⭕️نکاتی مهم از جدول دورهای عنصرها
پایه #دهم
📌معلمان شیمی: سیف اله رنجبر (دبیرستان نمونه دولتی شهید احمدی روشن،تهران ۱۷) رضا نوری (دبیرستان طالقانی شهرستان چالدران)
🔹️طرح معلمیاران: محمدرضا مهریار، امیر محمد نویدی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
#متوسطه #پایه_دهم #آموزش
🖼آشنایی با وسایل آزمایشگاهی
📌نام دبیر: الهام کاظمخانی
دبیرستان نمونه دولتی آیتالله احمدی میانجی، شهرستان میانه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🖼ایمنی در آزمایشگاه
📌نام دبیر: الهام کاظمخانی
دبیرستان نمونه دولتی آیتالله احمدی میانجی، شهرستان میانه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ توضیحات جناب آقای ویسکرمی مسئول امتحانات استان لرستان در خصوص نحوه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی در خرداد ماه ۱۴۰۲
با سلام وعرض ادب خدمت همکاران ارجمند
✅ درخصوص تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خردادماه ۱۴۰۲ به استحضار همکاران برسانم که باتوجه به اهمیت سوابق تحصیلی(نمرات نهایی پایه دوازدهم) وسهم ۴۰ درصدی(با تاثیرقطعی) درپذیرش داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ که این سهم طی سه سال آینده به ۶۰ درصد افزایش می یابد، تصمیم مرکز سنجش براین شد که حوزه های تصحیح بصورت الکترونیکی مدیریت شوند لذا در دیماه ۱۴۰۱ هراستان یک حوزه تصحیح الکترونیکی تشکیل دادند که با توجه به مشکلات اولیه تجربه بسیار خوب و موفقی بود به شکلی که اوراق تجدیدنظر(اعتراض) بصورت کشوری تصحیح شدند.
✅ در خرداد ۱۴۰۲ کلیه حوزه های تصحیح بصورت الکترونیکی خواهند بود که پاسخبرگ دانش آموزان کاملاً شخصی سازی شده خواهد بود و بلافاصله بعد از اتمام امتحان و تحویل پاسخبرگها به حوزه توسط عوامل اسکن خواهند شد و در سامانه سوال بارگذاری خواهند شد و کار تصحیح به صورت کشوری آغاز خواهد شد، در تصحیح الکترونیکی ما دیگر مصحح اول و دوم به شکل گذشته نخواهیم داشت چون هردو مصحح نمرات همدیگر را نخواهند دید و بایستی برگه اختصاص یافته را به طور کامل تصحیح نمایند(البته دو مصحح از دو استان خواهند بود).
✅ اگر اختلاف نمرات دو مصحح کمتر از یک نمره باشد سامانه میانگین را محاسبه خواهد کرد و درصورتی که اختلاف بیش از یک نمره باشد برگه دانش آموز برای مصحح سوم ارسال خواهد شد که نمره مصحح سوم ملاک خواهد بود.
✅ نمرات بعد از تصحیح بصورت الکترونیکی از سامانه سوال به فاینال انتقال پیدا خواهد کرد و در این فرایند هیچ شخصی دخیل نخواهد بود.
✅ برای همکاران مصحح نام کاربری و رمز ورود توسط روسای حوزه های تصحیح ایجاد خواهد شد که می توانند با حضور در حوزه تصحیح نسبت به اوراق اقدام نمایند.
✅ البته در آینده نزدیک که مشکل زیرساخت ها و احراز همکاران حل گردد همکاران در هر مکانی مثل منزل می توانند کار تصحیح را انجام دهند(فعلا برای خرداد ۱۴۰۲ این امکان وجود ندارد).
✅ نکته مهم امتحانات خرداد۱۴۰۲: طرح سوالات بصورت مفهومی خواهد بود لذا توصیه می گردد: 👇
✅ مدیران محترم به دانش آموزان پایه داوزدهم خود تاکید نمایند که دروس را بصورت مفهومی مطالعه نمایند چون باتوجه به تاثیر قطعی سوابق در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری در خردادماه از سوالات کلیشه ای و پرتکرار سوال طرح نخواهد شد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ کتاب فلسفه دوازدهم در یک نگاه
کتاب فلسفه دوازدهم را برای سهولت فهم و آمادگی بیشتر دانش آموزان جهت امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۲ می توان به طور خلاصه چنین معرفی کرد تا زمینه ی بحث و شرح گسترده تر را با ذکر نکات کلیدی و امتحانی فراهم کرد.
کل کتاب در سه بخش اصلی خلاصه می شود:
🔽 بخش اول چهار مسآله مبنایی فلسفی پیرامون واقعیت به طور کلی معرفی می شود.
اول مسآله هستی و چیستی
دوم مسآله ضرورت و امکان (جهان ممکنات)
سوم مسآله علت و معلول
چهارم مسآله پیدایش تصادفی و پیدایش علی (کدام تصویر از جهان). البته کتاب بیشتر بر روی معانی اتفاق یا تصادف تمرکز کرده است.
🔽 بخش دوم شامل دو مسآله اساسی خدا و عقل
در فلسفه، که هر کدام در دو درس معرفی شده اند.
در مسآله خدا در فلسفه که در دو درس طراحی شده است از دو جهت مسآله خدا مورد بحث فلسفی قرار گرفته است.
از یک جهت نگاهی فلسفه دینی که در واقع به فلسفه های علمی یا فلسفه مضاف مربوط می شود، مهم ترین مسآله همه ادیان مورد بررسی قرار می گیرد.
از جهت دیگر، یک بحث متافیزیکی یا هستی شناختی در باب علت العلل، علت نخستین، مبدآ هستی یا واجب الوجود بالذات که در حقیقت به مسآله شناخت خدا مربوط است به خوبی مورد کنکاش فلسفی قرار می گیرد. البته اشاره شد که معرفت به خدا، که در واقع صبغه معرفت شناسانه دارد و در صدد وضوح بخشی حدود و طاقت معرفت بشری است. همچنین مسآله خداشناسی ارتباط وثیق و محکمی با انسان شناسی فلسفی دارد.
در ادامه کتاب، در دو درس مسآله عقل را با لحاظ کردن نگاهی تاریخی مورد بررسی قرار داده است.
در یک درس مقصود فلاسفه از عقل و محدوده و قلمرو آن در بستری تاریخی فلسفی به زیبایی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس جایگاه امروزی عقل با رویکردی فلسفی بحث می شود.
در درس بعدی یعنی درس هشتم نظرات فیلسوفان مسلمان با دو نگاه جهان شناسانه یعنی عقل به عنوان موجودی متعالی و نگاهی معرفت شناسانه یعنی عقل به عنوان دستگاه تفکر و اندیشه به صورت مجمل مورد بررسی واقع شده است.
🔽 بخش سوم کتاب نگاهی اجمالی به سیر فلسفه در جهان اسلام پرداخته شده است.
این بخش شامل چهار درس است:
درس نهم آغاز فلسفه در جهان اسلام (دوره متقدم)، یعنی از ابتدای شکل گیری اسلام تا قرن چهارم هجری دو فیلسوف مهم این دوره یعنی کندی و فارابی معرفی می شود.
درس دهم به دوره میانی فلسفه مسلمانان که از قرن پنجم تا دهم هجری ادامه داشته پرداخته شده است و دو فیسوف مهم این دوره ابن سینا و سهروردی معرفی شده اند.
درس یازدهم به دوره متآخر فلسفه مسلمانان پرداخته است که از قرن یازدهم تا الآن ادامه داشته پرداخته شده و مهم تربن فیلسوف این دوره ملاصدرا معرفی شده است. مهم ترین اصول فلسفه ملاصدرا که به حکمت متعالیه شهرت یافته است ارائه شده است و شامل اصالت وجود، وحدت حقیقت وجود، مراتب داشتن وجود یا تشکیک وجود و حرکت جوهری می باشد.
درس دوازدهم به معرفی دوره معاصر پرداخته است. دوره معاصر از حدود صد سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. مهم ترین فیلسوف این دوره ،،حکیم بزرگ علامه طباطبایی،، است. علامه طباطبایی وارث حکمای بزرگ اسلامی پیشین بخصوص ملاصدرا است.
دیدگاههای فلسفی علامه طباطبایی در دو کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه ارائه شده است.
دبیرخانه راهبری کشوری فلسفه و منطق مستقر در استان لرستان با همکاری سرگروهای آموزشی استانها و گروههای آموزشی ادارات کل سراسر کشور همه تلاش و مساعی خود را بکار می گیرد تا به صورت درس به درس هم به صورت کامنت متنی و هم پادکست صوتی و هر نوع تولید محتوای دیگری دانش آموزان پایه دوازدهم را برای امتحان نهایی درس فلسفه دو در حد توان خود راهنمایی و کمک کند.
موفق باشید
مرادیان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
بهترین زمان برای مرور مطالب درسی چه موقع است؟
بعد از خوندن یک مطلب، حتما 24 ساعت بعد اولین مرور رو انجام بدین
بعد از اولین مرور، مطالب درسی بین یک هفته تا 10 روز در ذهن شما تثبیت میشن
دومین مرور مطالب درسی باید 1 هفته یا 10 روز بعد انجام بشه
با دومین مرور، مطالب درسی تا 1 ماه در ذهن شما تثبیت میشن
مرور سوم را حدود یک ماه بعد انجام بدین
و حدود 3 یا 4 ماه بعد، مرور 4 ام رو داشته باشین
با مرور 4 ام، مطالب درسی تا 1 سال در ذهن شما باقی میمونن...
#مشاوره
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
📖نکات طلایی برای یک معلم
📌قسمت بیست و یکم
تعیین هدف را به عنوان یکی از مهارتهای ضروری زندگی به دانش آموزان تان یاد بدهید. بچهها نمیدانند که مشخص کردن هدف تا چه حد میتواند زندگیشان را تغییر بدهد مگر اینکه ما به آنها بگوییم.
ادامه دارد...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🎊روز جهانی کتاب کودک
روز دوم آوریل هر سال، یادآور سال روز تولد هانس کریستین اندرسن، نویسنده مشهور دانمارکی است. هانس کریستین اندرسن بین سالهای ۱۸۳۵ تا سال ۱۸۷۲ میلادی، هر سال قصهای برای کودکان به رشته تحریر درآورد.
هانس کریستین اندرسن در ردیف بهترین نویسندگان دانمارک و در شمار بهترین داستان سرایان جهان قرار دارد. از اینرو، به منظور ارج نهادن به کوششهای هانس کریستین اندرسن در خلق آثار داستانی ارزنده کودکان، دوم آوریل (برابر با چهاردهم فروردین) را به عنوان روز جهانی کتاب کودک
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📖اختلالات یادگیری
📌قسمت بیست و یکم
تشخیص اختلال ریاضی
اختلال ریاضی معمولا از کلاس دوم یا سوم تشخیص داده نمی شود، زیرا از نظر رشدی و روانی دانش آموزان توانایی و مهارت های لازم را در انجام تکالیف کسب نکرده اند. اکثر کودکان باهوش تا به سطح ریاضی چهارم یا پنجم برسند، توسط استفاده از حافظه و فنون محاسبه از پس مسائل و تکالیف ریاضی بر نمی آیند (مانند شمردن با انگشتان یا انجام مکرر جمع زدن به عنوان یک جایگزین برای عملیات ضرب) و بدین گونه اختلال ریاضی آنها دیرتر ظاهر می شود.
ادامه دارد...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
‼️دانستنی
هر کدام از گوش های ما چیزها را به شکل متفاوتی می شنوند👂
به ادعای دانشمندان، گوش چپ ما چیزها را به شکلی متفاوت از گوش راست ما می شنود. گوش چپ و راست ما به خاطر متفاوت بودن وظایف نیمکره مغز، رشد متفاوتی از هم دارند. در نتیجه، ما صدای حرف زدن را با گوش راست و صدای موسیقی را با گوش چپ بهتر می شنویم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📖کتاب فن بیان و سخنوری
📌قسمت بیست و یکم
برقراری اعتماد بین معلم و دانش آموز
یکی از مواردی که باعث می شود، تدریس به مشکل بر بخورد، بی اعتمادی بین مدرس و محصل یا دانش آموز است که از سال های گذشته تا کنون، وجود داشته است. برای مثال اگر به عنوان یک معلم کار خود را آغاز کرده باشید، باید با فن بیانی عالی و تدریس فوق العاده اعتماد بین خود و دانش آموزان خود را به دست آورید. این مهارت ها به راحتی به دست نمی آید، بلکه با آموزش و تمرین به واقعیت تبدیل می شود. از طرفی دیگر، وی باید گواهینامه فن بیان را دریافت کند تا در ابتدای شغل معلمی با مشکل بر نخورد.
ادامه دارد...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar