‌های خلاقانه تقدیر و تشکر از جمله طراحی کارت‌های اختصاصی برای هر دانش‌آموز ✍️  🔹 برگزاری جشنواره‌های شاد برای نمایش تلاش‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان 🎉  🔹 استفاده از تابلوی افتخار برای قدرشناسی از دانش‌آموزان پرتلاش 👏   🔹 هدیه دادن نامه‌های تشویقی به دانش‌آموزانی که پیشرفت چشمگیری دارند 💌 🔹 واگذاری فرصت‌های رهبری در کلاس به دانش‌آموزان مستعد 🌟 🔑 تشویق، کلیدی برای باز کردن دریچه‌های یادگیری 🔑 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
240_64246271629216.pdf
222.4K
املای حدسی امتیازی این املا برای هر درسی کاربرد دارد. ─┅━◇━♧♧━◇━┅─ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هدایت شده از معلم یار
214_64246281189544.mp3
9.87M
🎙پادکست علمی - آموزشی 📌 موضوع: بازخوردهای فرایندی مجاز ⏰ مدت زمان: ۱۰ دقیقه ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
239_64246280216112.mp3
5.77M
🎙پادکست علمی - آموزشی 📌 موضوع: مدیریت رفتار دانش آموزان ⏰ مدت زمان: ۶ دقیقه ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
❓ فهمیدن مساله ریاضی یعنی چه ؟ یعنی : 👇 1⃣  مسأله چیزی برای فهمیدن داشته باشد و اهمیت مسأله بودن آن مشخص باشد و  دانش آموز بتواند خلاصه ی مسأله را بیان کند . 2⃣ دانش آموز بتواند داده ها و‌خواسته های مسأله را تشخیص دهد . 3⃣ دانش آموز بتواند مسأله را به عمل در آورد و اجرا کند . ( مثلاً نمایش اجرا کردن در مسائل مربوط به خرید و‌فروش ) 4⃣ دانش آموز به شرط های مسأله آگاه باشد . 5⃣ دانش آموز بتواند مسأله را برای خود بیان کند . ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar