eitaa logo
تدریس یار پایه هشتم
7.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4.1هزار ویدیو
11.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روشهای خلاق تقویت انشانویسی 👇👇 ♦️انشای گسترشی :👇👇 در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش کیسه ی جادویی : در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش استفاده از کلمات : در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند . دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مشارکتی : موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.) مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻 مبانی و روش مواجه با سوالات دینی دانش آموزان( قسمت اول) ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید @Schoolteacher401 ●●●●●●●●●●●●●●●●● @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 مبانی و روش مواجه با سوالات دینی دانش آموزان( قسمت دوم) ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید @Schoolteacher401 ●●●●●●●●●●●●●●●●● @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 آسیب شناسی باورهای حاکم در ذهن معلمان در حوزه خداشناسی (استاد یاسین شکرایی) ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید @Schoolteacher401 ●●●●●●●●●●●●●●●●● @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 آسیب شناسی باورهای حاکم در ذهن معلمان در حوزه معاد ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید @Schoolteacher401 ●●●●●●●●●●●●●●●●● @madrese_yar
1 -چه کسانی از نوجوانان در برابر آسیب ها و تهدیدات محافظت می کنند؟ پاسخ: خود، خانواده، مدرسه و قانون 2 -هر فرد چگونه می تواند از خود در برابر آسیب ها و تهدیدات محافظت کند؟ پاسخ: هر فرد نسبت به بدن و روح و روان خود مسئول است و باید از اعمال و رفتاری که به سلامتی بدنی و روانی او لطمه می زند، پرهیز کند.البته در این راه باید همیشه از خداوند متعال کمک بگیریمو از طریق نماز و دعا از او بخواهیم تا ما را یاری کند که در راه راست حرکت کنیم و به وسوسه های شیطانی تسلیم نشویم. 3 -پدر و مادر 10 -یکی از مهم ترین وظایف قوه قضائیه چیست؟ پاسخ: حل کردن اختلافات مردم 11 -افراد از چه راه هایی می توانند اختلافات خود را حل کنند؟ پاسخ: در درجه اوّل از راه مسالمت آمیز و با گفت وگو موضوع را حل کنند و در این راه از افراد باتجربه تر و ریش سفیدان فامیل و شورای حل اختالف محلّه کمک بگیرند و در صورتی که نتیجه ای حاصل نشد برای حل اختالف به دادگاه مراجعه نمایند. 12 -به طور کلی دعاویی که در دادگاه مطرح می شوند، به چند دسته تقسیم می شوند؟ نام ببرید؟ پاسخ: به دو دسته تقسیم می شوند : دعاوی (اختلافات)حقوقی و دعاوی (اختلافات) کیفری 13 -منظور از شکایت های کیفری چیست؟ مثال بزنید. پاسخ: مربوط به اعمالی است که دادگاه برای فردی که مرتکب جرمی شده است، مجازات تعیین می کند. نمونه هایی از دعاوی کیفری: موقعیت(1 (در یک مغازه، فردی به هنگام اختالف بر سرموضوعی با یک مشتری دیگر شروع به توهین و فحاشی و افترا زدن به او نمود و او را با قدرت نمایی تهدید کرد. به موجب قانون، فحاشی و افترا یا قدرت نمایی، جرم است و مجازات زندان دارد. موقعیت(2 (در محله آقای صادقی فردی در منزل شخصی اش افراد بیمار را می پذیرد و از آنها حق ویزیت دریافت می کند .این فرد مجوز نظام پزشکی ندارد. در این موقعیت نیز به موجب قانون، اگر کسی بدون داشتن مدرک، خود را پزشک، مهندس، وکیل و…، معرفی کند و بخواهد از راه فریب دیگران، منافعی را به دست آورد. »غصب عنوان« نموده و این کار، جرم است و مجازات زندان دارد. 14 -منظور از دعاوی حقوقی چیست؟ مثال بزنید. پاسخ: مربوط به اعمالی است که دادگاه مجازاتی تعیین نمی کند بلکه افراد را ملزم می کند که تکالیف شان را انجام دهند یا حقوق قانونی دیگران را بدهند. نمونه هایی از دعاوی حقوقی : موقعیت(3)یک یاز همسایگان خانم شریفی در هنگام ساختمان سازی به طور ناخواسته، قسمتی از خانه او را با لودر خراب کرده است. در این موقعیت دادگاه، میزان ضرر و زیان را تعیین می کند و فرد باید خسارات را بپردازد. موقعیت(4(آقای سعیدی ادعا می کند بخشی از زمین کشاورزی آقای محسنی را خریده و در آن درخت کاری نموده است اما آقای محسنی می گوید مقدار زمین تصرف شده مطابق با سندی که تنظیم شده، نیست. در این موقعیت نیز پس از رأی دادگاه، فردی که خطا کرده، باید حقوق دیگری را به او پس دهد. 15 -اختلافات در دادگاه چگونه حل می شود؟ پاسخ: در دادگاه، قاضی مدارک خواهان) شاکی(و خوانده را مطالعه می کند و از آنها می خواهد تا دلایل خود را بیان کنند16 -قاضی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ پاسخ: قاضی باید فردی عادل و آشنا با قوانین باشد. 17 -به چه کسی وکیل می گویند؟ پاسخ: وکیل کسی است که در رشته حقوق درس خوانده و به قوانین آشناست و پروانه(اجازه نامه (وکالت دارد.
1_ چه کسانی از نوجوانان در برابر آسیایی ها و تهدیدات، محافظت می کنند؟ جواب: خود – خانواده – مدرسه – قانون 2_ کار قوه قضائیه چیست؟ (نقش قوه قضائیه در کشور چیست؟) جواب: نهادی که عدالت اجتماعی را برقرار می سازد، بر اجرای قوانین نظارت می کند، با تخلفات برخورد می کند و متخلفان را به مجازات می رساند. 3_ رئیس قوه قضائیه توسط چه کسی انتخاب می شود؟ جواب: توسط رهبر 4_ مدت زمان ریاست رئیس قوه قضائیه چند سال است؟ جواب: پنج سال است. 5_ ویژگی های رئیس قوه قضائیه چیست؟ جواب: فردی مجتهد، عادل، آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبّر 6_ قبل از مراجعه به قوه قضائیه برای رفع مشکل بهتر است چه کنیم؟ (افراد از چه راه هایی می توانند اختلافات خود را حل کنند؟) جواب: از راه مسالمت آمیز و با گفت و گو مساله را حل کنیم. از افراد با تجربه تر و ریش سفیدان فامیل کمک بگیریم. شورای حل اختلاف محله برویم. 7_ انواع دَعاوی را نام ببرید. جواب: دعاوی کیفری و حقوقی 8_ دعاوی کیفری به چه معناست؟ جواب: دادگاه برای فردی که مرتکب جرمی شده است، مجازات تعیین می کند. مثال: فحاشی و افترا – قدر ت نمایی و تهدید – غصب و جعل عنوان 9_ فحاشی و افترا چه مجازاتی دارد؟ جواب: زندان
10_ فحاشی و افترا چه نوع دعاوی است؟ جواب: کیفری 11_ اگر بدون داشتن مدرک، خود را پزشک معرفی کنیم، چه مجازاتی دارد؟ جواب: زندان 12_ اگر بدون داشتن مدرک، خود را پزشک معرفی کنیم، چه نوع دعاوی دارد؟ جواب: کیفری 13_ دعاوی حقوقی به چه معناست؟ مثال بزنید. جواب: دادگاه مجازاتی تعیین نمی کند بلکه افراد را ملزم می کند که تکالیفشان را انجام دهند یا حقوق قانونی دیگران را بدهند. مثال: تخریب بخشی از خانه همسایه هنگام ساختمان سازی – تصرف زمین فروشنده بیش از مقدار درج شده در سند 14_ اگر خانه همسایه را در زمان ساخت و ساز ناخواسته با لودر خراب کنیم چه مجازاتی دارد؟ جواب: باید خسارت آن را بدهیم. 15_ اگر خانه همسایه را در زمان ساخت و ساز ناخواسته با لودر خراب کنیم چه نوع دعاوی است؟ جواب: حقوقی 16_ اگر زمینی را خریده باشیم و در مقداری از زمین بغلی هم درخت کاشته باشیم چه مجازاتی دارد؟ جواب: باید حقوق دیگری را به او پس بدهیم. 17_ اگر زمینی را خریده باشیم و در مقداری از زمین بغلی هم درخت کاشته باشیمچه نوع دعاوی است؟ جواب: حقوقی
_ پدر و مادر در تربیت فرزندان از چه حقوقی برخوردار هستند؟ جواب: پدر و مادر در تربیت و مراقبت فرزندان، حق قانونی دارند .آنها حق دارند تا زمانی که فرزندان شان مستقل نشده اند، بر فعّالیت های آنها نظارت دقیق داشته باشند. 22_ قانون چگونه می تواند از افراد جامعه محافظت کند؟ جواب: قانون از حقوق همه افراد از جمله نوجوانان حمایت می کند. نیروی انتظامی (پلیس) برای برقراری امنیت و حفاظت از مردم تالش و با کسانی که قوانین را نقض کنند، برخورد می کند. 23_ آیا پلیس برای محافظت از افراد جامعه از قدرت مطلق برخوردار است؟ جواب: پلیس قانون وضع نمی کند و قدرت نامحدود هم ندارد، بلکه پلیس نیز در چارچوب قوانین و تا جایی که قانون به او اجازه می دهد، می تواند عمل کند. 24_ وظایف قوه قضائیه را نام ببرید؟ جواب: 1_ رسیدگی به شکایت های مردم و حل اختلافات آنها 2_ کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمان 3_ اقدامات مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم 4_ گسترش عدل و آزادی های مشروع در جامعه 5_ نظارت بر حسن اجرای قوانین در سازمان ها و دستگاه های اداری 25_ یکی از مهم ترین وظایف قوه قضائیه چیست؟ جواب: حل کردن اختلافات مردم 26_ اختلافات در دادگاه چگونه حل می شود؟ جواب: در دادگاه، قاضی مدارک خواهان (شاکی_‌ و خوانده را مطالعه می کند و از آنها می خواهد تا دلایل خود را بیان کنند. 27_ قاضی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ جواب: قاضی باید فردی عادل و آشنا با قوانین باشد
_ قبل از نوشتن شکایت چه کار باید کرد؟ جواب: افراد می توانند قبل از نوشتن شکایت در مجتمع های قضایی، با مشاور حقوقی در آن مجتمع مشورت کنند تا بدانند چگونه شکایت خود را مطرح کنند. _ قبل از نوشتن شکایت چه کار باید کرد؟ جواب: افراد می توانند قبل از نوشتن شکایت در مجتمع های قضایی، با مشاور حقوقی در آن مجتمع مشورت کنند تا بدانند چگونه شکایت خود را مطرح کنند.
با چه نرم افزاری زیرنویس تمام ویدیو ها را ترجمه کنیم؟🤔 با این افزونه میتونید تماام زیرنویس های ویدیو هارو ترجمه کنید ؛ نیازی به فایل سابتایتل هم نیست و فقط و فقط با افزودن این اکستنشن میتونید این کار رو انجام بدید. ✅ زمانی که افزونه رو اضافه می‌کنید یه آیکون قطره کنار همه ویدیو هاتون در پلتفرم های مختلف از جمله یوتیوب و نت‌فیلیکس و... قرار میگیره که اگه رو اون کلیک‌ کنید زیر نویس ویدیو ترجمه میشه👌 📥 دانلود اکستنشن eJOY Movies ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
داستان سازی با هوش مصنوعی چگونه است؟🤔 🔸متن داستان رو توی bard و یا chatgpt بسازید 🔸طبق داستان براتون عکس تولید میکنه همچنین یک روای برای داستان میتونید انتخاب کنید برای تولید محتوا عالیه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
چه تعداد وب‌سایت در اینترنت فعالند؟🤔 🔹براساس اعلام Siteefy حدود ۱.۱۳ میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد که ۱۸ درصد آنها فعالند، یعنی اکنون تقریبا ۲۰۰ میلیون وب‌سایت فعال وجود دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرور های Vless رایگان با سرعت بالا را بگیریم؟🤔 نکته مهم : میتونید از داخل سایت از سه نقطه بالای سایت خروج بزنید و دوباره اکانت جدید بسازید و استفاده کنید روی تمام اپراتور ها وصل میشه سرعت بالا و خوبی داره و میتونید نامحدود اکانت بسازید و استفاده کنید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
محدود کردن تایم استفاده از گوشی و اپلیکیشن چگونه است؟🤔 که میشه باهاش تعیین کرد بعد از مثلا 1 ساعت استفاده در روز اون اپلیکیشن رو بلاک کنه. برای مدیریت تایم عالیه و تقریبا همه چیز رو با هر جزییاتی میشه برنامه ریزی و بلاک کرد حتی بر اساس تعداد استفاده و... ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
ضمیر؛ ضمیر: کلمه ای است که در جمله ،جانشین اسم می شود و از تکرار اسم جلوگیری می کند. علی دانش اموزی است در کلاس هفتم،او درس هایش را خوب می خواند. در مثال بالا «او» ضمیر است و جانشین اسم "علی" شده است .و از تکرار «علی »جلو گیری کرده است. ضمیر به دو قسمت تقسیم می شود: ۱-ضمیر جدا(مُنفَصِل یا گسسته):این ضمیر ها مستقل هستند و به واژه های دیگر نمی چسبند. مفرد؛ اول شخص(گوینده): متکلم👈من دوم شخص(شنونده) : مخاطَب👈تو سوم شخص(دیگری) : غایب👈او جمع اول شخص(گوینده): متکلم 👈ما دوم شخص (شنونده) : مخاطَب👈شما سوم شخص(دیگری) : غایب👈ایشان در برخی عبارات ،گاهی به جای "او"،"وی"آمده است. گاهی به جای "ایشان"،"آن ها" می آید. ۲-ضمیر پیوسته (مُتَّصِل):همانطور که از اسمشان پیداست،مستقل نیستند و به واژه های دیگر می چسبند. مفرد اول شخص: َم(کتابم) دوم شخص: َت(کتابت) سوم شخص: َش(کتابش) جمع اول شخص: ِمان(کتابمان) دوم شخص: ِتان(کتابتان) سوم شخص: ِشان (کتابشان) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 در زبان عربی نیز مانند زبان فارسی،ضمیر بر دو نوع است؛ ضمیر منفصل( جدا) و ضمیر مُتَّصِل( پیوسته)که به شرح ذیل می باشد. البته قابل ذکر است که در زبان عربی،برای مذکر و مونث و همچنین مثنی، ضمیر جداگانه و خاصی وجود دارد ولی در زبان فارسی مشترک است. شخص(صیغه) منفصل متصل اول شخص مفرد. أنَا: مَن ي: -َم دوم شخص مفرد مذکر. أنتَ: تو کَ:-َت دوم شخص مفرد مونث. أنتِ: تو کِ: -َت سوم شخص مفرد مذکر. هُوَ: او. ه، ـه: -َش سوم شخص مفرد مونث. هِیَ: او ـها: -َش اول شخص جمع. نَحنُ: ما ـنا: -ِمان دوم شخص جمع مذکر. أنتُم: شما ـکُم:-ِتان دوم شخص جمع مونث. أنتُنَّ: شما ـکُنَّ:-ِتان دوم شخص مُثَنّی مذکر أنتُما: شما کُما:-ِتان دوم شخص مثنی مونث. أنتُما: شما کُما:-ِتان سوم شخص جمع مذکر. هُم: آنها ـهم:-ِشان سوم شخص جمع مونث. هُنَّ: آنها ـهنَّ:-ِشان سوم شخص مثنی مذکر. هُما: آن دو ـهما:-ِشان سوم شخص مثنی مونث. هُما:ان دو ـهما:-ِشان 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
📙👑# قواعد_ پایه #👑📙 🌹مناسب برای همه🌹 🌓 اقسام كلمه: كلمات در عربی به سه دسته تقسیم می شوند : الف) اسم ب) فعل ج) حرف 💠 اسم، اسم آن است كه به معنایی دلالت می كند( بدون داشتن زمان) 👈 مانند : تعلیم، عالم ، معلّم 🍀اقسام اسم : ١. مذكر یا مؤنث ٢. مفرد,مثنی,جمع ٣. جامد یا مشتق ۴. معرفه یا نكره ۵. معرب یا مبنی 🍀برخی از نشانه های مخصوص اسم عبارتند از: 👈 1 – مجرور بودن، بالمُعلّم ( مجرور به حرف جر) ، كتابُ العالَم ( مجرور به مضاف الیه) 👈 2 – تنوین : معلّم ( یك اسم همزمان نمی تواند از تنوین و «ال» برخوردار باشد) 👈 3 – اضافه ( مضاف قرار گرفتن) درس المعلّم 👈 4 – پذیرفتن «ال» المعلّم الكتاب 👈 5 – منادا شدن : یا تلمیذُ ، یا اللهُ 💠 فعل: فعل آن است كه به معنایی دلالت می كند و به زمان نیاز دارد. مانند: نصَرَ ، یَفْرحُ (مضارع)، اُكتُبْ (امر حاضر) 🍀 برخی از نشانه های فعل عبارتند از: 👈 1 – داشتن ضمیر «ت» مانند « نصَرْتَ ، نَصرْتُما ، نَصَرْتُمْ. 👈 2 – داشتن ضمیر تاء ساكن «تْ» مانند : نَصَرتْ ، ضرَبَتْ 👈 3 – داشتن ضمیر «ی» مانند : اُنْصُری ، تَنْصرینَ 👈 4 – داشتن نون تأكید خفیفه (نْ) یا ثقیله ( نّ)‌: مانند : یَنْصُرَنْ ( نون تأكید خفیفه) ، یَنْصُرَنَّ : ( نون تأكید ثقیله) 💠 حرف:‌ حرف آن است كه معنی مستقلی ندارد و زمان هم ندارد مانند : فی ، ب ِ ، الی و .... 📢🌓 اقسام اسم از نظر تعداد 🌓📢 1-مفرد: اسمی که بریک فرد یایک شیء دلالت کند مانند کتابٌ و قَلمٌ 2- مثنی:. اسم مفرد با افزودن الف و نون (انِ) در حالت رفع و یاء نون (یْنِ) در حالت نصب و جرّ به مثنی تبدیل می شود، مانند : جاءَ المعلمان:فاعل و مرفوع(حالت رفع) رَأیْتُ المعلّمَیْنِ : مفعول به و منصوب( حالت نصب) سلّمْتُ علی المعلّمیْن‌ِ :مجرور به حرف جر( حالت جر) 3- جمع : اسم های جمع نیز خود به سه دسته تقسیم می شوند: الف) جمع مذكر سالم ب) جمع مؤنث سالم ج) جمع مكسر الف) جمع مذكر سالم : اسم مفرد در حالت رفع با واو و نون مفتوح (ونَ) و در حالت نصب و جربا یاء نون مفتوح (ینَ) جمع بسته می شود، مانند : جاءَ المعلَمونَ ( فاعل و مرفوع) رأَیْتُ المعلّمینَ ( مفعول به و منصوب) سلّمْتُ علی المعلّمینَ ( مجرور به حرف جر) 🌓 نكته: جمع مذكر سالم مخصوص اسم های علَم ( خاص) مذكر عاقل ویا صفات آن باشد: مانند: محمود (اسم) ، عالم (صفت) ، جاهل (صفت) كه جمع آنها می شود : محمدونَ و محمدینَ – جاهلونَ و جاهلینَ ب) جمع مؤنث سالم: این جمع با افزودن«ات» به آخر اسم مفرد ساخته می شود، مانند: المعلّمات ، اطّلاعات ، حالت رفع این اسم ها با ضمه و حالت نصب و جرشان با كسره می باشد. مانند : جاءَت المعلّماتُ ( فاعل و مرفوع) رأیتُ المعلّماتِ (مفعول به و منصوب با اعراب فرعی «كسره») سلّمتُ علی المعلّماتِ (مجرور به حرف جر با كسره) 💠 اسم هایی که جمع های مؤنث سالم بسته می شوند: 👈 1- عَلَم مؤنث باشند. مانند : مریم ، فاطمة 👈 2- دارای تاء تأنیث باشند. مانند : معلّمة ، تلمیذة 👈 3- مصدری باشند كه بیش از سه حرف داشته باشند. مانند ‌: الامتحان ، التوجّه 👈 4- اینكه مفرد آن ها اسم غیرعربی باشند مانند: تلیفون = تلیفونات ( تلفزیون = تلفزیونات (ریال = ریالات / تومان = تومانات ) 🌓 ج) جمع مكسر : برای این جمع و ساخت آن قاعده ی خاصی وجود ندارد بلكه بر وزنهای مختلفی می‌ آید، برخی از وزن های مهم جمع مكسر عبارتند از : انصار!افعال جبال!فعال أعزّاء!افْعلاء نُجَلاء! فُعلاء نکته: کلماتی مانند ابیات، اصوات، اوقات، اموات ... جمع مكسرند، نه جمع مؤنث سالم. زیرا اگر «ت» آنها حذف شود، كلمه بی معنی می گردد. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
پیام هشتم نموداری.pdf
4.48M
♦️تدریس نموداری پیام های آسمان 🔸پایه هشتم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
کاربرگ درس یک عربی هشتم.pdf
371.5K
🟩کاربرگ درس یک عربی هشتم 📝تمرین در کلاس/خانه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
آغازین عربی هشتم مدارس عادی.pdf
538.1K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
کاربرگ عربی هشتم درس اول مهر 1400.pdf
119.8K
عربی هشتم درس اول ( نمونه سوال برای تکرار و تمرین) ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
معانی فارسی هشتم.docx
22K
🌸 معنی شعر ادبیات ✈ بصورت کامل ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
mer8.pdf
536.6K
💢ارزشیابی ریاضی مهر ماه پایه هشتم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
ریاضی_مهر_هشتم.pdf
685.9K
📝 کاربرگ ریاضی 🔻 مهر ماه ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
@MoallemYariR8 آرایه های ادبی درس 1.pdf
377K
👈 آرایه های ادبی درس اول فارسی هشتم 👈 : پیش از این ها + ستایش ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8