روزی روزگاری در زمان های قدیم مارگیری زندگی می کرد.مارگیر به کوه و دشت وصحرا می رفت و مار میگرفت وآنهارا به طبیبان می فروخت تا از زهر مارها دارو بسازند . گاهی اوقات او با مارهایی که میگرفت در روستاها و شهرها میگشت ، بساط خود را می گسترد و برای مردم نمایش می داد.مردم نیز پس از تمام شدن نمایش سکه ای به او می دادند و او با همین سکه ها روزگار می گذرانید.
روزی از روزهای پربرف زمستان مارگیر به سمت کوهستان رهسپار شد تا مار بگیرد. در دل کوهستان راه می رفت که ناگهان اژدهای مرده ای با جثه ای عظیم دید. اول خیلی ترسید و گمان کرد اژدها خواب است اما وقتی دقت کرد پی برد که جانی در بدن ندارد. همین طور که نگاهش می کرد با خود اندیشید و گفت این اژدها جان می دهد برای نمایش در بین مردم. پس آن را به میان مردم می برم و می گویم که با همین دست های خودم این اژدهای بزرگ را کشته ام.آن وقت بادیده ی احترام به من می نگرند و می گویند چه مارگیر شجاعی. اگر دیو هم در برابرش سبز شود ذره ای نمی هراسد.
آری واینگونه بود که مارگیر داستان ما دلش را به کاربزرگی که انجام نداده بود خوش کرد و نفس نفس زنان اژدها را در کوچه های شهر به دنبال خویش می کشید و فریاد می زد : اژدهایی را که برای شکارش خون جگرها خورده ام برای نمایش آورده ام. افسوس که مارگیر به سوی مرگ می شتافت و خبر نداشت که اژدها در زیر سرما و برف منجمد شده بوده و وقتی خورشید سوزان بر آن نور بیفشاند بیدار می شود. مرد مارگیر در کنار شط که جای مناسبی برای نمایش بود بساطش را گستراند.غلغله ای در شهر افتاد و مردم دسته دسته دور مارگیر جمع می شدند،اما مارگیر روی اژدها را با پلاس و پرده پوشانیده بودو منتظر بود مردم بیشتری جمع شوند تا پول بیشتری به دست آورد.
هنوز نمایش خود را آغاز نکرده بود که متوجه تکان خوردن پلاس ها و پرده ها شد،خوب که دقت کرد متوجه تکان خوردن اژدها شد، مردم نیز کم کم متوجه شدند و از هیبت اژدها پا به فرار گذاشتند و در همین فرار کردن ها عده ی زیادی کشته شدند. از آنجا که مارگیر ادعا کرده بود که قبلاَ اژدها را کشته است برای کشتن اژدها به سوی آن حرکت کرد که اژدها نیز او را مانند لقمه ای خورد.
#مارگیر_و_اژدها
_________
👇👇
@tadriis_yar6
در هر فصل از کتاب تفکر و پژوهش تعدادی درس الزامی و انتخابی طرّاحی شده است تا دانشآموزان طیّ یک گفت و گوی گروهی، ابعاد موضوع و مسئله را از جنبه های مختلف بررسی کنند، از طرز تلقی خود نسبت به موضوع آگاه شوند، نظرات خود را عمیقاً واکاوی کنند، در بخش گفت وگو کنید هر درس سه دسته سؤال مطرح شده که دانش آموز را از توصیف امور عینی به سمت تحلیل روابط و فلسفیدن سوق می دهد.
یکی از ویژگی های برنامه ی درسی تفکرّ و پژوهش تأکید بر مفهوم سازی به جای مفهوم آموزی است.
_________
👇👇
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست ورزی مناسب فصل کسرها
__________
👇👇
@tadriis_yar6
لغات.pdf
286.5K
🥫مترادف هم خانواده متضاد
🚦##فارسی
🍓 ششم ابتدایی
__________
👇👇
@tadriis_yar6
61سوال ازدروس 1و2اجتماعی ششم.pdf
442.4K
📚61 سوال اجتماعی از درس 1 و2
⏰ ششم ابتدایی
__________
👇👇
@tadriis_yar6
آزمون_علوم_پایه_ی_ششم_دبستان_مهر.pdf
175.2K
آزمون ##علوم تجربی
🔻 آبان ماه
🔸پایه ششم
__________
👇👇
@tadriis_yar6
4_497481367496427306.docx
285.9K
🍒آزمون ##علوم تجربی
📌 درس دوم
🥁 ششم ابتدایی
__________
👇👇
@tadriis_yar6
48.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس صفحه ۴۰ و ۴۱ ##ریاضی ششم
(سوالات ۱ تا ۵) مدرس: آقای حمزه ای
📚
__________
👇👇
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس صفحه ۴۰ ##ریاضی ششم
فرهنگ نوشتنمدرس: آقای حمزه ای
📚
__________
👇👇
@tadriis_yar6
927538944_-729782882.pdf
408.6K
📚 درسنامه فارسی
🎉 درس سوم
📌 ششم ابتدایی
🇮🇷کانال تخصصی کلاس ششم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar6
1212555009_245353920.pdf
311.6K
💥 کاربرگ درس هدیه های آسمان
💥 با پاسخنامه
💥درس ششم
🇮🇷کانال تخصصی کلاس ششم در #ایتا 👇
🔴 @tadriis_yar6
61سوال ازدروس 1و2اجتماعی ششم.pdf
442.4K
📚61 سوال اجتماعی از درس 1 و2
⏰ ششم ابتدایی
🇮🇷کانال تخصصی کلاس ششم در #ایتا 👇
🔴@tadriis_yar6
جزوه_کامل_حل_المسایل_ریاضی_کلاس_ششم.pdf
29.83M
#فایل درسنامه کامل ریاضی
بفرست برای کسایی که دوستشون دارید
🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی 👇
@tadriis_yar6
1_1711852486.pdf
6.22M
#گام_به_گام_بافارسی_ششم
(کلاغ سپید)
🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی
@tadriis_yar6