eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
9.7هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
7.9هزار ویدیو
16هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزش هیبریدی ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن پیامبران داستان حضرت ابراهیم ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ 🌻✨🌻✨🌻✨ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
درس چهارم هدیه های اسمان.pdf
164.1K
آزمون هدیه های آسمان درس چهارم 🌻✨🌻✨🌻✨ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
نکاتی دربارۀ درس نگارش بهتر است هنگام بررسی انشای دانش‌آموز و نمره‌دهی، از خود دانش‌آموزان کمک بگیریم. به این صورت که از آنان بخواهیم طبق معیارهای نقد، به انشای دوستشان نمره بدهند. به این منظور، لازم است معیارها را به آنان بشناسانیم تا نقد غیرعلمی و نامنصفانه نداشته باشند. معیارهای نقد: نوشتار، خوانش، محتوا. 1. نوشتار: در بخش نوشتار، مهم‌ترین ملاک ما «فارسی معیار» است. یعنی به‌جای «می‌رم، می‌گم، می‌خوام...» بنویسند «می‌روم، می‌گویم، می‌خواهم...». نکتۀ دیگر بحث تمیزنویسی و پاکنویس و چرک‌نویس داشتن است. سومین نکته خوش‌خطی است و چهارمین رعایت نقطه‌گذاری و املای کلمات است. 2. خوانش: در بخش خوانش باید برای دانش‌آموزان توضیح دهیم که بتوانند از روی نوشتۀ خودشان بدون مکث و غلط بخوانند، طوری که دیگران ترغیب شوند آن را بشنوند. نه زیاد تند بخوانند و نه زیاد درنگ کنند. نه مثل ربات بی‌روح بخوانند و نه مثل بازیگران تئاتر آن را اجرا کنند. صرفاً یک گویندۀ خوب باشند. همچنین لازم است دیگر دانش‌آموزان را توجیه کنیم که به خوانش انشای دوستشان احترام بگذارند. به‌کار بردن یک کلیدواژه مثل «زمان سکوت» برای آنان مؤثر است که هرگاه آن را بشنوند، به‌سرعت سکوت کنند و آمادۀ نقد باشند. 3. محتوا: در این بخش به دو بحث اصلی توجه می‌کنیم: اول ساختار، دوم روش‌های پرورش ذهن. ساختار نوشته از پایۀ هفتم تدریس می‌شود و دانش‌آموز باید بداند که یک انشای خوب عملاً دارای سه بخش است: آغازین، میانی، پایانی. در بحث روش‌های پرورش ذهن نیز دانش‌آموزان از پایۀ هفتم تا نهم به‌تدریج می‌آموزند که از روش‌های مختلف استفاده کنند. مثل استفاده از حواس پنج‌گانه، جانشین‌سازی، دگرگونه نوشتن... پس از توضیح معیارهای نقد و نوشتن روی تابلو، از آنان بخواهید یک برگه جلوی دستشان داشته باشند و نکاتی که دربارۀ انشای دوستشان به نظرشان می‌رسد را در حین قرائت آن بنویسند. خوب است دبیر محترم نیز ضمن نوشتن نکات در یک برگۀ دیگر، در صفحات پایانی دفتر ارزشیابی هم صفحه‌ای را به درس انشا اختصاص دهد و برای هر انشا چهار ستون در نظر بگیرد. سه نمرۀ جداگانه برای بخش‌های سه‌گانۀ نوشتار، خوانش، و محتوا در نظر بگیرد و یک نمرۀ کل. این بارم‌بندی در اختیار دبیر محترم است و پیشنهاد می‌شود 5 نمره به نوشتار، 5 نمره به خوانش، و 10 نمره به محتوا تعلق بگیرد. در پایان قرائت انشای دانش‌آموز، از دیگر دانش‌آموزان بخواهید بر اساس نکاتی که نوشته‌اند، تک‌تک انشای دوستشان را نقد کنند و به هر بخش آن نمره بدهند. این قانون خوبی است که «هرکس می‌خواهد نقد کند، اول باید نکات مثبت این انشا را بگوید و سپس نکات منفی را. و طبعاً اگر کسی نکتۀ مثبتی به ذهنش نمی‌رسد حق نقد کردن ندارد!» عباراتی مثل «قشنگ بود، بی‌مزه بود، خوشم آمد، به من نچسبید» و مانند آن را به‌عنوان نقد علمی نپذیرید. نقد دانش‌آموزان باید «صرفاً» بر اساس ملاک‌های یادشده باشد. انجام این روش به بهبود فرایند نگارش تمام دانش‌آموزان کمک می‌کند. حتی اگر در هر جلسه فقط چند انشا خوانده شود، اما در طول ترم خواهید دید که ارزشش را دارد و شاهد پیشرفت چشمگیر تمام دانش‌آموزان خواهید بود. دکتر حسین صادقی‌فرد سرگروه ادبیات متوسطه ناحیه4 قم
جلسه اول و دوم دوخت جامدادی👆👆
نمونه سوال فصل دوم ریاضی 👆👆
نمونه-سوال-فصل-2-ریاضی-(سری-2)-ششم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
303.7K
نمونه-سوال-فصل-2-ریاضی-(سری-2)-ششم-ابتدایی_
1623563664-60c59d902bce1.pdf
941.2K
نمونه سوال با پاسخ فصل سوم دبستان
1925783298_121300451.pdf
3.79M
📚تدریس درس سوم علوم 🌺ششم ابتدایی ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
1_1959151785.pdf
1.3M
📚راهنمای کار و فناوری ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
پاسخ_سوالات_فصل_دوم_ریاضی_ششم_جدید.pdf
3.92M
📚گام به گام رياضيات 🚀فصل دوم ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
🛑 روشهایی برای دیکته ی خلاق، املا_خلاق ✔️ هدف :تقویت املا کلمات مشکل فارسی را به تعداد سایر دانش آموزان کلاس تکثیر کنید ،کلمه ها را به دانش آموزان بدهید در خانه با کمک اولیا کلمه ها را جدا کنند و آن ها را    در جعبه دستمال کاغذی یا پیله یا پلاستیک مشکی و ... قرار دهند ❇️ ✅ روش_کار : دانش آموز هر شب دست در جعبه دستمال کاغذی می کند و کارت هایی را به طور اتفّاقی بیرون می آورد ( 10 تا 15 کارت ) و با این کارت ها می تواند ده ها فعالیت انجام بدهد که مواردی را مطرح می کنم : ⏬     1- جمله نویسی با کلمات اتفّاقی 2-نوشتن کلماتی که با حرف مشترک شروع می­شوند : کبوتر ، کتاب ، کاسه و ... 3-ساخت کلمه با حروف در هم ریخته شده : ( ذ ا غ ک ) = کاغذ 4-نوشتن کلمات شبیه به هم : (مشدّد ) = نقّاشی ، موفّق و ... (تنوین دار) = اصلاً ، مثلاً و ... 5- با کلمات جملاتی بسازند که مربوط به درس باشد ولی عین جمله کتاب نباشد = کاش صاحب گوسفندها حرف چوپان را گوش می­کرد! 6-نوشتن کلمات مشکل و رنگی نوشتن حروف دارای ارزش املایی = در کلمه  فضا حرف ض را با رنگ قرمز بنویسد 7- داستان نویسی با 10 کلمه اتفّاقی = این مورد بسیار جالب و برای دانش آموزان خوب کلاس جذاب است. 8- ساخت کلمه هم ­معنی و متّضاد و هم­خانواده و ... = علم – معلّم ، خوش­حال = شاد ، تمیز ≠ کثیف 9-انشانویسی و بند نویسی در مورد موضوعی معیّن با کلمات اتّفاقی = موضوع را معلم باید معین کند. 10-گفتن املایی با جملات نو و جدید با کلمات اتفّاقی توسط والدین = چلچراغ­ها حوض حیاط را چراغانی کرده بودند و ... 11- نوشتن املای معمولی 12-گفتن املا به والدین و تصحیح املا توسّط دانش ­آموز 13-نوشتن کلمات اشتباه توسط والدین و نوشتن درست کلمه توسط دانش­ آموز = صراق = سراغ 14-نقاشی تصاویری در مورد کلمات اتّفاقی و نوشتن کلماتی در تصویر مورد نظر 15-انتخاب کلمه­ ی اتّفاقی و پیداکردن کلماتی که با حرف آخر کلمه قبل شروع کنید شود = هنرمند– دوست – تابستان و ...
در مواردی کودکان به علت اختلالات شناسایی چپ و راست یا به دلیل این که شکل حرف را به خاطر نمی آورند آن را معکوس یا وارونه می نویسند . علت وارونه نویسی و قرینه نویسی حرف یا کلمه یا اعداد ، اختلال در ادراک فضایی و جهت یابی است . بر اساس تحقیقات انجام شده ، کودکانی که اختلال یادگیری ریاضیات دارند، معمولا در ادراک فضایی دچار اشکال هستند. برای مثال درادراک مفاهیم مربوط به بالا -پایین، چپ-راست، زیر-رو، شروع-پایان ، دچار سردرگمی می شوند. این مشکلات در تصور ذهنی از نظام اعداد، اختلال ایجادکرده و سبب می شود که این گروه ازکودکان نتوانند فاصله بین اعداد و مکان مربوط به آن ها را تشخیص دهند.
چگونه با بچه های لجباز رفتار کنیم؟👇 ⬅️ بحث نکنید: کودکان لجباز همیشه آماده رویارویی یا مشاجره با شما هستند. بنابراین، این فرصت را به آنها ندهید. در عوض، به حرف های فرزندتان گوش فرا دهید و بحث و جدل را به یک گفتگو تبدیل کنید. ⬅️ با کودک لجباز ارتباط برقرار کنید لطفا فرزندتان را به انجام کاری که نمی خواهد، مجبور نکنید. این فقط آنها را سرکش تر می کند و بعد آنها دقیقاً کاری را انجام می دهند که نباید انجام دهند. بنابراین، اگر می خواهید فرزندتان تلویزیون تماشا نکند و به جای آن تکالیف خود را انجام دهد، سعی کنید مدتی با او تلویزیون تماشا کنید. این باعث ایجاد رفاقت بین شما می‌شود و پس از مدت کوتاهی، می‌توانید از فرزندتان بپرسید که آیا می‌خواهد تکالیف خود را انجام دهد. ⬅️ چند گزینه برای انتخاب ارائه دهید: دستور دادن به یک کودک لجباز، راهی برای شعله ور کردن گستاخی و سرکشی اوست. در عوض، بیایید گزینه‌هایی را به آن‌ها پیشنهاد دهید انتخاب ها را محدود نگه دارید تا فرزندتان گیج نشود و فقط دو یا سه گزینه ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر قرار است اتاق خود را تمیز کنند، از آنها بپرسید که آیا می‌خواهند ابتدا با تخت یا کمد شروع کنند به جای اینکه بگویند «از کجا می‌خواهی شروع کنی!؟ ⬅️فرزندتان را درک کنید: از دیدگاه فرزندتان به موضوع مورد نظر نگاه کنید و سعی کنید بفهمید که چرا این گونه لجبازی می کند. اگر قول داده اید که آنها را به پارک ببرید اما به دلیل بد شدن هوا نپذیرفتید، باید به آنها توضیح دهید که چرا نمی توانید به قول خود عمل کنید. فرزند شما این اتفاق را فقط به عنوان یک بدقولی می بیند. ⬅️ آرامش خانه را حفظ کنید: مطمئن شوید که خانه شما مکانی است که کودک شما در آن احساس شادی، راحتی و امنیت کند. یادتان باشد که بچه ها با مشاهده کردن یاد می گیرند، بنابراین در خانه با همه افراد به خصوص همسرتان با احترام برخورد نمایید. آنها احتمالاً آنچه را که می بینند تقلید می کنند، بنابراین ضروری است که آرامش خود را حفظ کنید و از بحث و جدل و همچنین داد زدن و توهین کردن در مقابل کودک اجتناب کنید ⬅️ با کودک لجباز خود مذاکره کنید: سعی کنید به جای وضع قانون، با آنها مذاکره کنید. به عنوان مثال، اگر فرزندتان اصرار دارد به دو داستان قبل از خواب حتما گوش دهد، با او توافق کنید که می‌تواند یک داستان را برای امشب و داستان دیگر را برای فردا شب گوش کند. ━━═━━⊰❀❤️🍃❀⊱━━═━━