eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع:کنفرانس فصل ۹ علوم هدف :توجه به روحیه ی یادگیری در فراگیران (عاطفی)،یادگیری از طریق کنفرانس بعد از مشاهده ی فیلم یادگیری معکوس (شناختی)،توجه به یادگیری مطالب از طریق مشاهده ی مستقیم توجه به ساحت زیستی وحرکتی، زیبا شناختی ،علمی و فناوری، مکان : روش :پروژه ای وکنفرانس وسایل: کاغذ،چکش ،چاقو ،و...
31.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع : کنفرانس درس علوم فصل۸ توسط فراگیران بعد از مشاهده ی یادگیری معکوس هدف :ایجاد فرصت یادگیری در منزل ، رسیدن به یادگیری کامل (شناخت)،توجه به روحیه ی یادگیری در فراگیران، یادگیری از همسالان (عاطفی) و... توجه به ساحت علمی وفناوری مکان:کلاس روش:فعال وفراگیر محور وسایل:منگنه ،خط کش و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: پویش بوسه بر دستان مادر هدف :نامه نوشتن ،بوسه بر دستان پدر ،قدر دانی از او،درست کردن کاردستی و.. توجه به ساحت عبادی ،زیباشناختی مکان :منزل روش :فعال وفراگیر وسایل:کاغذ رنگی و...
27.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: خلاقیت برای تدریس ریاضی و علوم(تلفیقی) هدف:توجه به وحیه ی یادگیری در فراگیران (عاطفی)شاد کردن روحیه ی کلاس ،تفهیم مطالب درس به صورت کامل (شناختی)انجام آن به صورت بازی وسرگرمی (حرکتی) توجه به ساحت زیستی و حرکتی ،زیبا شناختی ،علمی وفناوری، اجتماعی مکان: کلاس درس روش: بازی وسرگرمی ، تلفیقی ،مسابقه وسایل :کاغذ ، چکش ،چاقو و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع: تدریس درس ۱۰ از روی کاردستی هدف :شناخت کامل درس وپیاده کردن آن روی کاردستی (شناخت)توجه به روحیه ی یادگیری در فراگیران از هم دیگر(عاطفی)درست کردن کاردستی(حرکتی) توجه به ساحت عبادی و زیبا شناختی مکان :کلاس روش :فعال وفراگیر محور وسایل :کاغذ رنگی و...
🔶️طرح تکالیف مهارت محور با هدف پرهیز از حافظه محوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در دانش آموزان است در  این طرح حذف مشق شب را نداریم، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی می‌شود، با اجرای این طرح در واقع بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزشی و یادگیری مهارت‌های اساسی مانند خواندن، نوشتن حساب کردن، مشاهده کردن، سخن گفتن و گوش دادن در کلاس درس در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموزان انجام می‌شود. 🔶️معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواری های یادگیری دانش آموزان، تکالیفی را جهت تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین می‌کند و مهارت‌های موردنیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود که معلم با خلاقیت خویش فعالیت‌های عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانش آموزان طراحی می کند 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
💠چگونه میتوانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ 🔸️اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. 🔸️فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: 🔸️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ 🔸️از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. 🔸️مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. 🔸️نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
44323336073291.pdf
5.29M
راهنمای گام به گام اجرای فرصت های متنوع یادگیری ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
42761774132440.pdf
997.9K
راهنمای گام به گام اجرای پروژه نمایش علمی نوع اثر: نمایش علمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
اصول ارائه بازخورد کیفی _ توصیفی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
44109131091329.pdf
2.33M
بخش دوم راهنمای گام به گام اجرای فرصت های متنوع یادگیری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
💢اصل پریماک: قانون مادر بزرگ اصل پریماک که به قانون مادربزرگ نیز معروف است حاصل زحمات دیوید پریماک است. اصل پریماک می‌گوید برای تقویت رفتاری که احتمال انجام آن کم‌تر است می‌توانیم از رفتارهایی که احتمال انجام دادن آن بیشتر است استفاده کنیم. در واقع با گره زدن کاری که تمایل کمتری به انجام آن داریم با کاری که تمایل بیشتری به انجام آن داریم، احتمال انجام آن کار کمتر‌محتمل را تقویت می‌کنیم. به همین دلیل به آن، تئوری نسبیت تقویت نیز گفته می‌شود. اصل پریماک با منوط کردن کاری که مشتاقش هستیم (مثل تماشای تلویزیون)، به کاری که چندان باب میلمان نیست (مثل نوشتن مشق)، احتمال انجام دادن دومی را بالا می‌برد. اشتیاق تماشای تلویزیون است که ما را پای نوشتن مشق می‌کشاند. قانون مادربزرگ این‌قدر ساده و بدیهی است که احتمالاً بدون اینکه نام آن را بدانیم بارها از آن استفاده کرده‌ایم. چه به عنوان والد در فرزندپروری، چه به عنوان معلم سر کلاس درس و چه به عنوان رئیس یک شرکت یا مدیر یک موسسه. 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 این قانون بیشتر برای والدین کاربرد دارد؛ البته همکاران هم می‌تونند از این اصل استفاده کنند چطور؟ استفاده از دو درس ذوقی و محبوب هنر و تربیت بدنی در کنار دروس دیگر ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
آزمایش مارشمالو استنفورد  ( Stanford marshmallow experiment ) یا به تعبیر رایج‌تر، تست مارشمالو، یکی از مشهورترین تست‌های روان‌شناسی است، والتر میشل این تست را در دههٔ ۱۹۶۰ شروع کرد. روش کارکرد آزمایش: روش اجرای این آزمایش به این شکل بود که بچه‌ها را یک‌به‌یک به اتاقی دعوت می‌کردند که در آن روی میز یک مارشمالو بود، به بچه‌ها گفته می‌شد می‌توانند مارشمالو را بردارند ولی اگر ۱۵ دقیقه صبر کنند و به کلوچه دست نزنند، علاوه بر همان کلوچه، یک کلوچهٔ دیگر هم جایزه می‌گیرند. نتیجهٔ آزمایش: گروهی از بچه‌ها می‌توانستند مقاومت کنند و از دست زدن به مارشمالو خودداری نمایند، و گروهی نه، اما والتر میشل با زیر نظر گرفتن هر دو گروه این بچه‌ها در سال‌های آینده نشان داد آن دسته از بچه‌ها که به مارشمالو دست نزدند، با این تفسیر که اراده‌ای قوی‌تر دارند و می‌توانند کنترل بیشتری بر روی رفتارشان داشته باشند، در آینده هم سالم‌تر و موفق‌تر هستند. موفقیت یا عدم موفقیت تست مارشمالو: تا سال‌ها تست مارشمالو شاهدی برای اثبات این باور بود که خود کنترلی عامل کسب موفقیت است، تا اینکه گروهی از محققان دانشگاه روچستر به رهبری دکتر سالست کید، مطالعهٔ جدیدی را ترتیب دادند. در این مطالعه کید و همکارانش گروهی از بچه‌های سه تا پنج ساله را در همان موقعیت آزمایش مارشمالو قرار دادند اما نیمی از آنها را دست خالی بازگرداندند، یعنی بعد از ۱۵ دقیقه گفتند، متأسف هستیم، کلوچه‌ها تمام شده و خبری از پاداش و جایزه نیست. بعد از آن مجدداً بچه‌ها تحت آزمایش مارشمالو قرار گرفتند. نتیجه قابل‌پیش‌بینی بود، گروهی از بچه‌ها که با بدقولی دفعهٔ قبل مواجه شده بودند، این بار دیگر به قولِ داده‌شده اعتماد نکردند و یک کلوچهٔ نقد را به دو کلوچهٔ نسیه ترجیح دادند. نتیجهٔ این مطالعه یک بار دیگر نشان داد تحلیل رفتار آدمیزاد به این چنین ساده نیست. شاید مهم‌تر از قدرت اراده، تجربه‌های قبلی آدم‌ها است که به آنها در کسب موفقیت کمک می‌کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
شعر🌼 🌷 زینب زینتِ پدر🌷 🌼ای بهترین دختر صابرترین خواهر ای عمه ی مظلوم ای بهترین مادر🌷 🌼فرمود علی زینَب ای ماهِ مهر افروز تو زینتِ بابا باشی و صبر آموز🌷 🌼باشی حسینت را همراه و هم یاور از بهرِ آن مظلوم تو بهترین خواهر🌷 🌼مظلومه جان زینب ای حافظِ قرآن کردی عزیزان را در راهِ دین قربان🌷 🌼رفتی غریبانه در شام از دنیا عالَم عزادار است از سوگِ تو هرجا🌷 🌼امت عزادارَت نیمِ رجب باشد از صبرِ بسیارِ تو درعجب باشد🌷 🌸🌼🍃🌼🌸 شاعر: سلمان آتشی
44324342437011.mp3
551.6K
آهنگ ویژه دوره اول ابتدایی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
💠چگونه می‌توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟ 🔸️اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر ؛ از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود. 🔸️فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از: 1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل: 🔸️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟ 🔸️از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است. 🔸️مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید. 🔸️نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
اثر پیگمالیون ( Pygmalion effect) اشاره به یک پدیده روانشناسی دارد که براساس آن افراد نسبت به سطح انتظارات دیگران واکنش‌های مستقیم نشان می‌دهند. برای نمونه اگر معلمی براین باور باشد که بچه‌ای کند ذهن است، خود بچه هم باور می‌کند و واقعاً دیر یاد می‌گیرد در عین حال عکس این نیز صادق است و اگر از کسی انتظارات بالایی برود او تلاش خود را برای دست‌یافتن به چنین انتظاری بالاتر می‌برد. اثر پیگمالیون که «انتظار دیگران از عملکرد شخصی» نیز نامیده می‌شود، یک پدیدهٔ طبیعی است که توسط دانشمندانی به نامهای رابرت رزنتال و لنورجکابسون کشف شده است. بعد از مطالعات و تحقیقات علمی بسیاری، این متخصصان نظریهٔ جدیدی را پیرامون اثر انتظارات دیگران بر روی عملکرد شخصی بدست آوردند. یک نتیجه این اثر ، اثر گولم می باشد که که در آن انتظارات پایین منجر به کاهش عملکرد می‌شود. واضح‌ترین آزمایش‌ها در این مورد بر روی کودکان انجام شده‌است. تست IQ از تعدادی دانش آموز گرفته شد و برخی از دانش آموزان به طور تصادفی انتخاب شده و به عنوان برندگان، به معلمانشان گزارش شدند و بعد از اینکه با این برندگان قلابی همانند دانش آموزان باهوش و با استعداد رفتار شد به طور قابل توجهی در آزمون بعدی نتایج بهتری داشتند. اما بچه‌هایی که برندگان واقعی این تست بودند ولی به معلمانشان گزارش نشدند، هیچ پیشرفتی را ارائه ندادند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
چندراهکاربرای تقویت املا 💠خود کودک املایش را صحیح نماید این کار باعث میشود که بهتر متوجه غلط های املایی خود شود ‌. 💠سعی کنید سه خط املا بگویید و به کودک خود بگویید که هرکلمه را با یک رنگ بنویسد اینکار باعث جذاب شدن املا و مخصوص بچه هایی است که املا را دوست ندارند ‌. 💠به کودک خود بگویید کلماتی را که اشتباه نوشته یک نقاشی کوچک برایش بکشد اینکار باعث میشود تا دیگر آن کلمه را اشتباه ننویسد . 💠بچه هایی که خیلی از کلمات را غلط می نویسند آن ها را روی برگه A4 بنویسید و تا یک هفته در جایی که چشمش به آن بخورد بچسبانید با اینکار دیگر کلمات از ذهنش پاک نخواهد شد . 💠میتوانید دیکته را روی بادکنک چند جمله کوتاه بنویسید که برای کودک بسیار جذاب خواهد بود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
P. 12th (Ensani) Az 6 (Omoomi).pdf
1.92M
گزینه ۲ - آزمون ۶ - ۱۲ بهمن ۹۷ پاسخ سؤالات عمومی دوازدهم انسانی 🌥 🌧 ❄️کانال متوسط دوم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
فلسفه دوازدهم @amoozeshtv7 .pdf
739.2K
نمونه سوال درس (تستی تشریحی) (درس۱تا۳) 🌥 🌧 ❄️کانال متوسط دوم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
4_5980982125661259926.pdf
7.12M
(فصل ۱ تا ۵) 7⃣🌨 ☔️ ☃ آموزش متوسطه اول ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
تست انگلیسی دوازدهم.pdf
202.8K
📚40 تست انگلیسی+پاسخنامه 🔑زبان پایه دوازدهم 🌥 🌧 ❄️کانال متوسط دوم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
New Doc ۲۰۱۹-۰۱-۲۷ ۱۰.۳۷.۰۹.pdf
591.8K
⏰پاسخنامه آزمون پیشرفت تحصیلی 🔥پایه هشتم ❄️ ☔️ آموزش متوسطه اول ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
4_5980982125661259926.pdf
7.12M
(فصل ۱ تا ۵) 🌨 ☔️ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 تدریس زبان انگلیسی 🚦 گرامر درس پنجم 🔥پایه نهم 🌧 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9