#مارگيرواژدها_تفکر
روزي و روزگاري در زمانهاي قديم مارگيري زندگي ميكرد. مارگير به كوه و دشت و صحرا ميرفت، مار ميگرفت و آنها را به طبيبان ميفروخت تا از زهر مارها دارو بسازند. گاهي اوقات مارگير با مارهايي كه ميگرفت در روستاها و شهرها ميگشت، بساط خويش را ميگسترد و براي مردم نمايش ميداد. مردم هم پس از تمام شدن نمايش سكهاي به مارگير ميدادند و او با اين سكهها روزگار ميگذرانيد. روزي از روزهاي زمستان پر برف مارگير به سوي كوهستان راه افتاد تا مار بگيرد. در دل كوهستان پر برف راه ميرفت، ناگهان اژدهاي مردهاي را كه جثهاي عظيم داشت، ديد. نخست خيلي ترسيد و گمان كرد اژدها خواب است اما وقتي دقت كرد فهميد جان در بدن ندارد. همينطور كه اژدهاي مرده را نگاه ميكرد، با خود انديشيد و گفت اين اژدها جان ميدهد براي نمايش در برابر مردم. آن را در ميان مردم ميبرم و ميگويم آن را با همين دستهاي خودم كشتهام. آن وقت با ديدهي احترام به من خواهند نگريست و ميگويند عجب مارگير شجاعي. اگر ديو هم در برابرش سبز شود ذرهاي نميهراسد.
آري مارگير دلش را خوش كرد به كار بزرگتري كه انجام نداده بود. نفسنفسزنان اژدهاي بزرگ را در كوچههاي شهر به دنبال خويش ميكشيد و فرياد بر ميآوردكه: اژدهايي را كه در شكار كردنش خون جگرها خوردهام براي نمايش آوردهام. افسوس كه مارگير به سوي مرگ ميشتافت و خبر نداشت كه اژدها در زير سرما و برف منجمد شده بود و وقتي خورشيد سوزان بر او نور بيفشانَد زنده خواهد شد. مرد مارگير، در كنار شط كه جاي وسيعي براي اجتماع مردم بود بساطَش را گستراند، غلغلهاي در شهر افتاد. مردم دور مارگير جمع ميشدند اما مارگير روي اژدها را با پلاس و پرده پوشانده بود و منتظر بود مردم بيشتري جمع شوند تا پول بيشتري جمع كند. هنوز نمايش خود را شروع نكرده بود كه ناگهان متوجه شد پلاسها و پردهها تكان ميخورند، خوب كه دقت كرد متوجه شد اژدها ميجنبد. مردم نيز كمكم متوجه زنده شدن اژدها شدند و از هيبت اژدها پا به فرار گذاشتند در همين فرار كردنها عدهاي زيادي از مردم كشته شدند. از آنجا كه مارگير قبلاً ادعا كرده بود اژدها را كشته است نميتوانست عقبنشيني كند بههمين دليل به سوي اژدها رفت تا او را بكشد اما اژدها آن مارگير فريبخورده را همچون لقمهاي خورد.
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ماکت توربین های بادی ،درس ۸ مطالعات ،استفاده از انرژی های تجدید پذیر ،از جمله تکالیف مهارت محور ،پایه ششم ،مدرسه حقیقت ،خانم پوست فروشان،درس مطالعات
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ماکت توربین های بادی ،درس ۸ مطالعات ،استفاده از انرژی های تجدید پذیر ،از جمله تکالیف مهارت محور ،پایه ششم ،مدرسه حقیقت ،خانم پوست فروشان،درس مطالعات
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#تفکر_زیرذرهبین
عنوان فعالیت: زیر ذره بین
مضمون: مشاهده، جمعآوری اطلاعات و ارائه
صلاحیتها: مشاهده، برقراری روابط، انتخاب و به کار گیری معیار
زمان:۴۵دقیقه
دانشآموزان روشهای مختلف جمع آوری اطلاعات در باره موضوع مورد پرسش را در گروه مورد بحث قرار می دهند و با کنارهم گذاشتن دادهها، بر روش مشاهده به عنوان یک شیوه نظام مند جمع آوری اطلاعات، معیارهای مشاهده نظام مند و رعایت تکات اخلاقی توافق می کنند.
· طرح پرسشهای مناسب و تشخیص مسئله
· شناسایی و تشخیص منابع و شیوههای مناسب جمعآوری اطلاعات
برنامهریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
· پیشبینی نتایج و پیامدها و بروز رفتار خردمندانه
· استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایدهها و تصمیمهای خود
· سنجش اطلاعات، ارزیابی و به چالش کشیدن ایدهها و اعمال خود و دیگران
· همفکری با دیگران در حل مسائل و مشکلات
· ارزشمند دانستن مطالعه و پژوهش
انتظارات عملکردی مشترک
· بررسی پدیدهها و روابط بین آنها
· بروز عمل اخلاقی در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· شناسایی راههای چگونگی یادگیری خود
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ماکت توربین های بادی ،درس ۸ مطالعات ،استفاده از انرژی های تجدید پذیر ،از جمله تکالیف مهارت محور ،پایه ششم ،مدرسه حقیقت ،خانم پوست فروشان،درس مطالعات
┄┅┅✶🍃💡📚🌼🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
4_6048736201123302538.pdf
1.35M
منابع ازمون آیین نگارش
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#فناوری_نمونهسوال_فصلاول
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مطالعات_زراعت
گیگول
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انواع_جمله
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انیمیشن_گیگول_هفتخانرستم
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کنایه
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
38913927165351.pdf
616.3K
آزمون نگارش درس ۱ تا ۸
#فارسی
پایه #ششم
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
N Tabrizian:
📸🌐معرفی چند #وبسایت جهت افزایش #کیفیت #عکس
🔷حتما، تا به حال برای شما هم پیش آمده که برای استفاده از تصویر یا تصاویری، مشکل کمبود اندازه یا کیفیت تصویر را دارید. برای حل چنین مشکلاتی، گرچه می توان با استفاده از ابزارهایی همچون فتوشاپ و صرف زمان زیاد، نتیجه ی نسبتا قابل قبولی گرفت، اما صرف زمان زیاد و بازدهی پایین، باعث می شود تا این روش ها دیگر کاربردی نباشد.
🔷شما با استفاده از وبسایت های زیر، می توانید تصویر کم حجم خود را با اندازه و کیفیت مناسب و در کمترین زمان ممکن بازسازی کنید. این سرویس های اینترنتی، با استفاده از هوش مصنوعی واحد های تصاویر را بازسازی و تصویری با اندازه ی مطلوب، در اختیار شما قرار می دهند.
🔷لازم به ذکر است که گرچه استفاده از این سرویس ها، کاربرد زیادی دارد اما نمی توان گفت که هر تصویر بی کیفیت و کوچکی را بتوان بازسازی کرد و این مسئله به میزان رنگ، تنوع پیکسلی و ... بستگی دارد.
1⃣ www.imglarger.com
2⃣ www.photoenlarger.com
#معرفی_سایت #تصویر
#ترفند #آموزشی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌻✨🌻✨🌻✨
کانال توانمندسازی آموزگاران ششم ناحیه ۳
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
سلام و درود
از این موارد در بازخوردها شفاهی و کتبی استفاده کنید تا بچه ها زیبا نویسی را از همان ابتدا بیاموزند و لذت یادگیری را بچشند
شعار ما:
بجای اموختن تعداد زیاد کلمات، کلمات موجود کتاب درسی را به دانش آموزان
«زیبا» بیاموزید!
فرزندم
۱.عین کتاب نگارش بنویس؛
الف: ر ز و ژ د وقتی تنها نوشته میشوند بالای خط باید نوشته شوند.
دلبندم
ب: وقتی همین حروف به نشانه ی ماقبل بچسبند کمی بالای خط و بیشتر زیر خط نوشته میشوند غیر از د که فرمش پاشنه کفشی میشود.
گلم!
ج: فاصله حروف در کلمه کم باشد و فاصله ی کلمات از هم یک انگشت کودک فاصله داشته باشد
د: و م ف ق تو پر باشند
ه: حروف غیر اخر کوچولو باشند و روی خط زمینه کشیده نشوند.
و: دسته ی ک و گ باندازه ا باید بلند باشند نه اینکه باندازه دندانه کوچولو باشند!
ز: دندانه ی سوم س در کلماتی نظیر سر یا دندانه های اخر مثل سبز باید حالت گرده ای داشته باشند
۲. در زیبا نویسی کمی کج و بالای خط زمینه بنویس
۳. دفتر یا کتاب زیر دستت تا ۶۰ درجه کج باشد تا بر نوشتن خودت مسلط باشی!
۴ . دست موقع نوشتن زیر خط زمینه است!
۵. بالای تراشیدگی مداد را بگیر!
۶. انگشت وسطی بالش مداد است.
۷. سرت را خیلی دور یا نزدیک نوشته و دفترت نگیر
۸. در هر سطر حداقل ۵ یا شش کلمه بنویس.
۹. مداد را مثل پرواته بگیر: نه آنقدر محکم که بالش کنده شود نه آنقدر شل که فرار کند
زینلی؛ ناحیه ۵ اصفهان، دبستان زنده یاد حاج حسن حداد زاده، بیست و ششمین نفس محزون۹۸
ارزشیابی کیفی _ توصیفی
موجز، مختصر و مفید و لازم الاجرا توسط کلیه ی یاران آموزشی(مدیران،معاونین،معلمان،اولیا و...بازرسین محترم مدارس)
قابل استناد برای کلیه ی یاران آموزشی ارجمند
منبع:رضا مددی
( گفتمان سازی سند تحول بنیادین)
برخورد باشاگردان مختلف درموقعیتهای مختلف
✅ شاگردانی که فکر می کنند همه چیزرا می دانند:
• انجام فعالیتهای گروهی.
• صحبت کردن باآنها درزنگ تفریح واجازه دادن به آنها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است.
• تا حد ممکن از اطلاعات به روز آنها استفاده کنیم.
✅ شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند:
• صحبت با انها.
• ارزش قائل شدن برای تجربیات آنها.
• کمک گرفتن ازآنها دردادن درس.
• درگیر کردن آنها بامطالب.
• مورد تایید قراردادن آنها تا ارزش علم وتجربه برای کلاس ملموس شود.
• آنهارا به عنوان مربی گروههای کوچک وکم تجربه قرار دهیم.
✅ شاگردانی که به نظرات خود ودیگران احترام نمی گذارند:
• برنامه هایی طراحی کنید تااعضای گروه همدیگررا بشناسند.
• گروه محور باشید.
• قانونی وضع کنید که به اطلاعات وایده های یکدیگر احترام بگذارید.
• به نقطه نظرات افراد درکلاس احترام گذارید وآنهارا تکمیل کنید.
✅ شاگردانی که با هم صحبت می کنند ومزاحم دیگران می شوند:
• قانونی درکلاس حاکم کنید که درهرزمان فقط یک نفر می تواند حرف بزند.
• بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید.
• در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید.
• به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است.
✅ شاگردانی که تمایل به مشارکت درکلاس ندارند:
• ازابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید.
• به آنهایک وظیفه ی ساده محول کنید.
• بعضی گروه کوچک را دوست دارند آنهارا در گروههای کوچک قرار دهید.
• سعی کنید سوالاتی از اوبپرسید که می تواند جواب دهد.
• به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست شاید سبک یادگیری آنها این طورباشد.
✅ شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند:
• آنها را مخاطب قرارداده وسوال بپرسید.
• از ابزارهای بصری استفاده کنید.
• ازآنهادرخلاصه کردن درس کمک بخواهید.
#ساحتهای_ششگانه_تعلیموتربیت
🌻✨🌻✨🌻✨
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
ده بازی برای کودکان #خجالتی
این بازیها را میتوانید با توجه به سن و توانمندیهای کودکان در فرصتهایی که تمایل به بازی کردن دارند، انجام دهید.
۱ - مسابقه گویندگی
۲ - بازی «مصاحبه تلویزیونی»
۳ - بازی «نقل خاطره، داستان، شعر، معما و لطیفه»
۴ - بازی «چه کسی میتواند دیگران را بخنداند»
۵ - بازی «کامل کردن یک داستان»
۶ - بازی «کامل کردن یک شعر»
۷ - بازی «تکمیل جملات»
۸ - بازی «پاسخ به پرسشها»
۹ - بازی «داستان سازی با تصاویر»
۱۰ - بازی «معلم
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
*فوران آتشفشان شیولوچ در روسیه*
🔹️در روزهای گذشته آتشفشان شیولوچ در شبه جزیره کامچاتکا در روسیه فوران کرد.
🔹️وزارت شرایط اضطراری این کشور اعلام کرده که فعالیت شیولوچ شهرکهای اطراف آن را تهدید میکند و به گردشگران توصیه کرد از آتشفشان دور بمانند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
سبک های یادگیری
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌻✨🌻✨🌻✨
کانال توانمندسازی آموزگاران ششم ناحیه ۳
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅هنر
❇️تلفیق با ریاضی
#⃣شکل هندسی
💠نقاشی با دایره
🌻✨🌻✨🌻✨
کانال توانمندسازی آموزگاران ششم ناحیه ۳
https://eitaa.com/isfsheshomnahiye3