eitaa logo
تدریس یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
📞 پشتیبانی 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات، اعتراضات ، پیشنهاد و انتقادات بیمه شدگان محترم وزارت آموزش و پرورش ☎️ بدون هیچ پیش شماره ای تلفن 1401 را شماره گیری کنید. 💠 آدرس سامانه رفاه فرهنگیان آموزش و پرورش 🌐 https://www.rfap.ir ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔈 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند به مدت ۳۵ روز، همه مالکان وسایل نقلیه‌ای که درماه‌های گذشته فاقد بیمه نامه شخص ثالث بودند بدون پرداخت جریمه می‌توانند از امکانات شبکه بیمه‌ای کشور با بخشودگی صد درصد استفاده کنند. 🚗 همکاران میتوانند جهت صدور معرفی نامه و استفاده از بیمه اقساطی (10 قسط) با در دست داشتن و به واحد تعاون و اموررفاهی آموزش و پرورش شهرستان ساوه مراجعه نمایند. 🔍 shad.ir/marandisaber ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
33.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❄ بریم باهم توی این روزای برفی کاردستی دونه برف درست کنیم. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🫁 میزان حجم ریه گوسفند رو دیده بودین؟ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
سوال شماره ۳۹❓دختری ۹سالشه کلاس سوم هست تابستان قبل ازشروع مدرسش ازفسا به شیراز نقل مکان کردیم۳ماهه اول ابتدایی که آنلاین بود خیلی خوب بود تا اینکه دخترم در پارک گم شد ودرعرض یک هفته بعد ازاین بحران گوشه ی چشمش به لبه ی تخت خورد پاره کرد وبخیه کرد و بعداز اون یک تصادف دید که ماشین به موتور زد ومرد ،شدیدا بهم ریخت ومیترسید که باباش ومن تنهایی بریم بیرون یاباهامون میومد یانمیذاشت بریم ، درقبال مشقاش متعهد نیست و انجام نمیده معلمش میگه سرکلاس صحبت میکنه بچه ها شاکی شدن جاشو عوض کردم الان پرسیدم چطوره میگه کمترصحبت میکنه ولی باز صحبت میکنه و.... من باید چیکارکنم؟ ✅ پاسخ: گزارش‌های تحقیقاتی نشان داده‌اند که استرس ناشی از تجربه مهاجرت می‌تواند بر رشد تحصیلی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودکان تأثیر منفی بگذارد. در کنار مهاجرت ،این کودک تحت تاثیر این وقایع و حوادث دچار اضطراب شده و در معرض خطر است و باید برای کنترل علائم به روانپزشک جهت دارو درمانی و البته همزمان به کلینیک مشاوره جهت دریافت خدمات مشاوره ،ارجاع داده شود . رفتارهای وی تحت تاثیر حالات روحی و احساس اضطراب وی می‌باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
توصیه های مهم برای آموزش دانش آموزان مضطرب: 💯برنامه‌ها بسیار مهم هستند. قرار دادن دانش آموزان مضطرب در یک برنامه بسیار مهم است. برنامه‌ها به دانش آموزان اجازه می‌دهند که بدانند از آن‌ها چه انتظاری می‌رود. 💯فعالیت‌های جسمانی باعث می‌شود که دانش آموزان مضطرب احساس بهتری داشته باشند و از نهایت اهمیت برخوردار است. حتی قدم زدن صرف در یک اتاق یا اطاعت از یک دستور باعث کاهش استرس می‌شود. 💯 زمان بیکاری بسیار مهم است تمام‌وقت این دانش آموزان را پر نکنید. بعضی مواقع به دانش آموزان اجازه دهید تا به آرامی دست به خواندن و نقاشی کردن بزنند. خواندن متن در کلاس برای بسیاری از دانش آموزان آرامش‌دهنده است. یک تمرین آرام‌سازی می‌تواند برای کل اعضای کلاس مورداستفاده قرار گیرد. یک‌زمان آرام، هرچند کوتاه را می‌توان به پخش موسیقی در کلاس اختصاص داد. 💯 اطمینان حاصل کنید دانش‌آموزی که در حال تجربۀ هیجانی است، توسط تمام کادر مدرسه مورد پذیرش واقع می‌شود. هدف، رها شدن از اضطراب نیست، بلکه کاهش آن یا ممانعت از غیرقابل کنترل شدن آن است. در آن واحد، با ارائه حمایت بدون آموزش یک راهبرد خود مدیریتی، به اضطراب پاداش ندهید. 💯تنظیم اهداف را به این دانش آموزان بیاموزید. تنظیم اهداف برای کنترل اضطراب و برای استفاده از راهبردهایی که آموخته‌اید، اهمیت دارد. به این دانش آموزان کمک کنید تا بفهمند که تلاش کردن می‌تواند منجر به موفقیت شود. به تلاش‌هایی که برای کنترل اضطرابی که مانع خوشی و یادگیری فرد می‌شود، پاداش بدهید. شما نمی‌توانید با صحبت کردن دربارۀ ریاضی، آن را یاد بگیرید؛ شما باید وارد عمل شوید. تمرین و عمل مقدم بر زمانی هستند که کودک باید با یک رویداد استرس‌زا روبه‌رو شود. تمرین و اعمال را محدود کنید، نه فقط فعالیت‌ها را. 💯 اضطراب مانع سازمان‌دهی است. به چنین دانش‌آموزی کمک کنید راهبردهای سازمان‌دهی را یاد بگیرد و به او یادآور شوید تا از آن استفاده کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⬅️ بخش دوم ،توصیه های مهم برای آموزش دانش آموزان مضطرب 💯وقتی دانش‌آموز شدیداً احساس استرس می‌کند، به دانش‌آموز یک فعالیت هدف‌دار همانند ترسیم یک تصویر، پاک کردن میز، منظم کردن یا جمع‌کردن کاغذها، یا نوشتن یک لیست بدهید. تلاشی را که برای کنترل اضطراب صورت می‌گیرد، تحسین کنید. 💯 به تفکر "اگر – پس" دانش‌آموز گوش کنید. عباراتی مانند اگر« فلان کار را انجام دهیم» «فلان اتفاق می‌افتد.» بخش« اول» این عبارت اغلب صحیح است، اما بخش «دوم » این‌طور نیست. این نوع تفکر و خود گویی مای منفی دیگر را اصلاح کنید. افکار می‌توانند باعث اضطراب شوند؛ دانش آموزان باید یاد بگیرند که این افکار را به چالش بکشند. دانش‌آموزی که فکر می‌کند "اگر من مرتکب اشتباهی شوم، در درجه اول شکست می‌خورم" نیاز به این تفکر دارد که ممکن است یادگیری آن اندکی زمان ببرد، اما من در آن بهتر می‌شوم. عبارت باید و استنباط دلبخواهی را اصلاح کنید. 💯 به دانش آموزان یاد بدهید که به دنبال یک فرصت باشند. عباراتی مانند من نیاز به یک فرصت دارم، من زمان بیشتری می‌خواهم، می‌توانید فرصت دیگری به من بدهید؟ می‌توانند مانع از شکست کودک یا احساس اینکه مورد مواجهه قرار گرفته است، شود. 💯 در کلاس درس، هیجانات را در سطح پایینی نگه‌دارید. مهم است که در هنگام روبه‌رو شدن با چنین دانش‌آموزی، صدای خود را بالا نیاورید (فریاد نزنید). آرام صحبت کنید، تا حدی که چنین دانش‌آموز مضطربی بتواند صدای شما را بشنود. مواجهه مخرب است؛ وقتی دانش‌آموز دارد به مرحلۀ گذر نزدیک می‌شود، هشدار دهید؛ از عباراتی مانند دیگران قصد (.....) را دارند، اگر شما به‌وقت تلف کردن ادامه دهید، آیا به هدف می‌رسی؟ در صورت امکان حق انتخاب بدهید. 💯 وقتی دانش‌آموز آرام است، آرام بودن او را توضیح و تعبیر کنید: وقتی در حال ترسیم هستی، خیلی آرام به نظر می‌رسی. آنچه به نظر می‌رسد و آنچه کودک دارد انجام می‌دهد را شرح دهید. این کار به دانش‌آموز یک تصویر شفاهی از احساسات آرام می‌دهد و به دانش‌آموز کمک خواهد کرد که کنترل شناختی بیشتری بر احساساتش داشته باشد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
⬅️ بخش سوم ،توصیه های مهم برای دانش آموزان مضطرب 💯 تفکر مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید. تفکر منفی به نوع ادراک استرس مربوط می‌شود. اگر تفکر شما مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید، به‌صورت مستقیم دارید به دانش آموزان آموزش می‌دهید که چگونه در مورد رویدادهای استرس‌زا فکر کنند و چگونه در مورد ارتکاب اشتباه احساس می‌کنند، و چگونه باید آن‌ها را اصلاح کنند. دانش آموزان دارای اضطراب شدید و کناره‌گیر، در حل مشکل و یا استفاده از راهبردهای مقابله‌ای مشارکت نمی‌کنند. درباره احساسات خودتان در موقعیت‌هایی که از نظر هیجانی مشکل‌زا هستند، گفتگو کنید، چون دانش‌آموز هم‌زبان گفتگو درباره آن را دارد. تنها یک چیز را در یک زمان آموزش دهید و الگوسازی کنید. تفکر، رفتارهای مقابله‌ای و تکنیک‌های مدیریت استرس را طرح‌ریزی کنید. جدی بودن شدید در حین صحبت کردن با صدای بلند، آموزش مهمی است. سخنرانی نکنید. بر عمل کردن و بازی نقش تأکید کنید. 💯 خواندن داستان‌ها به دانش‌آموز در مدیریت استرس کمک می‌کند. یک داستان خوب نه تنها دربارۀ استرس توضیح می‌دهد، بلکه به دانش‌آموز می‌گوید که چگونه با آن روبه‌رو شود، چه فعالیت‌هایی باید انجام دهد. بهترین داستان‌ها به دانش‌آموز می‌گویند که استرس چیست، چگونه دربارۀ آن فکر کند و در برابر آن چه‌کاری انجام دهد. اگر نمی‌توانید داستانی را بیابید که با مشکل دانش‌آموز همخوانی داشته باشد، چیزی بنویسید. 💯تبادلات نوشتاری. وقتی‌که دانش‌آموز می‌تواند بخواند، شما می‌توانید  به‌جای گفتگو با دانش‌آموز که باعث افزایش اضطراب و توقف تفکر می‌شود، از تبادلات نوشتاری استفاده کنید. وقتی یک دانش‌آموز بزرگ‌تر، آشفته و غیرقابل‌کنترل است، از او بخواهید تا بحث‌ها یا سؤالاتش را بنویسید. سپس شما می‌توانید جوابتان را بنویسید. در برابر یک دانش‌آموز کوچک‌تر، از کودک بخواهید آنچه او را برآشفته ساخته است، به تصویر بکشد. شما در پاسخ یک راه‌حل ترسیم کنید. همچنین می‌توانید از کارت‌های استرس استفاده کنید. بر روی کارت، راهبردی را که کودک بر اساس آن عمل می‌کند بنویسید (یا یک تصویر رسم کنید)، و سپس آن را به‌عنوان یک یادآور دیداری، روی میز بگذارید. در انتهای روز، دانش‌آموز را در مورد چگونه سپری شدن روز یا اگر دانش‌آموز یک روزِ ناقص داشت، با انتقادهای اضافی او را بمباران نکنید. @madrese_yar
هر گاه فرزندتون به منزل میاد، هر گز نگویید معلم چه درسی رو تدریس کرد ببنیم معلمت باز خورد درسی داشته یا نه،بعد از دو ساعت فقط دفتر وکتابش رو جلوی چشمش بگذارید ببینه همین کافیه وهر گز تکالیف فرزندتتون رو انجام ندهید ،بگذارید فرزندانتون مسئولیت پذیر باشد ،حتما حتما در کارهای منزل هم بگذارید بچه ها همکاری کنند مثلا ظرف شستن ،اگر دختر خانم هست حتما برای اشپزی سیب زمینی پوست بکنه یا خیلی چیزهای دیگه
🔰 شیوه برخورد با رفتارهای ناپسند کودک 🔅فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته و می خواهید به منزل ببرید. چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد. اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد، و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت، احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید؛ بلکه بدون هیچ هراسی، می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد. 🔅دربارۀ کودکانِ خود نیز سعی کنید کودک شما خیال کند که ظرف حیثیت و حرمت او پر می باشد و باید با احتیاط کامل رفتار کند، و تلاش کند کسی به او تنه نزند؛ امّا اگر شما آمدید و به او تنه زدید، دیگر ظرف حرمت و شخصیت او تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد. ⬅️ پس، این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی «تغافل» لازم است، به این معنا که شما از عیوب فرزندانتان آگاه باشید، اما کودک شما اطلاع نداشته باشد که شما از عیوب او آگاه هستید. 🔹آگاه بودن شما از عیوب فرزندانتان خوب است، اما آگاه بودن ایشان از این که شما عیوب وی را می‌دانید، خوب و به صلاح نیست.
🌀مشخص کن که در تربیت کودک، نجار هستی یا باغبان؟ 🔸نجار چیزی که خودش بخواهد می‌سازد، ولی باغبان، استعداد گیاه را شکوفا می‌کند! 🔸آیا کودک را طبق خواسته های خود می‌سازی؟ یا تلاش می‌کنی استعدادهایش شکوفا شود؟
♦️تکنیک های برخورد با رفتــــارهای ناسازگارانه فـــــرزندان اگر خود تحت فشارهای روانی ناشی از زندگی و كار قرار داریم و نمی توانیم رفتار و گفتار خود را كنترل كنیم، بهتر است قبل از انجام هر كاری در مورد فرزند به فكر روشی برای كنترل فشارهای خود باشیم كه تحقیقات نشان داده است اگر والدین بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند فرمانبری كودك بیشتر خواهد شد. افكار غلط و انحرافی درباره فرزند خود نداشته باشیم. مثلاً فرزندم این كار را می كند تا حرص مرا در بیاورد. یا او باعث تمام مشكلات در خانه است. چنین افكاری زمینه به وجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به فرزند مهیا می كند و یقیناً بر رفتار ما و او اثر منفی می گذارد.