eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
ذهنت شلوغه و آرامش ذهن می‌خوای؟ 🔹 اتاقت رو مرتّب کن، 🔸افکار منفیت رو بنویس، 🔺آهنگ بی‌کلام گوش بده، 🔻هنر و نقّاشی انجام بده، 🔹چای و دمنوش رو امتحان کن، 🔸کتاب‌هایِ روانشناسی بخون، 🔺مدیتیشِن کن، 🔻گل و گیاه نِگه دار، 🔹برو حمام، 🔸فیلم و سریال ببین، 🔺شمع روشن کن، 🔻عود رو امتحان کن، 🔹غذایِ موردِ علاقت رو بخور، 🔸افرادِ سمّی رو بنداز دور، 🔺باور کن اینا بهتر و مفید‌تر  از ساعت‌ها 🔻تو اینستاگرام چرخیدنه.👀🦄🍀 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔺نتایج ذخیره‌های رشته‌های گروه علوم تجربی و مصاحبه رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد 🔸داوطلبانی که مطابق کارنامه نهایی منتشر شده در تاریخ 14مهر به صورت ذخیره اعلام و در موعد مقرر، فرم اعلام آمادگی را از طریق سامانه این مرکز تکمیل کردند، از ساعت10 صبح چهارشنبه 26 مهر ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir نسبت به ثبت نام غیر حضوری اقدام کنند. 🔸همچنین داوطلبان دعوت شده به مصاحبه رشته فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی آزمون سراسری سال 1402 نیز می توانند از ساعت 10صبح شنبه 29 مهر ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir و نسبت به ثبت نام غیر حضوری اقدام کنند. بیشتر بخوانید👇👇👇 iau.ir/fa/news/3850 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
صبح زود بیدار شو‌ 🥱 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
وسواس مطالعاتی: 🔅دو دلیل اصلی داره: ۱)درگیر بودن ذهن: وقتی داری درس میخونی ذهنت همه جا میره مثلا اینکه پیش خودت میگی نکنه امسال قبول نشم،یا چرا گل های قالی آبی نیس،یا چرا۴سال پیش دوستم همچین حرفی زد و .... ۲)استرس ناقص خوندن: همش استرس داری نکنه این مطلبی رو که خوندم سر جلسه کنکور یادم بره،یه ایده آل گرایی داری که حتما باید ۱۰۰درصد یادگیری داشته باشی حتی اگه ۹۵درصد هم داشته باشی راضی نمیشی. 💯✴️راه حل: ✅خودت رو محدود کن: باید برای هر درس در روز مشخص کنی که قراره چندتا تست بزنی و چقدر براش زمان بزاری! اینجوری خودت رو موظف میکنی و اگه بخوای خودت رو درگیر وسواس کنی از برنامه عقب میمونی. ✅باید تست بزنی: تنها راه حل وسواس ایده آل گرایی همینه!باید بعد هر مبحث که خوندی چند تا تست آموزشی بزنی تا سطح یادگیریت رو محک بزنی! وقتی پاسخگوییت خوب بشه یه مشت محکم میزنی به این وسواس مطالعاتی. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📝 ➖ دخترم بیا بریم امشب خونه مادربزرگت، دلش برات تنگ شده! ✖️ مگه نمیدونید من امسال امتحان تیزهوشان دارم؟ ➖ پسرم، آخر هفته بچه‌هات رو بردار بیاین خونه‌ی ما، من و پدرت دلتنگتیم. ✖️ من تا پایان‌نامه‌ام رو تحویل ندم، و دفاع نکنم، نمی‌تونیم بیایم مامان! ➖ عزیزم، شب جمعه، من و بچه‌ها رو شام می‌بری بیرون؟ خیلی از فضای خونه خسته شدیم. ✖️ نه شب جمعه هیئت داریم ... نمیشه که یکهفته نرم! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آیا شما هم، اهل ضایع کردنِ نعمتهای حال، برای رسیدن به نعمتهای آینده‌اید؟ اگر پاسخ‌تون مثبته ... شما ؛ ۱ـ هم اصل شکرگزاری رو نیاموختید، ۲ـ و هم اصلِ امانتداری رو! مراقب باشیم؛ تلاش برای رسیدن به مطلوب‌ها، چشم‌اندازها و آرزوهای آینده‌، ما رو از ۱ ـ دیدن نعمتها ۲ـ پرداختن و لذت بردن از نعمتها غافل نکنه. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
تصور کنید در یک جمع یا مهمانی بدون مقدمه به شما بگویند: لطفا یه دهن برای ما بخون تا فیض ببریم شما چه احساسی پیدا خواهید کرد؟ چه اضطرابی شما را فرا خواهد گرفت؟ زمانی که در مهمانی یا در سایر جمع ها به فرزند خود می گویید که : شعر مهد کودک را بخوان یا انگلیسی صحبت کن تا همه ببینند چقدر قشنگ انجام می دهی ، به فرزندتان استرس وارد می کنید به هیچ وجه کودک را مجبور نکنید تا کاری را انجام دهد . کودکان عروسک سخنگو نیستند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
وسواس مطالعاتی: 🔅دو دلیل اصلی داره: ۱)درگیر بودن ذهن: وقتی داری درس میخونی ذهنت همه جا میره مثلا اینکه پیش خودت میگی نکنه امسال قبول نشم،یا چرا گل های قالی آبی نیس،یا چرا۴سال پیش دوستم همچین حرفی زد و .... ۲)استرس ناقص خوندن: همش استرس داری نکنه این مطلبی رو که خوندم سر جلسه کنکور یادم بره،یه ایده آل گرایی داری که حتما باید ۱۰۰درصد یادگیری داشته باشی حتی اگه ۹۵درصد هم داشته باشی راضی نمیشی. 💯✴️راه حل: ✅خودت رو محدود کن: باید برای هر درس در روز مشخص کنی که قراره چندتا تست بزنی و چقدر براش زمان بزاری! اینجوری خودت رو موظف میکنی و اگه بخوای خودت رو درگیر وسواس کنی از برنامه عقب میمونی. ✅باید تست بزنی: تنها راه حل وسواس ایده آل گرایی همینه!باید بعد هر مبحث که خوندی چند تا تست آموزشی بزنی تا سطح یادگیریت رو محک بزنی! وقتی پاسخگوییت خوب بشه یه مشت محکم میزنی به این وسواس مطالعاتی. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و داستان @naghashi_ghese
پکیج دوم تبلیغات با سلام و عرض ادب بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل می‌شود. لینک را به همکاران گرامی بدهید . پایه اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd پایه دوم دبستان https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada پایه سوم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2 پایه چهارم دبستان https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9 پایه پنجم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774 پایه ششم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739 پایه هفتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1 پایه هشتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6 پایه نهم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b برای رفاه حال همکاران عزیز گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89 گروه درسی پایه دهم https://eitaa.com/joinchat/2882535809C38eafe0144 گروه درسی پایه یازدهم https://eitaa.com/joinchat/2898329985Cdde9923434 گروه درسی پایه دوازدهم. https://eitaa.com/joinchat/2899509633Ca8a135c550 گروه هنر و ایده نقاشی و کاردستی https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
پکیج سوم تبلیغات مجموعه کانالهای بانوان و کودکان مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar ✅ مجله کودکانه فیلم،قصه،کلیپ ومطالب جالب در مورد فرشته های کوچولو آنچه شما دوست دارید 🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @koodaks کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpaziibaham یه کانال پر از ایده ها و مطالب جالب با ما خلاق شو @khalaghbashh هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور در کانال داستانکده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh ✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
همکاران گرامی وقت بخیر بنده حدود ۱۲ جلد کتاب تالیف و گردآوری کردم که متاسفانه بدلیل هزینه بالای چاپ نتونستم اینکارو انجام بدم اگر از شما بزرگواران کسی تمایل داره که در چاپ این کتابها با من سهیم بشه،من‌میتونم بارضایت کامل اسمشون رو بعنوان مولف درکتاب قید کنم،بشرطی که در هزینه چاپ همکاری کنند موضوع کتب درباره کودکان،مشاوره،روان درمانی،اختلالات رفتاری نوجوانان و راهکار ها می باشد برای اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مقدمه و خلاصه کتب در شخصی پاسخگو هستم. @FarhadAsgariManesh ☎️09135471372 https://eitaa.com/joinchat/3564306654C41f201da1a
یکی از مشکلات کودکان در دوره دبستان که در دیکته نویسی خودش را نشان می دهد، ضعف حساسیت شنیداری کودکان است. کودکی که ضعف حساسیت شنیداری دارد معمولا” دردیکته نویسی این نوع اشتباهات را تکرار می کند : دنبال…………….دمبال بشقاب…………بشگاب صبح……………….صب مسواک………..مسباک پنبه…………………پمبه ژاله…………………جاله تلویزیون…….تلفزیون آمدند……………..آمدن رفتتند……………رفتن با کمی دقت متوجه می شویم که کودک صداهای نزدیک یا شبیه به هم را نمی تواند به درستی تشخیص دهد.ونیز در نوشتن دیکته دچار اشکال می شود. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔔تکالیف مهارت محور چیست و چه هدفی دارد؟ طرح تکالیف مهارت محور با هدف پرهیز از حافظه محوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادام العمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در دانش آموزان است در این طرح حذف مشق شب را نداریم، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی می‌شود، با اجرای این طرح در واقع بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزشی و یادگیری مهارت‌های اساسی مانند خواندن، نوشتن حساب کردن، مشاهده کردن، سخن گفتن و گوش دادن در کلاس درس در تعامل و مشارکت معلم و دانش آموزان انجام می‌شود. معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواری های یادگیری دانش آموزان، تکالیفی را جهت تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین می‌کند و مهارت‌های موردنیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود که معلم با خلاقیت خویش فعالیت‌های عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانش آموزان طراحی می کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52111139555990.pdf
3.3M
فایل کتاب پوشه کار کار 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
معرفی کتاب # صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری # دکتر بهمن قره داغی 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
♦️انشای گسترشی :👇👇 در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند. به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد. ناگهان.... ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش کیسه ی جادویی در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️خلاصه کردن داستان: داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش پازلی: تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️تصویر یابی: تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم. از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند. بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تداعی و شاخه بندی: به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود . حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️استفاده از موضوعات تخیلی: به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم...... ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی: از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خاطره نویسی: برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا اقوامشان بنویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش تکمیل داستان: در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش خورشیدی: روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است. یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم. و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش استفاده از کلمات در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند . دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄ ♦️روش مشارکتی موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند. (البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.) مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید. ┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
چگونه با دانش آموز بی انضباط برخورد کنیم؟ نحوه برخورد با دانش آموزان بی انضباط به این صورت است که باید سعی کنیم با آن ها، آرام، خونسرد و حرفه‌ای برخورد کنیم. این نکته‌ خیلی مهمی است. زیرا اگر مأمور پلیسی وسیله‌ نقلیه‌ ما را به خاطر رعایت نکردن قوانین رانندگی جریمه کند حق اجرای قانون انتظامی دولتی را دارد یعنی صدور برگه‌ جریمه، ولی حق تحقیر و رجزخوانی و سرزنش شما را ندارد. درمورد دانش‌ آموزان بی‌ انضباط هم عیناً همین است ما در حیطه وظایف خود حق اجرای برنامه انضباطی را داریم ولی نباید با فریاد زدن و حرکت انگشت، یا نگاه‌ های تهدیدآمیز و یا تعابیر نیش‌ دار و…. مورد بی‌ انضباطی را به دانش‌آموز بگوییم. اگر برخورد ما با خونسردی و همراه با ریشه‌ یابی باشد احتمال بیشتری دارد تا دانش‌ آموز متوجه رفتارش شود زیرا ما می‌خواهیم با دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی در مدرسه، با هم باشیم. اگر ما از دست دانش‌آموز، از حال طبیعی خود خارج شویم دیگر نمی‌توانیم به دانش‌آموز تسلط داشته باشیم. ما هنگام برخورد با دانش‌آموز بی‌ انضباط باید آرام و خونسرد باشیم چرا که دانش‌آموزان از رفتار ما الگوگیری می‌کنند.‌ کم‌ توجهی به دانش‌ آموزان، به صورت ناتوانی در ادامه دادن یک تکلیف خاص آشکار می‌شود. دانش‌ آموزانی هم در مدرسه هستند که معمولاً بیش‌ فعال هستند که هم خانواده از دست چنین دانش‌آموزانی ناراضی است و هم مدرسه. این دانش‌آموزان در مدرسه، از دستورها اطاعت نمی‌ کنند عملکردی تکانشی دارند و تحریک‌ پذیر و خشن هستند. چون این دانش‌آموزان چنین مشکلاتی را دارند با هم سالان خود و خواهر و برادرشان مشکل دارند بعداً ممکن است در اجتماع دچار تنهایی و گوشه‌گیری شوند. این افراد از فعالیت‌ هایی که نیازمند کاربرد نظم و انضباط مداوم و کوشش ذهنی و تقاضاهای سازمانی یا تمرکز حواس است، اجتناب کرده و یا بدشان می‌آید. این دانش‌آموزان در کلاس درس حواسشان به راحتی توسط محرک‌های ناآشکار منحرف می‌شود و در نتیجه هر محرک بی‌ اهمیتی کار و فعالیت آن ها را قطع کرده و باعث بی‌ انضباطی در مدرسه می‌شوند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
یکی از مشکلات کودکان در دوره دبستان که در دیکته نویسی خودش را نشان می دهد، ضعف حساسیت شنیداری کودکان است. کودکی که ضعف حساسیت شنیداری دارد معمولا” دردیکته نویسی این نوع اشتباهات را تکرار می کند : دنبال…………….دمبال بشقاب…………بشگاب صبح……………….صب مسواک………..مسباک پنبه…………………پمبه ژاله…………………جاله تلویزیون…….تلفزیون آمدند……………..آمدن رفتتند……………رفتن با کمی دقت متوجه می شویم که کودک صداهای نزدیک یا شبیه به هم را نمی تواند به درستی تشخیص دهد.ونیز در نوشتن دیکته دچار اشکال می شود. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ معلم‌ها برای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان چگونه عمل باید کنند؟ 1⃣ تعریف مهارت: اولین کاری که یک معلم باید قبل از آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان انجام دهد این است که تعریف و علت اهمیت این مهارت را به طور کامل برای آن‌ها توضیح دهد. معلمان می‌توانند برای توصیف اهمیت یادگیری یک مهارت از عکس، فیلم، داستان و یا یک نمایش عروسکی استفاده کنند. 2⃣ مهارت: در این مرحله معلم مهارت مورد نظر را به چند جزء ساده تقسیم کرده سپس از دانش‌آموزان برای توضیح هر بخش کمک می‌گیرد. 3⃣ تقلید و تمرین: بعد از آموزش مهارت، باید آن را در کلاس تمرین کرد. همچنین برای آن‌که یادگیری این توانایی با موفقیت بیشتری انجام گیرد، معلم از شاگردانش می‌خواهد به خوبی و با دقت بالا به اجرای او نگاه کنند، آن را به خاطر بسپارند و سپس تقلید کنند. 4⃣ بازخورد: معلم باید در این مرحله از شاگردانش بخواهد حین تمرین مهارت از خود فیلم بگیرند یا تمرین‌ها را در خانه و در حضور والدین انجام دهند. بازخورد این تمرین‌ها تأثیر زیادی در موفقیت دانش‌آموزان دارد. 5⃣ ایجاد فرصت: در این مرحله معلم باید فرصتی برای شاگردانش فراهم کند تا بتوانند از مهارت مورد نظر استفاده کنند. همچنین برای یادگیری بیشتر، بهتر است با توجه به مهارتی که آموزش داده می‌شود فعالیت‌های گروهی در کلاس ترتیب داده شود تا دانش‌آموزان کارایی مهارت را بهتر درک کنند. 6⃣ تقویت متناوب: معلم باید پاداشی برای دانش‌آموزانی که این تمرینات را انجام می‌دهند در نظر بگیرد. این کار به تقویت مهارت اجتماعی آن‌ها کمک می کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🥣 . ✳️ فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته، و می خواهید به منزل ببرید، چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد، اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید، بلکه بدون هیچ هول و هراسی می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد. 🔴دربارۀ کودکانِ نیز سعی کنید ظرف حیثیت و حرمتشان پر باشد و با احتیاط کامل رفتار کنند... امّا اگر شما آمدید و به آنها تنه زدید دیگر ظرف حرمت و شخصیت شان تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید. توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد. 🔴🔴این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی لازم است. (برگرفته از سخنان آیت اله حائری شیرازی با اندکی تصرف) 📣 همکاران عزیز! با سرزنش کردن, تمسخر, توهین, مقایسه کردن, ریشخندزدن , حتی نصیحت در جمع, دانش آموزی را در جلو چشم دوستانش تحقیر و ظرف حیثیت و ابرویش را بریزیم که در آن صورت دانش آموز ممکن است مرتکب هر خطا, معصیت و شرارتی بشود چرا که احساس می کند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. انچه نباید اتفاق می افتاده رخ داده است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌺🌺 🌺🌺 ✅ مسئول حراج تار فرسوده ای را با بی میلی بر سر دست گرفت و گفت چند ؟! چه کسی برای این تار قیمتی پیشنهاد می کند ؟ از میان جمعیت یک نفر با تمسخر گفت: یک دلار! دومی :گفت دو دلار برای سوزاندن در بخاری دیواری. نفر سوم گفت: من سه دلار میخرم تا پسرم با ان بازی کند. مردم بی دلیل می خندیدند !! ناگهان پیر مردی موقر با قدم هایی ارام و محکم از میان جمعیت بیرون امد و تار کهنه را برداشت و به ان نگاه کرد و با دستمالی خاک آن را زدود, سیم های ان را محکم کرد و انگشتان سحر امیز خود را بر روی سیم ها به حرکت در اورد, اهنگی روح نواز در گوش ها پیچید, گویی فرشتگان سیم های نامریی سازی گوش نواز را به صدا در اورده بودند, هیچ صدایی به گوش نمی رسید. همه چشم و گوش شده بودند و به ان نوای جان بخش دل سپرده بودند. اهنگ به پایان رسید پیرمرد تار را روی میز گذاشت و ارام از سالن خارج شد . مسئول حراج بهت زده تار را برداشت, صدایی از گوشه ای گفت: هزار دلار و همان طور به قیمت تار افزوده گردید سرانجام ده هزار دلار فروخته شد . چند نفری با حیرت از یکدیگر پرسیدند: راستی چه چیزی بر ارزش ان تار شکسته افزود ؟یکی از ان میان زیر لب گفت : نوازش دست یک استاد!!! ‼️‼️/ ‼️‼️ همکار عزیز❗️ داستان ذکر شده , حقیقتی بزرگ را در خود نهفته دارد, هستند دانش آموزانی که در فراز و نشیب زندگی (باتوجه به ظاهر ژولیده ,عملکرد ضعیف, رفتار و گفتار نا پسند ) مانند تار های فرسوده و بی ارزشی تصور می شوند که باید انان را بازیچه ساخت, به حاشیه راند یا دور انداخت, معجزه انگاه اتفاق می افتد که دستهای معجزه گر و پیامبر گونه معلمی چون شما, با دست مهر, غبار را از روح انان بر گیرد تا نغمه زیبایشان را به گوش جان برساند تا همگان به چشم یک انسان, انسانی متعالی به انان بنگریم🌺 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
با والدین عصبانی چگونه برخورد کنیم؟ مشکل رفتاری کودک و صحبت‌هایی که با او داشته‌اید را یادداشت کنید. جانیس ترویر، مشاور یک مدرسه ابتدایی در کانزاس می‌گوید: «من هر بار که با یک دانش‌آموز یا والدین او صحبت می‌کنم همه موارد را یادداشت می‌کنم و تمام جزئیات را نگهداری می‌کنم تا بعداً بتوانم پاسخگو باشم». اگر از والدین می‌خواهید که به شما در تحویل دادن تکالیف فرزندشان کمک کنند باید به آن‌ها بگویید فرزند آن‌ها چند بار این تکالیف خود را تحویل نداده است، چراکه بعید است دانش‌آموز خودش به این امر اعتراف کند. ادامه دارد... 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پیوسته درس بخون 🫡 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📸کدام بیماری‌ها پاییز در کمین ما هستند؟. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🔶امتحانات نهایی در کنکور سال آینده ۵۰ درصد سهم دارد + جدول سهم‌ سوابق تحصیلی پایه‌های مختلف تحصیلی 🔻وزارت آموزش و پرورش: 🔹سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد قطعی در گروه انسانی، ریاضی و تجربی است. 🔹در کنکور سال ۱۴۰۳، تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها که شامل نتایج آزمون‌های نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و دیپلم و پیش‌دانشگاهی در نظام آموزشی سالی واحدی است قطعی بوده و سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) به میزان ۵۰ درصد قطعی و در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی ۲۸ درصد قطعی است. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme