eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
11.4هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
8.9هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالعات اجتماعی درس پانزده ( انواع لباس ) 1- چه عواملی باعث تفاوت در نوع لباس می شود ؟ جواب: موقعیت های مختلف – گروه های مختلف اجتماعی و شغلی – فصول مختلف سال – نواحی مختلف آب و هوایی – اقوام مختلف و ... 2- در چه موقعیت هایی ما لباس های مختلفی می پوشیم ؟ مثال بزنید. جواب: برای مثال لباس منزل ما با لباس مدرسه و با لباسی که در مهمانی می پوشیم ، فرق دارد. وقتی که ورزش می کنیم از لباس ورزشی استفاده می کنیم و در مراسم عزاداری لباس سیاه بر تن می کنیم . 3- دلیل تفاوت لباس گروه های مختلف اجتماعی و شغلی چیست ؟ جواب: لباس این گروه ها بسته به کار و نقش آن ها در اجتماع متفاوت است و از روی لباس این گروه ها به شغل و حرفه ی آن‌ها پی می‌بریم . 4- پوشاک ما در زمستان و تابستان چه تفاوت هایی با هم دارند؟ جواب: در زمستان لباس های ضخیم ( کلفت ) و تیره می پوشیم و در تابستان لباس های نازک و روشن می پوشیم . 5-چرا در زمستان بیش تر از رنگ های تیره و در تابستان از رنگ های روشن استفاده می‌کنیم؟ جواب: زیرا رنگ تیره نور خورشید را جذب کرده و سبب می شود زودتر گرم شویم و در مقابل رنگ های روشن نور خورشید را دفع کرده و باعث می شود گرما را کم‌تر احساس کنیم. -چرا نوع پوشاک در نواحی مختلف کشورمان فرق می کند ؟ جواب: زیرا در سال گذشته خواندیم که در کشور پهناورمان ایران تنوع آب و هوایی وجود دارد . یعنی نوع آب و هوا در همه جا یکسان نیست . در بعضی نواحی آب و هوا گرم و خشک ، در بعضی جاها سرد ، در بعضی مکان ها گرم و مرطوب و در بعضی نواحی معتدل است . 7- چند نمونه از اقوام ایرانی را که لباس مخصوص به خود دارند را نام ببرید . جواب: فارس ، ترک ، لر ، گیلک ، کرد و بلوچ 8- چگونه در گذشته حدس می زدند که یک فرد اهل کدام منطقه ی ایران است ؟ جواب: لباس های محلی در گذشته بیش تر مورد استفاده قرار می گرفته است به طوری که در قدیم هر کس از روی شکل لباس فرد دیگر می توانست حدس بزند که او اهل کدام منطقه ی ایران است . 9- امروزه لباس های محلی اغلب چگونه استفاده می شود ؟ جواب: اغلب در مراسم و جشن های خاص پوشیده می شود 10- چرا لباس های محلی را در موزه های مردم شناسی حفظ و نگهداری می کنند ؟ جواب: زیرا این لباس ها قسمتی از فرهنگ و هویت ماست و با نگه داری این لباس ها در موزه در واقع فرهنگ ، گذشته و تاریخ اقوام ایرانی را حفظ می‌کنند . 11- آیا در طی زمان همه ی جلوه های لباس ها تغییر کرده است ؟ جواب: خیر برخی از جلوه های لباس ها مانند انواع سرپوش ها در طی زمان ثابت مانده اند و برخی دیگر تغییر کرده اند. - چند نمونه از سرپوش ها را در دوره های مختلف نام ببرید . جواب: تاج ، انواع کلاه ، عمامه ، دستار و نظایر آن
دانی دایناسور .mp3
5.85M
✨✨✨✨هرشب یک قصه✨✨✨✨ ✨✨هرشب یک ماجرا✨✨✨✨ ✨ 🗳نوع فایل :: دایناسور 👩‍🏫تهیه کننده: 🏫 منطقه/ناحیه: ۳ اصفهان ⏰زمان : ۶:۵ 📆 تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
نکات علوم ششم/درس 10/ بخش میکروسکوپ ها برخی از انواع میکروسکوپ: 1) نوری {مرکب و بازتابی} 2) الکترونی 3) کاوشگر میکروسکوپ نوری عبوری (مرکب): این نوع میکروسکوپ ها به صورت یک چشمی یا دوچشمی وجود دارند و تصویر این میکروسکوپ ها معکوس است.در استفاده از این نوع میکروسکوپ نمونه باید نازک یا برش خورده باشد تا نور از آن عبور کند. کندانسور:متمرکز کننده نور دیافراگم:تنظیم کننده شدت نور همه میکروسکوپ ها دارای عدسی های شیئی و چشمی هستند. عدسی شیئی: نزدیک به نمونه و همگرا است و بر روی صفحه چرخان قرار دارد و معمولا 4 عدد است. عدسی چشمی: همگرا است و معمولا بزرگنمایی ان ×10 است. میکروسکوپ نوری بازتابی یا تشریحی: تصویری مستقیم ولی بزرگنمایی کم دارد و نمونه بدون برش و به طور کامل و بدون عبور نور در میکروسکوپ قرار داده میشود. میکروسکوپ الکترونی: نوعی میکروسکوپ مرکب است با این تفاوت که به جای نور از ذره های الکترون استفاده میشود. مزیت میکروسکوپ الکترونی نسبت به نوری: قدرت تفکیک بالاتر معایب میکروسکوپ الکترونی: عدم توانایی مشاهده سلول زنده هزینه بالای نگهداری آن میکروسکوپ کاوشگر: از آن جایی که نمونه در اثر پرتو های الکترونی زنده نمی ماند در علوم زیست شناسی از این میکروسکوپ استفاده میشود.که نیاز به آماده سازی ندارد
4_5864043381805549768.pdf
616.5K
درس 11 فارسی ششم ابتدایی ☑️👈 : شهدا خورشیدند 🚸👈 درس یازدهم فارسی
معنی کار نیکو کردن از پر کردن است ۱- اشاره به آن دارد که برای رسیدن به موفقیت، باید تلاش و سختی بسیار کشید. ۲- تکرار و استمرار در هر کار موجب کسب تجربه شده و در نتیجه آن کار بهتر،با کیفیت تر و در حد کمال انجام می شود. ۳- کنایه از انجام کارهای مهم و سخت است که با تمرین زیاد حاصل می‌شود. ۴- نیکویی و استواری هر کاری به پشتکار و جدیت در آن کار بستگی دارد. ۶- تبحر و موفقیت انسان در کارهایش به دانش و تجربه او در زمینه آن کارها بستگی دارد. ┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
4_5963316212208238901.pdf
106.2K
📚 کاربرگ فارسی 🔴 درس شهدا خورشیدند 🌺🍃🌺🍃🌺
💥اسم: کلمه‌ای است که برای نامیدن شخص یا حیوان یا چیزی به کار می رود. مانند : اسب ، درخت  ، مادر اسم می تواند مفرد باشد و یا جمع . 💥اسم مفرد : اگر اسم بر یک فرد یا یک چیزی دلالت کند ، آن را مفرد می گوییم. مانند : گل ، خانه، دختر 💥اسم جمع : اگر اسم بر بیش از یکی دلالت کند ، آن را اسم جمع می گوییم . مانند گل‌ها، خانه‌ها، دختران نکته  : اسم مفرد در زبان فارسی علامت خاصی ندارد. علامت جمع در زبان فارسی ”ها” و “ان” است که به اسم مفرد اضافه می‌شود. مانند  کتاب + ها         کتاب‌ها      ، پسر + ان                پسران  ( برای جمع بستن تمام کلمه ها می توان از ”ها” استفاده کرد . اما از ”ان” تنها برای اسم جانداران و بعضی کلمه‌ها می توان استفاده کرد .) *اگر در آخر اسمی (ه) بیاید هنگام جمع  بستن با ”ان” حرف (ه) را برداشته و به جای آن حرف میانجی (گ) را می گذاریم. مانند “: چرنده + ان             چرندگان            رفته + ان                 رفتگان         برنده+ان    برندگان واژه + ان                واژگان                   فرشته + ان                فرشتگان پرنده + ان             پرندگان                   فرزانه + ان                 فرزانگان  *اگر در آخر کلمه ای ( الف ) یا ( واو ) بیاید ، هنگام جمع بستن با “ان”  بین کلمه و “ان”  جمع ، حرف ( ی) اضافه می شود . مانند دانا + ان              دانایان                        جنگجو + ان                      جنگجویان آشنا + ان             آشنایان                    هنر جو + ان              هنر جویان  *البته کلمه هایی وجود دارد که به آن ها ( ی ) اضافه نمی شود. مانند بانو+ان         بانوان   بازو + ان      بازوان 🌺نکته : در اسم مکان ها ” ان ” نشانه ی جمع نیست.  مانند تهران ، کرمان ، سیرجان نکته : اگر “ان ” را از آخر کلمه برداریم باید مفرد آن باقی بماند . در غیر این صورت ، ” ان ” نشانه ی  نیست . مانند بستان ( بستان ، اسم مفرد است و نمی توان “ان ” را از آن جدا کرد.) جمع ان همیشه “ان ” آخر کلمه نشانه ی جمع  نیست و گاهی بر مفهوم زمان و گاهی بر مفهوم مکان دلالت می کند. مانند بهاران ( هنگام بهار )        سحر گاهان( هنگام سحر )                  بامدادان ( هنگام بامداد ) گیلان ( محل سکونت مردم گیل ) *وقتی آخر کلمه  (ه) بیاید و صدای (ا ) ندهد بهتر است در موقع جمع بستن با “ها ”  ، ها به آن بچسبد. مانند چاه + ها             چاهها                    کاه + ها                کاهها              گروه + ها             گروهها شاه + ها                 شاهها              راه + ها                 راهها               ماه + ها               ماهها سیاه + ها                    سیاهها         کلاه + ها               کلاهها *وقتی آخر کلمه (ه ) بیاید و (ه) صدای (ا) بدهد ، بهتر است در موقع جمع بستن با “ها” ، ها به کلمه نچسبد. مانند موزه + ها     موزه ها   کوزه + ها             کوزه ها    خانه + ها            خانه ها کوچه + ها          کوچه ها                 لانه + ها                 لانه ها              شانه + ها             شانه ها 2نکته : برای جمع بستن بعضی از کلمه هایی که از زبان عربی وارد فارسی شده اند از ” ات ” استفاده می کنیم . مانند خطر+ات               خطرات                        تعطیل + ات                تعطیلات حشره+ات             حشرات                 قطره + ات                قطرات کلمات فارسی *جمع بستن کلمه هایی که در اصل فارسی هستند با ” ات” کاملا نادرست است. مانند گزارش + ات                گزارشات  ( نادرست است .)       گزارش + ها                گزارش ها  ( درست است .) دستور + ات                دستورات  ( نادرست است. )        دستور + ها                    دستور ها    ( درست است .) آزمایش + ات            آزمایشات   ( نادرست است. )       آزمایش + ها                    آزمایش ها ( درست است .) سفارش + ات              سفارشات ( نادرست است. )       سفارش + ها                    سفارش ها  ( درست است .) فرمایش + ات              فرمایشات ( نادرست است. )       فرمایش + ها                  فرمایش ها   ( درست است .) گرایش + ات                 گرایشات ( نادرست است. )       گرایش + ها گرایش ها   ( درست است.) پیشنهاد + ات                 پیشنهادات ( نادرست است. )     ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
📚 یادآوری نکات فارسی 🔴 قواعد دستوری 📌 جمله از نظر محتوا و پیام چهار نوع است: ✨ا_جمله ی خبری:جمله ای است که خبری را می رساند. مثال: احمد به مدرسه رفت. ✨۲- جمله ی پرسشی: جمله ای است که سؤالی را می پرسد.      مثال: احمد کجا رفت؟ ✨۳- جمله ی امری: جمله‌ای است که انجام عملی را می خواهد.    مثال: کتابتان را باز کنید. ✨۴-جمله عاطفی: جمله ای است که یکی از عواطف واحساسات انسانی مثل تعجّب، تأسف، ... را نشان می دهد. مثال: چه گل زیبایی! 📌اجزای جمله: 📌هرجمله از دو قسمت نهاد و گزاره تشکیل می‌شود. ✨نهاد: قسمتی از جمله است که درباره ی آن خبری داده می شود. ✨گزاره: گزارش یا خبری است که درباره ی نهاد داده می شود. نکته ی مهم: نهاد یا گزاره ممکن است شامل یک کلمه یا چندین کلمه باشد. 📌نحوه تشخیص نهاد و گزاره در جمله: برای تشخیص نهاد در جمله می توان از جمله  سؤالی چه کسی؟ یا چه چیزی؟ استفاده کرد پس از تشخیص نهاد بقیّه ی جمله گزاره محسوب می شود.   📌 مفعول چیست ؟  مفعول به کسی یا به چیزی گفته می شود که کار بر روی آن واقع می -شود به عبارت دیکر مفعول پذیرنده ی کار باشد. ✨مثال 1 :  دانش آموز درس می خواند.  دانش آموز :  نهاد ( فاعل )         درس : ( مفعول 🔴جمله 📌مجموعه ای ازکلمات است که پیامی را از گوینده به شنونده یا ازنویسنده به خواننده می رساند. مثال : شهریار  به مدرسه می رود. هرجمله از دو بخش اصلی تشکیل شده است .1- نهاد 2- گزاره 📌نهاد: قسمتی ازجمله است که درباره ی آن خبری می دهیم.  📌راه تشخیص نهاد: به این منظور " چه کسی؟ یا چه چیزی؟"را به فعل جمله اضافه می کنیم پاسخ نهاد جمله است  . مثال: مریم به باغ رفت . چه کسی رفت ؟ مریم چه چیزی رفت ؟ 📌نهاد گاهی یک کلمه وگاهی بیشترازیک کلمه است . مثال : بچه های مدرسه ی دخترانه خندیدند . ✨نکته : بعد از مشخص شدن نهاد بقیه جمله گزاره است. 🔴تعریف گزاره : خبری است که درباره ی نهاد داده می شود. مثال : مریم به کتابخانه رفت. 📌نکته : فعل همیشه درقسمت گزاره است. 📌نکته :اگرگزاره فقط یک کلمه باشد آن کلمه حتما فعل است. گزاره گاهی بیش از یک کلمه است . مثال : زهرا کتابش را به دوستش داد. ┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
🔹️بازی و ریاضی چطور به کمک دانش‌آموزان یک کلاس می‌آید؟ 🔹️دانش آموزانی که سر کلاس هستند، عموماً به دو دسته تقسیم می‌شوند و هر یک از آن‌ها به نوعی از بازی و ریاضی سود می‌برند. –🌱 دسته اول: کسانی هستند که مشکلی با درک درس ریاضی ندارند و سر کلاس عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. بازی و ریاضی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مفاهیم ریاضی را به صورت عمیق‌تری درک کنند و این مفاهیم را نه تنها سر کلاس درس؛ بلکه در زندگی روزمره خود استفاده کنند. 🌱 دسته دوم: این دسته کسانی هستند که علیرغم داشتن هوشی سالم و طبیعی از درک مفاهیم ریاضی عاجزند. این دانش آموزان اکثراً به اختلال یادگیری ریاضی دچارند و بازی و ریاضی، یکی از روش‌های درمانی آن‌ها به حساب می‌آید. 🌱اهمیت بازی و ریاضی در ابتدایی ریاضیات ابتدایی شامل مباحث ریاضی است که پایه و اساس ریاضیات به شما می‌آید. ریاضیات ابتدایی ممکن است دشوار باشد زیرا شامل یادگیری مفاهیم انتزاعی جدید است که تجسم آن‌ها برای بچه‌ها مشکل است. 🌱یادگیری تسلط به این نکته است که به دانش‌آموزان به همان اندازه که برای درک یک مهارت یا مفهوم خاص نیاز دارند وقت بگذارید. این شامل زمان متغیری است که شما برای موفقیت به هر دانش‌آموز می‌دهید. در کنار بازی‌های فکری نباید نرم‌افزارهای آموزشی مبتنی بر بازی را دست‌کم گرفت.  🌱ساعات جذاب ریاضی با بازی ریاضی و بازی چهره‌ی سرد و عبوس این درس را از بین می‌برد و چه‌بسا ساعات ریاضی را به یکی از جذاب‌ترین اوقات دانش‌آموزان تبدیل کند. ازآنجاکه برای بچه‌های دبستان، ریاضی یک مفهوم کاملاً جدید است، ریاضی با بازی خوشامدگویی هیجان‌انگیزی به دنیای اعداد است. 🌱در سیستم آموزش نوین بسیار مهم است که دانش‌آموزان احساس راحتی کنند و به آن‌ها فرصت داده شود بدون سرعت و عجله، ایده‌های جدید ریاضی را با سرعت خود یاد بگیرند. 🌱تسلط محاسباتی بازی با ریاضی سرگرم‌کننده است و می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه استدلال ریاضی دانش‌آموزان ایجاد کند. از طریق بازی و تجزیه‌وتحلیل بازی‌ها، دانش‌آموزان همچنین با بررسی استراتژی‌های کارآمدتر و با بحث در مورد روابط بین اعداد، تسلط محاسباتی خود را توسعه می‌دهند. باید توجه داشت که ابزارهای بازی با ریاضی را متناسب با سن دانش‌آموز تهیه کرد.
💠سبک های یادگیری عاطفی 🔸️با توجه به شیوه یادگیری خود از نظر ارتباط با دیگران و تجربه های هم آموزی و دیگر جنبه های یادگیری که به رغبت عاطفی و تشویق مربوط است، خود را با چه شرایطی متناسب می بینید؟ ✔دوست دارید در کنار دیگران بیاموزید و با هم یاد بگیرید؛ ✔ تنهایی مطالعه کردن و آموختن را ترجیح میدهید؛ ✔ خودجوش و با پشتکار هستید؛ ✔ به تشویق و ترغیب معلم و اطرافیان نیاز دارید تا روی یادگیری متمرکز شوید؛ ✔بدون نیاز به تشویق دیگران یادگیری را دنبال میکنید؛ ✔احساس میکنید انگیزش درونی لازم برای انجام کارها و یادگیری را دارید.
💠 سبک یادگیری فیزیولوژیک 🔸️اگر بنا باشد محیط مطالعه و یادگیری خود را انتخاب کنید چه مواردی در فهرست انتخاب های شما خواهند بود؟ ✔ محیطی آرام و بدون رفت وآمد و سر و صدا ✔ محیطی در ارتباط با آدم ها و دوستان؛ ✔محیطی طبیعی همراه با نمادهایی از طبیعت؛ ✔ محیطی همراه با پخش موسیقی ملایم؛ ✔مکانی پر نور؛ ✔محیطی با نور شب 🔸️محیط و شرایط فیزیکی آن با یادگیری ارتباط دارد. جنبه های زیست شناختی یا واکنش یادگیرنده به این شرایط، سبک یادگیری فیزیولوژیک را تشکیل میدهد. 🔸️توجه به سبک انتخابی و ترجیح یادگیرنده در خصوص محیط فیزیکی برای یادگیری به ماندگاری، تعمیق و تأثیر بیشتر یادگیری کمک میکند.
💠 سبک های یادگیری شناختی 🔸️تصور کنید معلم مسئله ای را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. او تاکنون راه خاصی برای حل آن مسئله ارائه نکرده است. بدیهی است دانش آموزان به شیوه های گوناگون و از راههای متفاوت مسئله را حل می کنند. این اتفاق یکی از ویژگی های مرتبط با سبک یادگیری شناختی است. 🔸️ سبک یادگیری شناختی طیف وسیعی از زمینه های یادگیری را شامل می شود. ✔ طریقی که شخص موضوع های اطراف خود را درک میکند و اطلاعات را به خاطر می سپارد؛ ✔شیوه ای که درباره مطالب می اندیشد و مسائل را حل می کند؛ ✔ روش های خاصی که یک فرد در درک و مفهوم سازی محیط به کار می برد؛ ✔ فرایندی که افراد از طریق آن اطلاعات را از محیط می گیرند، تفسیر میکنند و برای واکنش به محیط از آن استفاده می کنند؛ ✔چگونگی پرداختن به حل یک تکلیف توسط افراد، فارغ از سطح هوشی یا الگوهای توانایی های ویژه افراد؛ ✔ راه های ترجیحی هر فرد برای پردازش و سازمان دهی اطلاعات.
کاربرگ اعشار
⚜ضرب المثل «زیر سرش بلند شده» در قدیم رسم بر این بود که چیزهای قیمتی را زیر بالش می‌گذاشتند و می‌خوابیدند تا در موقع خواب دزد ناغافل آن را ندزدد. برای همین کسی که زیر سرش بلند شده، یعنی چیزی دارد که از دیگران مخفی می کند و به آن تکیه دارد. این اصطلاح برای کسی به کار می رود که وسوسه شده و هوایی ، تحریک شده یا با کسی سرو سری دارد. ✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
خانه تکانی .mp3
4.36M
✨✨✨✨هرشب یک قصه✨✨✨✨ ✨✨هرشب یک ماجرا✨✨✨✨ ✨ 🗳نوع فایل :: تکانی 👩‍🏫تهیه کننده: 🏫 منطقه/ناحیه: ۳ اصفهان ⏰زمان : ۴:۳۲ 📆 تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقارن مرکزی با استفاده از طلق
https://www.panoman.ir/projects/rasolallah/1.html بازدید مجازی حرم رسول الله پیامبرگرامی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
در دامنه دو کوه بلند، دو آبادی بود که یکی بالاکوه و دیگری پایین کوه نام داشت؛ چشمه‌ای پر آب و خنک از دل کوه می‌جوشید و از آبادی بالاکوه می‌گذشت و به آبادی پایین کوه می‌رسید، این چشمه زمین‌های هر دو آبادی را سیراب می‌کرد. روزی ارباب بالا کوه به فکر افتاد که زمین‌ها، پایین کوه را صاحب شود، پس به اهالی بالاکوه رو کرد و گفت: چشمه آب در آبادی ماست، چرا باید آب را مجانی به پایین کوهی‌ها بدهیم؟ از امروز آب چشمه را بر ده پایین کوه می‌بندیم، یکی دو روز گذشت و مردم پایین کوه از فکر شوم ارباب مطّلع شدند و همراه کدخدایشان به طرف بالا کوه به راه افتادند و التماس کردند که آب را برایشان باز کند، اما ارباب پیشنهاد کرد که یا رعیت او شوند یا تا ابد بی‌آب خواهند ماند و گفت: بالاکوه مثل ارباب است و پایین کوه مثل رعیت، این دو کوه هرگز به هم نمی‌رسند، من ارباب هستم و شما رعیت. این پیشنهاد برای مردم پایین کوه سخت بود و قبول نکردند، چند روز گذشت تا اینکه کدخدای پایین ده فکری به ذهنش رسید و به مردم گفت: بیل و کلنگ‌تان را بردارید تا چندین چاه حفر کنیم و قنات درست کنیم. بعد از چند مدت قنات‌ها آماده شد و مردم پایین کوه دوباره آب را به مزارع و کشتزارهایشان روانه ساختند، زدن قنات ها باعث شد که چشمه بالاکوه خشک شود. این خبر به گوش ارباب بالاکوه رسید و ناراحت شد اما چاره ای جز تسلیم شدن نداشت، به همین خاطر به سوی پایین کوه رفت و با التماس به آنها گفت: شما با این کارتان چشمه ما را خشکاندید، اگر ممکن است سر یکی از قنات‌ها را به طرف ده ما برگردانید. کدخدا با لبخند گفت: اولاً؛ آب از پایین به بالا نمی‌رود، بعد هم یادت هست که گفتی: کوه به کوه نمی‌رسد، تو درست گفتی: کوه به کوه نمی‌رسد، اما آدم به آدم می‌رسد. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨هرشب یک قصه✨✨✨✨ ✨✨هرشب یک ماجرا✨✨✨✨ ✨ 🗳نوع فایل :: تکانی 👩‍🏫تهیه کننده: 🏫 منطقه/ناحیه: ۳ اصفهان ⏰زمان : ۴:۳۲ 📆 تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
درس دهم علوم 🔴 خیلی کوچک، خیلی بزرگ 1- در بدن انسان 50 تا 75 میلیون……………….. دارد. پاسخ: (سلول ) 2- مخمر نوعی …………….. تک سلولی است پاسخ: (قارچ) 3- فردی به نام …………… اولین میکروسکوپ را ساخت . پاسخ: (رابرت هوک) 4- مرکز فرماندهی سلول که همه کارهای سلول را هدایت می نماید ……………. است پاسخ: (هسته) 5- نخستین بار یک دانشمند انگلیسی به نام ……………… سلول های مرده را در برش های چوب پنبه مشاهده کرد . پاسخ: (روبرت هوک) 6- نقش سیتوپلاسم در سلول چیست ؟ پاسخ: درون غشاء قرار داشته و بخش ژله ای سلول را تشکیل می دهد که همه بخش های سلول را در خود جای می دهد . 7- سه قسمت اصلی سلول را نام ببرید ؟ پاسخ: 1- غشاء یا پوسته 2-سیتوپلاسم 3- هسته 8- هسته در کدام قسمت سلول قرار دارد ؟ پاسخ: ( سیتوپلاسم ) 9- میکروسکوپ چیست ؟ پاسخ: وسیله ای است که با آن بیشتر سلول ها و جانداران تک سلولی را مشاهده می کنیم . 10-در بدن انسان چه تعداد سلول وجود دارد ؟ پاسخ: 50 تا 75 میلیون سلول وجود دارد . 11-مخمر چیست ؟ چگونه زیاد می شود ؟ پاسخ: نوعی قارچ تک سلولی است . با جوانه زدن زیاد می شود . 12- ذره بین اجسام ریز را تا چند برابر بزرگ تر نشان می دهد ؟ پاسخ: (10 تا 20 برابر بزرگتر) 13-اولین میکروسکوپ توسط چه کسی ساخته شد و چه چیزی را با آن مشاهده کرد ؟ پاسخ: رابرت هوک حدود 400 سال پیش اولین میکروسکوپ را ساخت و توانست ساختمان چوب پنبه را با آن ببیند . 14- اصطلاح (سلول) به چه معناست ؟ پاسخ: (سلول به معنای اتاق کوچک است ) 15- میکروسکوپ های نوری نمونه را تا چند برابر بزرگتر نشان م دهند ؟ پاسخ: (دو هزار برابر ) 16- وظیفه ی سلول های نگه دارنده روزنه (سلول نگهبان روزنه) در برگ گیاهان چیست ؟ پاسخ: باز و بسته نگه داشتن روزنه های هوایی برگ را بر عهده دارد . ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
پنیر داداش ماسته حرف کی می نی راسته .mp3
4.91M
✨✨✨✨هرشب یک قصه✨✨✨✨ ✨✨هرشب یک ماجرا✨✨✨✨ ✨ 🗳نوع فایل :: داداش ماسته حرف می می نی راسته 👩‍🏫تهیه کننده: 🏫 منطقه/ناحیه: ۳ اصفهان ⏰زمان : ۵:۶ 📆 تاریخ: ۳ اسفند ۱۴۰۱ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
کاربرگ مناسب فصل اعشار تلفیق فصل ۲و۳ و۵ ┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨هرشب یک قصه✨✨✨✨ ✨✨هرشب یک ماجرا✨✨✨✨ ✨ 🗳نوع فایل :: داداش ماسته حرف می می نی راسته 👩‍🏫تهیه کننده: 🏫 منطقه/ناحیه: ۳ اصفهان ⏰زمان : ۵:۶ 📆 تاریخ: ۳ اسفند ۱۴۰۱ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
4_5954250305045529969.pdf
98.3K
درس 1 تا 16 مطالعات ششم بهمن ماه ، ازدرس اول تا شانزدهم