eitaa logo
تدریس یار پایه ششم
11.3هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
8.8هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات ب
مشاهده در ایتا
دانلود
👈مراحل حل مسئله به زبان ساده برای دانش آموزان 1⃣گام اول مساله را آن قدر بخوان تا منظور آن را خوب بفهمی اگر متوجه نشدی ، مساله را روی شکلی برای خودت نشان بده 2⃣گام دوم مساله را برای خود یا دیگران توضیح بده 3⃣گام سوم اعداد درون مساله را با کشیدن خط در زیر یا دور آن مشخص کن 4⃣گام چهارم خلاصه مساله را بنویس 5⃣گام پنجم حدس بزن که چه عملیاتی (- +و ×.. ) راباید انجام بدهی 6⃣گام ششم عملیات مورد نظر را انجام داده و پاسخ را به دست بیاور 7⃣گام هفتم جلونویسی مساله را حتما انجام بده 8️⃣ بازگشت به عقب را فراموش نکنید. بعد از اینکه مسئله را حل کردیم به عقب برگردیم و ببینیم آیا پاسخی که به دست آوردیم؛ منطقی است یا خیر. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
چرا هسته داخلی جامد است ؟ هر چه به سمت مرکز زمین می‌رویم، دما افزایش می‌یابد ولی چرا در مرکز زمین که دما تا 6000 درجه افزایش می یابد ، مواد حالت جامد دارند؟ در حالی که این دما از نقطه ی ذوب تمام موادّی که درون هسته است ، بیشتر است و می تواند آنها را ذوب کند . علّت اصلی جامد بودن هسته ی داخلی ، فشار بسیار زیاد طبقات بالایی است که بر دمای زیاد غلبه کرده و مانع مایع شدن آن می‌شود . 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 محققان پاسخ جدیدی به این سوال داده اند، که چرا برخلاف داغ تر بودن هسته داخلی زمین نسبت به سطح خورشید این هسته همچنان جامد باقی می ماند؟ این امر می تواند به دلیل ساختار اتمی گوی آهنی متبلور در مرکز زمین باشد. محققان می گویند که این هسته آهنی به شکل اتمی است که قبلا هرگز به این شکل دیده نشده است، این حالت هسته باعث می شود که بتواند دما و فشار موجود در مرکز سیاره را تحمل کند . ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
استاد ریاضی داشتیم ، در وقت خارج از درس ، می‌گفت : اعداد کوچکتر از یک ، خواص عجیبی دارند ، شاید بتوان آنها را با انسانهای تنگ نظر مقایسه کرد . مثلا (0.2) وقتی در آنها ضرب می‌شوی یا می‌خواهی با آنها مشارکت کنی ، تو را نیز کوچک می‌کنند. 3×0.2=0.6 وقتی می‌خواهی با آنها تقسیم شوی یا مشکلاتت را با آنها تقسیم کنی و بازگو کنی، مشکلاتت بزرگتر می‌شوند. 3÷0.2=15 وقتی با آنها جمع می‌شوی و در کنار آنها هستی مقدار زیادی به تو اضافه نمی‌شود و چیزی به تو نمی آموزند . 3+0.2=3.2 و اگر آنها را از زندگی کم کنی چیز زیادی از دست نداده ای !!! 3-0.2=2.8 زندگی ارزشمند خودتان را بخاطر آدمهای کوچک و حقیر ، بی ارزش نکنید و به بزرگی خودتان ایمان داشته باشید . روزگارتان سرشار از مهر خدا ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
💠داد کشیدن را متوقف کنید! در شرایطی که یک معلم تمام تلاش را برای جلب توجه دانش آموزان به کار می گیرد اما دانش آموزان باز هم به بی انضباطی خود ادامه می دهند، دادکشیدن معلم طبیعی به نظر می رسد. اما سوال اینجاست که اگر حتی بعد از داد کشیدن، دانش آموزان توجهی نکردند، واکنش شما چه خواهد بود؟ داد کشیدن جز خسته کردن معلم و آسیب رساندن به حنجره نتیجه مطلوب دیگری ندارد. ارائه راه حل : ثابت بایستید و با نگاهی معنادار منتظر آرام شدن کلاس بمانید. صدایتان را پایین بیاورید به طوری که دانش آموزان مجبور شوند برای شنیدن آن با دقت بیشتری گوش دهند. جمله یا کلمه تان را نیمه کاره رها کنید و برای یک ثانیه به فردی که در حال صحبت است خیره نگاه کنید. دستتان را بالا بگیرید و منتظر سکوت بچه ها بمانید. اگر دانش آموزی هنوز مشغول بی انضباطی است فقط یک کلمه مانند خوب؟! را با فریاد ادا کنید و بعد به صدای طبیعی باز گردید. 🌻✨🌻✨ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
آزمون های عملکردی ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
🌻✨🌻✨🌻✨ 💢 معرفی چند شیوه برای جلب توجّه دانش آموزان در کلاس درس 🌹شیوه ی زبانی : روی تخته ی کلاس بنویسید : « لطفاً ساکت » 🌹شیوه ی موسیقیایی : یک عبارت ریتمیک را همراه دست زدن بیان کنید و از دانش آموزان بخواهید آن را تکرارکنند . 🌹شیوه ی حرکتی – جسمانی : انگشت اشاره ی خود را با علامت سکوت روی لب ها بگذارید و دست دیگران را بالا ببرید . از دانش آموزان بخواهید تا حالات شما را انعکاس دهند . 🌹شیوه ی مکانی : تصویری از یک کلاس مرتّب و آرام روی تخته قرار دهید و با چوب به آن اشاره کنید . ( در این حالت حتّی می توان با حالتی طنز طوری وانمود کرد که مثلاً این یکی از آرزوهای ماست ! ) 🌹شیوه ی منطقی – ریاضی : با استفاده از یک ساعت وقت نگهدار مقدار زمان تلف شده را محاسبه کنید و آن را روی تخته بنویسید ( اگه ساعت ندارید یه چند ساعت اضافه کار بگیرید ! ) دانش آموزان را مطلع سازید که عدد نوشته شده ی روی تخته مقدار زمانی را نشان می دهد که از ساعت آموزش کم شده است و جلسه ی بعد باید جبران شود . 🌹شیوه ی میان فردی : در گوش یکی از دانش آموزان آهسته بگویید : « اکنون وقت درس است . آن را به دیگران هم بگو ! » و آن گاه منتظر بمانید تا این نکته به کل کلاس ابلاغ شود . 🌹شیوه ی درون فردی : شروع به تدریس کنید و بگذارید دانش آموزان خود رفتار خویش را کنترل کنند . 🌹شیوه ی طبیعت گرایانه : صدای سوت گوش خراش یک پرنده یا یکی از حیوانات را پخش کنید. 🌻✨🌻✨🌻✨🌻✨ ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
Soal_6_Riazi_F2f(nomrebartar.com)2.pdf
3.86M
آزمون ماهانه ی ریاضی از هر فصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن صرفه جویی در مصرف آب‌ آبهای زیر زمینی ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
@MoallemYariR6 جزوه ی فصل چهارم علوم.pdf
2.02M
🔺 جزوه ی فصل 4 علوم ششم ابتدایی ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6