eitaa logo
تدریس یار
7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
🟣 مقدمه ای بر مدیریت و تدریس بر کلاس های چندپایه 🔶آیا کلاس های چندپایه همیشه یک چالش است؟ ✍🏻در دنیا کشورهایی هستند که به کلاس های چندپایه به عنوان یک چالش نگاه نمی کنند بلکه آنها را یک فرصت می دانند. به عبارتی با آن که امکان تشکیل کلاس تک پایه مهیا را دارند اما عمدا" کلاس های چند پایه تشکیل می دهند. چرا این کار را انجام می دهند❓ 🔹 آنها معتقدند اگر دانش آموزان  کنارهم قرار گیرند رشد اجتماعی بچه ها افزایش پیدا می کند آنها بر این باورند که در کلاسهای چند پایه شرایطی مانند یک خانواده به وجود  می آید، همان طور که در خانواده افراد با سنین مختلف در کنار هم مسوولیت پذیری ، مشارکت و مهارتهای زندگی را می آموزند کلاسهای چند پایه هم شرایط مناسبی برای رشد بچه ها ایجاد می کند تا بچه های سنین مختلف بتوانند به یکدیگر کمک کنند. 📉قابل ذکر است که  در استان فارس،۱۶٪ از کلاس های درس دوره ی ابتدایی چندپایه است و در استان بیش از ۲۵۰۰ کلاس چندپایه شکل می گیرد علاوو ب مدارس تک یا چند اتاقی تعدادی از این کلاسها  در چادر و تعدادی در کانکس تشکیل می شود. .🔆🌸  ناگفته نماند در سال ۱۳۹۳ شورای عالی آ.پ آیین نامه ای را برای کلاسهای چند پایه تصویب نمود ( یک قانون_حمایتی که طی آن کلاس هایی که بیش از ۱۵دانش آموز داشته  و این دانش اموزان در بیش از سه پایه ی تحصیلی باشند  ،معلم می تواند به ازای هر پایه ی تحصیلی اضافه ساعتی بیشتر با بچه ها کار کند و به ازای ساعت تگمیلی یا جبرانی حق التدریس دریافت نماید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌹🌿مقدمه مدیریت و تدریس در کلاسهای چند پایه🌿🌹 💢 آیا فقط در کشور ما🇮🇷 این گونه است که گاهی ناچار هستیم کلاس های چند پایه تشکیل دهیم❓ خیر❗تمامی کشور های دنیا،کلاس های چند پایه دارند. آمارها📋 نشان می دهد در دنیا🌎 ۳۰٪ از کلاسهای درس در دوره ابتدایی چند پایه هستند🥀 حال آنکه در کشور ما این آمار حدود ۱۶ درصد است ✳️در کشوری مثل هند دوسوم کلاسهای درس به صورت چند پایه اداره می شود. 🔸❓ آیا تنها راه برای تحصیل دانش آموزان در روستاهای کم جمعیت تشکیل کلاسهای چند پایه است؟ یکی از شیوه هایی که ما،در کشورمان به کار می گیریم تا کمتر کلاس های چند پایه تشکیل شود،استفاده از سرویس روستا مرکزی است. 🔹سرویس روستا مرکزی چگونه است؟ ما یک روستا را که وسایل و امکانات بهتر و فضای آموزشی مناسبتری دارد مرکز و محور قرار می دهیم و برای دانش آموزانی که در روستا های اطراف و هم جوار این روستای مرکزی قرار گرفتند وسایل نقلیه مطمئنی را کرایه می کنیم تا این دانش آموزان را به مدرسه روستای مرکز برسانند تا در انجا بتوانند در کلاسهای تک پایه تحصیل کنند 🤔اما همیشه نمی توان از سرویس روستا مرکزی و ادغام دانش اموزان دو روستای نزدیک یا دورتر استفاده نمود .چرا؟ ممکن است دو روستا خیلی نزدیک به هم باشند اما نتوان دانش آموزان دو روستا را ادغام نمود، به چند دلیل. 🔖1️⃣عامل جغرافیایی: اگر چه فاصله دو روستا خیلی کم است اما بین این دو روستا یک رودخانه قرار گرفته.زمستانها سیلاب به راه می افتد و بچه ها اگر بخواهند این مسیر را طی کنند دچار خطرات جدی می شوند.به همین دلیل تعداد دانش آموزان کم در این روستا باقی می مانند و یک معلم به این ها اختصاص می یابد و معلمی به روستای دیگر و هر دو کلاس به صورت ۶ پایه اداره می شوند 🔖2️⃣ عامل فرهنگی: گاهی یک روستا قسمت بالا (علیا) و قسمت پایین( سفلی) دارد اما چون بین آنها اختلاف  وجود دارد ،والدین می گویند اگر بچه هایمان از تحصیل هم محروم شوند حاضر نیستیم آنها را مثلا" به پایین ده  بفرستیم. آموزش و پرورش در چنین شرایطی مجبور است یک معلم به بالای ده اختصاص دهد و یک معلم به پایین ده. 🔖3️⃣عوامل سیاسی: بعضی از مواقع دو روستا خیلی به هم نزدیک اند اما آن روستا خارج از مرز قرار گرفته و از نظر سیاسی صلاح نمی دانند که این اتفاق بیفتد. 🔖4️⃣شرایط اقتصادی بعضی از والدین می گویند اگر فرزندمان بخواهد در آن روستا در کلاس تک پایه درس بخواند باید  زمانی را در رفت و آمد سپری کند.حال آنکه ما به بهره ی خدمتی او نیاز داریم.آنها باید به ما در کارهای کشاورزی یا دامداری کمک کنند و همین موجب می شود مانع تحصیل فرزندشان در روستای همجوار شوند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
. 🌀مدیریت و تدریس در کلاسهای چندپایه 1️⃣🔖  شیوه ی محوری☘️ 2️⃣🔖 شیوه ی گروهی🥀 3️⃣🔖 روش محوری گروهی(ترکیبی)☘️ 4️⃣🔖 روش تلفیقی🥀 ♦️روش محوری: منظور از روش محوری چیست❓فرض بفرمایید معلمی را داریم که پنج پایه ی تحصیلی را در یک فضا و در یک کلاس مدیریت می کند.زمانی می گوییم این معلم از روش محوری استفاده می کند که وقتی وارد کلاس می شود،دانش آموزان یک پایه را محور قرار می دهد و فقط برای آنها تدریس می کند مابقی بچه ها فعالیت های جنبی یا فرعی انجام می دهند. 🔹رونویسی می کنند 🔸 پاسخ پرسش ها را می نویسند 🔹مشغول نقاشی  کشیدن می شوند 🔸انشا می نویسند 🔹 پیش خوانی می کنند 🔸درس تدریس شده را می خوانند 🔹روخوانی می کنند و....⬅️ اگر ما در کلاس تک پایهدر یک زنگ  ۴۵ تا ۵۰ دقیقه زمان داشته باشیم ،معلم ۱۰تا۱۵دقیقه دانش آموزان یک پایه را محور قرار می دهد و بعد از این زمان به سراغ محور دوم می رود و به دانش آموزان آن پایه تدریس می کند و سپس به سراغ محور سوم .بنابراین در یک ساعت کلاسی عمدتاً ممکن است معلم ۳پایه را  محور قرار دهد.اگر معلم بیش از ۳پایه در کلاسش داشته باشد،دانش آموزان دیگر که محور نیستند (گروه فرعی یا خودآموخت یا خودآموز) از یکدیگر املا می گیرند،پاسخ های پرسش های درس را پیدا می کنند و می نویسند،روخوانی می کنند،نقاشی می کشند و از این قبیل.🔆 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
┄┄┅┅✿❀🌹☘️🌹❀✿┅┅┄ ✴️  مدیریت و تدریس در کلاسهای چندپایه 🟢 روش گروهی: روش گروهی ممکن است چند شیوه داشته باشد. 🔖در روش گروهی نوع اول معلم همزمان برای دانش آموزان چندپایه ماده ی درسی مشترکی را تدریس می کند.فرض بفرمایید کلاس چهارپایه است و در برنامه همه در یک ساعت درس علوم دارند معلم به دانش آموزان می گوید:همه حواستون به من باشه! بچه ها تا حالا اسم گیاه🌱رو شنیدید؟به چه چیزهایی گیاه می گن؟می تونید چند تا گیاه نام ببرید؟(همه ی دانش آموزان متوجه ورس هستند و در حال گوش کردن) چون در محتوای علوم پایه ی اول ابتدایی هست که بچه‌ها باید برگ،ساقه،ریشه،گل را بشناسند،معلم از همان جا شروع به تدریس می کند و گیاهی را که با خود به همراه آورده را به بچه ها نشان می دهد و قسمتهای مختلف ان مثل ،برگ ،ریشه ها و...را در عمل به دانش آموزان نشان می دهد:_بچه ها گفتیم گیاه چند قسمت داره .......برای دانش آموزان پایه ی دوم یادآوری می شود.سومی ها می گویند:آهان!ما قبلاً این ها رو خونده بودیم! پس از ارائه ی یکسری توضیحات،معلم به مطالبی که مربوط به پایه ی دوم است می پردازد و می گوید: یک گیاه علاوه بر گلدو بدگ و ساقه و ریشه دیگه چه قسمتهایی داره ؟ افرین! دانه ، دانه ها مثل هم هستند؟ شما چه دانه ای رو دیده اید؟ این چندتا دانه رو نگاه کنید،دانه ی چه گیاهانی است؟....... بدین ترتیب معلم به سراغ مطالب پایه های بالاتر می رود و در مورد گیاهان در پایه های بالاتر تدریس می کند.......یعنی معلم توضیحاتی را به صورت عمومی به تمام دانش آموزان ارائه می دهد و اگر نیاز باشد به هر پایه مطالب را به صورت خصوصی ارائه می دهد.🤔این روش چه مزایایی دارد❓ ذهن دانش آموزان پایه ی اول برای مطالب پایه های بالاتر،آماده می شود 🌷✨/ برای دانش آموزان پایه های دوم وسوم ،مطالب قبل را که به عنوان یک پیش نیاز (پیش زمینه)است ،در واقع مثل ارزشیابی ورودی است،به آنها پرداخته می شود🌹💫. 🔖 در روش گروهی نوع دوم، ماده ی درسی مشترکی با اهداف متفاوت به نوبت برای دانش آموزان هر پایه تدریس می شود مثلا درس علوم بخش گیاهان برای پایه ی اول،بخش جانوران برای پایه ی دوم،نیرو پایه ی سوم و.. 💠 البته ممکن است در روش گروهی،ماده های درسی هم متفاوت باشد مثلا در پایه ی اول درباره ی ترتیب اعداد توضیحاتی را ارائه می دهد و می گوید:بچه ها! همان طور که گفتیم اعداد پشت سر هم هستند.در کلاس دوم می گوید:همه جا به نوبت!پشت سر هم! و ممکن است یک درس از بخوانیم را بگوید و این مطالب را در پایه ی سوم و درس مطالعات اجتماعی به قانون ارتباط دهد و بگوید:همان طور که گفتیم همه چیز به نوبت،قانونه،باید حق و حقوق را رعایت کنیم.🌿 ⛔ روش گروهی برای همه ی دروس قابلیت اجرا ندارد. 🟣 روش محوری گروهی (ترکیبی):اگر در یک کلاس،معلم بخشی از زمان خودش را،دوپایه را گروهی تدریس کند و یک پایه ی را محوری درس دهد یا بالعکس،این روش محوری_گروهی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🦋┄┄┅┅✿❀🦋🌸🦋❀✿┅┅┄🦋 ⭕ تدریس در کلاسهای چندپایه🍃🌸 🟠 روش تلفیقی : در روش تلفیقی معلم چگونه تدریس می کند❓ ✍🏻 روش تلفیقی ممکن است دروس یک پایه را دربرگیرد مثلاً معلم کلاس اول در حال تدریس ریاضی است همان طور که عدد ۲ و جمع کردن را تدریس می کند،همزمان همراه خودش گیاه هم آورده از بچه ها می پرسدبرگهای این گیاه کدامها هستند؟  این گیاه چند برگ داره؟🌱 یعنی علوم را هم  همراه ریاضی🧮 تلفیق کرده و تدریس می کند تا در زمانی که در اختیار دارد صرفه جویی شود. ممکن است این تلفیق پایه های مختلف را دربرگیرد.🍃 ✳️اگر به کلاس چندپایه به این دید نگاه کنیم که: وای بر ما الان این بچه های چندپایه کتاب خاصی که ندارند،والدینشون  هم که بی سوادند،،دوتا از بچه ها که مردودی های سال قبل هستند،یکی از انها که مشکوک به بیش فعالیه، وسایل آموزشی هم که نداریم،سیستم گرمایشی که علاءالدینه،دستگاه تکثیر هم که وجود نداره و...⬅️اگر معلم بخواهد مدام بر نداشته ها تاکید کند هیچ چیزی را عوض نمی کند. ❇️ اکنون که کلاسهای چندپایه و وضع موجود را شناختیم،به مواردی می پردازیم که بیشتر بر شیوه های نوین و راهبردهای برخورد با مسائل و مشکلات متمرکز است.🌸 💠بر این نکته تاکید می نمایم که بالاترین محرومیت،محرومیت دید و نگاه ماست❗️محدویت فکره. خوشا به حال انسان هایی که از نعمت خدادادی تفکر، تفکری که خدا به آنها داده خوب استفاده می کنند🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✨🌸✨🌸✨🌸✨🌸✨ 🔆 زاویه دید در کلاسهای چندپایه🌹 ✍🏻 زمانی مطلبی را برای مجله ی مدیریت مدرسه نگاشتم که در صفحه ی اول به جای سخن سردبیر چاپ شده بود! مطلب چه بود❓عنوان مطلب این بود؛ زاویه ی دید👀 خلاصه آنچه نگاشته بودم از این قرار بود: معاون آموزشی یکی از نواحی برخوردار شیراز،مدیران مدرسه را جمع می کند و می گوید که: می خواهیم برویم و مدارس مناطق محروم را ببینیم. اتوبوسی را فراهم می کنند،مدیر های نواحی برخوردار شیراز را سوار می کنند و به روستاهای حاشیه ای و محروم از امکانات می روند.وقتی که از بازدید باز می گردند ،معاون آموزشی خطاب به مدیران می گوید؛حالا متوجه محرومیت ها شدید؟! یکی از مدیر ها ذکر می کند:من الان متوجه شدم که ما چقدر محروم هستیم و انها چقدر غنی❗️ یعنی یک جمله متناقض نما یا پارادوکسیکال را بیان می کند،یک چیزی که به ظاهر خلاف عقل و منطق است! آنها می گویند این چه حرفی است؟! می گوید؛دقت کردید! معلمان چند پایه در ان منطقه به ظاهر محروم  همه دانش اموزان را به معاون خود تبدیل کرده بودند! درحالی که ما در مدرسه تنها یک یا دو معاون بیشتر نداریم ، دقت کردید همه بچه ها در تمیزی کلاس و مدرسه مشارکت می کردند در واقع همه خدمتگزار بودند حال انکه ما در مدرسه تنها یک خدمتگزار داریم! ما به دور مدرسه خود دیوار کشیده ایم و ان را محصور کرده ایم. حال آنکه مدرسه آنها بدون دیوار بود، مدرسه ای بود به وسعت طبیعت🌸🍃.ما وسایل کمک آموزشی خودمان را خریداری می کنیم ولی انها وسایل شان را در طبیعت جست و جو می کردند🌹🌿ما برای حفظ خودمان از آسیب های اجتماعی دور خودمان دیوار کشیده ایم ولی انها بچه ها رو آماده می کردند تا با آسیب های اجتماعی مبارزه کنند و کنشگری فعال باشند .......واقعا" ما چقدر محروم هستیم و انها چقدر غنی!🥀🍃 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ از راه های گسترش گنجینه لغات بچه ها استفاده از فرهنگ فارسی ویژه کودکان است ▪️ در کشور ژاپن با استفاده از فرهنگ لغت انگیزه خود یادگیری را در بچه ها تقویت میکنند زیرا معتقدند اجبار در آموزش نتیجه مطلوبی ندارد. ▪️ به اعتقاد آنها انگیزه و اشتیاق شخصی بچه ها برای آموختن بیش از هر چیز دیگری مؤثر است و اگر این اشتیاق به وجود بیاید محیط خارج از کلاس درس هم محیط یادگیری خواهد شد. ▪️ بر همین اساس، در تمام مدارس ابتدایی آنها فرهنگ لغت ژاپنی به ژاپنی یکی از ابزارهای اصلی هر دانش آموز به حساب می آید. ▪️این لغت نامه ها پلی بین معلم و دانش آموز و والدین است لغت نامه در همه زنگهای درسی کنار دانش آموزان است. ▪️دانش آموزان هنگام نیاز به سراغش می روند لغت را پیدا میکنند و توضیح مقابلش را میخوانند. هنگام خواندن توضیح ،کلمه با کلمه دیگری مواجه میشوند که معنای آن را نمی دانند؛ آن را هم می‌خوانند به این ترتیب گنجینه لغات آنها وسیع میشود بنابراین لغت نامه برای ندانستن ،نیست از دانسته ها شروع میشود ▪️ همتی ،سی ویژگی بچه‌هایی را که از فرهنگ فارسی مخصوص کودکان استفاده میکنند این گونه بیان میکند ▪️۱ به املای کلمه ها حساس اند و کمتر غلط املایی دارند. ▪️تلفظ درست تر و دقیقتری دارند بر معنای واژهها تسلط بیشتری دارند. ▪️بهتر از دیگران میتوانند معنای واژه های جدید را حدس بزنند. ▪️۵ _شم زبانی دقیق تر و کارآمدتری دارند.... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صد نکته کلاس‌داری نکته ۸۴: تأکید بر توافقات با اولیا 📌تأکید بر مکتوب نمودن سریع توافقات با والدین روشی مفید و اثرگذار است. از زمان ثبت توافقات باید مدام با والی دانش‌آموز در ارتباط باشیم تا رفتار دانش‌آموز بهبود یابد. به این ترتیب در نهایت شما و والی دانش‌آموز از بهبود ایجاد شده در رفتار دانش‌آموز خرسند خواهید شد.نکته قابل ذکر دیگر این است که قرارهایتان با والدین را با خود دانش‌آموز نیز در یک فرصت مناسب که سایر دانش‌آموزان کلاس متوجه نشوند، به صورت مثبتی در میان بگذارید. آخر جلسه کلاسی، وقتی که سایر دانش‌آموزان کلاس را ترک می‌کنند، موقع خوبی است که به طور مختصر به این توافقات اشاره کنید.📝 ✅دکتر نیرو ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
24.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢ادامه استفاده از فرهنگ لغت فارسی کودکان (۲) ۶ بر چندگانگی معانی بعضی از واژهها تسلط دارند ... ۷کاربرد درست کلمات را در مواضع مختلف میشناسند. ... ۸ فکر خود را به درستی بیان میکنند و کمتر اجازه میدهند دیگران برداشت نادرستی از گفته هایشان بکنند. ۹ در سخن گفتن اعتماد به نفس بیشتری دارند ۱۰ گفته های دیگران را بهتر میفهمند ۱۱ ابتدا فکرشان را برای خودشان روشن میکنند؛ سپس درصدد بیان آن برای دیگران برمی آیند. ۱۲ واژه ها را شفاف تر میفهمند و دقیق تر بیان می‌کند ۱۳ دقیقتر به فکر گوینده یا نویسنده دست می یابند. ۱۴و در متقاعد کردن دیگران، توانایی بیشتری دارند. ۱۵ روحیه جست وجوگری و تحقیق دارند. ۱۶ باری به هر جهت سخن نمی گویند ۱۷ قدرت کلمات را درک میکنند ۱۸ فهمیدن درست کلمات به پیشرفت آنها در ریاضیات کمک میکند. ۱۹ میدانند یک فکر واحد را میتوانند به شکلهای مختلف و با جمله های متفاوت بیان کنند. ۲۰ جون میدانند کلمات لایه های معنایی و کاربردی گوناگون دارند. همیشه احتمال میدهند ممکن است بعضی از این لایه ها را نادیده گرفته و در تولید یا درک گفته ای خطا کرده باشند. ۲۱ چون شناخت دقیقتری از کلمات ،دارند کمتر از دیگران گرفتار سوء تفاهم میشوند. ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
🛑 تنظیمات پرینتر برای چاپ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ رشته های دارای طرح اجباری ❌ طرح چیست؟ مقطعی حدودا ۲ ساله ، که در آن مشمولین موظفند پس از فارغ‌التحصیلی بر اساس نیازهای وزارت بهداشت به خدمت در درمانگاه و بیمارستان‌ها بپردازند. ( همراه با حقوق )  ❌ رشته هایی که قبلا دارای طرح اجباری بودند ( همچنان نیز هستند ) : پزشکی دندانپزشکی داروسازی پرستاری اتاق‌عمل رادیولوژی هوشبری فوریت‌های پزشکی علوم آزمایشگاهی ❌ رشته هایی که جدیدا مشمول طرح اجباری شدند : مامایی بهداشت‌عمومی کاردرمانی بینایی‌سنجی شنوایی‌سنجی علوم تغذیه گفتاردرمانی فیزیوتراپی فناوری‌اطلاعات‌سلامت ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
10.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه‌های امنیتی در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی 1) برای ارتقاء امـنیت حساب کاربـری خود در شبکه‌هـای اجتماعی قابلیت تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید. 2) به هیچ عنوان اپلیکیشن های که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند، را نصب نکنید. 3) هیچ سازمان دولتی از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سر شماره‌های شخصی به کاربران پیامی مبنی بر ابلاغیه قضایی و ... ارسال نمی‌کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar