eitaa logo
معلم یار
6.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
46724741856786.pdf
347.6K
📝 چک لیست ثبت آزمونهای طرح پاک تنظیم:آقای مجید لطفی،سرگروه محترم تربیت بدنی استان همدان ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت شده از کودکانه
ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان آغاز شد 🔹دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم از امروز برای ثبت‌نام کتاب درسی سال تحصیلی جدید اقدام کنند. 🔹ثبت‌نام کتاب درسی بقیه پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از پنجم تیرماه آغاز می‌شود. 🔹ثبت سفارش از طریق سامانه www.irtextbook.ir انجام می‌شود. ✅مجله خانوادگی خبری خبرهای آموزشی،فرهنگی ،علمی و ... اخباری جالب آنچه شما دوست دارید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @goldennews
هدایت شده از کودکانه
✅ آخرین تغییرات در کنکور سراسری مدیرکل آموزش متوسطه آموزش و پرورش: 🔹امسال در پایه دوازدهم دروسی که امتحانات نهایی برای آن برگزار می‌شود، ملاک سابقه تحصیلی قرار گرفته و دانش‌آموزان می‌توانند از این سوابق برای ورود به دانشگاه‌ها استفاده کنند. 🔹همچنین امسال تغییرات مهمی در نحوه ورود متقاضیان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اتفاق افتاده که یکی از مهم‌ترین آن اعمال و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است. 🔹ظرف دو سه سال آینده با برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به تدریج سهم سوابق تحصیلی از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش و ۴۰ درصد باقیمانده به سؤالات کنکور سراسری از دروس تخصصی اختصاص یابد. ✅مجله خانوادگی خبری خبرهای آموزشی،فرهنگی ،علمی و ... اخباری جالب آنچه شما دوست دارید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @goldennews
بهاره، خواب ولم نمیکنههه🤧 چه کنمم!؟🥲 3. با دست خودت خودتو بیخواب نکن!😵‍💫: سعی کنید از مصرف کافئین، الکل و سیگار قبل از خواب خودداری کنید، زیرا این مواد ممکن است باعث بیداری و اختلال در خواب شما شوند. 4. نظم همه جا مهمه حتی تو خواب🥱: ایجاد روال خواب منظم می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید. رادیکالی های عزیز سعی کنید هر شب در ساعت یکسان به خواب بروید و در هر صبح در ساعت یکسان بیدار شوید. 5. شاید مشکلی وجود داره! برو چکاپ🤒: اگر مشکل خواب آلودگی شما همچنان ادامه دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است نیاز به مکمل غذایی، اصلاح الگوی تغذیه یا مصرف قرص خواب فقط با دستور پزشک داشته باشید. بهترین راه حل برای مشکل خواب آلودگیتون رو پیدا کنید و در صورت نیاز به کمک پزشک مراجعه کنید. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
تقلب اتفاقی است ساده اما پیچیده! گاهی به‌راحتی و برای حل مسئله به سراغ ریشه‌ها و عوامل می‌رویم و در مواقعی نتیجه می‌گیریم تخم‌مرغ‌دزد، شتردزد می‌شود و گاهی حق را به دانش‌آموز می‌دهیم که برای رهایی از مشکلات داخل مدرسه و بیرون از مدرسه دست به تقلب می‌زند. از آن بدتر هم نکته‌ای وجود دارد که طرح‌کردنش شجاعت و شاید جسارت می‌خواهد و نگارنده از همه عزیزان آموزشکار بابت این جمله اخیر عذرخواهی می‌کند. گاهی رفتار معلمان در روند تدریس وکلاس‌داری، به وضوح یا به‌طور اجمالی، دانش‌آموز را به سمت تخلف سوق می‌دهد. بعضی از کلاس‌های خصوصی، نمونه سؤال‌دادن برای امتحان، امتحانات سخت بی‌منطق، آزمون‌های سست و سبک، نحوه آماده‌کردن پنج نمره مستمر و از آن بدتر نمونه ارزیابی توصیفی دوران ابتدایی نیز در برخی مواقع مبنا، قانون و قاعده ندارد و دانش‌آموز و خانواده‌اش این ضعف را احساس می‌کنند. گاهی در مدرسه از خودم سؤال می‌کنم، اگرچه چیزی منظم و مرتب باشد، دانش‌آموز سمت تقلب نمی‌رود. کجای کار ایراد دارد که دانش‌آموز به وظیفه خود عمل نمی‌کند و در نهایت تقلب می‌کند؟ آیا افراد غیرصادق تقلب می‌کنند!؟ آیا نبود شجاعت در مواجهه با سختی‌ها باعث تقلب می‌شود!؟ یا اینکه مسئله حق‌الناس را به‌درستی فهم نکرده‌ایم!؟ نکند به‌غلط آن‌قدر نمره و ارزیابی را بزرگ جلوه داده‌ایم که همه برای دستیابی به موفقیت درسی همه‌چیز را زیر پا می‌گذارند! چقدر آزمون سراسری و آزمون‌های مدرسه‌های تیزهوشان در این زمینه مؤثر است!؟ نقش والدین چیست؟ به‌نظر می‌رسد، حل مشکل تقلب در مدرسه با یک نسخه واحد مقدور نیست. این گاوصندوق یک کلید ندارد. یک دسته‌کلید یا برنامه کلی تربیتی می‌تواند چنین مشکل مهمی را حل کند. اما تجویز این بسته دارویی چگونه است یا متن دسته‌کلید موردنظر چگونه محقق می‌شود؟ همه این سؤال‌ها در ذهن بنده پررنگ و کم‌رنگ می‌شوند. در یک مرحله تصمیم گرفتم ببینم در کدام مدرسه تقلب وجود ندارد!؟ پاسخ سؤالم منفی بود، اما به پدیده جالبی برخوردم. معلمانی بودند که شاگردانشان با وجود انجام تقلب در کلاس‌های دیگر، در درس ایشان به هیچ‌وجه تقلب نمی‌کردند. دانش‌آموزان به‌طور رسمی و علنی می‌گفتند ما اگر بتوانیم در کلاس‌های درس معلمان دیگر تقلب می‌کنیم، ولی در کلاس آقای فلانی تقلب نمی‌کنیم. تحلیل این ماجرا فرصت زیادی می‌خواهد، لیکن وقوف به آن در این مرحله بسیار ارزشمند و مهم است. باید بدانیم، می‌توان بدون تقلب مدرسه را اداره کرد، کما اینکه بعضی از همکاران ما می‌توانند ضمن حفظ اقتدار خود، کلاس خود را بدون تقلب اداره کنند. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
لطفاً برای آشنایی بیشتر همکاران خود را معرفی کنید. راستش هرگز خود را شایان سخن گفتن از خود نمی‌بینم؛ که هنوز معلمی هستم بسیار تشنه و خسته و در حسرت معلمی مانده، دانه و دام من همانا مدرسه و کلاس و مخاطبان پاک‌دلی هستند که در شدن و بودن من نقش بزرگی داشته‌اند. من نخستین تجربه معلمی را در  سال‌های دور (1345 و 1346) در دوره «سپاه دانش» در روستای بدون آب و برق و جاده لدار  (در بند‌پی  بابل) در کلاسی چند‌پایه و مختلط از پاک‌ترین فرزندان این مرز و بوم آزمودم. شیرینی همان تجربه بود که مرا به معرکه معلمی کشاند؛ یعنی معرکه عشق و هنر! ما زاده‌ شدیم عشق ورزیم ورنه به پشیز تن نیرزیم کودکان معصوم آن روز و دوستان امروز لداری من هنوز با من در ارتباط‌اند. گویی عشق آن‌ سال‌ها ما را تا ابد به هم دوخته است. در سال 1347 روستای بهشت‌آسای لدار را ترک کردم. در همان سال در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شدم و طی چند سال توانستم در محضر استادان بزرگی چون بدیع‌الزمان فروزانفر، محمدجعفر محجوب، حسینی، باهنر، زرین‌کوب و ... زانوی تلمذ به زمین بزنم، چنان که تا امروز سیمای تابناک آن‌ها در قلب و روحم نقش بسته است. در سال 1351 با اشک حسرت از پایان یافتن دوره کارشناسی، دانشگاه تهران را ترک کردم و به دیار خود تبریز برگشتم و چون سپاهیگری را به رتبه نمونه تمام کرده بودم، به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمدم و به‌عنوان راهنمای فرهنگی و معاون دانشسرای هنر آن روزگار مشغول خدمت شدم؛ اما تشنگی معلمی رهایم نمی‌کرد. به دنبال نوشیدن جرعه‌های بیشتری از علم، در کنکور 1352 شرکت نمودم و در رشته علوم تربیتی و اجتماعی دانشگاه تبریز پذیرفته شدم. هم‌صحبتی با چهره‌های برجسته‌ای چون دکتر منوچهر مرتضوی، دکتر رفیعیان، دکتر ترابی طباطبایی و .. قدری مایه آرامش روحم شد. این مسیر نیز تا سال 1357 دوام یافت و آن‌گاه تصمیم گرفتم به کلاس، یعنی عشق دیرین خود، برگردم. با درخواست انتقالم به آموزش‌و‌پرورش موافقت شد و این اوج خواسته دل و جانم بود. از آن پس بود که باید بگویم گام‌به‌گام «خام‌ بدم، پخته شدم، سوختم». 17 سال در جایگاه سرگروهی استان آذربایجان شرقی با همه شیفتگان ادب در جای‌جای ایران آشنا شدم. اوج این آشنایی در کلاس‌های بررسی کتب نظام جدید بود که به همت وزارت متبوع، همه‌ساله به اجرا درمی‌آمد و در این کلاس‌ها بود که با استادان بزرگواری چون دکتر محمد‌رضا سنگری، دکتر حسین داودی، دکتر حسن ذوالفقاری و دکتر قاسم‌پور مقدم و ... که مؤلفان کتب جدید بودند، آشنایی یافتم. چون یکی از فعال‌ترین افراد آن کلاس‌ها بودم به‌عنوان عضو 30 نفر نهایی بررسی کتب ادبیات کشوری انتخاب شدم. در پی این تلاش‌ها بود که در برگزاری دومین «مجمع زبان و ادبیات فارسی» در تبریز به‌عنوان عضو هیئت علمی و اجرایی مجمع انتخاب شدم. در حاشیه آن مجمع بود که دکتر سنگری مرا به تشکیل نخستین «انجمن علمی معلمان ادبیات فارسی» در سطح کشور ترغیب نمودند و من در همان سال به اتفاق دوستانم اولین انجمن علمی معلمان را در تبریز تشکیل دادیم؛ از همان سال تا امروز من به‌عنوان دبیر انجمن مشغول فعالیت بوده‌ام. بنده در تشکیل اتحادیه انجمن‌های علمی معلمان ادبیات کشور، به اتفاق دوستان سایر استان‌ها نقش فعالی داشتم و سرانجام با جلب موافقت وزارت‌خانه و پیگیری قابل تقدیر دوستان عزیزم در  استان مرکزی «اتحادیه انجمن‌های علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی» شکل گرفت و باز، با لطف و نظر دوستان، اینجانب به‌عنوان اولین دبیر اتحادیه برگزیده شدم. حاصل اینکه، من، در طول قریب دو دهه گذشته، با استادان بزرگواری همچون دکتر علی‌اکبر کمالی‌نهاد و ... کارهای شایسته و مفیدی را در ارتقای علمی همکاران در زمینه همایش‌های ملی و استانی، مسابقات ادبی و هنری، و برگزاری کلاس‌های کوتاه‌مدت کشوری به انجام رسانده‌ایم.   از نظر شما، ویژگی‌های معلم موفق چیست؟ به نظر من معلم موفق را با محک و میزان شاگردان موفق او می‌توان شناخت. به عبارت دیگر، بهترین ملاک برای تعیین معلم موفق ادبیات، همانا میزان تغییرات مثبت رفتاری، روحی، اجتماعی، عاطفی، علمی و اخلاقی شاگردان او در پایان سال هم‌نشینی آن‌هاست. معلم موفق با کشتن ترس از نمره در دل دانش‌آموزان، می‌تواند بذر صداقت و اعتماد‌به‌نفس و ... را در دل شاگردان بکارد و آن‌ها را به بودن و شدنِ زیباتر فرا خواند. معلم موفق یک عضو راهنما و ارشد کلاس و دوست بچه‌هاست و هرگز خود را از آنان جدا نمی‌داند. پرسش و پاسخ و شرکت‌دادن شاگردان در بحث‌ها و حفظ حرمت و شخصیت آنان را یک فرضیه می‌شمارد و بسیاری چیزهای دیگر که در این مختصر نمی‌گنجد.  
مادر یارعلی به دیدنم آمد و در حالی که می‌گریست، از من خواست که پسر یتیمش را به کلاس راه دهم و من گفتم به شرط عذرخواهی و گذشت صنوبر، یارعلی را به کلاس راه می‌‌دهم و این‌چنین شد. یارعلی را خواندم و به او گفتم: یارعلی! گیرم که صنوبر تو را بخشید؛ اما اگر خدای صنوبر نبخشد، اهل دوزخی. دوبین شدن او و خواهرانش به اختیار نبوده و تو به خداوند ایراد گرفتی. یارعلی سخت می‌گریست. خدمت سربازی‌ام تمام شد. دو سال از این ماجرا گذشته، نامه‌ای به دستم رسید که صنوبر با خط خود مرا به عروسی دعوت کرده بود. با همه اشتیاق به لدار رفتم و معلوم شد داماد همان یارعلی شیطان، مبصر کلاس است. در فرصتی به‌شوخی به یارعلی گفتم: پسر، دختر قحطی بود که صنوبر دوبین را گرفتی؟‌یارعلی در حالی که اشک در چشمش حلقه زده بود، گفت: «آقا یادتون هست که گفتید اگر خدای صنوبر نبخشد،...؟» یارعلی ادامه داد: «من در بانک کشاورزی بابل به عنوان نامه‌رسان استخدام شدم و دارم ادامه تحصیل می‌دهد، اما صنوبر واقعاً زن مطلوب من است. امیدوارم خدای صنوبر مرا ببخشد.» اینک یارعلی و صنوبر در تهران یک شرکت مهندسی را اداره می‌کنند و هنوز هم با من ارتباط دارند.   آثار شاخص خود را معرفی کنید. بنده ضمن مقالات زیادی که در همایش‌های ملی نوشته‌ام و انتشار یافته است، در برگزاری همایش‌های ملی دومین مجمع زبان و ادب فارسی در سال 1377، مجموعه مقالات همکارانم را تحت عنوان «ره‌آورد1» و در همایش ملی بررسی کتاب زبان فارسی، مجموعه‌مقالات همکارانم در سال 1380، را تحت عنوان «ره‌آورد 2» و همین‌گونه مجموعه‌مقالات همایش ملی محرم عشق1 و محرم عشق2، در معرفی مولانا و اندیشه‌هایش، و نیز علامه‌طباطبایی و اندیشه‌هایش را تدوین نموده و منتشر کردم. در همایش‌های ملی دیگر چون همایش قلم و نیز بزرگ‌داشت‌های نظامی و شهریار و پروین اعتصامی و ... آثاری را در طول سال‌های خدمتم در انجمن معلمان استان منتشر کردم. در کنار این‌ها، مقالات ارزشمند سخنرانی‌های ماهانه انجمن در مقایسه حافظ و شهریار را تحت‌عنوان «مرید و مراد1 و 2» در دو جلد کتاب انتشار دادم. به‌عنوان مدیر مسئول مجله «ساقی معرفت» (فصل‌نامه انجمن) تاکنون 50 شماره آن را در سطح کشور انتشار داده‌ایم. آخرین کار قلمی‌ام مجموعه دل‌سروده‌هایم است که تحت عنوان «دروا» در معرض نظر نقادی ارزشمند دوستداران قرار گرفته است.   اگر به‌عنوان یک پیش‌کسوت سخنی و توصیه‌ای با همکاران و نو معلمان دارید بیان فرمایید. در سال‌های بازنشستگی، همچنان در حسرت معلمی مانده‌ام. دوستان عزیز! کار آموزش یک خیابان دو‌طرفه است. اصولاً فعل آموختن یک فعل دو‌وجهی است و به دو متمم نیاز دارد: «آموختن از کی و به کی». فراموش نفرمایید آنچه ما از نگاه‌های معصومانه و کاوشگر هزاران جوان تشنه می‌آموزیم، کمتر از آن چیزی نیست که به مخاطبان خود یاد می‌دهیم. اعتبار ما، شخصیت معلمی ما و ارزش‌های فردی و الهی و اجتماعی ما، با هیچ صنفی قابل مقایسه نیست. عصمت معلمی از عصمت شاگردانمان به ما می‌رسد که به هیچ قیمتی قابل‌سنجش نیست. می‌دانم و می‌دانید که آنچه به‌عنوان حقوق به من و شما می‌دهند، ارزش یک ساعت تدریس و حضور در برابر چشمان تشنه بودن و شدن جوانان و نوجوانان نیست. ما به هوای دیگری وارد کلاس می‌شویم و آن عشق به حضرت دوست و مهرورزی ماست. بنابراین هرگز مشکلات فردی خود را به مخاطبانمان سرایت ندهیم، دریغ از معلمی ماست که فریاد گرسنگی و واحسرتا سر دهیم. ما به ناشادی خود شاد و بسی خرسندیم که همه شادی ما بسته به شادانی دوست   در پایان از فرصتی که در اختیار این بنده ناچیز قرار دادید، صمیمانه سپاسگزارم. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
نظرتان درباره کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی و حسن و عیب‌های آن‌ها چیست؟ اگر بخواهم نظرم را بی‌تعارف و بی‌شائبه بگویم، تلاش مؤلفان کتب درسی با همه موانع و مشکلات، از جمله مشکلات ناشی از سلایق و فشارهای جنبی، قابل‌تحسین است؛ اما وقتی کتب ادبیات فارسی را ورق می‌زنیم، با فقدان انسجام موضوعی و عدم نظام‌مندی مواجه می‌شویم. کتاب‌ها روشمند نیست و دانش‌آموز در لابه‌لای مطالب و متونی درهم‌آمیخته از مطالب ناهمگون و بی‌هدف پیش می‌رود. بنده در سال 1373 مقاله‌ای را با عنوان «از ادبیات چه می‌خواهیم؟» در نشریه ادبی گروه‌های استان آذربایجان شرقی منتشر کردم که بعداً در سال 1374 با تأیید وزارت متبوع و استقبال مؤلفان کتب درسی روبه‌رو شد. اما من امروز با گذشت 35 سال همان سؤال را دارم: ما از ادبیات چه می‌خواهیم که کتب درسی باید بر محور آن دانش‌آموزانمان را به حرکت درآورد؟ چه عاملی است که به «علوم پایه» ارزش‌ بیشتری از «علوم انسانی» و به‌ویژه ادبیات بخشیده است؟ اگر نیم‌نگاهی به کتب فیزیک، شیمی و ... بیفکنیم، پاسخ خود را می‌یابیم. در این کتاب‌ها در نخستین صفحه علم فیزیک یا شیمی را تعریف می‌کنند و آنگاه فواید علمی و عملی آن‌ها در زندگی را مطرح می‌سازند. دانش‌آموز هم با باور آن تعریف و فایده علمی آن‌ها در زندگی، آن درس‌ها را با اشتیاق و دقت دنبال می‌کند. اما کدام کتابِ ادبیات ما از ادب و فایده آن در زندگی سخن می‌گوید؟! همین عدم شناخت از ادبیات و فایده عملی آن، متون ما را بی‌حاصل و بی‌خاصیت می‌سازد. چه خوب است که کتب درسی ادبیات نیز با تعریفی جامع و شرح فایده آن همراه شود. اگر بگویند که ادب تعریف ندارد و گستره آن همه زندگی است و بنابراین ادبیات خود زندگی است و همه علوم دیگر در خدمت آن، می‌گویم چطور می‌شود که ما فروع را دودستی نه، که هزاردستی می‌چسبیم ولی به اصل زندگی اعتنا نمی‌کنیم؟ کتب درسی باید در نخستین صفحات، زندگی و ادب را تعریف کنند و مخاطب را به شناخت خود و زندگی در همه ابعادش راهنمون گردند. باید با درک اهداف عالی انسانی از آفرینش، به تألیف کتب و امواج روح‌بخش و نوازشگر زندگی بپردازیم و دانش‌آموزمان را برای جدال سخت در هیاهوی زندگی آماده کنیم و مهرورزان را به عشق‌ورزی سوق دهیم. بدیهی است فرزندان ما باید برای امروز تربیت شوند، پس باید روش‌های غیرمستقیم و تجارب عینی را در کتب درسی بگنجانیم. اهداف دوره متوسطه، آموزش تخصص‌های زبانی و ادبی نیست، بلکه ضروری‌ترین موضوعات زندگی باید به کتاب درسی راه یابد.   نظرتان درباره مجله رشد آموزش زبان و ادب فارسی چیست؟ آنچنان که از نام این مجله برمی‌آید، هدف مجله رشد، همانا تعالی و رشد فکری و علمی و تخصصی همکاران ماست و انصاف را باید گفت که در این مسیر کاملاً موفق بوده و از ارکان و منابع مورد استفاده معلمان می‌باشد؛ و جای خوشحالی است که مطالب آن دیکته‌شده و ذوق گروهی خاص نیست و بیشترینه صفحات آن را اندیشه و قلم همکاران در برمی‌گیرد. رشد امروزه یکی از برجسته‌ترین مجلات تخصصی حوزه ادبیات است. جای آن دارد که تشکر جانانه‌ام را در همین‌جا از گردانندگان آن اعلام نمایم. خاطرم هست نخستین بار یکی از سروده‌های بنده در این مجله در سال‌های دور در صفحه معلمان شاعر، مایه فخر اینجانب گردید.   یکی از خاطرات به‌یادماندنی دوران معلمی خود را ذکر کنید؟ زیباترین خاطره‌ام به دوران سربازی‌ام در لباس سپاهی دانش در روستای دورافتاده «لدار» بند‌پی در مازندران برمی‌گردد. در کلاس چند‌پایه به دانش‌آموزان سوم ابتدایی چند کلمه داده بودم که در خانه جملاتی مناسب بسازند و در کلاس بخوانند. ربابه و صنوبر دو خواهر ولی بدون رعایت سنی هم‌کلاس بودند. این دو خواهر به‌طور مادرزادی دوبین‌ بودند؛ یکی از کلمات مورد درخواست من، کلمه «درخشان» بود. هر دو خواهر یک جمله واحد نوشته بودند. وقتی اسم ربابه را خواندم که جملاتش را برای هم‌کلاسی‌هایش بخواند، در ساختن جمله برای کلمه درخشان چنین خواند: «در خانه ما درخشان فراوان است.» گویا متوجه معنی درخشان نشده بودند. بچه‌ها خندیدند و لحظاتی بعد از صنوبر که 15 ساله بود خواستم جملاتش را بخواند، او هم همین جمله «در خانه ما درخشان فراوان است» را تکرار کرد. من به‌شوخی گفتم صنوبر چرا از روی هم نوشتید؟ نکند تقلب کرده باشید؟ در این لحظه مبصر بسیار باهوش، اما بسیار شیطان و حاضر‌جواب (یارعلی) دستش بالا رفت و با اجازه من چنین گفت: «آقای مدیر! صنوبر راست می‌گوید. آن‌ها هفت خواهر و همه دوبین هستند و در خانه آن‌ها درخشان فراوان است.» کلاس منفجر و از کنترل من خارج شد. صنوبر به حالت قهر از کلاس بیرون رفت و دیگر به مدرسه نیامد. یار‌علی را به جهت این زبان‌درازی از کلاس و مدرسه محروم کردم. تلاش من برای برگرداندن صنوبر بی‌فایده بود. سخت به او و خواهرانش توهین شده بود و از مدرسه بیزار. مدتی گذشت.
قطعاً همین‌طور است. من در دوران تحصیل، چون درسم خوب بود، گاهی در درس‌ها به هم‌کلاسی‌ها یا دوستان یا فامیل کمک می‌کردم و به‌خصوص در ایام امتحانات به آن‌ها تدریس می‌کردم. در دورانی که دانشجو بودم و بعد از آن نیز در بعضی مدرسه‌های تهران تدریس داشتم و خاطرات خوبی از آن دوران دارم. یکی از کارهای من در کلاس این بود که به نظرات دانش‌آموزان اهمیت می‌دادم و حتی گاهی اوقات آن‌ها را روی تخته می‌نوشتم تا به کمک خودشان جمع‌بندی کنیم. بچه‌ها این کار را خیلی دوست داشتند.   ریاضی علاوه بر کاربرد در زندگی می‌تواند جنبه تفریحی هم داشته باشد؟ مثل حل معما. شما چقدر در زندگی از جنبه‌های تفریحی آن استفاده می‌کنید و لذت می‌برید؟ بله همین‌طور است. من بعضی وقت‌ها با فرزندانم بازی‌های ریاضی را انجام می‌دهم. با این کار هم ذهن آن‌ها را فعال می‌کنم و هم مدتی مشغول بازی و تفریح می‌شوند.   شنیده‌ام یکی از ویژگی‌های شما این است که مفاهیم قرآن را با زبان ریاضی برای شاگردان خود بیان می‌کنید. لطفاً در این زمینه توضیح بدهید. مثلاً مفهوم آیه «انا لله و انا الیه راجعون» را می‌توان مثلاً به حرکت یک مورچه در سطح یک کره تشبیه کرد که از بالای کره حرکت می‌کند و دور کره دور می‌زند و دوباره به همان جای خودش می‌رسد؛ البته با تجربه و آزمودگی بیشتری که ضمن این مسیر به دست آورده است. یا مفهوم «توبه» را می‌توان با استفاده از دوربرگردان‌های بزرگراه‌ها توضیح داد. یا می‌توان تعالیم دینی را به نرم‌افزار مسیریاب تشبیه کرد که بهترین راه رسیدن به مقصد را به انسان نشان می‌دهند. همچنین می‌توان مفهوم امام را به کسی تشبیه کرد که کنار راننده نشسته‌است و از روی نرم‌افزار مسیریاب برای او توضیح می‌دهد که در شرایط موجود باید از کدام راه برود. این موارد براساس آن فرض است که راننده باید حواسش به رانندگی باشد و در یک مسیر پیچیده نیاز دارد که شخص کناردستی، مسیر را برای او توضیح دهد. البته لازم است چنین شخصی که کنار راننده می‌نشیند، هم به نقشه‌خوانی وارد باشد و هم شرایط فضای اطراف را به‌خوبی بشناسد و تشخیص دهد. این است که می‌گوییم قرآن کتاب درسی است و بدون کمک‌گرفتن از معلمان معصوم نمی‌توان بهره زیادی از آن برد. در واقع براساس آیه 64 سوره نحل و آیه 55 سوره مائده، این معلمان منحصربه‌فرد عبارت‌اند از پیامبر (ص) و جانشینان راستین ایشان و مثال‌های دیگر.   از نکته‌های جالب قرآن که به ریاضی ارتباط دارد برایمان بفرمایید. نکته‌های جالب در قرآن که به ریاضی ارتباط دارد زیادند و کتاب‌هایی هم در این زمینه نوشته شده‌اند. مثلاً خود تعداد آیات قرآن نکته ریاضی دارد. بنا بر قول مشهور، تعداد آیات قرآن 6236 آیه است و می‌توانیم برای اینکه بچه‌ها این عدد یادشان نرود، بگوییم 2 ضرب در ۳ می‌شود 6 و همین‌طور 3 ضرب در 2 هم می‌شود 6 و یک 2 و 3 را در وسط بنویسیم و در هر دو طرفش عدد 6 را بگذاریم. یا مثلاً تعداد کلمه دنیا در قرآن با تعداد کلمه آخرت برابر و 115 بار است. البته مهم‌تر از این‌ها، همان‌طور که اشاره شد، بیان مفاهیم والا و زیبای قرآن به زبان ریاضی است که این مفاهیم را شیرین و جذاب و امروزی می‌کند.   از صاحب برترین کتاب، یعنی قرآن، برایتان موفقیت‌های روزافزون آرزومندیم. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
هدایت شده از کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آموزش تصویری نحوه احراز هویت در سامانه سجام و دریافت کد بورسی ✅مجله خانوادگی خبری خبرهای آموزشی،فرهنگی ،علمی و ... اخباری جالب آنچه شما دوست دارید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @goldennews
بزرگترین رویداد جهاد تبیین دانش آموزی کشور ✳️شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه✳️ رقابت ۴٠٠٠تیم جت، از مدارس متوسطه اول و دوم سراسر استان 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت شده از Ltms
🔴 نحوه پاکسازی دستگاه اندروید از بدافزارها ⚠️اگر از منابع نامعتبر برنامه‌ای را دریافت و نصب کرده‌اید، لازم است دستگاه خود را به خاطر احتمال وجود بدافزار بررسی کنید. ⚠️اگر پیامک‌های ورود به شاد، بدون اینکه خودتان اقدامی کرده باشید، برایتان ارسال می‌شود یا اگر علیرغم بستن دستگاه های فعال در تنظیمات شاد، مجددا شاهد ورود غیر مجاز دستگاه‌های ناشناس به حساب کاربریتان هستید، به احتمال قوی دستگاه شما آلوده به بدافزار است. 🔹برای بررسی و پاکسازی دستگاه تلفن اندرویدتان این آموزش را دنبال کنید: 1⃣ ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید : Settings➡️Apps تنظیمات⬅️برنامه‌ها (در برخی مدل‌های گوشی کمی متفاوت است) 2⃣ لیست برنامه‌ها را مرور کنید و موارد مشکوک را حذف نمایید. برای یافتن برنامه‌های مشکوک به مجوزهای دسترسی آن‌ها(Apps permission) توجه کنید. مثلا برنامه‌ای که به پیامک‌های شما دسترسی دارد باید مورد توجه باشد. (آموزش نحوه بررسی مجوزهای دسترسی قبلا در کانال قرار داده شده است) ‼️توجه : اگر قصد حذف برنامه‌ای را دارید و حذف نمی‌شود، به احتمال قوی بدافزار است (در مورد برنامه‌های نصب شده توسط کارخانه سازنده دستگاه نیز این مسئله وجود دارد اما بدافزار نیستند) ⁉️برای حذف این برنامه‌ها به یکی از روش های زیر باید اقدام نمایید: الف- همانطور که قبلا آموزش داده شده است، وارد حالت ایمن (Safe Mode) دستگاه شوید. سپس مراحل 1 و 2 را انجام دهید. پس از حذف برنامه مشکوک، گوشی را خاموش و روشن(Reset) نمایید. ب- از مسیر زیر به بخش سرپرستی دستگاه بروید و دسترسی مدیریت برنامه مشکوک که قصد حذف آن را دارید غیر فعال(Deactive) نمایید. Settings➡️Security and privacy➡️Other security settings➡️Device admin apps تنظیمات⬅️امنیت و حریم خصوصی⬅️سایر تنظیمات امنیتی⬅️برنامه‌های مدیریت دستگاه (در برخی مدل‌های گوشی کمی متفاوت است) سپس مراحل 1 و 2 را انجام دهید. ⚠️نکته: در بیشتر گوشی‌های اندروید در بخش تنظیمات، برای سهولت در دسترسی به بخش های مختلف تنظیمات، قابلیت جستجو در بخش بالای صفحه به شکل یک ذره‌بین وجود دارد که می‌توانید از این قابلیت هم استفاده کنید. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
⬅️از منابع معتبر دریافت برنامه‌های اندروید علاوه بر گوگل‌پلی موارد زیر را می‌توان نام برد: ✅ مایکت https://myket.ir/ ✅ کافه بازار https://cafebazaar.ir/ ✅ ایران اپ: https://iranapp.me/ ✅ فارس‌روید: https://www.farsroid.com/ ✅ چارخونه: https://www.charkhoneh.com/ ✅ Samsung Galaxy Store : https://galaxy.store/t5443bqe0 ✅ Huawei App Gallery: https://appgallery.huawei.com/ 🌐 البته مارکت‌های اندروید دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در موتور‌های جستجوگر آنها را مشاهده کرده و با ✅مجله خانوادگی خبری خبرهای آموزشی،فرهنگی ،علمی و ... اخباری جالب آنچه شما دوست دارید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @goldennews
46850871244124.pdf
555K
چرا در دوره تحصیل باید به شغل و اشتغال فکر کنیم؟ اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در بروشور پیوستی به این سوال شما پاسخ می دهد. موفق باشید. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت تحصیلی= طراحی مسیر زندگی معرفی رشته گرافیک با تحصیل در رشته های مهارت محور آینده شغلی خود را تضمین کنیم. آگاهانه انتخاب کنیم. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📌ثبت نظر دبیران پایه نهم در سامانه سیدا شایسته است دبیران محترم مدارس از مراحل ذیل نسبت به ثبت نظر برای هر کدام از دانش آموزان اقدام نمایند. 💢مراحل ثبت نظر دبیر مدرسه در هدایت تحصیلی از طریق سامانه سیدا sida.medu.ir 1⃣ ورود به سیدا 2⃣ نام کاربری، کلمه عبور، کد امنیتی، ورود کاربران(دبیر) 3⃣ قسمت مدیریت 4⃣ هدایت تحصیلی 5⃣ تکمیل فرم نظر خواهی 6⃣ در کادر انتخاب معلم، کلاس درس 7⃣ کلیک بر روی پایه 8⃣ کلیک بر روی دکمه انتخاب 9⃣ در جدول مشاهده لیست همه دانش آموزان کلاس قابل دسترسی به ترتیب حروف الفبا 🔟 بر اساس ملاک ها نسبت به تکمیل فرم نظر خواهی اقدام نمایید و سپس دکمه ثبت امتیازات کلیک نمایید. 🔴 در صورت مشاهده پیام زیر فرم نظر خواهی این کلاس تکمیل شده است. "عملیات با موفقیت انجام شد" 💢 امتیازات می بایست بصورت عالی، خیلی خوب، خوب، متوسط و ضعیف در نظر گرفته و منظور ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
📌ثبت نظر مشاور در سامانه سیدا شایسته است مشاوران محترم مدارس از مراحل ذیل نسبت به ثبت نظر برای هر کدام از دانش آموزان اقدام نمایند. 💢مراحل ثبت نظر مشاور مدرسه در هدایت تحصیلی از طریق سامانه سیدا sida.medu.ir 1⃣ ورود به سیدا 2⃣ نام کاربری، کلمه عبور، کد امنیتی، ورود کاربران(مشاور) 3⃣ قسمت مدیریت 4⃣ آزمون های مشاوره ای 5⃣ آزمون مشاوره ای مشاور 6⃣ مشاهده لیست دانش اموزان 7⃣ مشاهده نام و نام خانوادگی دانش آموز و انتخاب گزینه اولویت ها از سمت چپ 8⃣باز شدن منوی انتخاب رشته ها 9⃣ کلیک بر گزینه "افزودن به" 🔟 ثبت نهایی در ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
ترک تحصیل متوسطه دوم ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
💠 شرایط نظام وظیفه عمومی و مهلت مشمولان دانش آموز برای خدمت سربازی : 🔹دانش آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به دریافت مدرک دیپلم (پایه دوازدهم) می‌شوند از تاریخ ورود به سن مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند. 🔹دانش‌آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت انصراف، ترک یا اخراج از تحصیل داشته‌اند از تاریخ ورود به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند. 🔹مشمولانی که در سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) در مقطع دیپلم فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل داشته‌اند از تاریخ فراغت، انصراف یا موارد دیگر حداکثر یک سال مهلت دارند تا با همراه داشتن برگ اعلام وضعیت تحصیلی برای تعیین تکلیف خدمتی خود از طریق یکی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند. 🔹مشمولانی که در ماه‌های خرداد تا شهریور سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم شده اند تا پایان شهریور سال بعد مهلت معرفی دارند. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
چند توصیه به دانش آموزان در ارتباط با ترددهای روزانه الف) اگر پیاده به مدرسه می روید به این موارد و نکات توجه کنید: ۱- هنگام خروج از مدرسه عجله نکنید و برای عبور از عرض خیابان، محل های مجاز مانند پل هوایی، گذرگاه های خط کشی شده و محل هایی که تابلو و چراغ عابر پیاده دارد را انتخاب کنید. ۲- هنگام رفت و آمد، به تابلوها و علائم راهنمایی توجه کنید. ۳- قبل از گذر از عرض خیابان، در کنار جدول بایستید و با دقت به هر دو طرف نگاه کنید. ب) اگر با سرویس به مدرسه می روید این نکته ها را رعایت کنید: ۱- به موقع در محل سوار شدن به سرویس حاضر شوید. ۲- از شوخی و سر و صدا در داخل سرویس خودداری کنید تا موجب بر هم زدن تمرکز حواس راننده نشوید. ۳- از دویدن به دنبال سرویس که کار بسیار خطرناکی محسوب می شود، خودداری کنید. ٤- هنگام سوار و پیاده شدن عجله نکنید. پ) اگر با وسیله ی نقلیه ی عمومی (اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) به مدرسه می روید، این نکات را به خاطر بسپارید: ۱- هنگام سوار و پیاده شدن نوبت را رعایت کنید. ۲- از جلوی اتوبوس و مینی بوس به آن طرف خیابان نروید. ۳- از دویدن به دنبال وسیله ی نقلیه خودداری کنید. ۴- قبل از توقف کامل وسیله ی نقلیه پیاده نشوید. ۵- هنگام پیاده شدن از تاکسی از در سمت راست خارج شوید. ۶- در حفظ و نگهداری تجهیزات و امکانات وسیله ی نقلیهی عمومی کوشا باشید. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
دبیرتربیت بدنی: نجمه مظفری استان بوشهر منطقه کاکی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🧠 هفتمین دوره تندخوانی و تقویت حافظه 💪 با ارائه تمرینات هدفمند ⭕️ جهت ثبت نام رایگان در وبینار به لینک زیر مراجعه فرمایید👇 https://digiform.ir/w8205dc65 🔸آی دی کانال در ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/3820290277C2147dff89f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️💚 خواندن گفتاری و تلفظی عمومی بدن تنفس و بهبود و زبان 💥 اگر فرزندتان مشکلات و یا و تلفظ نادرست برخی حروف و کلمات در درس دارد، این بازی جالب وکاربردی رو حتما انجام دهید 💥 با کردن ،توپ ها را از دروازه عبور بده و وارد سبد ها کن فوت کردن و دم و بازدم ، برای بهبود مشکلات مناسب هستند ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese