eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تکالیف خلاق و مشترک برای تمامی‌درسهای فارسی : ▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️جملات پرسشی درس را بنویس ▫️جملات نقل قول درس را بنویس ▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس ▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس ( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود ) ▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد ▪️۳ کلمه بنویس‌که تمام نقطه های آن پایین باشد ▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین . ▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد) ▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس) 🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... | 🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت 🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است ) 🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد.. 🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند 🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند) 🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود) 🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس 🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله بساز 🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچه‌ها 🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن 🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس 🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی) 🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند eitaa.com/tadriis_yar
🛑 انتظارات کتاب بخوانیم وبنویسیم در پایه اول : ✅✅ گوش دادن 1.از دستورالعمل هاي ساده پيروي مي کند 2. قادر به دريافت ارتباط بين بخـش هاي مخـتلف پـيام است. 3. درباره ي شنيده ها به اظهار نظر مي پردازد 4. با دقت و علاقه و تمرکز به سخنان گوش مي دهد . ✅✅ سخن گفتن 5. قبل از سخن فکر مي کند 6. از زبان مناسب و کار افزارهاي لازم استفاده مي کند ، 7.در بحث هاي گروهي شرکت فعال دارد 8. از کلمات متنوع در سخن گفتن استفاده مي کند 9. صوت ها و نشانه ها را به درستي تلفظ مي کند 10. هنگام سخن گفتن جملات را صحيح بکار مي برد ✅✅ روان خواندن 11. توانايي بلند خواني و صامت خواني را دارد 12. هنگام خواندن از لحن و آهنگ مناسب استفاده مي کند 13. هدف و منظور نوشته ها را درک مي کند 14. به سؤالات متن خوانده شده ، پاسخ مي دهد 15. علايم سجاوندي و نقطه گذاري را در جمله ها و متن درک مي کند 16. متون ، شعر و داستان متناسب با سن خود را درک مي کند 17. نشانه هاي فارسي را تشخيص مي دهد ✅ ✅ نوشتن 18. نشانه هاي فارسي را مي تواند بنويسد 19. از جمـله هاي آشـنا مي تواند رونويسي کند 20. احساسات و عواطف خود را در جملات کوتاه بنويسد 21. از نشانه هاي سجاوندي به درستي استفاده مي کند 22. پاسخ سؤالات و تمرينات را مي نويسد 23. از واژگان تازه در نوشته هاي خود استفاده مي کند . 24. رعايت صحيح رسم الخط مورد نظر 25. رعايت فاصله بين کلمات و تناسب در اندازه حروف يک کلمه eitaa.com/tadriis_yar
💥💥💥 صندلی صمیمیت 💥💥💥 یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتمادبه نفس در دانش آموزان بخصوص دانش آموزان منزوی و خجالتی: ۱. انتخاب یک موضوع ابتدا توسط دانش آموز ( در یک درس ) سپس توسط معلم( موضوع باید کلی طرح گردد ) ۲. دانش آموزان در گروه وبه طور مشارکتی هم فکری کنند و درباره ی موضوع مشورت کنند.( تفکر گروهی و بیان فردی ) ۳. قرار گرفتن در جایگاه معلم و صحبت کردن پیرامون موضوع درمقابل جمع.( بیان فردی:پرورش قدرت بیان ) ۴. ارزشیابی، با اجرای این فعالیت آموخته های دانش آموزان وهمچنین میزان رشد وتقویت مهارت سخن گفتن آن ها ارزیابی می شود. توانایی خوب سخن گفتن عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید و اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن، پیش درآمد درست نویسی و نوشتن خلاق است. لذا در این فعالیت ها برای آموزش سخن گفتن و پرورش فن بیان طراحی شده است. 🔍🔍هدف از فعالیت صندلی صمیمیت: ۱. توجه به همکاری و مشارکت در گروه ۲. اجازه ی سخن گفتن به دیگران ۳. سخن گفتن روبروی جمع در جایگاه معلم ۴. از بین رفتن خصومت ها و ایجاد صمیمیت ۵. برقراری ارتباط بین آموخته ها و خاطرات و بیان آن ها ۶. اعتماد به نفس eitaa.com/tadriis_yar
✅ تدریس تقریب با داستان: ⬅️ مفهوم تقریب ریاضی دوم دبستان در یک سرزمین کوهستانی سه تا عدد به نام های ۲۳، ۲۵ و ۲۸ زندگی می کردند . یک روز تصمیم گرفتند به اسکی بروند . مسافت اسکی کردن آن ها از ایستگاه ۲۰ تا ایستگاه ۳۰ بود . آن ها در حال بازی کردن بودند که ناگهان طوفان شدیدی گرفت . هر کدام از عددها تصمیم گرفتند که سریع تر خود را به نزدیک ترین ایستگاه برسانند . عدد ۲۵ بالای قله بود . سرخورد و به ایستگاه ۳۰ رسید و نجات پیدا کرد . عدد ۲۳ در کولاک شدیدی گیر کرده بود و راه را گم کرده بود. او با خود فکر کرد چگونه می تواند خود را نجات دهد . با ترس به پشت سرش نگاه کرد و دید خیلی راه مانده تا به ایستگاه ۳۰ برسد . پس تصمیم گرفت به سمت ایستگاه ۲۰ اسکی کند تا سریع تر خود را نجات دهد . حالا تو بگو عدد ۲۸ به سمت کدام ایستگاه اسکی کند تا زودتر نجات پیدا کند ؟ گوش کن و بگو _ عدد ۲۵ بین کدام ایستگاه ها شروع به حرکت کرد ؟ _ عدد ۲۸ به سمت کدام ایستگاه اسکی کند تا زودتر نجات پیدا کند؟ _ اگر عدد ۴۴ بخواهد به اسکی برود بین کدام ایستگاه ها باید اسکی کند و به کدام ایستگاه نزدیک تر است ؟ eitaa.com/tadriis_yar
✅ خصوصیات یک معلم موفق : 1 اسامی شاگردانتان را به سرعت یاد بگیرید. 2)مشکلات انضباطی کلاستان را در خود کلاس حل کنید. 3)سعی کنید ویژگی های فردی شاگردانتان را بشناسید. 4)از شغلتان بدگویی نکنید. 5)به موقع و سر وقت در کلاس حضور یابید. 6)دلیل فرمان هایتان را به دانش آموزان بگویید. 7)نشان دهید از تدزیس و کار با آنها لذت می برید. 8)خوش برخورد و با حوصله و فروتن باشید و از مقررات خشک و خسته کننده دوری کنید. 9)آنچه را که می خواهید شاگردانتان به آن عمل کنند واضح ،روشن و با قاطعیت بیان کنید . 10)از شاگردانتان انتظارهای بیجا و توقع بیش از اندازه نداشته باشید. 11)دانش آموزان را به سوال کردن تشویق کنید. 12)در حضور دیگران دانش آموزان را سرزنش نکنید. 13)به وعده هایتان دقیقا عمل کنید. 14)با برنامه ریزی دقیق به کلاس وارد شوید. 15)به سوالات خصوصی دانش آموزان شکل عمومی دهید و سپس پاسخ دهید. 16)مشورت و دریافت کمک از افراد متخصص یا ماهر یک مهارت است نه نشانه ضعف شخصی شما. 17)دانش آموز را به عنوان یک شخص مورد حمله قرار ندهید فقط به رفتارهای بد اعتراض کنید. 18)بر برنامه ریزی درستان مسلط باشید و از شیوه های نو برای تدریس استفاده کنید. 19)هر روز بر معلومات خود اضافه کنید و هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. 20)بیشتر به ریشه های بد رفتاری توجه کنید نه خود بد رفتاری. 21)صمیمی باشید ولی جریان تربیتی را واژگون نکنید. 22)نبض کلاس را در دست داشته باشید. 23)نصیحت بار آموزشی ندارد . eitaa.com/tadriis_yar
🛑🛑 معنی حشرات کتاب ریاضی تا حالا به حشراتی که داخل صفحات کتاب ریاضی هست توجه کردی؟ میدونی هر کدوم یعنی چی؟ 🐜 مورچه : نشانه تدریس درس جدید است و باید توسط معلم کامل تدریس شود. . 🐞 کفشدوزک : نشانه تمرین مطالب آموخته شده است و دانش آموز باید بدون کمک دیگران تمرین را حل کند .البته چون مطلب تازه آموخته شده ممکن است حل آن توسط دانش آموز کمی زمان ببرد . . 🐝زنبور : نشانه آن است که این مطلب به اندازه کافی تمرین و تکرار شده و دانش آموز باید سریع حل کند و اگر نتوانست حل کند باید بررسی کنیم چه علتی داشته ⭐⭐صفحاتی که عکس خط کش 📏 یا ابزار دارند حتما باید یا ابزار مناسب آن صفحه حل شود. ⬅️ صفحاتی که هیچ نشانه ای ندارند کاملا تمرین و تکرار است و دانش آموز باید بتواند آن را بدون کمک انجام دهد. . ⬅️ پس صفحاتی که عکس مورچه ندارند این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم نحوه تدریس معلم و میزان یادگیری دانش آموز را ارزیابی کنیم. eitaa.com/tadriis_yar
✅ ‍ تکنیک هایی برای لذت بخش کردن تکلیف مدرسه👇👇 👦کارهایی که شما در رابطه با تکلیف مدرسه باید انجام دهید📝 📝قبل از تکالیف مدرسه به او فرصت استراحت بدهید. 📝زمان مشخصی را هر روز برای انجام تکالیف مدرسه تعیین کنید. 📝ساعاتی که مناسب سن اوست اجازه دهید تلویزیون تماشا کند. 📝محیطی آرام و ساکت را برای کودک به وجود آورید. 📝بعد از انجام تکالیف خستگی او را با یک نوشیدنی یا خوراکی سالم برطرف کنید. 📝در صورت لزوم پاسخگوی بعضی از پرسش های درسی کودک باشید. 📝ماهی یک بار با معلم او ارتباط داشته باشید. 📝به هیچ عنوان کودک را مجبور به انجام تکلیف نکنید. 📝سعی کنید انجام تکلیف را به صورت کاری شاد و لذت بخش تبدیل کنید. 📝از کودک در مورد زمان انجام دادن تکلیف نظرخواهی کنید. 📝حتما تشویق را چاشنی تکلیف داشته باشید. eitaa.com/tadriis_yar
❇️ پرورش دانش آموزان ♨️معلمان برای اینكه بتوانند در جهت برانگیختن قوای خلاق دانش آموزان گام بردارند به این نكات توجه كنند: 👇👇 ۱- در حین تدریس سؤالات بحث انگیز طرح كنید. ۲- از دانش آموزان بخواهید مطالب تدریس شده یا موضوعات كتاب را نقادی و تجربه تحلیل كنند. 🌾 ۳- از طرح سوالات كه تنها یك جواب معین دارد در حد امكان اجتناب كنید.🍁 ۴- گاهی از دانش آموزان بخواهید خود مسئله ای طرح كنند و به پاسخ آن بیندیشد. ♨️ ۵- از روش بحث و گفتگو نهایت استفاده را ببرند. 💐 ۶- به دانش آموزان نشان دهید كه كیفیت یادگیری به كمیت آن دارای ارزش بیشتری است.   ۷- از سؤالات عجیب و ظاهرا بی ربط دانش آموزان استقبال كنید. 🍁 ۸- به نظریات، عقاید و پیشنهاد های دانش آموزان احترام بگذارید. 🍁 ۹- روح تحقیق و جستجو را دردانش آموزان ایجاد و تقویت كنید.🌹  ۱۰- به دانش آموزان فرصت دهید درباره مسائلی كه مطرح میشود دقت فکر کنند.‌ ۱۱- فعالیت تدریس را بر حسب تجارب قبلی پایه ریزی كنید. 🌸 ۱۲- در كلاس محیط آزاد،بدون تنش ایجاد كنید تا دانش آموزان به راحتی به سؤال، بحث و گفتگو بپردازند. 🌾 ۱۳- اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت كنید.🌾 ۱۴- از ایجاد رقابت ناسالم بین دانش آموزان به شدت پرهیز كنید. 💐 ۱۵- قدرت تخیل دانش آموزان را تقویت كنید.🍁  ۱۶- از محركات بصری مانند تصاویر،نمودار،كارهای دانش آموزان و ...در كلاس استفاده كنید.♨️   ۱۷- سعی كنید كه دانش آموزان ارتباط مسائل درسی را با واقعیت های زندگی درك كنند.🌸  ۱۸- گاهی به تناسب دروس آنها را تشویق كنید راه حلهایی برای مسائل اجتماعی بیابند. 🌹 ۱۹- از وسایل كمك آموزشی حداكثر استفاده را ببرید.🍁💐 eitaa.com/tadriis_yar
🛑تکلیف_خلاق برای فارسی،علوم ،ریاضی و.... ⬅️ پایه دوم 👇👇👇👇👇👇👇👇 ✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند. ✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس. ✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز. ✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز.... ✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس. ✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس ✅ دو بند آخر درس را بنویس. ✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس. برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز ✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس. ✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن. ✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی ✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند. ✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید. ✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی.... ✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند. ✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند. ✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند. ✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم . ✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب ✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد. ✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند. ✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند. ✅ یک کتاب داستان بسازند. ✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند. ✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند. ✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید. ✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید. ✅ پاور پویینت علوم بسازید. ✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی. ✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید. ✅ ضرب المثل های جدید بسازید . ✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید. ✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه ✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید. ✅برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید. ✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد. ✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند. eitaa.com/tadriis_yar2
✅ تکالیف پیشنهادی درس مسجد محله ی ما: ⬅️ فارسی پایه دوم 1_ درس را با دقت بخوان و با 5 کلمه ی مهم آن جمله بساز.( تعداد کلمات سلیقه ای است ). 2_با استفاده از پیشوند (با ) پنج کلمه ی جدید بساز. 3_ متن درس را با دقت بخوان و شکل های مختلف صدای (و ) را پیدا کرده در دفتر خود بنویس. 4_ داستان چغندر پر برکت را در سه خط به صورت خلاصه بنویس.(تمرین خلاصه نویسی ) .یا می توانید در این قسمت از بچه ها بخواهید نقاشی بکشند . 5_ از متن درس کلماتی که سه دندانه دلرند را پیدا کن و دو بار از روی آن ها بنویس. 6_ کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و در دفترت بنویس . گفتن تمام موارد الزامی نیست .بستگی به سلیقه ی معلم دارد. eitaa.com/tadriis_yar2
🛑 شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان ازطریق روانشناسی دستخط آنها ⬅️ از آنجا که تمام حرکات یک فرد متاثر از قوای درونی و ضمیر ناخودآگاه اوست ، یک دست خط می تواند به خوبی حرکات و احساسات فرد نویسنده را منعکس کرده و ویژگی های شخصیتی وی را آشکار سازد. ✅دست خط مرتب و خوانا...👇 صاحبان این نوع دست خط ها خود را بسیار کنترل می کنند. مایل نیستند شخصیت خود را به راحتی لو بدهند و گاهی احساسات خود را سرکوب می کنند. ✅دست خط نامرتب...👇 افرادی بسیار فعال و البته در انجام برخی کارها نسنجیده. غیر قابل پیش بینی هستند و استقلال و آزادی برایشان اهمیت زیادی دارد. ✅دست خط پررنگ با فشار زیاد قلم...👇 نشانه ی احساس قدرت و اعتماد به نفس است. علاقه ی زیاد به مخالفت کردن با دیگران و اعمال نفوذ بر آنها را دارند. فشار زیاد قلم روی کاغذ نشان دهنده ی تنش و تحت فشار بودن است. ✅دست خط کمرنگ...👇 فردی حساس و دلسوز.حتی گاهی موقعیت دیگران را بیشتر از خود درک می کند. امکان دارد حتی قادر به اثبات حرف خود نباشد وبه راحتی ضربه بخورد. در برابر انتقاد دیگران خیلی سریع از موضع خود عقب نشینی می کند. ✅دست خط ریز...👇 توانایی های خود را دست کم می گیرند. ممکن است گاهی تنگ نظر ، خرده گیر و حسابگر باشند. افرادی صرفه جو هستند. ✅دست خط درشت...👇 احتمال دارد خود را زیاد بزرگ و مهم جلوه دهند. گاهی بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار می کنند. معمولا اجتماعی و برونگرا هستند. ✅دست خط درهم و فشرده...👇 فرد راحتی نیست در جمع خود را کنار می کشد.اهل برقرای رابطه نیست. قدری محتاط است و اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده می کند. ✅دست خط کند و آهسته نوشتن...👇 قادر به نشان دادن عکس العمل سریع نیستند اغلب اشخاصی محتاط اند. این افراد برای فکر کردن فهمیدن و ابراز عقیده به زمان بیشتری احتیاج دارند. در ابراز احساسات کندند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمی نگیرند تا اینکه یک تصمیم غلط بگیرند. ✅دست خط تند و شتابزده نوشتن...👇 افرادی کم حوصله و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای ، دارای درک سریع در نشان دادن احساسات چندان پایدار نیستند. به دلیل شتابزدگی ، در تصمیم گیری اغلب دچار لغزش و خطا می شوند. ✅نوشتن کلمات با فاصله ی باز...👇 به راحتی با دیگران رابطه بر قرار کرده بسیار ساده و بی تکلف و مستقیما به دیگران نزدیک می شوند. ✅نوشتن کلمات با فاصله ی کم...👇 دوست دارد با دیگران رابطه داشته باشد. فضای خالی در بین کلمات نشان دهنده ی این است که نویسنده به دنبال فضایی برای تنهایی است. eitaa.com/tadriis_yar
# فارسی پایه سوم کاربرگ کلمات هم خانواده🌺🌸🌺 ⬅️ تهیه و تنظیم:سر‌کار خانم شهره خوش زبان ♦️کانال پایه سوم @tadriis_yar3
فارسی پایه سوم 💠' درس(( آسمان آبی و طبیعت پاک)) ⬅️ تهیه و تنظیم:سر‌کار خانم شهره خوش زبان ♦️کانال پایه سوم @tadriis_yar3
🍃🌸🍃 سالم باش شاداب باش، صبحانه سالم 💠💠💠💠💠💠 ⬅️ آموزگار : خانم پردیس ابول زاده 🔷🔹🔷🔹🔷 @tadriis_yar1
ارسال کننده شهرزاد اقتداری سرگروه آموزشی پایه اول 💢 پویایی آموزش با🔰 ✅@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایجاد انگیزه برای تدریس نشانه ب در مکان حیاط مدرسه با وزش باد و بارش نم نم باران 🌨🌨🌨☔️☔️☔️💧💧💧🌪🌪🌪 آموزگار پایه اول معصومه مهرابی 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ @tadriis_yar1
نمونه های از چگونگی نوشتن بازخورد در آثار کتبی دانش آموزان : ویژه ی دانش آموزانی که موفق بوده اند:  ۱ - از این که می بینم در نوشتن تکالیف دقت می کنی خوش حالم.  ۲ - امروز تلاش وکوشش شما خوب بود.  ۳ - منتظر کارهای زیبای دیگر شما هستم.  ۴ - ای(دختر)(پسر)مؤدّب                 کارت هست مرتّب  ۵ - امروز از کارت لذّت بردم.  ۶ -  پروانه ی قشنگم! از این که در نوشتن اعداد موفق بودی لذّت بردم.  ۷ - امید آینده! از این که در پاسخ دادن به جمع اعداد توانایی داری سپاس گزارم.   @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جشن نوشتن آب و بابا خانم خداشناس. 💠پویایی آموزش با 🔰 ✅گروه های آموزش ابتدایی @tadriis_yar1
🔴"خواندن درس به كمك دانش آموزان" ✔️(پیشنهاد فعالیتی برای تدریس متن های كوتاه فارسی در كتاب های «بخوانیم») برای پرورش مهارت گوش دادن با دقت و هم چنین معرفی كلمه های جدید درس های فارسی «بخوانیم» كه كلید واژه هم محسوب می شوند و هم چنین تقویت روخوانی، املا و انشا، می توان به روش زیر عمل كرد: 💥مرحله ی اول: دانش آموزان كتاب هایشان را می بندند و آموزگار درس را با صدای بلند و رسا می خواند. حدود دو سه دقیقه به دانش آموزان فرصت فكر كردن و تبادل نظر می دهد. سپس می گوید: «این بار می خواهم درس را با كمك همه ی شما بخوانم به این صورت كه من شروع به خواندن درس می كنم و گاهی كلمه های كلیدی، فعل ها، مترادف ها و حتی جمله ای كوتاه حذف می كنم یا جا می اندازم. شما باید بدون نگاه كردن به كتاب، به نوبت و به صورت شفاهی، موارد حذف شده را بیان كنید. اگر دانش آموزی جواب را نمی دانست،‌نفر بعدی كه دستش را بالا گرفته است، می تواند پاسخ دهد. هر دانش آموزی كه پاسخ درست داد، بلافاصله پای تخته بیاید و پاسخ درست خود را بنویسد. (تقویت املا)» 💥مرحله ی دوم: دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم می كنیم تا به نوبت متن درس را برای یك دیگر بخوانند، به طوری كه كتاب مخاطب (شنونده) بسته باشد. (تقویت روخوانی و پرورش مهارت گوش دادن) 💥مرحله ی سوم: از هر عضو گروه می خواهیم، حدود 10 تا 15 كلمه ی مهم را از روی متن درس یادداشت كنند و به یك دیگر بدهند. (تقویت املا) 💥مرحله ی چهارم:هر نفر با كلمه های دوست خود، به دلخواه متنی را بسازد و مجددا متن ساخته شده را به یكدیگر بدهند. (تقویت انشا) 💥مرحله ی پنجم: هر نفر از روی متن دوست خود، یك پرسش طرح كند و چنان چه پرسش طراحی شده به متن درس مربوط بود، آن را در كتاب «بخوانیم»، در جای مناسب یادداشت كند. (ارزشیابی) ممكن است پیاده كردن روش بالا تا حدودی وقت گیر باشد،‌اما به كار گرفتن آن حداقل دوبار در طول تدریس سالانه، بی نتیجه نخواهد بود. خانم فتانه کرمی آموزگار پایه اول @tadriis_yar1
پیک هفته ی چهارم مهر.pdf
497.5K
آدینه 🔶تهیه : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6