@MoallemYariR9 پیام نوبت اول کلید (11).pdf
763.7K
🔺 آزمون نوبت اول پیام [هدیه] نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🎯👈 سال تحصیلی 96-95
🔸 ارزشیابی ترم اول هدیه نهم
▪️ #سری11
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_پیام , #پیام , #نوبت_اول_هدیه , هدیه
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈فیلم حل سوالات فعالیت صفحه 62 ریاضی نهم
🔹 #فصل4 : توان و ریشه
🔺 تدریس و آموزش فصل چهارم ریاضی نهم
◀️ فیلم تدریس فصل 4 ریاضی نهم
👩🏻🏫👈 مدرس : استاد حمید کرم پور
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس درس 13 ادبیات فارسی نهم
🔹 #درس13 : آشنای غریبان / میلاد گل
🔸 #قسمت2
🔺 تدریس و آموزش درس سیزدهم فارسی نهم
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم مریم کاظمی میقانی
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 پیام نوبت اول کلید (13).pdf
923.2K
🔺 آزمون نوبت اول پیام [هدیه] نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🎯👈 سال تحصیلی 98-97
🔸 ارزشیابی ترم اول هدیه نهم
▪️ #سری13
🔸 هشتگ ها : #نوبت_اول , #نوبت_اول_پیام , #پیام , #نوبت_اول_هدیه , هدیه ,
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈فیلم حل سوالات کاردرکلاس صفحه 61 ریاضی نهم
🔹 #فصل4 : توان و ریشه
🔺 تدریس و آموزش فصل چهارم ریاضی نهم
◀️ فیلم تدریس فصل 4 ریاضی نهم
👩🏻🏫👈 مدرس : استاد حمید کرم پور
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ فیلم تدریس درس 14 ادبیات فارسی نهم
🔹 #درس14 : پیدای پنهان
🔸 #قسمت2
🔺 تدریس و آموزش درس چهاردهم فارسی نهم
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم مریم کاظمی میقانی
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈فیلم حل سوالات کاردرکلاس صفحه 62 ریاضی نهم
🔹 #فصل4 : توان و ریشه
🔺 تدریس و آموزش فصل چهارم ریاضی نهم
◀️ فیلم تدریس فصل 4 ریاضی نهم
👩🏻🏫👈 مدرس : استاد حمید کرم پور
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
#اثباتهای_مهم_ریاضی_هشتم_و_نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
23.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عبارت_جبری
#ریاضی_نهم
#درجه_چند_جمله_ای
#صفحه_۷۹
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈فیلم حل سوالات کاردرکلاس صفحه 63 ریاضی نهم
🔹 #فصل4 : توان و ریشه
🔺 تدریس و آموزش فصل چهارم ریاضی نهم
◀️ فیلم تدریس فصل 4 ریاضی نهم
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 پیام نوبت اول کلید (12).pdf
996K
🔺 آزمون نوبت اول پیام [هدیه] نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
🎯👈 سال تحصیلی 98-97
🔸 ارزشیابی ترم اول هدیه نهم
▪️ #سری12
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
@MoallemYariR9 پیام نوبت اول کلید (14).pdf
729.5K
🔺 آزمون نوبت اول پیام [هدیه] نهم با پاسخنامه
🔹 #پاسخنامه تشریحی دارد
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
ارتباط میان مؤمنین، رابطه اخوت و برادری است و میان آنها نام سلام خداوند، جریان دارد؛ و باعث آزار یكدیگر نمیشوند. آنها دست به عملی نمیزنند كه نفرت و انزجار در پی داشته باشد، مانند غیبت، تحقیر… این امور ناپسند است و ارتباط میان مؤمنین را كمرنگ میكند. اگر آنها حكمی جاری میكنند دقت دارند تا ظالمانه نباشد. نباید شدت بغض وادارشان كند تا حق یكدگیر را رعایت نكنند. «وَ لَا یجْرِمَنَّكُمْ» یعنی لا یحملنّكم شما در رابطه با دشمنان به عدالت امر شدهاید پس درباره دوستان چه باید بكنید؟ از بی عدالتیها بپرهیزید خداوند از عمل شما آگاه است
یكی از مفسرین میفرماید: در ارتباط با مؤمنین، برخورد نفسانی نداشته باشید؛ زیرا دچار افراط و تفریط میشوید و این امر باعث میشود تا حقوق آنها را رعایت نكنید.
«كُونُواْ قَوَّامِینَ لِلَّهِ»
قوّام صیغه مبالغه است به معنای بسیار قیام كننده برای خدا. هر كاری انجام میدهید خالصانه برای خدا انجام دهید؛ قیام شما باید لله باشد نه للنفس. خداوند شما را منادا قرار داده است، ندای الهی را جدی بگیرید و عصیان و سرپیچی از آن را روا مدارید
شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ»
به قسط و عدل شهادت بدهید. اهل لغت، عدل را در معنای قرار گرفتن هر چیز برجای خویش دانستهاند. شما مؤمنین هر چیز را در محل مربوط به خود قرار دهید؛ در حق خدا و بندگان او كوتاهی روا مدارید؛ بدانید بندگان، آیات الهیاند و چون با آنها روبرو میشوید، بدانید به جلوهای از حق روبرو شدهاید حقوقشان را به طور كامل ادا كنید.
«وَ لَا یجْرِمَنَّكُمْ شَنَانُ قَوْمٍ عَلىَ أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»
انحراف از عدالت به واسطه دشمنی
در تفاسیر آمده است که محتوای این آیه با اندكی تفاوت در آیه ۱۳۵ سوره مباركه نساء آمده است؛ لكن در آنجا انحراف از عدالت، به دلیل پیوندهای خویشی و محبت به یكدیگر صورت میگرفت اما در اینجا انحراف از عدالت به واسطه دشمنی و كینهتوزی صورت گرفته است.
ای كسانی كه ایمان آوردهاید همواره برای خدا قیام كنید و از روی عدالت گواهی دهید؛ مبادا دشمنی با گروهی شما را به ترك عدالت بكشاند. اگر در جستجوی تقوا هستید آگاه باشید به وسیله رعایت عدالت میتوانید به تقوا دست یابید؛ چون عدالت به تقوا نزدیكتر است. در اهمیت عدالت همین كافی است كه گفته شود بقای نظام هستی و اجتماعات انسانی فقط در سایه عدالت امكانپذیر است.
معامله با خدا انسان را عدالت محور میكند
انسان اگر در برخورد با دیگران خواستهی حق را بر خواستهی خود ترجیح دهد به طور قطع زشتی در عملش باقی نمیماند و با این كنترل نفس به مقاماتی دست مییابد. معامله با خدا انسان را عدالت محور میكند و همین عدالت محوری، باعث میشود تا حقوق افراد را ادا كند و در امور آنها نقصانی روا ندارد.
یكی از مفسرین میفرماید: ای مؤمنین به خاطر خدا با خودتان دشمنی كنید (با نفس دنیا طلب خویش)؛ اما به خاطر خودتان با دیگران یا با خدا دشمنی نكنید. شما اگر افراد را نشانی از وجهه خدایی حضرت حق ببینید با آنها درگیر نخواهید شد، مگر اینكه شرع اجازهی رویگردانی از آنها را صادر كند، همانگونه كه قرآن گروهی را مورد لعن قرار داده است.
«هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»
خداوند میفرماید: «هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»، (عدالت نزدیكتر به تقوی است) گاهی عملكرد بعضی از مؤمنین ظالمانه و گاه عادلانه است و خداوند به همه این عملكردها آگاه است.
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
بزرگ ترین گروه آشپزی و ایده در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2931360063Cd33f759271
⌛️قواعد درس
☑️ماضی استمراری #نهم
یعنی کاری که در گذشته به صورت مستمر و پی در پی رخ داده است.
مثل می رفت ،می نشست ،میپرسید و...
فرمول ماضی استمراری در عربی:
👈 کان ➕ فعل مضارع 👉
به صرف 14صیغه ی «ماضی استمراری» توجه فرمایید:
1 کانَ یَذهَبُ. = میرفت (للغائب)
2 کانَا یَذهَبانِ = میرفتند (للغائبینِ)
3 کانُوا یَذهَبونَ = میرفتند (للغائبینَ)
4 کانَتْ تَذهبُ. = میرفت (للغائبة)
5 کانَتا تَذهَبانِ = میرفتند (للغائبتینِ)
6 کُنَّ یَذْهَبْنَ. = میرفتند (للغائباتِ)
7 کُنْتَ تَذهبُ = میرفتی (للمخاطب)
8 کُنْتُما تذهبانِ = میرفتید (للمخاطبینِ)
9 کُنْتُمْ تَذْهَبُونُ = میرفتید (للمخاطبینَ)
10 کُنتِ تذهبِینَ = میرفتی (للمخاطبة)
11 کُنتُما تذهبانِ = میرفتید (للمخاطبتینِ)
12 کُنتُنَّ تذهَبنَ = میرفتید (للمخاطباتِ)
13 کُنْتُ أَذْهَبُ = میرفتم (للمتکلم وحده)
14 کُنَّا نَذهَبُ = میرفتیم (للمتکلم مع الغیر)
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
یک نکته راجع به ماضی استمراری:
✅ همانطور که در صرف بالا دیدید ،کان و فعل مضارع در صیغه باید مطابق هم باشند (مگر زمانی که کان در اول جمله باشد و اسم ان هم از نوع اسم ظاهر باشد که در این صورت فعل کان به شکل مفرد می اید .
به مثال های زیر دقت کنید
🔷 الطلّابُ کانوا یَذهبونَ
🔶 کان الطالبُ یذهَبُ
🔷 کان الطلّابُ یذهبونَ
🔶 کانت الطالباتُ یذهَبْنَ
🔷 انتم کنتم تذهبون
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9
4_5798888654910785481.pdf
9.81M
🔅کتاب جامع آشنایی با حدود ۲۰۰ #رشته دانشگاهی و موقعیت های شغلی در ۵ گروه آزمایشی
تجربی
ریاضی
انسانی
علوم و معارف
#کاردانش و #فنی حرفه ای
✅جهت سفارش#تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar9