هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
چرا؟عده ای «قرآن» کریم رو می سوزونن!!!🤔😔
پاسخ کوتاه:
مسئولان کشورهای غربی با هدف رسیدن به اهداف شیطانی خود و از آنجا که دین اسلام و مسلمانان را مانع رسیدن به اهداف نادرستشان می دانند. با تبلیغات منفی، عده ای از افراد ساده لوح و ناآگاه و فاسد را تحریک و حمایت می کنند که دست به چنین اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی بزنند.
📌پاسخ کامل تر:
1-قرآن کریم را نمی شناسند و هیچ موقع آن را نخواندند؛😔
2-تصور نادرست از اسلام و مسلمانان دارند (بر اثر تبلیغات منفی کشورهای غربی)؛😡
3-نگران افزایش جمعیت مسلمانان هستند؛🧕👨👨👧👦
4- گسترش مفاهیم و آموزه های قرآن کریم را مانع تحقق اهداف شیطانی خود می دانند؛😈
5-می خواهند مردم دنیا را نسبت به اسلام و مسلمانان بدبین کنند🤬
6-با این کارها می خواهند، حواس مردم دنیا را از پیشرفت های مسلمانان منحرف کنند🔮
7-می خواهند؛ با جنگ مذهبی بهانه ای درست کنند برای حمله به کشورهای مسلمان و غارت اموال و دارایی آنها💣
8- این افراد، به دنبال رسیدن به شهرت و ثروت بیشتر هستند و مورد حمایت مسئولین کشورهای غربی هستند.
9- به دنبال کوچک کردن مقدسات در نگاه مردم جهان و ترویج این کار زشت به صورت یک عادت بین خودشان هستند.
📌و اما دو تا سوال؛
🔸آیا سراغ دارید که مسلمانان، کتاب دینی سایر مذاهب را به آتش کشیده باشند؟
🔸ما برای برای جلوگیری از بروز چنین اقداماتی، چه باید بکنیم؟
#درنگ
#قرآن
ممنون از همراهی شما
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
📆 امروز شنبه
☀️ ۸ بهمن ۱۴۰۱ هجرے شمسے
🌙 ۶ رجب ۱۴۴۴ هجرے قمرے
🎄 ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادے
📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه:
🎗«یا رَبَّ الْعالَمین»🎗
🎗«ای پروردگار جهانیان»🎗
☀️ رویدادهای مهم امروز در تقویم خورشیدی:
🔹تصرف آذربایجان توسط قوای روس در جریان جنگ جهانی اول (1293ش)
🔸مسیو براوین وزیر مختار دولت بلشویک روسیه بعنوان اولین فرستاده دولت بلشویکی لنین وارد تهران شد و طی اعلامیه ای متذکر گردید تمام قراردادهای جابرانه را لغو و بجای آن قرارداد شرافتمندانه ای با ایران خواهم بست (1296ش)
🔹میرزا احمدخان قوام السلطنه با اختیارات کامل به فرمانروائی خراسان و سیستان و بلوچستان تعیین گردید (1296ش)
🔸فرمان ولایتعهدی محمدرضا پهلوی فرزند ارشد ذکور رضاخان صادر شد. فرمان مزبور طی تشریفات خاص توسط وزیر دربار تسلیم هیئت دولت گردید (1304ش)
🔹حسن مستوفی رئیس الوزراء از سمت خود کناره گیری کرد و پاسخ استیضاح را کتباً به مجلس فرستاد.(1305ش)
🔸کارخانه قندسازی کهریزک تعمیر و آماده بهره برداری شد.(1310ش)
🔹احمد قوام نخست وزیر برای تحکیم روابط محبت آمیز تلگراف هایی به استالین و اتلی و جمس بیزنر وزیر خارجه آمریکا مخابره نمود (1324ش)
🔸سید حسن تقی زاده رئیس هیئت نمایندگی ایران در شورای امنیت نطق مفصلی ایراد نمود و طی آن از مشکلاتی که دولت و ملت ایران به واسطه وجود نیروهای بیگانه با آن مواجه شده اند سخن راند ویشینسکی رئیس هیئت نمایندگان شوروی به وی پاسخ داد و شورای امنیت توصیه کرد ایران و شوروی مستقیماً با یکدیگر برای حل اختلافات مذاکره کنند (1324ش)
🔹سیل وحشتناکی در زاهدان جاری شد. متجاوز از هزار نفر تلف شدند و هزار و پانصد خانه ویران گردید.(1328ش)
🔸درگذشت "سیدحسن تقی زاده" آخرین فرد از رجال دوران مشروطیت (1348ش)
🔹بنابر گزارش شهربانی مازندران، عده ای ناشناس شعارهای «درود بر امام خمینی ما ـ مرگ بر 66 خائن و مسلمان کش» بر روی دیوار نوشته شد که صبح امروز نسبت به محو شعارها از روی دیوار اقدام گردید.(1356ش)
🔸امروز هزاران تن از مردم در فرودگاه مهرآباد که بسته است و زیر نظارت شدید قرار دارد اجتماع کردند (1357ش)
🔹امام خمینی در پاریس گفتند به کودتای نظامی عادت کرده ایم و ترسی نداریم. ایران پایگاه نظامی نخواهد شد (1357ش)
🔸کارکنان کارخانه مسلسل سازی وابسته به صنایع نظامی در تهران راهپیمائی کردند (1357ش)
🔹تحصن روحانیون انقلابی در مسجد دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه های کشور (1357ش)
🔸کشتار مردم تهران به دستور "بختیار" در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی (1357ش)
🔹غلامحسین دانشی نماینده آبادان در مجلس به رگبار مسلسل بسته شد. سازمان موحدین این تیراندازی را بعهده گرفت (1357ش)
🔸طی تظاهراتی در شاهی نام این شهر به علی آباد تغییر یافت (1357ش)
🔹مدرسه رفاه به عنوان محل اقامت امام در تهران تعیین شد (1357ش)
🔸وفات ادیب و دانشمند گرانمایه استاد "محمد فراهتی" (1358ش)
🔹شهادت شهید عبدالمهدی ماندنی پور (1361ش)
🔸برگزاری نخستین مجمع عمومی جهانی اهل بیت (علیهم السّلام) در تهران (1372ش)
🌙 رویدادهای مهم امروز در #تقویم هجری قمری:
🔹تصرف قلعهی اَلَموت توسط "حسن صباح" (483ق)
🔸درگذشت "ابن حریری" ادیب و نویسندۀ ایرانی (516ق)
🔹آغاز سلطنت "محمدمیرزا" سومین شاه قاجار (۱۶ آبان ۱۲۱۳ش) (1250ق)
🔸درگذشت حسین تقوی اشتهاردی (۱۴ مهر ۱۳۷۹ش) (1421ق)
🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی:
🔹مرگ "شارلمانی" از امپراطوران مقتدر اروپا (814م)
🔸تولد "پیتر پل روبنس" نقاش معروف اروپایی (1577م)
🔹تولد "کوندامین" ریاضیدان و جهانگرد فرانسوی (1701م)
🔸تولد "مادام فرانسْ کولْتْ" یکی از بزرگترین زنان نویسنده جهان (1873م)
🔹درگذشت "ویلیام ییتْزْ" شاعر و ادیب بزرگ ایرلندی (1939م)
🔸روز جهانی کمک به جذامیان
🌿🌼🌿🌼🌿
کارگاه توانمندسازی آموزگاران ابتدای برگزار می شود
-----------------------------
به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، با هدف توانمندسازی آموزگاران ابتدایی کارگاه حضوری به شرح زیر زیر نظر پژوهش سرا و مدرس برجسته آقای محمد جواد شه نور در محل پژوهش سرا برگزار می شود.
عنوان: کارگاه آموزش روش تدریس ریاضی
مدرس: استاد محمدجواد شه نور
روز های برگزاری: پنجشنبه ها در تاریخ های زیر ساعت 8:30 تا 12:30
تاریخ های برگزاری:
جلسه اول پنجشنبه 13 بهمن 1401
جلسه دوم پنجشنبه 20 بهمن 1401
جلسه سوم پنجشنبه 27 بهمن 1401
جلسه چهارم پنجشنبه 4 اسفند 1401
جلسه پنجم پنجشنبه 11 اسفند 1401
جلسه ششم پنجشنبه 18 اسفند 1401
مخاطبین: آموزگاران ابتدایی، دانشجومعلمان و علاقمندان
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdAKrVSET6pZsZpIGDXA-30efaLubRl7RSJjQL1toY51_VZ7Q/viewform
آدرس محل برگزاری: ایلام، بلوار اصناف، کوچه شهدای سلیمانی
لوکیشن های پژوهش سرای فرهیختگان ایلام در مسیریاب های مختلف
لوکیشن مسیریاب در گوگل مپ:
https://goo.gl/maps/JqN3ubJJyCWCiACw8
لوکیشن در مسیریاب نشان:
https://nshn.ir/18_b2_PLPCuzde
لوکیشن در مسیریاب بلد:
https://balad.ir/p/6sLf74wBAahdah
#کارگاه_آموزشی
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
ورود سامانه بارشی جدید از مرزهای غربی کشور
🌧 در برخی نقاط استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی تداوم پیدا میکند.
⛈ بعد از ظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غرب و شمالغرب وارد کشور میشود. این سامانه یکشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنههای جنوبی البرز مرکزی، استانهای ساحلی دریای خزر سبب بارش برف و باران میشود.
🌦 از روز یکشنبه نیز تهران افزایش ابر خواهد داشت که در برخی ساعات با بارشهای پراکنده و وزش بادهای شدید همراه است.
#هواشناسی
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
✳راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی ✳
1 ـ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
2 ـ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
3- اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
4 ـ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
5- ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
6 ـ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
7 ـ تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
8 ـ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد .
9 ـ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد .
10 ـ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
11 ـ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
12 ـ فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود )
13 ـ با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند .
14 ـ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند .
15 ـ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان
16 ـ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
17 ـ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل
18 ـ استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند
19 ـ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه
20 ـ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
21 ـ ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن
22 ـ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر
23 ـ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند .
24 ـ از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند
25 ـ تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
26 ـ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
27 ـ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈بهبود خواندن و نوشتن با ادراک جزء از کل
.
👌 یکی از مهارت هایی که دانش آموزان باید پیدا کنند، این است که کودک پس از یادگیری یک کلمه قادر باشد نقص در آن را شناسایی و تکمیل نماید.
.
♦️ در صورت ضعف دانش آموز در مورد فوق ، دانش آموز کلمات یا جملات و مساله ها را به سختی تکمیل کرده و دچار مشکلاتی در انشا ریاضی و خواندن خواهد شد.
.
🍀در ابتدای تمرین، کلمات بهتر است صرفا یک حرف از انتها وسط و یا ابتدای کلمه حذف گردد و دانش آموز حدس بزند، سپس دو یا سه حرف حذف شده و حدس بزنید و در مرحله بعدی ، تعداد حروف را بیشتر یا محل قرارگیری حروف را تصادفی انتخاب کنید.
.
✔️سایر تمرینات مناسب :
بخشی ازیک شیئ را به کودک نشان داده تا نام آن را حدس بزند.
بخشی از یک تصویر را به کودک نشان داده تا نام آن را بگوید.
بخشی از یک کلمه یا عدد را به کودک نشان داده تا آن را بخواند.
تصاویر ناقص را در اختیارکودک قرارداده تا آن را کامل نماید.
کلمات یا اعداد را بصورت ناقص کشیده تا کودک آن را کامل نماید.
با این روش شاهد یک روانخوانی عالی شویم.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
از وظایف معلم در بخش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در بهمن ماه
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
💢نگویید معلم بگویید "مدیر یادگیری"
📌۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند:
۱. در دنیای جدید معلم رفته و مدیر یادگیری جای آن نشسسته است. (معلمی به معنای انتقال یکطرفه و منفعلانه اطلاعات و متکلم وحده جای خود را به مدیریت یادگیری به معنای چرخش فعال و منتقدانه و پرسش محور اندیشه).
۲. مدیر یادگیری بیش از گفتن باید بشنود.
۳. مدیر یادگیری پرسش محور مباحث را پیش می برد. خود می پرسد و مدام مقدمات پرسشهای قدرتمند را فراهم می کند.
۴. مدیر یادگیری دانش آموز را ظرف اطلاعات نمی بیند
۵. مدیر یادگیری در مدیریت یاددهی-یادگیری پیش از هر چیز به دنبال خلق شوق و نشاط است.
۶. مدیر یادگیری با دانش اموز هم اندیشی می کند و از او می آموزد و به پرسش هایش بها می دهد و پرسشگر و پرسشگری را ارج می نهد و بر صدر می نشاند.
۷. مدیر یادگیری هم به زبان دانش اموز بها می دهد و هم به زبان بدنش توجه دارد و خود هم هر دو زبان خویش را برای مدیریت یادگیری بکار می گیرد.
۸. مدیر یادگیری از چشمان دانش اموز پیامهای زیادی دریافت می کند؛ پیامهایی مبنی بر تلقی به قبول شدن یا پذیرفته نشدن! پیامهای هشدار دهنده درباره جذاب و مفید نبودن درس یا نفهمیدن ان یا پیامهای امیدوار کننده و همه این پیامها در جهت گیری های بعدی مدیر یادگیری نقش دارد.
۹.مدیر یادگیری، شعار دارد و شعارش بسته به اینکه دانش آموزش چه کسانی اند و در چه مدرسه و منطقه ای اموزش می دهد متفاوت است.
۱۰. مدیر یادگیری برای تحقق شعارش برنامه دارد.
۱۱. مدیر یادگیری هم زیاد "نمی دانم" را به کار می برد و هم تلاش میکند این جمله باشکوه در ذهن و زبان دانش آموز نقش بندد. تا به رسمیت بشناسند مرز جهالت و دانایی را.
۱۲. مدیر یادگیری سعی می کند مسئولانه از بازتولید و تکثیر ضرب المثل ها و تعابیر ضد توسعه جلوگیری کند؛ تعابیری مثل " دیواری کوتاهتر از من نیست که.." ؛ " مشکل خودته"؛ "به من چه؟"؛ "فکر خودت باش که..(با دلالت فقط به فکر خود باش)"....
۱۳.مدیریادگیری در راستای تحقق پایدار و حداکثر نواوری به تفاوتهای دانش اموزان توجه دارد و آن را به رسمیت می شناسد.
۱۴. مدیر یادگیری، عقل کل نیست و نه در برابر دانش آموزان که در کنار و همراه آنهاست.
۱۵. مدیر یادگیری، صرفا به مغز و عقل دانش اموز نظر ندارد بلکه افزون بر ساحت ذهن به عواطف، هیجانات، احساسات، خیال، و بالاخره همه ساحات وجودی و کنش های او توجه دارد.
۱۶. مدیر یادگیری تکلیف نمی دهد بلکه حاصل شوق دانش آموز را بطور داوطلبانه در قاب پژوهش و پرسش و پرسشگری به نظاره می نشیند.
۱۷.مدیر یادگیری زندگی کردن را با دانش اموز زندگی می کند و در دل این زندگی ریاضی و علوم و.. آموزش می دهد.
۱۸. مدیر یادگیری اموزش را به و مدرسه و مدرسه را به کلاس تقلیل نمی دهد بلکه محیط آموزشی برای او بزرگتر از کلاس و مدرسه است.
۱۹. مدیر یادگیری چراغ عقل را روشن نگه می دارد تا راه دین به درستی و در ریل بصیرت و به دور از افراطی گری پیموده شود و حیات طیبه را در حیات دینی جستجو می کند و عطش این حیات را در دانش اموز خلق می کند.
۲۰. مدیر یادگیری دانش آموز را عضوی از خانواده خود می داند و چونان مادر دانش اموز را می پروراند و لحظه لحظه نگران و پیگیر رشد دانایی اوست.
۲۱. مدیر یادگیری در کنار مشروعیت دغدغه مقبولیت هم دارد؛ مشروعیتش را مدرک و گواهی هایش و از همه مهمتر دانش و تخصص و مهارتش تأمين می كند اما مقبولیتش گره خورده به: جذابیتش، تکنیک های بروزش، پیگیری و هدایت یادگیری، شنیدن و گفتگو، لبخندهای امیدبخشش، دلسوزیش، تصمیم های موقعیت محور او.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🔴🔴 #تڪمیل_دفتر_مدیریت_کلاس
🦋 #جدول_۱:
اسامی دانش آموزان ڪلاس (تڪ پایه)
در این جدول مشخصات دانش آموزان را طبق لیست کامپیوتری که از طریق مدیر دریافت می کنید ، تنظیم نمایید.
🦋 #جدول۲ :
مواد درسی و ساعات ڪار هفتگی دوره ی ابتدایی
شما باید طبق پایه ایی که ابلاغ دریافت نموده اید ، تدریس نمایید
🦋 #جدول_۳:
برنامه ی درسی هفتگی
طبق جدول ۲، تمام مواد درسی را تنظیم کنید
🦋 #جدول_۴:
بودجه بندی برای تدریس دروس
برای هر درس، مقدار صفحات را یادداشت کنید البته هفتگی
🦋 #جدول۵:
یادداشت های معلم
در این جدول اسامی دانش آموزانی نوشته می شود که در آموزش و یادگیری مشکلات دارند و آموزگار مجبور است راهڪارهایی را جهت بهبود و رفع چالش اِعمال نماید و تا زمان رفع نقیصه، تمامی فعالیتهای خود و دانش آموز را یادداشت و ثبت نماید
ممکن است تاچندهفته و تا چند ماه به طول انجامد و تا زمانیکه مشکل رفع نشده ، ثبت وقایع قطع نگردد.
نکته :
ممکن است در ڪلاس هیچ دانش آموز مشکل داری وجود نداشته باشد و شاید هم برعکس !
پس هر تعداد دانش آموزِ مشکل دار در ڪلاس حضور داشت فقط در این لیست طبق شماره ایی که شما در جدول شماره ی ۱ به آن اختصاص داده اید(کد۱) یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۶:
ثبت غیبت دانش آموزان
در این لیست فقط اسامی دانش آموزانِ غایب نوشته شود نه همه !
🦋 #جدول_۷:
لیست دیدار با اولیا
در این لیست ، شما فقط اسامی افرادی را که شما به صورت انفرادی فراخوانده ایید ثبت می کنید
ممکن علت دعوت شما از اولیای یڪ دانش آموز ، دلیلِ خاصی داشته باشد که میبایست آن را در قسمت موضوع مراجعه به صورت خلاصه یادداشت نمایید.
🦋 #جدول_۸
ثبت جلسات توجیهی عمومی برای اولیا
این جدول طبق جلسات ماهانه ایی که با تمامی اولیا دارید تدوین شده و شما میبایست طبق آیکن های مندرج در آن به ثبت وقایع بپردازید.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅ آسیب شناسی قرائت سوره حمد و سوره های جزء ۳۰
▪️معلمان محترم قرآن !
توصیه می شود قبل از تدریس هر سوره فیلم آن را با دقت تا آخر ببینید.
🎞 ۵۱ فیلم با موضوع روش تدریس ۳۸ سوره جزء ۳۰ + سوره حمد
https://www.aparat.com/playlist/4019025
❣لطفا این مطلب را برای آموزگاران، دبیران و معلمان محترم قرآن ارسال فرمائید.
🤲 اللهم انصر من نصر القرآن
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
#معرفی_بازی🕹
#کلوپ_بازی 🎮
این بازی Century Age of Ashes نام داشته و به دست تیم Playwing ساخته شده است. شما در این بازی شاهد نبردهای حماسی و هیجان انگیز به وسیله اژدهایان غول آسا خواهید بود.
این بازی حالت های جذابی ارائه میدهد:
یک آموزش فوق العاده کامل، یک حالت زد و خورد سه علیه سه و در نهایت باز کردن حالت شش علیه شش. حالت سه علیه سه احساس بسیار خوبی دارد؛ زیرا نقطه شروعی درخشان برای بازیکنان جدید است. با تنها 6 اژدها در میدان نبرد، حرکت در اطراف بدون مُردن سریع آسانتر است. Century کار بزرگی را انجام داد و نقشه نسبتاً کوچکی را برای این درگیریهای سه علیه سه تهیه کرد و به آنها احساس وسیع و گسترده ای داد.
هر تصمیمی که در جریان نبرد میگیرید، از حمله و دفاع گرفته تا استفاده از پول برای ارتقادادن و همچنین تصمیم برای اینکه به چه کسی حمله کنید، نقش مهمی در پیاده سازی استراتژی موفقیت شما خواهد داشت. بازی Century Age of Ashes تنها یک اثر اکشن ساده نبوده و پیچیدگیهای فراوانی را در جریان گیم پلی خود پنهان کرده است. این بازی شامل گرافیکی زیبا و نفس گیر میشود که چشمها را به سوی خود خیره خواهد کرد. اگر از بازی های اکشن هوایی لذت میبرید، Century Age of Ashes برای شما است.
حداقل سیستم مورد نیاز :
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 10/11 64-bit
Processor: Intel Core i5 2.6Ghz or AMD FX-8350
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 760 or AMD RX 560
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Storage: 10 GB available space
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
جملات ممنوعه برای بچهها در فصل کارنامه
#کارنامه
#پرورشمهمترازآموزش
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
44114127828905.pdf
1.95M
نقشه محتوای تدریس علوم👆
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
هدایت شده از مدرسه من
44104125922133.pdf
1.23M
چطوری یه کلاس شاداب داشته باشیم؟!
😃😍😃😍😃😍
@madrese_yar
هدایت شده از Ltms
🎬« نابغه »
🎥فیلم کوتاه نابغه درباره «محمد» دانش آموز نابینایی که توانایی ویژه ای دارد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است.
محمد توانست با وجود محدودیت ها در کنار توانایی ویژهی خود، همدوش افرادی که این محدودیت ها را ندارند قرار بگیرد.
🔹️تهیه شده در روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی
✍لینک فیلم:
🌐csdeo.ir/Zp48
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
44130144562557.mp3
9.08M
╭═━⊰✹🌺✹⊱━═╮
#قسمت_اول
🟣 مشکلات یادگیری مرتبط با دانش آموزان
📗 راهنمای والدین در مشکلات یادگیری / پیتر وست وود ترجمه علی عربانی دانا / انتشارات انجمن اولیا و مربیان
🎙گوینده : آزیتا قرنجیک مدرس آموزش خانواده
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
هدایت شده از مدرسه من
📚 دیۀ آسیب زدن در ورزش
💠 سؤال: در بازی هایی مثل فوتبال، برخورد بازیکنان به یکدیگر تقریبا اجتناب ناپذیر است و در بسیاری از این برخوردهای ناخواسته، به بدن دیگری آسیب هایی مانند قرمز یا کبود شدن و حتی بدتر از اینها وارد می شود؛ وقتی بازیکنان خود با دانستن این مسئله، به بازی تن میدهند، آیا باز هم در صورت آسیب دیدن، دیه بر عهدۀ دیگری است؟
جواب: در موارد طبیعی و در حد متعارف، دیه ندارد ولی در موارد خطای عمدی، دیه دارد.
#احکام_دیات #حوادث_ورزشی
@madrese_yar
هدایت شده از Ltms
🔰چهار راهکار ساده برای محافظت از دادهها و دستگاههای خود در برابر هک :
1️⃣ پسورد (رمز عبور) قوی انتخاب کنید
این اقدام احتیاطی به طور خاص برای میل باکس یا صندوق پست الکترونیکی شماست که انواع اطلاعات حساس را ذخیره میکند. علیرغم برخی اختلاف نظرها سادهترین راه برای پیگیری لاگینهای مختلف استفاده از پسورد منیجر به منظور مدیریت رمز عبور است. حتی اگر هیچ راه حلی ۱۰۰ درصد ایمن نباشد یک پسورد منیجر به شما این امکان را میدهد تا رمزهای عبور قوی مختلفی داشته باشید و رمزها را رمزگذاری کنید.
2️⃣ تراکنشهای خود را با احراز هویت دو مرحلهای ایمن کنید
احراز هویت دو مرحلهای همان طور که از نام اش پیداست استفاده از رمز عبور را با روش دیگری ترکیب میکند که میتواند یک پیام متنی، یک اپلیکیشن یا یک شناسایی بیومتریک باشد. احراز هویت دو مرحلهای میتواند اندکی وقت گیر باشد، اما در صورت نقض دادهها شبکه ایمنی بیش تری را فراهم مینماید.
3️⃣ دادههای خود را ذخیره کنید
ذخیره منظم دادههای تان باید به یک عادت تبدیل شود. در صورت نقص سخت افزار یا وجود ویروس متوجه خواهید شد این کار تا چه اندازه مفید است. هم چنین، ذخیره دادهها شما را در برابر حملات باج افزارها که از زمان پاندمی کووید افزایش یافته کمتر آسیب پذیر میسازد. میتوانید نسخههای پشتیبان را در حافظه خارجی که جدا از رایانه خود یا در فضای ابری نگهداری میکنید ذخیره نمایید.
4️⃣ به روز رسانی کنید
سایبری به روز رسانیهای منظم ویژگیهای امنیتی جدیدی را برای تان به ارمغان میآورند. سیستم عامل (OS) مرورگرهای وب و آنتی ویروس شما مهمترین نکاتی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. در اکثر دستگاهها میتوان حالت به روز رسانی خودکار را فعال کرد.
#پدافند_غیر_عامل
#پدافند_سایبری
═════❁💠❁═════
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
جورچین متن سوره همزه.pdf
311.5K
🌟جورچین سوره همزه 🌟
حافظ کوچک قرآنی
🌺میدانم که هیچ یک از شما دوستانتان را با مسخره کردن ناراحت نمیکنید.
✨سوره همزه یکی از سوره های باغ قرآن است✨
✨همزه به معنای عیبجویی است.✨
🌺این سوره درباره کسانی است که ثروت زیادی را جمع کردند و کسانی که فقیر بودند را تحقیر و مسخره میکردند و از غیبت و عیبجویی آنها لذت میبردند و فکر میکردند که مالشان آنها را از مرگ نجات میدهد
گل قرآنی من!
از اینکه جزء آدمهای غیبت کننده و عیبجو و مسخره کننده نیستی خوشحالم .حالا به من بگو:
🌻همزه به چه معناست؟
🌻آیا مال زیاد، انسانها را از مرگ نجات میدهد؟
@madrese_yar
🔆 #پندانه
🔻آدم همیشه بهار نیست
🔸کسی نمیتواند به طبیعت بگوید:
چرا زمستان شدی؟ چرا پاییز نماندی؟
🔹کسی نمیتواند به برف بگوید:
چرا آب شدی؟ یا اصلاً چرا آمدی که آب بشوی؟
🔸کسی نمیتواند به زمین اعتراض کند:
چرا اینقدر سرد میشوی؟
🔹کسی نمیتواند به پاییز بگوید:
چرا دلگیری؟ چرا برگها را حرام میکنی؟ چرا زرد میشوی؟ چرا اخم میکنی؟ چرا اشک میریزی؟
🔸کسی به تابستان نمیگوید:
چرا اینقدر گرمی؟ بارانت کو؟
🔹از همه مهمتر بهار که همهچیز تمام است و هیچکس به بهار نمیگوید:
تا الان کجا بودی؟ چرا همیشه نمیمانی؟
🔸هیچکس از تابستان توقع برف ندارد و هیچکس از زمستان توقع گرمای تابستان و کولر آبی ندارد.
🔹همانقدر که طبیعت حق دارد همیشه بهار نباشد، آدم هم حق دارد.
🔸آدم هم حق دارد یکوقتهایی زمستان باشد. حق دارد یکوقتهایی سرد باشد. یکوقتهایی دلگیر و گریان باشد. و یکوقتهایی بهطرز خفهکنندهای گرم باشد.
🔹گذر فصلها طبیعت آدم است. آدم همیشه بهار نیست!
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
تفاوت بین حفظ کردن و فهمیدن"🕵🏻♀
وقتی مطلب رو بفهمید باید بتونید مطالب رو به زبون خودمونی بیان کنین طوری که حتی ی فرد کم سواد هم متوجه توضیحاتتون بشه بدون اینکه به کتاب یا جزوه مراجعه کنید
در حل تمرینها باید خیلی کم دچار اختلال و دوگانگی بشید و کمتر مطالب رو با هم اشتباه بگیرید
📔؛
خیلی سخت از حافظتون پاک میشه پس بدونین اگر مطلبی خیلی سریع پاک شد اون رو خوب نفهمیدین و حفظش کردین
📔؛
با گذشت زمان طولانی مطلب از حافظتون کم رنگ شد باید با مرور سریع دوباره مثل دومینو مطلب به سطح حافظتون بیاد و هر مبحث مقدمه یاداوری سریع مباحث بعدی اش باشه
📔؛
باید نقشه کلی مطلب دستتون باشه به طوری که خیلی دقیق بدونین هر مبحث در کجای کتاب درسی و کمک درسی قرار گرفته و کجاهای اون نیاز به دقت بیشتری داره.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
بهترین روش درس خوندن و مطالعه مِتُد SQ3R هست
این تکنیک ۵ تا مرحله داره که سریع میرم سراغش
1⃣قدم اول:پیش مطالعه (survay)
خُب حالا این یعنی چی؟تو این مرحله باید مبحث مورد نظرت رو روزنامه وار بخونی و رد شی.درواقع قرار نیست چیزی یاد بگیری.با این کار با موضوع و فضای اصلی درس آشنا میشی و آمادگی ذهنی لازم رو پیدا میکنی.
2⃣قدم دوم: سوال کردن (questioning)
وقتی قدم اول رو اجرا کردی ذهنت یه بستر مناسب واسه دونستن چیزای جدید ایجاد کرده.اینجاست که باید از اون مبحث سوال طرح کنی و هر چیزی که تو ذهنت ابهام ایجاد کرده رو به شکل سوال مطرح کنی.و حین مطالعه اصلی یا سر کلاس دنبال جواب باشی.این کار باعث میشه تمرکز و دقتت تو مطالعه اصلی دو چندان شه.
3⃣قدم سوم:مطالعه دقیق(read)
تو این مرحله با تمرکز بالا و با هدف یادگیری کامل، مبحث مورد نظر رو مطالعه کن. متن کتاب و جزوه ها رو بخون و تمریناشو حل کن هم چنین در حین کار نکات مهم رو یادداشت کن
4⃣قدم چهارم: یادآوری(recall)
اینجا باید مطالبی که در مرحله قبل خوندی رو به زبون خودت و طوری که واست قابل فهم باشه برای خودت یا یه دوست یا همکلاسی بازگو کنی و توضیح بدی و خلاصه مطالبی که یادته رو تو یه برگه بنویسی
5⃣قدم پنجم:مرور (review)
با اجرای این مرحله از فراموش شدن مطالبی که یاد گرفتی جلوگیری میشه
مغز انسان یه قانونی داره که میگه: یا از اطلاعات استفاده کن یا بریزشون دور و به خاطر همین قانون این مرحله اهمیت زیادی داره. مرورت رو باید آخر همون روز انجام بدی و آخر هفته و آخر ماه تکرار کنی.این مرور میتونه شامل بازخوانی خلاصه نویسی ها یا زدن تست و بررسیشون باشه.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به بالای قله برسی
شاید همهی دنیا تو را نبینند
ولی تو همهی دنیا را میبینی
گاهی زندگی یعنی سختکوشی برای رویایی که کسی جز شما قادر به دیدنش نیست.
#انگیزشی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
[✨😌]
#انگیزشی🌱
اگه بذاری برداشتی که بقیه ازت دارن رفتارت رو تحت تأثیر قرار بده، هیچوقت پیشرفت نمیکنی.
ولی اگه برعکس چیزی که بقیه فکر میکنن خودتو در مقابل تجربه کردن تسلیم کنی، هم یه چیزی یاد میگیری هم اینکه پیشرفت میکنی ✨
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
📺 تماشای کلاس های مدرسه تلویزیونی
📍 ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
☂کلاس #اول
زنگ فارسی : نشانه ه
https://telewebion.com/episode/0x542498f
🔮کلاس #دوم
زنگ ریاضی : واحد سانتی متر
https://telewebion.com/episode/0x54249a1
🎆کلاس #سوم
زنگ فارسی : حوض فیروزه ای
https://telewebion.com/episode/0x54249a9
❄ کلاس #چهارم
زنگ ریاضی : مقایسه اعداد مخلوط
https://telewebion.com/episode/0x54249ae
زنگ علوم : سیاره ها
https://telewebion.com/episode/0x5424a15
💠کلاس #پنجم
زنگ فارسی : مقایسه کردن
https://telewebion.com/episode/0x54249bb
زنگ علوم : مرور ترم اول
https://telewebion.com/episode/0x5424ab6
🐳 کلاس #ششم
زنگ ریاضی : مسئله حجم
https://telewebion.com/episode/0x54249c5
زنگ علوم : مرور فصل 8و 9
https://telewebion.com/episode/0x5424b93
🌱 کلاس #هفتم
زنگ علوم : انرژی های تجدید ناپذیر
https://telewebion.com/episode/0x54249ef
❇️ کلاس #هشتم
زنگ ریاضی : هم نهشتی مثلث ها
https://telewebion.com/episode/0x54249fa
🎾 کلاس #نهم
زنگ علوم : اهرم ها
https://telewebion.com/episode/0x5424b9a
💡کلاس #قرآن
زنگ هادی : زن و مرد
https://telewebion.com/episode/0x5424a21
🎯 #زنگ_تفریح
توهم میتونی بسازی
https://telewebion.com/episode/0x5424a1d
نقاشی
https://telewebion.com/episode/0x54249e7
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme