eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
11.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
9هزار ویدیو
17.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
آزمون-مداد-کاغذی-فصل-1-2-3-4-ریاضی-(سری1)-ششم-دبستان_Biamoz.com.pdf
612K
آزمون مداد کاغذی فصل ۱-۲-۳-۴ دبستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
دانش آموزان سالهای قبل جمع و تفریق و ضرب اعداد اعشاری یاد گرفتند این فعالیت هم یادآوری برای دانش آموزان روش اول آمده اعداد اعشاری به صورت کسر نوشته بعد صورتها با هم جمع کرده و کسر بزرگتر از واحد ۵۸/۱۰=۵٫۸ پایین تر هم اعشاری را به عدد مخلوط نوشته و بعد جمع کرده و در آخر به صورت اعشاری نوشته اول اعداد صحیح ۳و ۲ باهم جمع کرده شده ۵ بعد صورتها جمع کرده شده ۸/۱۰ ۵،۸/۱۰=۵٫۸ قسمت سومی آمده اول اعداد صحیح جمع کرده ۳٫۱با عدد ۲ جمع کرده شده ۵٫۱ بعد از عدد دومی ۷دهم مونده با ۵٫۱جمع کرده حالا ۵٫۱با ۷دهم جمع کنیم میشه ۵٫۸ قسمت آخری هم آمده همه رو به دهم گرفته ۳٫۱ از ۳۱تا یک دهم درست شده پس ۳۱دهم داریم با ۲۷دهم میشه ۵۸دهم برابر میشه با ۵٫۸ سمت راست هم قرار دادن اعداد در جدول ارزش مکانی و جمع و تفریق ممیز هم میاریم پایین هدف اینه که هر روشی که انتخاب کنند برای جمع و تفریق درسته و میشه از روش های مختلفی به جواب رسید
قسمت ضرب اعشاری اول آمده به صورت کسری نوشته خب وقتی ضرب کسر داریم میتونیم ساده کنیم بعد صورت در صورت و مخرج در مخرج ضرب میکنیم روش دوم ضرب ستونی انجام میدهیم بدون در نظر گرفتن ممیز ،جواب ضرب که بدست آوردیم در آخر به تعداد اعداد بعد از ممیز در سمت راست ،میشماریم و ممیز در جواب قرار میدهیم مثلا اینکه جواب ضرب شده ۲۷۲ بعد ممیز دوتا رقم داریم یکی ۷ و یکی ۶ حالا در جواب که شده ۲۷۲ از سمت راست شروع میکنیم به شمردن دوتا بعد ممیز میگذاریم ۲٫۷۲ قسمت دوم از روش مساحتی حل کرده و با کشیدن جدول مساحت شکل بدست آوردند روش مساحتی سال پنجم خواندند ۱٫۶ اول یک واحد کامل مثلا یک سانت رسم میکنند در ادامه ۶دهم هم بهش اضافه میکنند به صورت عمودی خط میکشیم و واحد یک سانت مشخص میکنیم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6 🔸 بعد برای ۱٫۷ در جهت افقی یک سانت رسم و ادامه می‌دهیم با ۷دهم سانت بعد خطوط به هم وصل میکنیم حالا یک در یک ضرب میکنیم بعد یک در ۷دهم  بعد ۶دهم در یک و بعدش هم ۶دهم در ۷دهم جواب هر ضرب جدا مینویسیم بعد با هم جمع میکنیم
روش دوم👇🏻 دو عدد داده شده ضرب میکنیم بدون در نظر گرفتن ممیز عامل اول و عامل دوم ۳٫۱×۱۰=۳۱۰ میگم حالا بعد ممیز چندتا عدد داریم ؟یکی پس از سمت راست شروع میکنیم یکی میشماریم و ممیز میذاریم ۳۱٫۰ جواب شد ۳۱ یا عدد این عامل اول ۴٫۲۳و عامل دوم ۱۰۰۰ ۴٫۲۳×۱۰۰۰=۴۲۳۰۰۰ بعد ممیز دوتا عدد داریم پس دوتا میشماریم و ممیز قرار میدهیم ۴۲۳۰٫۰۰ یا این عامل اول ۲۲۳٫۲و عامل دوم ۰٫۰۰۱ ۲۲۳٫۲×۰٫۰۰۱= ۲۲۳۲ حالا بعد ممیز چندتا عدد داریم؟ عدد اولی یکی بعد ممیز و عدد دومی ۳تا بعد ممیز روی هم میشن ۴تا پس از سمت راست می‌شماریم ۴تا و ممیز قرار میدهیم ۰٫۲۲۳۲ چه رابطه ای بین عامل های ضرب و حاصل ضرب آنها وجود دارد؟ گفتم که در ضرب عدد های اعشاری در ۱۰و ۱۰۰و ۱۰۰۰به تعداد صفرها ممیز به سمت راست یا جلو می‌بریم و یا اگر در ضرب اعشاری ٫۰۱و۰٫۰۱و۰٫۰۰۱ ممیز به ترتیب ۱و۲و۳ به سمت عقب یا چپ می‌بریم (در ضرب عدد های اعشاری در اعشاری تعداد اعداد بعدممیز می شماریم و سپس در حاصل ازسمت  راست ممیز قرار می دهیم) ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
4_275543077119066298.pdf
1.87M
📚پیک آدینه آذر ماه پایه ششم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
ضرب داره گفته جوابش بدست آورید گفتیم در ضرب جواب بدست می‌آوریم بدون در نظر گرفتن ممیز ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6 ۳٫۱ضرب در یک میشه ۳۱ حالا چون عدد ۱۰ یک صفر داره پس ممیز از همون جایی که هست یکی به سمت راست حرکتش میدهیم و جواب میشه ۳۱ چون ممیز بین ۳و ۱ بوده یکی به سمت راست بره میشه ۳۱٫ یعنی بعد ممیز دیگه عدد ندارم جواب میشه ۳۱ ۴٫۲۳ضرب در یک جواب میشه بدون در نظر گرفتن ممیز ۴۲۳ حالا عدد هزار ۳تا صفر داره پس ممیز سه تا می‌ره سمت راست می‌شماریم عدد ۲ و ۳ و سومی که نداریم صفر قرار میدهیم بعد ممیز ۴۲۳۰جواب ما میشه حالا این زمانی بود که عدد اعشاری در ۱۰ و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ ضرب میکنیم حالا اگر این اعداد در اعشاری یک دهم ،یک صدم و یک هزارم ضرب کنیم با هم ضرب میکنیم بدون در نظر گرفتن ممیز بعد نگاه میکنیم یک دهم یک عدد بعد ممیز یک صدم دو عدد بعد ممیز و یک هزارم سه عدد بعد ممیز مثلا عدد ۴٫۵۷ چون ضرب در یک دهم شده پس عدد ما کوچکتر میشه و به مقدار عدد بعد ممیز از همان جا که ممیز داریم یکی میریم به سمت چپ ۰٫۴۵۷ ۱۴٫۲۱ضرب در یک صدم در یک صدم دو رقم ممیز می‌بریم  سمت چپ ۰٫۱۴۲۱ 👇🏻
14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹فیلم ما کجاییم 🎞تفکر وپژوهش📗 📚 ---------------------- ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
25344_Gama.ir_Q_CqJu8r.pdf
771.2K
ازمون فصل ۱ تا ۳ دبستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
تمامی-فرمولهای-محیط-و-مساحت-و-حجم-اشکال-هندسی-ششم-ابتدایی.pdf
1.04M
✅ فرمولهای ریاضی محیط و مساحت ✅کانال تخصصی کلاس ششم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
4_5920410949210080706.pdf
782.6K
نمونه ای از درس آزاد عالی همراه با تمرینات نوشتاری پایه ششم ✅کانال تخصصی کلاس ششم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
38987998344436.pdf
478.2K
📝 ✅ درس آزاد _ فرهنگ بومی ⚜ مهندس رویا روشن بخش⚜ پایه ششم ✅کانال تخصصی کلاس ششم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6