eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
11.3هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
8.8هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
علوم درس ۱۲ ششم ابتدایی (جنگل برای کیست؟) ۱-زنجیره ی غذایی چیست؟ به رابطه ی غذایی یک تولید کننده و چند مصرف کننده گفته می شود. ۲-شبکه غذایی را تعریف کنید؟ به ارتباط غذایی چند زنجیره غذایی با یکدیگر گفته می شود. ۳-قارچها در چه جایی از زنجیره غذایی قرار دارند؟ آن ها تجزیه کننده هستند. ۴-قارچها چگونه باعث بهبود و تقویت خاک می شوند؟ با تجزیه ی بقایای بدن گیاهان و جانوران سبب بهبود و تقویت خاک می شوند. ۵-کروکودیل ها انگل های درون دهان خود را چگونه از بین می برند؟ بعضی وقت ها کروکودیل ها بدون حرکت و با دهان باز استراحت می کنند، پرنده ی کوچکی وارد دهان کروکودیل می شود و انگل های درون دهان او را می خورند. ۶- یک یا چند جانور و گیاهی را که در گذشته وجود داشته اند اما در حال حاضر وجود ندارند نام ببرید؟ جانوران: دایناسور گیاهان: درختان بسیار تنومند ۷-به نظر شما چه عواملی سبب از بین رفتن نسل یک نوع جاندار می شود؟ وقتی شرایط زندگی جاندار تغییر می کند. مانند تغییر شدید آب و هوای زیستگاه، طوفان یا سیل و جاندار نمی تواند با آن ساز گار شود و باعث نابودی او می گردد. ۸- مثالی برای نابودی برخی جانوران توسط انسان در کشورمان را بیان کنید. شیر ایرانی حدود ۷۰ سال پیش در بخش هایی از ایران وجود داشت اما به علت های متفاوت مانند شکار توسط انسان و از دست دادن زیستگاهش از بین رفت. ۹-منظور از درخت بومی چیست؟ به درختانی که در یک منطقه به طور طبیعی رشد می کنند، درخت بومی می گویند. ۱۰-چرا تنوع گیاهان در جنگل های کاج کم است؟ زیرا درخت کاج موادی از ریشه ی خود در خاک ترشح می کند که از رشد بسیاری از گیاهان جلوگیری می کند. ۱۱-با قطع بی رویه ی درختان و با گذشت زمان چه تغییری در جنگلهای کره ی زمین ایجاد می شود؟ جنگل جزء منابع طبیعی و محیط زیست جانوران مختلف است. قطع درختان جنگل باعث نابودی جانوران و محیط زیست می شود. ۱۲-رابطه ی غذایی بین مورچه و شته چگونه است؟ به صورت همیاری زندگی می کنند و هر دو موجود از یکدیگر سود می برند. مورچه ها شته ها را به بخش های جوان گیاه می رسانند و شته از شیره ی گیاه به وسیله ی خرطوم خود تغذیه می کند و مورچه شهد خارج شده از شته را مصرف می کند. ۱۳-  رابطه‌ی غذایی کرکس و شیرها چگونه است؟ به صورت هم‌سفرگی است. کرکس‌ها ته مانده‌ی شکار شیرها را می‌خورند. (کرکس‌ها مرده خوار هستند.) ۱۵-رابطه‌ی غذایی انگلی چگونه است؟ در زندگی انگلی، موجود انگل از میزبان به عنوان منبع غذایی استفاده می‌کند مانند پشه‌ها که نیش خود را درون بدن حیوان دیگری فرو می‌برند و خون آن‌ها را می‌مکند. ۱۵-یک زنجیره‌ی غذایی ساده نام ببرید. روباه - سنجاب - بلوط ۱۶-  در زنجیره سوال ۱۵ کدام تولید کننده و کدام مصرف کننده است؟ روباه و سنجاب مصرف کننده و بلوط تولید کننده است. ۱۷-موجودات زنده‌ی زمین از نظر نقش خود در محیط به چند گروه تقسیم می‌شوند؟ موجودات زنده‌ی روی زمین از نظر نقش خود در محیط در سه گروه تولید کننده مصرف کننده تجزیه کننده قرار می‌گیرند. نکته: گیاهان (تولیدکننده) با نور خورشید فتوسنتز می‌کنند و غذاسازی انجام می‌دهند. جانوران مصرف کننده هستند و میکروب‌ها تجزیه کننده هستند. ۱۸-قارچ‌ها در چه جاهایی رشد می‌کنند؟ قارچ‌ها در خاک و آب به سر می‌برند و در مناطق جنگلی و بارانی رشد می‌کنند. برخی قارچ‌های خوراکی و سمی بقایای گیاهی و جانوری را تجزیه می‌کنند. برخی قارچ‌ها بیماری‌های زیادی را به وجود می‌آورند. گونه‌ای دیگر از قارچ به نام مخمر هستند. گونه‌ای دیگر باعث سیاه شدن رنگ کاشی‌های حمام می‌شود و گونه‌های دیگر قارچ موجب بیماری می‌شوند و برخی دیگر به عنوان دارو مصرف می‌شوند. بعضی نیز باعث پوسیدگی چوب یا رویش دوباره‌ی گیاه می‌شوند. قارچ‌های تک سلولی مانند کپک میوه در محل میوه‌های خراب رشد می‌کنند. ۱۹-قارچ‌ها مواد مورد نیاز خود را چگونه به دست می‌آورند؟ قارچ‌ها برای رشد به مواد و رطوب نیاز دارند که این مواد با تجزیه‌ی بقایای بدن موجودات خورده شده فراهم می‌شود. ۲۰-قارچ‌ها در چه جایی از زنجیره‌ی غذایی قرار می‌گیرند؟ قارچ‌ها تجزیه کننده هستند. ۲۱-آیا قارچ‌های تک‌سلولی و پرسلولی، وجود دارد؟ قارچ‌ها به صورت تک‌سلولی و پرسلولی هستند از قارچ‌های پرسلولی می‌توان به قارچ‌های چتری خوراکی یا سمی و از قارچ‌های تک‌سلولی می‌توان به مخمر و کپک‌ها اشاره نمود. ۲۲-همزیستی چیست؟ همزیستی به انواع ارتباط‌های غذایی میان موجودات زنده گفته می‌شود که برای تامین غذا به صورت همسفرگی، همیاری، رقابت انگلی و حتی شکار و شکارچی است. ۲۳-زندگی همسفرگی چیست؟ در زندگی همسفرگی یک موجود سود می‌برد و دیگری نه سود می‌برد و نه زیان. مانند ماهی بادکش دار و کوسه ماهی. ۲۴-زندگی همیاری چیست؟ در این نوع زندگی هر دو موجود سود می‌برند مانند شته و مورچه.
💎 درس ۱۲ علوم ششم 💎 🦋 جنگل برای کیست؟ 🦋
gambegam_6_Riazi(nomrebartar).pdf
19.02M
نمونه به گام_ریاضی ششم بفرست برای کسایی که دوستشون دارید ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
فایل صوتی گویای قرآن ششم.rar
48.17M
کتاب گویا بفرست برای کسایی که دوستشون دارید ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
جزوه_کامل_حل_المسایل_ریاضی_کلاس_ششم.pdf
29.83M
نمونه بفرست برای کسایی که دوستشون دارید ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
جزوه_نکات_دستوری.pdf
13.67M
نمونه ❌ نکات دستوری کامل فارسی بفرست برای کسایی که دوستشون دارید ((خیلی خیلی عالیه از دست ندید )) ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
1_1699958552.pdf
14.95M
# ریاضی ششم کتاب کار بی نظیر ریاضی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
f759881b-4574-423a-81f8-0a6a949e8c46_.pdf
6.65M
📗 ریاضی ششم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
@MoallemYariR6 پیک آدینه هفته 1 بهمن (04).pdf
1.25M
🔺 پیک آدینه هفته اول بهمن پایه ششم ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
32.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ ریاضی)قسمت1( فصل پنجم ریاضی ششم ابتدایی 🔹 : تناسب و درصد 🔸 : کسر، نسبت و تناسب 🔺 تدریس و آموزش فصل 6 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
@MoallemYariR6 پیک آدینه هفته 1 بهمن (05).pdf
3.36M
🔺 پیک آدینه هفته اول بهمن پایه ششم ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6