44637651329995.pdf
5.61M
✅مجموعه سوالات تستی فارسی و املا
ششم ابتدایی
🔗
#تمرین
#صفحه۱۰۵
#سوال۵
نسبت دو زاویه ی متمم ۲به ۳ است هر کدام چند درجه هستند
میدونیم که زاویه ی متمم ۹۰ درجه است
پس با استفاده از تناسب حل میکنیم
چون گفته دوتا زاویه متمم پس جمع میکنیم
۲. ۳۶
۳. ۵۴
۵. ۹۰
...×۱۸....
زاویه ها مشخص شدند یکی ۵۴و یکی هم ۳۶
#سوال۶
نسبت متمم به مکمل ۲به ۵ این زاویه چند درجه
میفهمیم که اختلاف مکمل و متمم ۹۰ درجه است
پس داریم
۲. ۶۰
۵. ۱۵۰
۳. ۹۰
...×۳۰....
خب وقتی زاویه متمم ۶۰ و مکمل ۱۵۰ بدست آوردیم پس زاویه خواسته شده میشه ۳۰
۱۸۰-۱۵۰=۳۰
۹۰-۶۰=۳۰
#تمرین
#صفحه۱۰۵
#سوال۷
زاویه های بین عقربه ی ساعت شمار و دقیقه شمار در زمانهای داده شده
در ساعت ۳ خیلی مشخص ساعت شمار به روی عدد ۳و دقیقه شمار رو عدد ۱۲ و یک زاویه راست درست شده پس زاویه ۹۰درجه
ساعت ۳و ۳۰ دقیقه دقیقه شمار روی ۶ و ساعت شمار بین ۳و۴
اگر ما ۳۶۰ تقسیم بر۴ کنیم هر ربع ساعت میشه ۹۰
در هر ربع هم ۳ساعت داریم پس درجه هر کدام ۳۰ الان که ساعت شمار بین ۳و۴ پس ۱۵ درجه از ۹۰ درجه کم میشه و زاویه ی مورد نظر ۷۵ درجه می شود .
ساعت۶میبینیم که ساعت شمار روی۶و دقیقه شمار رو ساعت ۱۲نصف ساعت یا نصف یک دایره میشه ۱۸۰درجه
از طریق رابطه ریاضی هم میشه زاویه ی مورد نظر بدست آورد
(ساعت×۳۰)منهای دقیقه ضرب در ۵٫۵
با استفاده از این هم زاویه بدست میاد
#سوال۸
دایره به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم شده
اگر ۳۶۰ تقسیم بر ۱۰ کنیم اندازه ی هر قسمت میشه ۳۶ درجه پس قسمت ابی رنگ ۳۶ درجه
در ادامه گفته اگر ۶۰ درصد زرد کنیم چند درجه میشه یعنی ۶تا ۳۶درجه خواهیم داشت که میشه ۲۱۶ درجه میشود
در ادامه گفته ۷۵درصد یعنی ۳چهارم دایره چقدره خب سه چهارم میشه ۳تا ۹۰ درجه برابر ۲۷۰درجه ، مساحت دایره با شعاع ۱۰ میشه ۳۱۴
۳۱۴ از(ضرب) سه چهارم برابر۲۳۵٫۵
#تمرین
#صفحه۱۰۵
#سوال۱
این سوال چیز خواصی نداره دانش آموز فقط فاصله ی نقطه ی (م)از دو خط پیدا میکند
#سوال۲
عمود منصف ضلع های قرمز رنگ مشخص میکند مثلا مثلث متساوی الاضلاع هر ۳ضلع قرمز هر ضلع هم به ۳قسمت مساوی تقسیم شده راحت وسط ضلع مشخصه
خودم عمود منصف کشیدم
#سوال۳
نیمساز یعنی زاویه رو نصف میکند میدونیم که زاویه های متقابل به رأس برابر هستند اگر دانش آموز اینا رو کامل فهمیده در حل این سوال مشکلی نخواهد داشت
مثلا شکل اول سمت چپ
یک مثلث داده میدونیم که جمع زاویه های داخلی سه ضلعی ۱۸۰ در اینجا دوتا زاویه داده و زاویه سومی باید بدست بیاریم تا بتونیم زاویه خواسته شده ی سوال پیدا کنیم ۴۰+۷۰میشه ۱۱۰
برای رسیدن به ۱۸۰ هنوز ۷۰زاویه کم داریم پس زاویه ی سومی مثلث ۷۰
خب پس زاویه ی دیگر مکمل یا نیم صفحه اگر حساب کنیم میشه ۱۱۰ چون نیمساز شده پس زاویه خواسته شده میشه ۱۱۰تقسیم بر ۲ برابر با ۵۵درجه
شکل وسطی هم در وسط متقابل به رأس هستند زاویه ها
مثلث دو زاویه مشخص ۹۰ و ۵۰ میشه ۱۴۰ پس زاویه سومی ۴۰
زاویه ۴۰ در هر دو مثلث مشترک خواهد بود
۴۰+۱۰۰میشه ۱۴۰ پس زاویه ی خواسته شده برابر با ۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم مباهله
#قرآن
پایه ششم
🦋🌺💥🌼🌺💥🌺🌼💥🌺🦋
#تصویر
#فارسی
#حکایت
#عمر_گران_مایه
🌺🌺👉👇👇👇👇👈🌺🌺
🦋🌼💥@solimani6🌹💥
💥🌸🦋👉☝️☝️☝️☝️👈💥
https://eitaa.com/solimani6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه کار در کلاس ص111مدرس -خانم ناجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ص110کاردر کلاس سوال 1-2-3 مدرس -خانم ناجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه فعالیت ص112 مدرس خانم ناجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه کاردر کلاس ص111 مدرس -خانم ناجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه کاردرکلاس ص111سوال 7 مدرس -خانم ناجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه فعالیت ص112 و کار در کلاس 113 مدرس -خانم ناجی