مارگیر و اژدها ...ppsx
13.7M
📚مارگیر و اژدها درس تفکر و پژوهش
ششم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
4_6028149297592142412.pdf
908.1K
📝👈 مطالب تکمیلی #درس_12_فارسی
📚👈#فارسی #ششم دبستان
🌟👈 درس ) دوستی ، مشاوره ، شعر حفظی شیر خدا (
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
4_5789779858204655694.pdf
1.32M
#نکته_های_ریاضی
#انواع_زاویه_ها
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
آزمون فصل5(باقرلو) ریاضی6،.pdf
213.9K
#آزمون_فصل_۵
پنجم ریاضی ششم
( ارزشیابی پیشرفت تحصیلی )
فصل اندازه گیری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
44160174070910.pdf
417.7K
📝👈 سوالات متن #درس15
📚👈 #مطالعات_اجتماعی #ششم دبستان
🌟👈 درس ) انواع لباس (
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_آموزشی
#هر_شب_یک_آموزش
شمارش تعداد مثلث
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
سوالات آزمون درس 9 علوم.pdf
371.9K
📝👈 سوالات آزمون #درس9
📚👈#علوم #ششم دبستان
🌟👈 درس ) سفر انرژی (
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 91 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
بخش پذیری.pdf
90.7K
بخش پذیری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم نحوه تکثیر مخمر
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ازمون علوم ششم بخش 4و5.pdf
76.8K
📚 آزمون دوره ای علوم
🔴 بهمن ماه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 94 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ازمون تستی تیز هوشان ریاضی.pdf
652.5K
📚 آزمون تیزهوشان ریاضی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
درس10تا 12 (باقرلو) نگارش6.pdf
7.5M
آزمون درس دهم تا دوازدهم نگارش ششم ( بهمن ماه)
🍄#آزمون_فارسی
✔ رنگی ،
از درس 10 تا 12
با جدول توصیف عملکرد 👌
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
اندازه زاویه (باقرلو) بین دوعقربه.pdf
384.6K
محاسبه اندازه #زاویه_بین_عقربه ساعت
فصل 5 ریاضی ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفکر داستان پرواز کن پرواز
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 93 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم آموزشی
🎥 آداب دوستی
📺 به سبک انیمیشن
📒 پایه ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
آزمون نگارش6(باقرلو)فصل4.pdf
632.9K
آزمون نگارش وانشای ششم
🍄#آزمون_فارسی
از فصل چهارم :
درس نهم تا یازدهم
درس 9 تا 11
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش حل صفحه ی 92 ریاضی ششم
#آموزش_حل_صفحه_به_صفحه_ی_ریاضی_ششم
#فصل_5_ریاضی_ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
4_5827912411809579189(1).PDF.pdf
2.5M
📚آزمون ماهانه فارسی
⏰ششم ابتدایی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
نگاه کلی به فصل پنجم #اندازهگیری ریاضی ششم ابتدایی
در این فصل سعی شده است مطالب را به آنچه کودکان در زندگی روزمره با آن سروکار دارند پیوند داده شود تا ضمن سادگی و ایجاد مهارت، پلی باشد بین زندگی روزمره و برنامه های درسی در دوره های بالاتر.
بچه ها در این فصل ابتدا مروری بر واحدهای طول، زمان، سطح، جرم، زاویه، حجم و کاربرد آنها در زندگی و تبدیل واحدها و درک درست آنها و استفاده به جا از آنها صورت می گیرد.
در قسمت حجم دانش آموزان ضمن آشنایی با هرم، درک خود از مکعب، مکعب مستطیل و استوانه را تقویت می کنند.
و می توانند مساحت مکعب و مکعب مستطیل را با استفاده از شکل سه بعدی آن به دست آورند.
در مساحت دایره، شعاع و قطر، عدد π و به دست آوردن مساحت دایره، نیم دایره، ربع دایره و را می آموزد.
در بخش خط و زاویه با خط راست، خط عمود و عمود منصف و انواع زاویه، تند و راست، باز، نیم صفحه، متمم و مکمل، متقابل به رأس آشنا می شود و در شکل ها آنها را به کار می برد.
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
🌸🍃 کانال توانمندسازان آموزگاران ششم
✅ ناحیه ۳ استان اصفهان
🆔:
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
#اهداف درس اول طول و سطح
#فصل_پنجم ریاضی ششم ابتدایی
١ – نیاز به اندازه گیری در زندگی
٢ – واحدهای اندازه گیری طول، جرم، حجم، زمان، زاویه و سطح را نام ببرید و به نمونه هایی اشاره کنید.
٣ – آشنایی هرچه بیشتر با اعضای بدن و اندازه آنها
٤ – تبدیل واحدها به یکدیگر از راه جدول تناسب و ضرب و تقسیم
٥ – آشنایی با واحدهای سطح و کاربرد آن در زندگی و آوردن مصداق هایی برای آن
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
🌸🍃 کانال توانمندسازان آموزگاران ششم
✅ ناحیه ۳ استان اصفهان
🆔:
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
🧩بازی های آموزشی برای کلاس جغرافی
🎲نام بازی: الفبای جغرافی
بازیکنان برای کامل کردن جدولی که در اختیار دارند، روی نقشه یک کشور به دنبال مکان هایی می گردند که با حرف تعیین شده شروع شده است
🎯هدف: آموزش مکان های جغرافیایی مختلف یک کشور
🔸محدوده سنی: 10 تا 17 سال
🔹تعداد بازیکنان: خواندن نقشه، سرعت و دقت
🔸میزان سر و صدا: کم تا متوسط
🔹میزان فعالیت: کم
🔸وسایل مورد نیاز: اطلس جغرافیایی، مداد، پاک کن، کاغذ، کرنومتر
🟢پیش از بازی:
بچه های هر گروه نیمکت ها یا میز و صندلی های خود را با فاصله معینی از گروه های دیگر بچینند. جدول مربوط به بازی را یا از قبل به تعداد گروه ها آماده کنید، یا روی تخته بکشید تا هر گروه از روی آن برای خودش جدولی بکشد. (شکل شماره 3)
🟡روش بازی:
در دور اول، شما یک کشور و یکی از حروف الفبا را انتخاب کنید و با فعال سازی کرنومتر شروع زمان را اعلام کنید. بهتر است از قبل در مورد مدت زمان هر دور توافق شود. بچه ها تا پایان وقت تعیین شده روی نقشه ای که بر دیوار نصب شده یا نقشه های کتاب جغرافیا به دنبال مکان هایی می گردند که با حرف اعلام شده شروع شده باشد و با استفاده از آن بتوانند خانه های جدول را پر کنند.
با پایان زمان معین، هیچکس نباید چیز دیگری بنویسد. در غیر این صورت، از امتیاز او کسر می شود. هر فرد یا گروه که تعداد بیشتری از خانههای خود را کامل کرده بود، به عنوان برنده، یک امتیاز کسب میکند و میتواند حرف بعدی را برای دور بعدی انتخاب کند. برندهی نهایی فرد یا گروهی است که بیشترین امتیاز را بهدست آورده باشد.
🔵تغییر در بازی:
* خانههای جدول با عنوانهایی چون محصولات، کوهها و... قابل تغییر و افزایش است.
* به جای تعیین مدتزمانی مشخص، میتوانید پایان بازی را زمانی قرار دهید که اولین فرد یا گروه جدول خود را کامل کرد. در این صورت، اگر در یک دور هیچ فرد یا گروهی نتوانست همهی خانههای جدول را پر کند، با توافق بیش از نصف افراد یا گروهها، پایان آن دور را اعلام کنید.
* هر گروه میتواند یک نماینده برای خود انتخاب کند. با پایان هر دور، نمایندگان گروهها در حالی که جدول گروه خود را دارند، دور میز جمع می شوند و مواردی را که در ستون اول کشور باشد، همهی گروهها نام کشوری را که نوشتهاند میخوانند. سپس همهی گروهها مورد ستون دوم (مثلاً استان) را میخوانند. اگر دو یا چند گروه در یک ستون مورد یکسانی را نوشته بودند، به آن یک امتیاز میدهند. اگر هر گروه در هر یک از ستونها موردی نوشته بود که هیچکس به آن اشاره نکرده، برای آن ستون ۲ امتیاز میگیرد. در پایان هر دور امتیازات کل ستونها محاسبه و برنده اعلام میشود.
* برندهی نهایی فرد یا گروهی است که تعداد دورهای بیشتری برنده شده یا مجموعهی امتیازهای دورهای مختلف او از همه بیشتر است.
🟣نکته ها:
* فرد یا گروهی که قبل از پایان زمان بازی جدول را کامل کند، با بالابردن دست اعلام میکند و در صورت صحیح و کامل بودن پاسخها امتیاز مثبت میگیرد.
* داور بازی پس از اعلام اتمام بازی و هنگام خواندن پاسخ گروه های مختلف، باید دقت داشته باشد که هیچ گروهی پاسخ خود را تغییر ندهد.
* برای جلوگیری از تغییر در پاسخها، پس از اتمام زمان بازی معلم میتواند برگههای گروهها را از آنها بگیرد و خود پاسخهای هر گروه را بخواند.
* از قبل با شاگردها توافق کنید که اگر گروهی در یک ستون بیشتر از یک مورد نوشت، به موارد اضافی چه طور امتیاز داده شود.
* ممکن است استان یا مرکز استان و... با بعضی از حروف گفته شده وجود نداشته باشد.
* هر گروه باید یک کتاب جغرافی نیز به همراه داشته باشد.
ادامه دارد...
معنی ضرب المثل جوینده یابنده است
۱- هر که جویای هرچه باشد بالاخره آن را بدست می آورد زیرا هیچ چیز در برابر همت و تلاش و پشتکار انسان غیر ممکن و دست نیافتنی نیست.
۲- کسی که جستجو کند پیدا میکند.
۳- هر که برای آنچه برایش مهم است، تلاش کند در نهایت آن را بدست می آورد.
۴- در راه رسیدن به اهداف بزرگ باید سرزنش منفی نگران را نشنیده گرفت چراکه عاقبت جوینده یابنده است.
۵- کسی که تلاش می کند به مقصودش می رسد.
داستان ضرب المثل جوینده یابنده است – شماره ۱
آورده اند که دانشجویی سر کلاس ریاضی خوابش برد. در پایان کلاس به خاطر سر و صدای بچه ها از خواب بلند شد و با عجله دو مساله را که روی تخته نوشته شده بود یادداشت کرد. او پیش خود فکر کرد که استاد آنها را به عنوان تمرین داده است. تمام آن روز و آن شب برای حل آنها فکر کرد.
هیچ یک را نتواست حل کند، اما تمام آن هفته دست از تلاش و کوشش برنداشت. سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آن ها را به عنوان دو نمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود.