eitaa logo
تدریس یار پایه پنجم
9.5هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.6هزار ویدیو
14.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
38009021180884.pdf
3.82M
کار ریاضی سوال_ فصل_ به_ فصل تمرین _ آزمون_ ریاضی بسیار_ کاربردی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
فصل اول ریاضی کلاغ سفید.pdf
3.89M
ویژه معلمین ابتدایی کتاب کار ریاضی پایه کلاغ سپید .ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
جهت درج در کارنامه ی توصیفی دانش آموزان 👇
خیلی خوب " مربوط به درس فارسی" متن را به طور صحیح، روان می خواند و درک می کند. به پرسش های املایی به طور کامل پاسخ می دهد. می نویسد، با رعایت اصول نگارشی متن خوانا، صحیح، زیبا و خلاق می نویسد. خواندن کتاب های ادبی و داستان های مختلف و نوشتن داستان های خلاق به پیشرفت بیشتر او کمک می کند.
خوب " مربوط به درس فارسی" در بیشتر موارد متن را به طور صحیح، روان می خواند و درک می کند. به پرسش های املایی به طور کامل پاسخ می دهد. می نویسد، بیشتر اوقات با رعایت اصول نگارشی متن خوانا، صحیح، زیبا و خلاق می نویسد. مراجعه به فرهنگ لغات و مطالعه کتب و مجلات مناسب سن خود بر افزایش گنجینه لغات او کمک می کند.
نیاز به تلاش " مربوط به درس فارسی" در خواندن متن به طور صحیح و روان و درک آن، پاسخ به پرسش های املایی به راهنمایی های پیوسته معلم نیاز دارد. با راهنمایی معلم متن خوانا و صحیح با رعایت اصول نگارشی می نویسد. به کتاب درسی سال گذشته خود مراجعه کرده و با ساختن جملات کوتاه مهارت تدریجی در نوشتن متن پیدا کند و مطابق برنامه داده شده به تمرین بپردازد.
✅مربوط به درس فارسی👆
قابل قبول " مربوط به درس فارسی" در برخی موارد متن را به طور صحیح، روان می خواند و درک می کند. به پرسش های املایی به طور کامل پاسخ می دهد. می نویسد، برخی اوقات با رعایت اصول نگارشی متن خوانا، صحیح، زیبا و خلاق می نویسد. متن کتاب درسی، داستان های کوتاه و کتاب مناسب گروه سنی را بخواند و دوباره آن ها را بازنویسی کند.
جهت درج در کارنامه ی توصیفی دانش آموزان تربیت بدنی👇 خیلی خوب در انجام همه مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. خوب در انجام بیشتر مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. انجام ورزش های پایه و… در ایام فراغت به سلامتی او کمک می کند. قابل قبول در انجام برخی از مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. با مشاهده برنامه های ورزشی از رسانه و… به تمرین حرکات بپردازد. نیاز به تلاش در انجام اندکی از مهارت های مربوط به حرکات پایه و آمادگی جسمانی موفق است. انجام حرکات ورزشی زیر نظر مربی به او کمک می کند.
جهت درج در کارنامه ی توصیفی دانش آموزان درس قرآن خیلی خوب : آیات و عبارات قرآنی را صحیح و روان می خواند. کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های قرآنی و پیام های قرآنی را با زبان ساده و مثال های متنوع بازگو می کند. در کلاس های قرآن جهت آشنایی بیشتر صوت و لحن قاریان قرآن شرکت نماید. خوب : آیات و عبارات قرآنی را صحیح و شمرده می خواند. بیشتر کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های قرآنی و پیام های قرآنی را با زبان ساده و با چند مثال بازگو می کند. استفاده از نرم افزارهای آموزشی چند بار تکرار، به او کمک می کند. قابل قبول : آیات و عبارات قرآنی را به صورت شمرده و تعداد غلط کم (حداکثر ۵ غلط اعرابی) می خواند. برخی از کلمات و عبارات قرآنی را به درستی ترجمه می کند. مفاهیم و مصادیق داستان های قرآنی و پیام های قرآنی را با زبان ساده و با ذکر یک مثال بازگو می کند. استفاده از نرم افزارهای آموزشی چند بار تکرار و تکرار مجدد آیات در حضور فردی آگاه به او کمک می کند. نیاز به تلاش : در خواندن آیات و عبارات قرآنی، ترجمه عبارات و کلمات، مفاهیم پیام های قرآنی و داستان های کتاب، پیوسته به راهنمایی معلم نیاز دارد. بهتر است دانش آموز تشویق شود که روزانه عبارات قرآنی را به شکل مستمر مطالعه کند؛ و درکلاس های تکمیلی شرکت کند. بنابراین مطابق برنامه داده شده و فعالیت ها را انجام دهد.
توصیف عملکرد درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی خیلی خوب با به کارگیری روش های مختلف تمام تمرین های مربوط به اعداد، عملیات روی آن ها، هندسه، اندازه گیری، آمار و جمع آوری اطلاعات و راهبردهای حل مسئله را مطابق انتظار به صورت کتبی و شفاهی انجام می دهد. علاوه بر مسائل کتاب درسی، مسائل جدید طرح و حل کند. انجام فعالیت های بیشتر در زمینه درسی به تقویت پرورش خلاقیت او کمک می کند. خوب با به کارگیری روش ها بیشتر تمرین های مربوط به اعداد، عملیات روی آن ها، هندسه، اندازه گیری، آمار و جمع آوری اطلاعات و راهبردهای حل مسئله را مطابق انتظار به صورت کتبی و شفاهی انجام می دهد؛ اما در تمرین های اعداد اعشاری نیاز به تمرین بیشتری دارد. از او بخواهید با توجه به محیط پیرامون خود مسئله هایی در این باره بنویسد و با حالت های مختلف (با شکل، جدول و بدون جدول) آن ها را حل نماید. قابل قبول با به کارگیری برخی روش ها، بعضی تمرین های مربوط به اعداد، عملیات روی آن ها،هندسه، اندازه گیری، آمار و جمع آوری اطلاعات و راهبردهای حل مسئله را به صورت کتبی و شفاهی انجام می دهد؛ اما در تمرین های هندسه و محاسبه حجم نیاز به تمرین بیشتری دارد برخی، مسائل کتاب درسی را درست حل می کند.حل مسائل مشابه و استفاده از تمرین های دوره ای به او کمک می کند. با استفاده از ابزارهایی مانند پرگار و نقاله و … اشکال هندسی را بسازد و تمرین های مربوط به آن ها را انجام دهد. نیاز به تلاش برای حل تمرین های مربوط به اعداد، عملیات روی آن ها، هندسه فضایی و مسطح، اندازه گیری و راهبردهای حل مسئله و حل مسائل کتاب درسی به راهنمایی پیوسته معلم نیاز دارد. لازم است دانش آموز ضمن مراجعه به مفاهیم پایه در سال های قبل تمرین و بازآموزی مجدد داشته باشد. بنابراین مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت های داده شده بپردازد.
✅ توصیف عملکرد درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی خیلی خوب مفاهیم دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد اصطلاحات را می داند و آن ها را روی نقشه به درستی نشان می دهد. با توجه به علاقه شخصی به کتب، مکانه ای تاریخی و اطلس جغرافیایی و… مراجعه کرده و به تحقیق و پژوهش بپردازد. خوب در بیشتر موارد مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد بیشتر اصطلاحات را می داند و روی نقشه به درستی نشان می دهد. دیدن فیلم های تاریخی مربوط به سلسله های ذکر شده در کتاب به او کمک می کند. قابل قبول در برخی موارد مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی را بیان می کند. نحوه ی تشکیل و انقراض سلسله ها، وقایع مهم آن ها را به طور کامل توضیح می دهد. کاربرد برخی اصطلاحات می داند و آن ها را روی نقشه به درستی نشان می دهد. مطالعه و مرور کتاب درسی با استفاده از ابزارهایی مانند نقشه، کره ی جغرافیایی و… به یادگیری بیشتر او کمک می کند. نیاز به تلاش برای یادگیری مفاهیم و دانستنی های مربوط به تاریخ، جغرافیا و مدنی نیاز به راهنمایی مستمر معلم دارد. بهتر است با کار کردن روی واژه های کتاب درسی و یافتن معانی هر کدام از فرهنگ نامه و با مشاهده فیلم های تاریخی مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
✅توصیف عملکرد درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی خیلی خوب از تمام حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از منابع و روش های مختلف استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. از ابزار مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل استفاده می کند. آموخته های خود را در زندگی روزمره به کار می گیرد. خوب در بیشتر موارد از حواس خود با استفاده از روش علمی و روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از منابع و روش های مختلف استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. از بیشتر ابزارهای مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل استفاده می کند و آموخته های خود را درزندگی روزمره به کار می گیرد. استفاده از فیلم های آموزشی، تدارک گردش علمی، انجام عملی آزمایش های و… به او کمک می کند. قابل قبول در برخی موارد از حواس خود با استفاده از روش علمیو روابط موجود بین پدیده ها برای رسیدن به نتیجه به درستی استفاده می کند. از برخی منابع و روش ها استفاده می کند و در بحث گروهی مفاهیم و پیام موضوعات را به خوبی منتقل می کند. برخی از ابزارهای مناسب در آزمایش ها و ساخت مدل را استفاده می کند و آموخته های خود را در زندکی روزمره به کار می گیرد. موضوعات درسی را به صورت مدل، ماکت و… بسازد و درباره استفاده آن ها در زندگی روزمره با دیگران صحبت نماید. نیاز به تلاش در بهره گیری از حواس، ساخت مدل، برقراری ارتباط، دانستنی های کتاب و انجام آزمایش ها به راهنمایی پیوسته معلم نیاز دارد. بهتر است تشویق به مشاهده و طرح پرسش های علمی برای به کار بستتن آموخته های علمی به او کمک می کند. بنابراین مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
توصیف عملکرد درس هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی خیلی خوب نمونه های متنوعی از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به ویژگی های رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتار آن ها دارد. با بیان احکام اسلامی کتاب درسی، آن ها را به طور صحیح انجام می دهد. خوب نمونه هایی از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به چند نمونه از ویژگی رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتارآن ها دارد. ضمن بیان احکام اسلامی کتاب درسی، بیشتر آن ها را به طور صحیح انجام می دهد. در برگزاری مراسم اسلامی مشارکت می کند، مفاهیم پیام های قرآنی را با ذکر چند مثال توضیح می دهد. قابل قبول به نمونه هایی در حد کتاب از نعمت های الهی، ضرورت ارتباط درست با دیگران، آداب و اخلاق اسلامی را بیان کرده و در رعایت آن ها تلاش می کند ضمن ابراز علاقه به نمونه هایی از ویژگی های رفتاری بزرگان دین اشاره کرده و سعی در الگو گیری از رفتار آن ها دارد. ضمن بیان احکام اسلامی کتاب درسی، نمونه ای از آن ها را به طور صحیح انجام می دهد. در برگزاری مراسم اسلامی شرکت می کند، مفاهیم پیام های قرآنی را بیان می کند. نیاز به تلاش برای درک بیشتر مفاهیم خداشناسی، پیامبری، امامت، جهان آخرت، قرآن، آداب و اخلاق اسلامی، احکام و مراسم اسلامی، شخصیت هالی دینی و خود شناسی به راهنمایی معلم نیاز دارد. بنابراین مطابق برنامه داده شده به تمرین فعالیت ها بپردازد.
توصیف عملکرد درس هنر پایه پنجم ابتدایی خیلی خوب در تولیدات هنری خود عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. نسبت به حفظ طبیعت همواره حساس است و در همه ی تولیدات خود از آن ایده می گیرد. در مورد تولید خود همکلاسی هایش استدلال می کند و برای بهبود، پیشنهادهای دقیق می دهد. استفاده ی مناسب از ابزار و نکات ایمنی را رعایت می کند. خوب در تولیدات هنری خود بعضی از موارد عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. در مورد تولید خود و همکلاسی هایش استدلال می کند ولی ارائه پیشنهاد جهت بهبود آن ها برایش دشوار است. در بعضی موارد، استفاده درست از ابزار و نکات ایمنی را رعایت می کند. بهتر است با الهام از طبیعت تصاویری را روی دفتر شطرنجی با رعایت تقارن عناصر مورد رسم کند. قابل قبول در تولیدات هنری خود رعایت عناصر زیباشناختی را با راهنمایی دیگران انجام می دهد. در مورد تولید خود و همکلاسی هایش توضیح می دهد و با راهنمایی دیگران، پیشنهاد می دهد و از ابزار درست استفاده می کند و نکات ایمنی را رعایت می کند. انجام فعالیت های هنری با حضور در طبیعت، اماکن مذهبی، آثار و میراث فرهنگی و… به او کمک می کند. نیاز به تلاش در تولیدات هنری خود با کمک مستقیم دیگران عناصر زیباشناختی را رعایت می کند. نسبت به حفظ طبیعت به ندرت حساس است و برای ایده گرفتن در تولیدات خود به کمک نیاز دارد. آن را پرورش می دهد اما برای اجرا به کمک مستقیم نیاز دارد. با کمک دیگران در مورد تولید خود همکلاسی هایش توضیح می دهد و پیشنهاد می دهد. با کمک مستقیم دیگران از ابزار درست استفاده می کند و نکات ایمنی را رعایت می کند. انجام فعالیت های هنری زیر نظر مربی متخصص آگاه از اهداف برنامه درسی مطابق با فعالیت های داده شده به او کمک می کند.