بیت:دوستی از من به من نزدیکتر/از رگ و گردن به من نزدیکتر
کنایه از(خدا از هر کس به من نزدیک تر است)
معنی کل بیت(این خدا دوست من است و از رگ و گردن به من نزدیک تر است)
۲ جمله دارد
آرایه هاش هم::::
تکرار-من
تلمیح-اشاره به ایه ای که میفرماید:((پروردگار از رگ و گردن به شما نزدیک تر است.))
قافیه:من و گردن
ردیف:به من نزدیک تر(بعد از یافیه تکرار شده)
📘📗معرفي گروه اسمي👇👇👇
گروه اسمي يك واحد جمله شناسي است كه در ساخت جمله درجايگاه هاي نهاد،مفعول ،متمم،مسند،مضاف -اليه،بدل ومنادا قرار مي گيرد وهسته ي آن« اسم» است.
گروه اسمي تكرار پذيرترين گروه درجمله است ،علت تكرارزياد اين گروه نقش هاي متنوعي است كه در جمله مي پذيرد .
وجود هسته در گروه اسمي اجباري ووجود وابسته ها اختياري است
املا
بخش تقریری ۲۰ نمره ای
۱- متن املا دست کم در ۴ یا ۵ بند تنظیم شود .
۲- هر بند استقلال معنایی داشته باشد .
۳- بندها از ساده به دشوار تنظیم شود .
۴- پراکندگی بندها و انتخاب درس ها به گونه ای باشد که تا حدّ امکان تمام کتاب را پوشش دهند .
۵- به طور نسبی متن باید دارای ۱۴ تا ۱۷ واژه ی مهم املایی باشد .
۶- بخش ستایش و نیایش کتاب جزو درس های اصلی است . لازم است متن املا با حمد و ستایش خدا آغاز شود .
۷- از آن جا که شعر ، زبان معیار نیست بدیهی است آوردن بیت شعر در متن املای تقریری نامناسب می باشد .
۸- در آزمون های نوبت اوّل و دوم متن املا پیش از خوانده شدن برای دانش آموزان ، توسّط دبیر ادبيّات برای همه ی مراقبان خوانده شود .
۹- جهت برقراری آرامش و نظم جلسه ی آزمون بهتر است متن تقریری پیش از بخش آزمون کتبی ۱۰ نمره ای برگزار شود .
۱۰- تلاش شود از طرح متن مشترک در دو آزمون تقریری ۲۰ نمره ای و کتبی ۱۰ نمره ای پرهیز شود .
۱۱- از بخش روان خوانی ها و شعر خوانی ها و حکایات پایان فصل ها در املا استفاده نشود .
۱۲- متن املای تقریری ۲۰ نمره ای است
@MoallemYariR8 ریاضی نوبت اول کلید (3).pdf
2.37M
ریاضی نوبت اول سری پنجم
25.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیح گروه فعلی (زمان حال یا مضارع )
کاری از دانش آموز فعال آموزشگاه ساجده( نازنین شجیرات)
دبیر گرامی: خانم خدری
ارسالی از منطقه باوی
@MoallemYariR8 ریاضی نوبت اول کلید (2).pdf
2.43M
ریاضی نوبت اول سری چهارم