ازمون علوم ششم بخش 4و5.pdf
76.8K
📚 آزمون دوره ای علوم
🔴 بهمن ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 94 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ازمون تستی تیز هوشان ریاضی.pdf
652.5K
📚 آزمون تیزهوشان ریاضی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
درس10تا 12 (باقرلو) نگارش6.pdf
7.5M
آزمون درس دهم تا دوازدهم نگارش ششم ( بهمن ماه)
🍄#آزمون_فارسی
✔ رنگی ،
از درس 10 تا 12
با جدول توصیف عملکرد 👌
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
اندازه زاویه (باقرلو) بین دوعقربه.pdf
384.6K
محاسبه اندازه #زاویه_بین_عقربه ساعت
فصل 5 ریاضی ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفکر داستان پرواز کن پرواز
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 93 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم آموزشی
🎥 آداب دوستی
📺 به سبک انیمیشن
📒 پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
آزمون نگارش6(باقرلو)فصل4.pdf
632.9K
آزمون نگارش وانشای ششم
🍄#آزمون_فارسی
از فصل چهارم :
درس نهم تا یازدهم
درس 9 تا 11
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 92 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
4_5827912411809579189(1).PDF.pdf
2.5M
📚آزمون ماهانه فارسی
⏰ششم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
نگاه کلی به فصل پنجم #اندازهگیری ریاضی ششم ابتدایی
در این فصل سعی شده است مطالب را به آنچه کودکان در زندگی روزمره با آن سروکار دارند پیوند داده شود تا ضمن سادگی و ایجاد مهارت، پلی باشد بین زندگی روزمره و برنامه های درسی در دوره های بالاتر.
بچه ها در این فصل ابتدا مروری بر واحدهای طول، زمان، سطح، جرم، زاویه، حجم و کاربرد آنها در زندگی و تبدیل واحدها و درک درست آنها و استفاده به جا از آنها صورت می گیرد.
در قسمت حجم دانش آموزان ضمن آشنایی با هرم، درک خود از مکعب، مکعب مستطیل و استوانه را تقویت می کنند.
و می توانند مساحت مکعب و مکعب مستطیل را با استفاده از شکل سه بعدی آن به دست آورند.
در مساحت دایره، شعاع و قطر، عدد π و به دست آوردن مساحت دایره، نیم دایره، ربع دایره و را می آموزد.
در بخش خط و زاویه با خط راست، خط عمود و عمود منصف و انواع زاویه، تند و راست، باز، نیم صفحه، متمم و مکمل، متقابل به رأس آشنا می شود و در شکل ها آنها را به کار می برد.
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
🌸🍃 کانال توانمندسازان آموزگاران ششم
✅ ناحیه ۳ استان اصفهان
🆔:
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
#اهداف درس اول طول و سطح
#فصل_پنجم ریاضی ششم ابتدایی
١ – نیاز به اندازه گیری در زندگی
٢ – واحدهای اندازه گیری طول، جرم، حجم، زمان، زاویه و سطح را نام ببرید و به نمونه هایی اشاره کنید.
٣ – آشنایی هرچه بیشتر با اعضای بدن و اندازه آنها
٤ – تبدیل واحدها به یکدیگر از راه جدول تناسب و ضرب و تقسیم
٥ – آشنایی با واحدهای سطح و کاربرد آن در زندگی و آوردن مصداق هایی برای آن
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
🌸🍃 کانال توانمندسازان آموزگاران ششم
✅ ناحیه ۳ استان اصفهان
🆔:
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
🧩بازی های آموزشی برای کلاس جغرافی
🎲نام بازی: الفبای جغرافی
بازیکنان برای کامل کردن جدولی که در اختیار دارند، روی نقشه یک کشور به دنبال مکان هایی می گردند که با حرف تعیین شده شروع شده است
🎯هدف: آموزش مکان های جغرافیایی مختلف یک کشور
🔸محدوده سنی: 10 تا 17 سال
🔹تعداد بازیکنان: خواندن نقشه، سرعت و دقت
🔸میزان سر و صدا: کم تا متوسط
🔹میزان فعالیت: کم
🔸وسایل مورد نیاز: اطلس جغرافیایی، مداد، پاک کن، کاغذ، کرنومتر
🟢پیش از بازی:
بچه های هر گروه نیمکت ها یا میز و صندلی های خود را با فاصله معینی از گروه های دیگر بچینند. جدول مربوط به بازی را یا از قبل به تعداد گروه ها آماده کنید، یا روی تخته بکشید تا هر گروه از روی آن برای خودش جدولی بکشد. (شکل شماره 3)
🟡روش بازی:
در دور اول، شما یک کشور و یکی از حروف الفبا را انتخاب کنید و با فعال سازی کرنومتر شروع زمان را اعلام کنید. بهتر است از قبل در مورد مدت زمان هر دور توافق شود. بچه ها تا پایان وقت تعیین شده روی نقشه ای که بر دیوار نصب شده یا نقشه های کتاب جغرافیا به دنبال مکان هایی می گردند که با حرف اعلام شده شروع شده باشد و با استفاده از آن بتوانند خانه های جدول را پر کنند.
با پایان زمان معین، هیچکس نباید چیز دیگری بنویسد. در غیر این صورت، از امتیاز او کسر می شود. هر فرد یا گروه که تعداد بیشتری از خانههای خود را کامل کرده بود، به عنوان برنده، یک امتیاز کسب میکند و میتواند حرف بعدی را برای دور بعدی انتخاب کند. برندهی نهایی فرد یا گروهی است که بیشترین امتیاز را بهدست آورده باشد.
🔵تغییر در بازی:
* خانههای جدول با عنوانهایی چون محصولات، کوهها و... قابل تغییر و افزایش است.
* به جای تعیین مدتزمانی مشخص، میتوانید پایان بازی را زمانی قرار دهید که اولین فرد یا گروه جدول خود را کامل کرد. در این صورت، اگر در یک دور هیچ فرد یا گروهی نتوانست همهی خانههای جدول را پر کند، با توافق بیش از نصف افراد یا گروهها، پایان آن دور را اعلام کنید.
* هر گروه میتواند یک نماینده برای خود انتخاب کند. با پایان هر دور، نمایندگان گروهها در حالی که جدول گروه خود را دارند، دور میز جمع می شوند و مواردی را که در ستون اول کشور باشد، همهی گروهها نام کشوری را که نوشتهاند میخوانند. سپس همهی گروهها مورد ستون دوم (مثلاً استان) را میخوانند. اگر دو یا چند گروه در یک ستون مورد یکسانی را نوشته بودند، به آن یک امتیاز میدهند. اگر هر گروه در هر یک از ستونها موردی نوشته بود که هیچکس به آن اشاره نکرده، برای آن ستون ۲ امتیاز میگیرد. در پایان هر دور امتیازات کل ستونها محاسبه و برنده اعلام میشود.
* برندهی نهایی فرد یا گروهی است که تعداد دورهای بیشتری برنده شده یا مجموعهی امتیازهای دورهای مختلف او از همه بیشتر است.
🟣نکته ها:
* فرد یا گروهی که قبل از پایان زمان بازی جدول را کامل کند، با بالابردن دست اعلام میکند و در صورت صحیح و کامل بودن پاسخها امتیاز مثبت میگیرد.
* داور بازی پس از اعلام اتمام بازی و هنگام خواندن پاسخ گروه های مختلف، باید دقت داشته باشد که هیچ گروهی پاسخ خود را تغییر ندهد.
* برای جلوگیری از تغییر در پاسخها، پس از اتمام زمان بازی معلم میتواند برگههای گروهها را از آنها بگیرد و خود پاسخهای هر گروه را بخواند.
* از قبل با شاگردها توافق کنید که اگر گروهی در یک ستون بیشتر از یک مورد نوشت، به موارد اضافی چه طور امتیاز داده شود.
* ممکن است استان یا مرکز استان و... با بعضی از حروف گفته شده وجود نداشته باشد.
* هر گروه باید یک کتاب جغرافی نیز به همراه داشته باشد.
ادامه دارد...
معنی ضرب المثل جوینده یابنده است
۱- هر که جویای هرچه باشد بالاخره آن را بدست می آورد زیرا هیچ چیز در برابر همت و تلاش و پشتکار انسان غیر ممکن و دست نیافتنی نیست.
۲- کسی که جستجو کند پیدا میکند.
۳- هر که برای آنچه برایش مهم است، تلاش کند در نهایت آن را بدست می آورد.
۴- در راه رسیدن به اهداف بزرگ باید سرزنش منفی نگران را نشنیده گرفت چراکه عاقبت جوینده یابنده است.
۵- کسی که تلاش می کند به مقصودش می رسد.
داستان ضرب المثل جوینده یابنده است – شماره ۱
آورده اند که دانشجویی سر کلاس ریاضی خوابش برد. در پایان کلاس به خاطر سر و صدای بچه ها از خواب بلند شد و با عجله دو مساله را که روی تخته نوشته شده بود یادداشت کرد. او پیش خود فکر کرد که استاد آنها را به عنوان تمرین داده است. تمام آن روز و آن شب برای حل آنها فکر کرد.
هیچ یک را نتواست حل کند، اما تمام آن هفته دست از تلاش و کوشش برنداشت. سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آن ها را به عنوان دو نمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.
🌺🌿🌺🌿
هفت عبارت نیروبخش که در زمان های سختی باید به خودمون بگیم
۱.هیچ چیز دائمی نیست: هر شب سیاهه اما روز بعد، خورشید طلوع میکنه
۲.زخم های ما نشانه ی قدرته نه ضعف : خیلی از مردم خیال میکنند تجربه های بد بهشون آسیب میرسونه اما در واقع اون هارو قوی تر میکنه
۳.زمانی که بقیه منفی بافی میکنن،من میتونم مثبت باقی بمونم: بعضی وقتا تو زندگی ، مردم تلاش میکنن که شما را پایین بکشن اما شما نباید بهشون گوش بدید
۴.عبور از رنج منو دانا تر میکنه: هر تجربه دردناک، درسیِ که شما میتونید اون رو یادبگیرید
۵.حتی زمانی که در حال کشمکش هستم رو به جلو حرکت میکنم : کشمکش ها به شما کمک میکنه که تو زندگی پیشرفت کنید تا به شادمانیِ حقیقی دست پیدا کنید
۶.ترس هیچ چیز را عوض نمیکند: اگر همیشه روی اتفاقات بدی که میتونه بیوفته تمرکز کنید،هیچوقت به حداکثر توانتون دست پیدا نمیکنید
۷.بهترین گزینه ادامه دادنه: زندگی ما رو به زمین میزنه اما ما باید بلند شیم.
🟢ضرب المثل
⛄️جيكجيك مستونت بود، فكر زمستونت بود
به كسی كه به فكر آيندهاش نيست و دچار مشكل میشود میگويند: "جيكجيك مستونت بود، فكر زمستونت بود؟"
مورچهای در فصل بهار و تابستان دانهها را به لانهاش میبرد و انبار میكرد تا در روزهای سرد و سخت زمستان بی غذا نماند.
گنجشک که کار کردن زیاد مورچه را میدید،به مورچه گفت: حیف این وقت خوش نیست، چرا اینقدر کار میکنی؟
مورچه گفت: بازی و خورد و خواب هم اندازهای دارد. باید كمی هم به فكر فردا و فصل زمستان بود. مثل من كمی دانه انبار كن كه هنگام برف و باران و سردی هوا گرسنه نمانی.
گنجشك گفت: هوای به اين خوبی را رها كنم و به فكر انبار كردن آذوقه باشم؟ امروز كه خوردنی و نوشيدنی هست، در فصل زمستان هم حتماً برای خوردن چيزی پيدا خواهم كرد.
روزها، هفتهها و ماهها پشتسر هم رفتند تا اينكه زمستان سرد از راه رسيد.
برف باريد و همهجا را سفيدپوش كرد. ديگر نه گياه و سبزهای روی زمين ماند و نه ميوهای روی شاخهی درختی پيدا شد. گنجشك کمی اينطرف رفت، کمی آنطرف رفت، اما چیزی برای خوردن پيدا نكرد. پروبالش در آن هوای سرد قدرت پرواز نداشت. نمیدانست چهكار كند. ياد مورچه افتاد و با خودش گفت: بهتر است پيش دوستم بروم. شايد او كمكی به من كند و دانهای به من بدهد كه بخورم و از گرسنگی نميرم.
با اين فكر گنجشك خودش را به در لانهی مورچه رساند و در زد و حال و روزش را برای مورچه تعريف كرد و گفت: "كمكم كن كه از گرسنگی دارم میميرم."
مورچه گفت: يادت میآيد كه در تابستان چندبار به تو گفتم به فكر اين روزها هم باش، اما تو گوش نكردی و ميبينی كه حالا به چه روزی افتادهای. ببينم وقتی كه "جيكجيك مستونت بود، فكر زمستونت نبود؟"
مورچه وقتی دید گنجشك از بی خیالی خودش پشيمان شده، گفت: در هر صورت ما دوتا با هم دوستيم. من هم آنقدر آذوقه انبار كردهام كه بتوانم تو را هم ميهمان كنم...
🌿5 عاملی که باعث جلوگیری از موفقیت شما میشه:
1. #ترس
همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوتشون تو اینه که به جای فکر کردن به ترس ها، روی هدفشون تمرکز میکنن.
2. #توجه_به_ارزیابی_دیگران
اگر قرار باشه فقط نگاهمون به نظرات دیگران باشه تو همون جایی که هستیم میمونیم. افراد موفق مشورت میکنن اما تو تصمیم گیری به خودشون متکی هستن.
3. #اقدام_نکردن
گاهی ما بیشتر تو فکرامون قدم برمیداریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن تو فکرها، قدم برداشت.
4. #نتیجه_گرایی
هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه رو رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما رو ترسو میکنه.
5. #عدم_خودباوری
باور نداشتن خود یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. این مهم نیست که عالی باشیم، این مهمه که قدم برداریم.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
کلاس جذاب 🌻✨🌻✨
🔸️گاهی ممکن است کلاسی داشته باشید که به نظر جذاب .نباشد مهم نیست چه کاری انجام میدهید اما به نظر میرسد همه دانش آموزانتان خسته شده اند.
🔸️ اگر دانش آموزان توجه نکنند و ذهنشان سرگردان باشد، دانشی را که میخواهید به آنها انتقال دهید جذب نمی کنند. پنج راهبرد تدریس وجود دارد که میتوانید برای جذابیت و گیرا شدن کلاس خود از آنها استفاده کنید:
#بازی های کلاسی به عنوان راهبردهای تدریس:
🔸️ مهم نیست هشت ساله یا هجده ساله باشید، همه بازی کردن را دوست دارند بازی راهی عالی برای درگیر کردن افراد است. در حین بازی دانش آموزان چنان غرق در بازی میشوند و زمان میگذرد که حتی متوجه نمیشوند در حال یادگیری هستند می توانید برای هر درس بازی های متفاوت و منحصر به فردی بیابید.
🔸️هر نوعی از بازی ها به شما کمک می کند در حالی که دانش آموزان را درگیر میکنید کلاس خود را جذاب تر کنید.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
روش پیشنهادی برای درس #انشا📝
1_انشای گسترشی :
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
2_ روش کیسه ی جادویی:
در این روش آموزگار جمله موضوعی را درکاغذ نوشته در کیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که به زیر گروه ها داده و هر گروه با توجه به موضوع اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
3_خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
4_ روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
5_تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. و
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
6_روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
7_استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسند. خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
8_روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
9_روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
10_روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
11_روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
12_روش استفاده از كلمات
در اين روش ما موضوع انشا را بيان مي كنیم. سپس كلماتي را با توجه به موضوع روي تخته مي نويسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده كنند .
دانش آموزان با توجه به كلمات داده شده جملاتي را مي نويسند، سپس جمله هايي را كه مرتبط با هم هستند در يك گروه قرار مي دهند و در پايان آن ها را مرتب مي كنند.
13_روش مشاركتي
موضوعي به دانش آموزان ارائه مي شود و هر كدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقيقه فرصت فكر كردن به بچه ها مي دهيم.)
مطالب بچه ها را روي تابلو مي نويسیم و به كمك خودشان جملات را پس و پيش مي كنیم تا به صورت يك انشاي كامل درآيد.
سلام و درود
به باور من اگر مثلا در یک کلاس سی نفره تعداد زیادی از دانش اموزان کلماتی مانند:
پرندگان
امیر
سینی
سیب
ایستاد
بیدار
مدادِ امین
را باشتباه بصورت
پرنده گان
امی ر
سی نی
سی ب
ایس تاد
بی دار
مداده امین
می نویسد نباید به توانایی بچه ها شک کرد بلکه باید گفت:
روش معلمش در تدریس و تکلیف دهی و تمرین های کلاسی دچار نقایص اساسی است
باحتمال قوی معلم بشدت جزئی نگر است و بشکل افراطی رو صداکشی متمرکز شده است
باحتمال قوی تکالیف شفاهیش را بر تکالیف کتبی مقدم ندانسته است
احتمالا باندازه کافی فعالیت اموزشی کلاسی مناسب طراحی و اجرا نکرده است
باحتمال قوی تجارب زبانی کافی رو کلمات و جملات کتاب برای دانش اموز ایجاد نکرده است
باحتمال قوی کتب کمک درسی و مافیایی را بر کتاب درسی مقدم دانسته و خود و بچه را با نیات خیرخواهانه گیج کرده است
در اینجا میگوییم معلم دچار «اختلالات یاددهی» است
👉وقتی انگشت اتهام اختلالات یادگیری را بسوی دانش اموزان میگیریم سه انگشت مخفی دیگر رو به خود ما بعنوان معلم و اولیا است
راستی نکند ما مقصریم؟!
🇮🇷زینلی؛ دبستان زنده یاد حاج حسن حدادزاده، ناحیه پنج اصفهان، بهمن 1401🇮🇷
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
⁉️ تکالیف امتدادی یا بسطی چیست؟
✅ گاهی لازم است دانشآموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفتند تجاربی اضافه کسب کنند و دانش فهم و مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت های غیر کلاسی و جدید به کار گیرند. فعالیت هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه تجارب دانش آموزان منجر میشوند و به لحاظ تربیتی ارزش فراوانی دارند زیرا هدف اساسی تربیت بر این بست و استعلای تجارب استوار است؛ یعنی دانش آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند.
تکالیف بسطی امتدادی زمانی ارائه میشوند که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند و شما قصد دارید و یادگیری آن ها را عمق ببخشید. این تکالیف جهت توسعه دانش و ماندگاری یادگیری و آمادگی لازم برای آزمون های عملکردی استفاده می شود.
🔶 مثال ۱:
فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را مشخص کن و آنها را بنویس.
نوشتن اعداد یک تا بیست
مسواک زدن
ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان
🔷 مثال ۲:
خفاش و جغد را از این نظر ها مقایسه کن:
نوع رشد کردن/ شکل دهان
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۶
__________
#معاونت_آموزش_ابتدایی_استان_اصفهان
📱شبکه شاد:
🔺🔺🔺🔺🔺🔺
خــدای مـن ♡
نه دور کعبه است
نه در کلیسا
نه در معبد
خدای من همین جاست…
کنار تمام دلواپسی هایم
بغض هایم ؛ خنده هایم
خـدای مـن
نمی ترساند مرا از آتـش
امــا می ترساند مرا
از شکستن دلـــی…♡
اشک آوردن به چشمی …
نــا حـق کردن حقی …
خـدای من می بیند مرا
هر جا که باشم می فهمد مرا
با هر زبانی که سخن می گویم
خــدای مـن حواسش
در همه احوال به من هست
خــدای من
مـرا از هیچ نمی ترساند
جز بی فـکر سخن گفتن
و رنجاندن دلــی ♡
خـــدای مـن
خدای تمــام مهربــانی هاست♡🦋
تحول یعنی
۱-تغییر نگرش معلم :
✅ داشتن نگاه متفاوت به تعلیم و تربیت بر اساس نقشه راه .
✅با سند تحول نگاهتون به تعلیم و تربیت عوض می شود .
✅معلم اول باید از تعلیم و تربیت برداشت صحیح داشته باشد .
✅موضوع تربیت دانش آموز است .
✅انسان فطرتا زمینه ی تربیت پذیری دارد .مانند درخت خرما که بالقوه نخل است و می تواند با آب و آفتاب و..تبدیل به نخل شود .
✅ برای تربیت دانش آموز نیاز نیست شما کاری کنید.
✅اولین کار این است که اورا خاموش نکنید.
✅نقش معلم در مدرسه ایجاد کردن پرسش است .آنجا که دانش آموز سوالی ندارد ، یعنی شما خاموشش کردید .
۲-معلم مربی است :
✅مربی فرد رشد یافته ای است که قرار است متربی را کمک کند تا رشد پیدا کند.
✅مربی یعنی کسی که نقش تربیتی دارد
✅تربیت کار معلم خاصی نیست، کار همه ی افراد داخل مدرسه است .
✅انتقال دانش بخشی از تربیت است و تمام آن نیست
✅بخشی از تربیت تحت تآثیر فضای مدرسه است .
۳-«انسان در حال شدن است »:
✅مراقب جملاتی که به کار میبرید باشید
«تو هیچی نمیشی»❌
✅کاهش اعتماد به نفس فردی ، کاهش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد .
✅اگر عرق ملی تضعیف شد ، خاک ریز فرو می ریزد .
✅شهید جهان آرا «شهر سقوط کرد عیب ندارد ، دوباره آن را پس می گیریم .مراقب باشیم خودمان سقوط نکنیم »
✅مهمترین پایگاه جمهوری اسلامی ، مدرسه است .
✅مدرسه کانون اصلی پیشرفت کشور است .
✅آینده کشور را مدرسه می سازد .
✅ایرانی بودن را در مقابل اسلامی بودن قرار ندهید.
۴- در مدرسه چهار گروه ذینفع وجود دارد :
⭐دانش آموز
⭐معلم
⭐مدیر
⭐اولیا
✅ذهنیت این ذی نفع ها را باهم هماهنگ کنید
✅درک مشترک ایجاد کنید
✅خانواده ها را به نقش مدرسه درتربیت بیشترتوجه دهند
✅ازحمایت های فکری ومعنوی خانواده ها ازسیاست های مدرسه برخوردارباشید
✅اعتماد به مدرسه را درمیان خانواده هاروز افزون نمایید
✅انتظارات والدین دانش اموزان ازمدرسه را شناسایی وآن را دربرنامه ریزی مدرسه مورد توجه وعمل قراردهید.
✅جلب اعتماد به صلاحیت مدرسه درتربیت فرزندان انها بسیارضروری وتعیین کننده است.
چهار نکته طلایی تدریس شما برای بنده :
۱)سخن شهید آرا 💯
۲)ارزشیابی را وسیله ی اعمال قدرت نکنید ، ارزشیابی در خدمت یادگیری است.💯
۳)لیس الانسان الا ما سعی
«سعی » کسب کردن توسط انسان است .
در نتیجه انتقال نداریم ، کسب کردن داریم .دانش آموز منفعل و گیرنده اطلاعات نیست ، بلکه در یادگیری دانش فعال است .💯
۴)کلاس درس معلم خوبی است برای شما .💯
بچه ها با لج بازی ، مشق نوشتن و ..شما را رشد خواهند داد.
معلم هم به موازات دانش آموز رشد خواهد کرد.
(افسانه یاوری وفا .مهارت آموز .آموزگاری ابتدایی)
#سند_تحول_بنیادین_آموزش_و_پرورش
📣📣اطلاعیهی مهم و فوری📣📣
✅ قابل توجه همکاران و مدیران محترم؛
با سلام و احترام، ضروری است مدیران محترم مدارس به تمامی معلمان جدیدالاستخدام سال ۱۴۰۱ (نومعلمان ورودی مهر ماه ۱۴۰۱) اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت به سامانه رتبه بندی معلمان مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات و تأیید نهایی آن در سامانه رتبه بندی معلمان اقدام نمایند.
🔴 پس از انجام این مرحله توسط همکاران محترم ذینفع، ضروری است مدیران محترم مدارس، همانند مرحله قبل، مدارک و مستندات همکاران مشمول را در سامانه جامع منابع انسانی وزارت متبوع به آدرس: hrm.medu.ir بررسی و تایید نمایند.
💢 نکتهی مهم: معلمان جدیدالاستخدام سال ۱۴۰۱ شامل پنج گروه نیروی زیر می باشند:
1⃣ دانشجومعلمان ورودی سال۱۳۹۷دانشگاه فرهنگیان که در سال ۱۴۰۱ از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده و از اول مهر ماه ۱۴۰۱ به استخدام قطعی درآمده و در مدارس اشتغال یافته اند.
2⃣ معلمان پیمانی جذب شده از طرح امین که از اول مهر ماه ۱۴۰۱ در مدارس به عنوان آموزگار مدارس ابتدایی، مشغول بکار شده اند.
3⃣ معلمان پیمانی شده جامانده از طرح آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس سنوات قبل که از اول مهرماه ۱۴۰۱ به استخدام پیمانی در آمده و د رمدارس اشتغال بکار یافته اند.
4⃣ پرسنل پیمانی ماده ۲۸ جذب شده از آزمون استخدام پیمانی سال ۱۴۰۰ که از اول مهر ماه ۱۴۰۱ در مدارس مشغول بکار می باشند.
5⃣ پرسنل رسمی آزمون استخدامی خاص فرزندان شاهد و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر که در اردیبهشت ۱۴۰۰ آزمون داده اند و در مهر ۱۴۰۱ اشتغال یافته اند.