eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5850404416804358887.mp3
5.09M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇 قسمت۱۱ 🔰با ارائه: آقای دکتر محمد نیرو ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
4_5850404416804358895.mp3
5.67M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇 قسمت۱۲ 🔰با ارائه: آقای دکتر محمد نیرو ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
4_5861692840693730140.mp3
5.25M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇 قسمت۱۳ 🔰با ارائه: آقای دکتر محمد ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
4_5861692840693730142.mp3
3.59M
📣پادکست صوتی با موضوع:👇👇👇 قسمت۱۴ 🔰با ارائه: آقای دکتر محمد نیرو ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌱 چرا احساس غمگین بودن می‌کنم؟ 1⃣ هیچ شناختی نسبت به خودم ندارم (خودشناسی ندارم). 2⃣ فقط به ابعاد بیرونی و ظاهر خودم توجه می‌کنم(از جمله پول و مادیات و قیافه و...). 3⃣ هیچ توجهی به نیازهای درونی خودم ندارم و گاهی خلاف جهت روح انسانی خودم حرکت می‌کنم (عدم توجه به اخلاق انسانی از مهم‌ترین عوامل آشفتگی انسان است). 4⃣ هیچ اعتقادی به جایگاه و شان انسانی ندارم و دست به کارهایی می‌زنم که ارزش‌های اخلاقیم سقوط می‌کند. 6⃣ تصور می‌کنم خوشبختی فقط یعنی داشتن خانه و ماشین و پول و.... درحالی که نمیدانم موفقیت با خوشبختی بسیار متفاوت است. 6⃣ نمیدانم که موفقیت یک جایگاه است که پس از رسیدن به آن مورد تایید جامعه و تایید بیرونی قرار می‌گیرم اما خوشبختی یعنی احساس رضایت و آرامش درونی و من فقط به موفقیت توجه دارم نه به خوشبختی. 7⃣ تمام تمرکزم روی نقاط قوت خودم هست و نقاط ضعفم را انکار و کتمان می‌کنم و این هم از عوامل عدم رشد شخصیت و غمگین بودن است. 8⃣ چون از نظر درونی احساس بی‌ارزشی می‌کنم زندگیم را به دیگران گره می‌زنم و با بی توجهی آن‌ها احساس پوچی و غمگینی می‌کنم . 9⃣ فروتنی و همدلی را نیاموخته‌ام و نمی‌توانم دوستانم را حفظ کنم. 🔟 منافع برایم مهم‌تر از اخلاق است (دور شدن از اخلاق انسانی و تشدید حالت غمگین بودن) انسان زمانی به آرامش می‌رسد که بین موفقیت‌های بیرونی و ارزش‌های درونی تعادل ایجاد کند، ارزش‌های اخلاقیتان را خط قرمز‌های خودتان قرار دهید و اموراتتان را بر اساس این چارچوب‌های ارزشمند بچینید ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌱کودکانی که از نظر احساسی،رشد نکرده باشند به بزرگسالانی تبدیل می شوند که .. ▪️از بیان کردن نیازهایشان ناتوان هستند،چون به آنها یاد دادند که همیشه دیگران را راضی نگه دارند حتی به قیمت قربانی کردن خودشان. ▪️زمانی که به حمایت عاطفی نیاز دارند، خود را منزوی میکنند،چون در کودکی در دنیای عاطفی خود احساس تنهایی می کردند. ▪️به سمت حل کردن،رد کردن یا بی اعتبارکردن احساسات خود هجوم می برند،چون به آن ها یاد نداده اند که چطور با احساسات کنار بیایند. ▪️درحالت حفظ بقا زندگی می کنند و از اعتماد کردن و تکیه کردن به دیگران ناتوان هستند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
💚 نیاز به استراحت روانی داری اگه... : 1- کج خلقی. 2- اشتها نداری. 3- بد میخوابی. 4- بیشتر تنهایی. 5- حواستت پرته. 6- همش تو رختخوابی. 7- شادیت کم شده. 8- تمرکز نداری. 9- کارات روی برنامه نیست. 10- ذهنت شلوغه و نمیتونی درست فکر کنی. /دکتر انوشه / ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
آینده‌ ساز ایران عزیزمون سلام😇 حتما کوله‌پشتی خودت رو آماده کردی و برای یک سال هیجان‌انگیز و پر از یادگیری آماده‌ شدی🎒🤩 🔸️ تو می‌تونی با یک پوستر قشنگ، آغاز سال تحصیلی جدید رو به دوستت یا معلمت تبریک بگی🥳 🔹️ پس روی لینک زیر کلیک کن و پوستر تبریک اختصاصی خودت رو بساز و براشون ارسال کن🌸 📌  بزن رو لینک: Poster.shad.ir ✅ آینده در دستان توئه، کافیه قدر خودت رو بدونی😇 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جملات ادبی🧑‍🌾 خاطرات مدرسه 👣 داستانهای مرتبط با مدرسه 🏠 در کانال داستان مدرسه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
*امیرالمومنین علی (ع): آموزش و یادگیری فقط از طریق تعقل و درک و فهم تحقق می یابد ➕️ریاضیات علمی است که دارای نظم و سازگاری درونی است و به منظور پرورش نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشیدن و استدلال منطقی و نیز خلاقیت ذهنی مورد توجه قرار می گیرد. ✖️ اهداف اصلی این برنامه درسی و  آموزش ریاضی👇🏿👇🏿👇🏿 ✔️ بهتر زندگی کردن دانش آموزان است. ✔️برقراری ارتباط بین ریاضی و زندگی روزمره ✔️حل مسئله و رشد مهارت های تفکر ✔️ارتباط ریاضی و سایر علوم و بکارگیری این علم در محیط پیرامون ،توانایی تحلیل و تفسیر امورات ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۶ مهر ۱۴۰۳ میلادی: Monday - 07 October 2024 قمری: الإثنين، 3 ربيع ثاني 1446 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیه السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹سفر امام حسن عسکری به گرگان 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ▪️5 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام ▪️7 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ▪️31 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها ▪️39 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
عنوان:نکات_معلمانه 🎨نقاشی کودکان چه می گوید؟ نمونه يي از تفسير اشكال در نقاشي كودكان: 👕زياد بودن دكمه ها در لباس آدمك ترسيم شده نشانه كمبود اعتماد به نفس در كودك است 🐼وجود حيوانات در نقاشي بيانگر حس طبيعت گرايي كودك مي باشد. ☁️ ابر در نقاشي كودك سمبل مادر و 🌞خورشيد سمبل پدر است . 🔺اشكال نوك_تيز و خطوط شكسته بيانگر خشونت در زندگي است. 🐥🐣 پشت سر هم و رديف بودن اشكال رسم شده مانند جوجه هاي يك مرغ به دنبال او ، نشانگر استعداد رياضي كودك مي باشد. 🖼مادر و کودکی ها با توجه به عناصر رسم شده در يك سوم پايين نقاشي ميتوان به احساس كودك در گذشته اش پي برد. 🖼با توجه به عناصر رسم شده در يك سوم وسط نقاشي به احساس كودك در زمان حال مي توان پي برد. 🖼عناصر رسم شده در يك سوم بالاي نقاشي نشانه احساس كودك به آينده خود است. 📈خطوط نقاشی كودكان : 📉خطوط_نازک_هماهنگ در نقاشی کودک،نشان دهنده ی سازگاری کودک است. 📉خطوط_کوچک و فشرده،نشانه ی ناراحتی درونی کودک است. 📉خطوط_مارپیچ نشانه ی پرخاشگری در کودک است. 📉خطوط_نازک _ملایم،احساسات عاطفی کودک را می رساند. 📉خطوط_کوتاه،خجالتی بودن و خطوط کمرنگ،کمبود جوش و خروش را می رساند. ✳️اگر در صفحه نقاشی بیشتر از نصف صفحه خالی بماند و نقاشی کوچک باشد نشانه ی اعتماد_به_نفس پایین کودک است. ✳️اگر کودک مرتب نقاشی کند و پاک کند نشانه ی ترس و اضطراب درونی اوست. ✳️در مورد نقاشی خانه🏡،اگر در و پنجره ای برای خانه نکشد،نشانه ی وابستگی شدید به مادر است. 🏡بهترین نقاشی که نشانه ی روان سالم در کودک است،کشیدن خانه با دودکش و پنجره و در و پرده و آنتن است. 🌞خورشید در نقاشی کودک،نماد پدر است.مادر و کودکی ها خورشید با چشم و ابرو رابطه ی خوب با پدر را می رساند و خورشید سیاه ،تیرگی رابطه با پدر را می رساند. 👬اگر کودک آدمکی را نقاشی کند : 💥سر بزرگتر از بدن،ناسازگاری کودک را می رساند. 🔴سر به تنهایی بدون بدن،اضطراب را می رساند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
220_62593619643938.pdf
159.6K
انواع تکلیف ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
عواملی که باعث می شوند اقتدار معلم زیر سوال برود؛ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
عنوان:نکات_معلمانه _مدل_های_مشق_گفتن ✅مشق چی بدیم  تکراری نباشه و خسته نشن ✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف  الفبای زندگی را نمی دانند. ✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس. ✅ کلمه ی سه  بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز. ✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز.... ✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس. ✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس ✅ دو بند آخر درس را بنویس. ✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس. برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز ✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس. ✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن. ✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی ✅ یک طلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و  تمرین بنویسند و پاک کنند. ✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید. ✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی.... ✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند. ✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند. ✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند. ✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم . ✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب ✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی  داشته باشد. ✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند. ✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند. ✅ یک کتاب داستان بسازند. ✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند. ✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند. ✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید. ✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید. ✅ پاور پویینت علوم بسازید. ✅ بنویس روز جمعه از  صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی. ✅ یک دانه  و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید. ✅ ضرب المثل های جدید بسازید . ✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید. ✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته  یک قصه ✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید. ✅ برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت  تکلیف به آنه بدهید. ✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.    ✅انواع  تکالیف خلاق دیگر که معلم با  شناخت از دانش آموزان خود طراحی کند. ┅┅✿❀•♡🌺♡•❀✿┅┅ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
عنوان :نکات_معلمانه ✅ برطرف کردن اشکالات املایی و نارسانویسی  دانش آموزان: 🛑 سرکش و نقطه ⬅️ بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد میگذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند.  ⬅️  اگر در سال اول دقت اورا افزایش ندهید ,در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم می اید و بی دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. پس الان برای تقویت دید او تلاش کنید.    ✔️   راهکار: اختلاف تصویر را پیدا کن , بگردو پیدا کن, کارهای نقطه چین  , شباهت را پیدا کن, بازی های دقتی و....   دقت اورا افزایش خواهد داد. 🛑 رفع فاصله نویسی بین حروف و کلمات ⬅️ علل: سرعت زیاد قلم به هنگام نوشتن حرکت بیش از حد وسریع جانبی عدم توجه به هماهنگی لازم جهت نوشتن راهبرد:کلمه های یک جمله را به صورت کم رنگ یا نقطه چین می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم توجه نماید.یا از چوب کبریت به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش اموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد ومجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهدو..... 🛑 رفع کج نویسی دانش آموزان ⬅️ علل: سفت دردست گرفتن قلم وفشار زیاد انگشت شست به قلم دفتر یا کاغذدرجهت درست قرار نگرفته باشد قرار نگرفتن صحیح مداد در بین انگشتان ⬅️ بازو در هنگام نوشتن به بدن چسبیده باشدو دست انعطاف زیادی نداشته باشد ✔️ راهبرد: برای دانش اموزانی که هنگام نوشتن از خط زمینه منحرف می شوندوبالا و پایین خط می نویسند با قرار دادن خط کش باریک در بالا و پایین خط محدوده نوشتن او را تنظیم کنیدبه طوری  که هنگام نوشتن وقتی از محدوده خط زمینه بالا تر وپایین تر رفت با خط کش بر خورد کند ومنحرف نشود. 🛑 رفع نامرتب نویسی ⬅️ علل: حرکت بسیار کند دست محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و....... از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم به‌طوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد. 🛑 رفع پررنگ نویسی ⬅️ علل: فشاربیش ازحدانگشتان شست. اشاره و وسط سفت نگه داشتن مداد باانگشتان استفاده از قلم نامناسب قطرکم قلم یا مداد ✔️راهبرد: چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. 🛑 بدخطی(نارسا نویسی) در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد. ☘☘☘࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
عنوان :فعالیت های هفتگی ماه مهر 🌼در  هفته اول  مهر لازم است من معلم نسبت به : 🌿جانمایی  بچه ها در کلاس 🌿شناسایی اسمی  تک تک بچه ها 🌿تکمیل جدول شماره 1 دفتر مدیریت کلاس 🌿ارائه ی  برنامه هفتگی به تک تک بچه ها 🌿بررسی فرم الف پیشرفت تحصیلی تک تک بچه ها 🌿 تهیه و مدیریت تجهیزات  آموزشی کلاسی 🌿برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی  به منظور ارزشیابی آغازین ( ورودی ) و  تعیین نقطه ی شروع آموزش  هر درس اقدام آگاهانه داشته باشم 🌼در  هفته دوم  مهر لازم است من معلم نسبت به : 🌿ثبت مشخصات بچه ها روی پوشه کار و نصب نشانه ی  خاص مثل عکس مثل نقاشی  مثل هر نشانه ی انتخابی دانش اموز   در شیرازه ی پوشه های کار با مشارکت دانش آموز و در صورت امکان والدین آنها در کلاس و در یک زنگ خاص . 🌿پر کردن فرم برگ شرح حال پوشه کار 🌿تکمیل جدول بودجه بندی دفتر مدیریت کلاس بر اساس میانگین عملکرد بچه های کلاس  🌿ثبت برنامه هفتگی  در دفتر مدیریت کلاس 🌿برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان  به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف     اقدام لازم به عمل آورم .   🌼   در  هفته سوم  مهر لازم است من معلم نسبت به : 🌿  برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین 🌿   ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6 🌿  برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان  به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف . 🌿شناسایی و تشکیل گروه های یادگیری دانش آموزی  در کلاس        اقدام لازم به عمل آورم .   🌼    در  هفته چهارم  مهر لازم است من معلم نسبت به : 🌿  برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین 🌿  ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6 🌿برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده ) 🌿 برگزاری آزمونک بعد از  تدریس هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان  به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف . نکته : توصیه می شود در این خصوص دو فایل صوتی موجود در کانال پیرامون تصحیح آزمون ها و ارائه ی بازخورد و مدیریت آن در پوشه کار، گوش دهید . 🌿 مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی  در کلاس 🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی و تکمیل فرم خود ارزیابی از پوشه کار (گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی ) 🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی همسال سنجی ( گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی ) اقدام لازم به عمل آورم .   🌼 و بالاخره قبل از ماه آبان  لازم است من معلم نسبت به : 🌿آماده سازی پوشه کار ها و تحویل به بچه ها تا  فرم خود ارزیابی ماه مهر را تکمیل کنند  ( با این کار ضمن تقویت مهارت فراشناختی به دانش آموز امكان مي‌دهد تا شاهد رشد و پيشرفت خود باشد و درنتیجه باعث افزایش اعتمادبه‌نفس او می‌گردد. امكان مي‌دهد تا اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح نماید. اين كار، توان ريسك كردن، نهراسيدن از اشتباه، جرئت پذيرش اشتباه و اصلاح آن را به وي مي‌دهد. به‌این‌ترتیب دانش‌آموز را در فرايند آموزش خود سهيم مي‌سازد. فرصت مي‌دهد تا بين آموخته‌هاي قبلي و جديد خود ارتباط برقرار كند و «مهارت خودارزیابی» که ازبنیادی‌ترین اصل از اصول تعلیم و تربیت است را در دانش‌آموز تقویت نماید. امكان مي‌دهد تا از طريق ارائه‌ی پوشه کار، ميزان توانايي‌ها و دانش خود را مستند سازد. امكان می‌دهد تا غيرمستقيم در فرايند يادگيري مفاهيم درسي خود، سهيم گردد امكان مي‌دهد تا با انتخاب و قرار دادن نمونه كارهايش در پوشه کار خود، فرصت تمرين براي تصميم‌گيري‌هاي آگاهانه و قضاوت مسئولانه پیدا نماید.( منبع کتاب صفر تابیست ارزشیابی برای یادگیری  صفحه 117) 🌿 دعوت موردی از والدین دانش آموزانی که ایست یادگیری دارند و مطلع نمودن آنها از وضعیت عملکرد فرزندشان و درج این دعوت در فرم شماره 7 دفتر مدیریت کلاسی 🌿 برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده ) ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
👶👦👧👨👩👱‍♀👱👶👦👧 به جای مشق نویسی: 🤔کلماتی که ظ ط ص ض دارندپیداکن! 🤔کلماتی که یک نقطه دارندپیداکن! 🤔فعل هارادرمتن پیداکن وبنویس! 🤔متن رابرای یک نفرازاعضای خانواده بالحن مناسب بخوان واوامضاکند! 🤔کلمات جمع با « ها» « ان» یا « ات » راپیداکن! 🤔کلماتی که اسم کسی یا چیزی هستند راپیداکن وبنویس! 🤔باکلمات جدیدجمله های متفاوت بساز! 🤔یک املا ازیک نفرازاعضای خانواده بگیروتصحیح کن! 🤔کلمه هایی که ع غ دارندراپیداکن! 🤔نقل قول هاراپیداکن وبنویس! 🤔۵ جمله ازدرس انتخاب کن باخط خوش بنویس! با این نوع تکالیف شمابه هدف نزدیکترمی شویدچون درس بیشتربرایشان تکرارمیشود وخسته کننده هم نیست. 🙂 ┄─┅ 🌸 ‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌✶❃ ⃟░⃟‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ ❃✶🌸 ‌┅─┄          ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar