فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضای مجازی - کودک و نوجوان
🔸 اعتماد به نفس ملّی
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
واژگان_جدید_،_مخالف_و_هم_خانواده(1).pdf
3.91M
✅ واژگان جدید، مخالف و هم خانواده
⬅️ فارسی
✅ پایه پنجم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ کاربرگ ریاضی سوم ابتدایی ص ۱۶
⬅️ پایه سوم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ آزمونک فصل اول ریاضی
⬅️ سوم ابتدایی
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
✅ پیشنهاد برای تقويت اعتماد به نفس در دانش آموزان
✍✍✍
⬅️ یکی از دلایل عمده بسیاری از اختلالات رفتاری وشخصیتی در كودكان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی (عزت نفس) است، بنابر این امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از این اختلالات، پرورش و تقویّت احساس عزت نفس و اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان، نقش بسزایی ایفا می كند. از این رو با توجه به اهمیّت عزت نفس در رشد شخصیت و سلامت روانی كودكان و نوجوانان، در جهت تقویت و افزایش آن، موارد زیر به والدین و دست اندركاران تعلیم و تربیّت توصیه می شود:
🕌🕋💒
۱. روحیه دینی و ایمان مذهبی را در كودكان و نوجوانان تقویت كنید.
⛷🏌🏊
۲. سعی كنید در برخورد با كودكان و نوجوانان، توانمندی های آنها را مورد نظر قرار دهید، نه ناتوانی ها را.
⛹🚴🏋🚵🏇🏄🚣
۳. زمینه كسب تجربه های خوشایند از فعالیت های مستقل و آزاد را برای آنها فراهم كنید.
🏆🏆🏆🏆🏆
۴. تجربه های موفقیت آمیز آنان را افزایش دهید.
🤔🤔🤔🤔
۵. قدرت تحمّل كودكان و نوجوانان را برای مواجه شدن با ناكامی های احتمالی افزایش دهید.
🎖🏅🎖🏅
۶. رفتار مصمّم و مطمئن و در عین حال مطلوب كودكان و نوجوانان را تقویت كنید.
💞💞💞
۷. كودكان و نوجوانان را در كنترل احساسات و عواطف خود یاری دهید.
😰😰😰😰
۸. مهارتهای اجتماعی كودكان و نوجوانان كمرو و فاقد اعتماد به نفس را افزایش دهید.
👌👌👌👌
۹. آنان را با الگوهای رفتاری مطلوب آشنا كنید.
🌷🌷🌷
۱۰. از انجام هر گونه رفتار تنبیهی و تحقیرآمیز درباره ی دانش آموزان خودداری كنید.
🕵🕵🕵
۱۱. از مقایسه كردن دانش آموزان بپرهیزید و تفاوتهای فردی را مورد نظر قرار دهید.
🙇🙇
۱۲. در برخورد با كودكان و نوجوانان، ملایم و منطقی باشید.
🙋♂🙋♂🙋♂
۱۳. اجازه ابراز وجود را به دانش آموزان خویش بدهید و به نظریات آنها احترام بگذارید.
🙏🙏🙏
۱۴. نظریات خویش را به دانش آموزان تحمیل نكنید و آنها را به صورت ساده و عینی، قابل لمس و درك برای آنان توضیح دهید.
🌱🌱🌱🌱
۱۵. به دانش آموزان درحد توانایی هایش مسئولیت بدهید.
👏👏👏
۱۶. در انجام كارهای روزانه، آنها را هدایت، ارشاد و تشویق كنید.
🏃🚶🏃🚶
۱۷. به آنها در حد لزوم اجازه فعالیّت و بازی دهید.
😎😎😎
۱۸. در برخورد با آنان حالت پذیرندگی، و نه طردكنندگی داشته باشید.
💔💙💔💙
۱۹. از وابسته كردن بیش از حد دانش آموزان به خودتان بپرهیزید.
👻💀👻💀
۲۰. آنها را هیچ گاه با موضوعات خرافی نترسانید.
🐜🐜🐜
۲۱. بین دانش آموزان تبعیض قائل نشوید و با آنان یكسان رفتار كنید.
🐧🐧🐧
۲۲. هر چه كه آنها می خواهند به راحتی و سریع در اختیار شان نگذارید، به او فرصت دهید تا ارزش به دست آوردن و لذّت استحقاق داشتن را درك كند.
🐣🐣
۲۳. نسبت به احساسات و عواطف كودكان یا نوجوانان خود، بی تفاوت نباشید، آنها را به گرمی بپذیرید و تا حد امكان آنها را یاری كنید.
🐌🐌
۲۴. با آنها همانند دوستان صمیمی رفتار كنید.
🤔🤔🤔
۲۵. توجه داشته باشید كه مشاجرات لفظی در خانه (میان پدر و مادر) در روحیه یا رفتار كودك یا نوجوان منعكس می شود.
🏌🏄🏌🏄
۲۶. به سرگرمی ها و تفریحات مناسب در زندگی كودكان اهمیت دهید و نسبت به آنها بی تفاوت نباشید.
🌺🌺🌺
۲۷. محبّت شما نسبت به فرزندتان به صورت تظاهرات سطحی ابراز نشود. خالص ترین و سالم ترین محبت در تلاشی كه به طور روزمره برای اعطای اعتماد به نفس و استقلال به فرزندتان به عمل می آورید، جلوه گر می شود.
💔💖💔💖💔
۲۸. در محبّت كردن به كودكان، راه افراط یاتفریط را در پیش نگیرید، محبت متوسط توأم با صمیمیّت، اثر فراوانتری دارد.
💕❣💕❣
۲۹. به فرزندتان احساسی بدهید كه بداند دوست داشتنی و قابل احترام است، اما هرگز با او نوزادوار رفتار نكنید.
🤐😷🤐😷
۳۰. توقعات كودكان را در حدّ معقول و درست برآورده سازید.
‼️‼️‼️
۳۱. هیچ گاه آنها را با القاب نامناسب صدا نزنید و از مسخره كردن آنها به طور جدی بپرهیزید.
😎🤓😎🤓
۳۲. در پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان جدیّت به خرج دهید.
😊😊😊😊
۳۳. در شرایط آموزشی، بر فعالیت دانش آموزان در یادگیری تأكید شود نه بر پیشرفت آنان، زیرا تأكید بر فعالیت یادگیری، به جای تأكید بر درستی و نادرستی پاسخ، برانگیزنده ی كوششهای دانش آموزان است.
👀👁👀👁
۳۴. رقابت میان دانش آموزان برای كسب نمره كاهش یابد. تحقیقات نشان داده است، در موقعیّت های آموزشی كه میان دانش آموزان رقابت وجود دارد، حتّی دانش آموزانی كه عزّت نفس بالایی دارند، با شكست روبه رو می شوند و به دنبال آن انتقاد از خود در آنها افزایش می یابد.
🐋🐳🐋🐳
۳۵. برای آن كه كودكی با عزّت نفس بالا پرورش دهیم، باید خود دارای عزّت نفس شایان توجّهی باشیم.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
5- لحن صدا
صدا همراه ژست بدنی مناسب و ارتباط چشمی ابزار بسیار مهمی در کنترل جمعی است.
معلمی که اوضاع را در کنترل ندارد، فریاد میکشد پس از آن اجتناب کنید.
صدای خیلی آرام یعنی نداشتن صلابت و در نتیجه کسی به صحبت شما توجه نمیکند.
لحن صدا باید محکم و دارای صلابت کافی باشد.
تمام شدن مبحثی از درس و شروع بحث جدید را با تغییر لحن صدا نشان دهید.
در تعیین تکلیف شاگردان، از لحن صریح و قوی استفاده کنید.
میتوانید صدای خود را ضبط کنید تا از تأثیری که صدایتان ایجاد میکند، آگاه شوید.
6- وضع اندامی یا طرز نشستن و ایستادن
اهمیت و اعتبار گفتههایتان را با وضع اندامی که به خود میگیرید، مشخص میکنید.
حرکات صریح و بیپروا، اعتماد به نفس را القا میکند، البته نباید غیرعادی باشد که عصبی بودن را نشان میدهد.
اگر به دست راست خود برای تأکید بر نکات درسی حرکت دهید باعث میشود که مخاطب در جریان ندریس دخیل شود.
کشیدن دست به طرف بدن، گرمی و خواست شما به شرکت همه بچهها در درس را القا میکند.
برای اینکه آرامش را به شاگردان انتقال دهید باید پاها را روی هم نیندازید، دست را روی سینه گره نکنید، هنگام صحبت کردن کمی به جلو خم شوید.
ارزش لبخند را کم نگیرید، لبخند زدن و ارتباط چشمی مثبت و طولانی و حلقه نکردن دستها، حس صمیمیت را القا میکند.
ژستهای ناساز، پیامهای معکوس میفرستند.
فشردن لبها به هم، اجتناب از ارتباط چشمی، تکیه کردن به عقب و گره زدن دستها، القا کننده وضعیت دفاعی است.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
❇️ اداره کلاس
چگونه است که شاگردان بعضی از معلمان را جدی میگیرند و بعضی دیگر را نه؟
و چگونه است که بعضی از معلمان از یک کلاس شکایت دارند ولی بعضی دیگر اینگونه نیستند؟
در اصل معلمان موفق کسانی هستند که پی بردهاند که باید همه تواناییهایشان را در کار معلمی به کار گیرند، این تواناییها چه هستند که معلم میتواند استفاده از آنها تأثیرگذار باشد.
در اینجا ما آنها را به شرح زیر معرفی میکنیم:
1- استفاده از زبان بدن
هنگام صحبت کردن با شخص یا گروهی، پیام ما علاوه بر آنچه میگوییم، از طریق چگونگی گفتن ما منتقل میشود.
براساس پژوهشها 7٪ پیام از طریق کلام و واژهها، 38٪ توسط آهنگ صدا و 55٪ توسط زبان بدن منتقل میشود.
همچنین معلمانی که در ایجاد ارتباط غیرکلامی تبحر دارند، در انتقال دانش هم موفقتر هستند.
ژست شق و رق و باابهت این پیام را به دانشآموزان القا میکند که همه چیز در کنترل شما است و از طرفی هم میتوانید بر کارهای بچه ها نظارت کنید.
برای القای اینکه اعتماد به نفس دارید و در موضع ضعف و دفاع نیستید، سعی کنید دست هایتان از دو طرف بدن آویخته باشد و حتیالامکان از حلقه کردن دستها بر سینه اجتناب کنید.
2- طرز نشستن و ایستادن
در طرز نشستن و ایستادن خود پیامهای قوی را به مخاطبین میفرستید و همچنین در نشستن و ایستادن قدرتی نسبی نهفته است.
در مدرسه که معمولاً بچهها باید بنشینند، ایستادن در کنار کسی که در حال نشستن است، ایجاد اقتدار میکند.
کار سادهای مثل نشستن شما روی صندلی بزرگ میتواند در مورد توازن قوا در کلاس پیام نمادین خوبی باشد.
3- صمیمیت
گاهی یکی از بهترین شیوههای کنترل شاگردان ایجاد شرایطی است که بتوانید به آنها نزدیک شوید، به طوری که یکی از آنها محسوب شوید.
بعضی وقتها خوب است از فرصتی استفاده کنید و کمی با شاگردانتان بنشینید. این کار حس همپایه بودن را ایجاد میکند و شاگردان میتوانند مستقیماً با شما تعامل برقرار کنند.
اگر برای رودررو قرار گرفتن با مخاطب کاملاً بدن خود را بچرخانید، گفتوگویتان خودمانی و خصوصیتر میشود. همچنین این کار نشانه آن خواهد بود که کاملاً به آن توجه دارید و بیشتر علاقهمندید که در این کار سهیم باشید.
برای شروع کلاس بهترین حالت یک احوالپرسی ساده با شاگردان است.
برای اشاره به یک دانشآموز، از انگشت استفاده نکنید زیرا احساس ترس و نگرانی ایجاد میکند بلکه از او فاصله بگیرید و مستقیم به او نگاه کنید و اگر لازم شد با دست کامل به او اشاره کنید.
از هر دو شیوه کنترل و اقتدار و جدی بودن و صمیمیت آگاه باشید و به تناسب از آنها استفاده کنید.
4- ارتباط چشمی
چیزی که باعث ناکامی بعضی از معلمها میشود، اکراه آنها از ارتباط چشمی در هنگام بیان روشها و ضوابط کلاس است. ارتباط چشمی برای درگیر کردن همه دانشآموزان به درس ضروری است.
نگاه به آرامی و باعلاقه به دانشآموزان، گفتوگوها را صمیمیتر میکند و آنها را درگیر درس میکند، این کار شبیه یک تعهد عاطفی و روانی است.
شاگردان از چشمهای شما میخوانند که چقدر امنیت و اعتماد دارید، زیرا چشمها میزان اعتماد به نفس شما را برملا میکند. حتی زمانی که حس درونی شما خلاف این مسأله بود، با این کار به حس اعتماد و امنیت تظاهر کنید.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
ادامه مطلب 👇👇👇👇
C4.pdf
8.33M
#علوم اول
کتاب
بیاتی:
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_6039522259322799933.pdf
5.36M
آزمون فارسی خارج درس
اول دبستان
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
4_5800667819343350488.pdf
7.99M
ابزارهای ریاضی اول دبستان
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
202030_2071770037.zip
8.81M
تمرینات-تکمیلی-فصل-2-ریاضی-(سری-2)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
203.4K
تمرینات تکمیلی فصل ۲
#ریاضی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلک های مغز در هنگام درس خواندن: بی حوصلگی در درس خواندن
#پیشنهاد_دانلود
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
loghat_7_farsi_f1to10_(nomreplus.ir).pdf
1.2M
معنی تمام لغات
#فارسی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوال-تستی-فصل-1-درس-2-استعانت-از-خداوند-پیام-های-آسمان-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
193.9K
نمونه سوال تستی درس ۲
#پیام_های_اسمان
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
آزمونک-های-فصل-2-ریاضی-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
613.1K
آزمونک های فصل ۲
#ریاضی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
arabi7-booklet2-11.pdf
2.91M
جزوه حل تمرین درس ۲
#عربی
پایه #هفتم
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
آزمون-فصل-2-عددهای-صحیح-ریاضی-با-پاسخ-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
2.29M
آزمون فصل ۲ عددهای صحیح با پاسخ
#ریاضی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
J-07_07_motaleaat-Fasl-All-[TafrihiCenter.ir] (1) (2) (1) (1).pdf
4.31M
جزوه تمام کتاب
#مطالعات_اجتماعی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
نمونه-سوالات-فصل-2-درس-3-و-4-فارسی-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
154.9K
نمونه سوالات فصل ۲ درس ۳ و ۴
#فارسی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
درسنامه-و-نمونه-سوالات-تستی-درس-1-قیمه-العلم-نور-الکلام-و-کنز-الکنوز-عربی-(سری1)-هفتم-متوسطه_Biamoz.com.pdf
2.73M
درسنامه و نمونه سوالات تستی درس ۱ قیمه العلم نور الکلام و کنز الکنوز
#عربی
#هفتم متوسطه
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
اعتماد به نفس در نوجوانان
باید گفت اعتماد به نفس در نوجوانان از دوران کودکی توسط والدین و اطرافیان شکل می گیرد.
اعتماد به نفس در کودکان به این صورت است که وقتی کودک اسباب بازی هایش را پرتاب می کند و این کار را تکرار می کند، می خواهد به خودش ثابت کند که قادر شده است کاری را انجام دهد.
📢او دارد خودش را امتحان می کند تا میزان توانایی اش را بسنجد.
وقتی این کودک با مادری خشمگین و منضبط رو به رو می شود که قطعاً این مادر واکنشی جز تهدید و ترساندن او از خود نشان نخواهد داد، بنابراین از آزمایش کودکانه خود صرف نظر می کند و در نتیجه مغز او به حد کافی رشد نمی کند تا بتواند در بزرگی تصمیم عاقلانه ای بگیرد!!
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
متن ها و پیام های روز دانش آموزی.pdf
103.4K
✍متن ها و پیامهای روز دانش آموز
🆔eitaa.com/tadriis_yar
متن ۳ سرود به مناسبت روز دانش آموز ۱۳ آبان.pdf
139.4K
✍سرود برای روز دانش آموز
🆔eitaa.com/tadriis_yar
سخنرانی درباره روز دانش آموز 13 آبان.pdf
121.8K
✍سخنرانی روز دانش آموز
🆔eitaa.com/tadriis_yar
سرود برای روز دانش آموز 13 آبان.pdf
106.3K
✍سرود برای روز دانش آموز
🆔eitaa.com/tadriis_yar
چگونگی برگزاری مراسم روز دانش آموز.pdf
115.5K
✍چگونگی برگزاری روز دانش آموز
🆔eitaa.com/tadriis_yar
متن دکلمه برای صبحگاه روز دانش آموز.pdf
104.5K
✍متن دکلمه صبحگاهی😊
🆔eitaa.com/tadriis_yar
ایجاد انگیزه
اون چیه که نباشه گل ها همه می میرن
درختا و جنگلا و ماهی ها می میرن
اون چیه که نباشه پروانه ها می میرن
درختا می خشکن و هم آدما می میرن
آی آی عزیزم بگو که اسمش چیه
اسمش یه درس از درسای زندگیه
گرفتن پاسخ از دانش آموزان و تشویق و ریختن کمی آب در لیوان
آب آب چه آبی چقدر پاک و زلاله
ما قدرش و می دونیم که خیلی فایده داره
◾4-توزیع پلی کپی ماهی ها و پرسش درباره ی نیاز ماهی برای زنده ماندن و انواع محل زندگی ماهی ( دریا - رودخانه - تنگ - آکواریوم - حوض و ...)
◽5-رنگ آمیزی ماهی ها و کشیدن آب یکی از این محل ها توسط دانش آموزان به صورت گروهی( بهتر است برای سرعت در کار از مداد شمعی استفاده شود)
◾6-گفتن یک داستان کوتاه برای کار گروهی توسط دانش آموزان
◽7-نصب کار دانش آموزان در برد کلاس و تشویق گروهی آنان (تشکیل نمایشگاه از کار دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است)
◾8-نصب پوستر درس یا استفاده از پاور این درس و طرح پرسش های آن ( در پاور پوینت پرسش ها مطرح شده است)
◽9-خواندن تصاویر کوچک درس و بیان رابطه ی بین آن ها و خواندن متن با توجه به تصاویر توسط گروه ها
◾10-توزیع فلش کارت ها بین گروه ها و خواندن و جمله سازی، توجه به نشانه ی قرمز و صدای آن و مکان قرار گرفتن نشانه
◽11-نوشتن آ - ا در یک جدول پای تابلو ( نمونه ی جدول در پاورپوینت آمده است)
◾12-آمدن نماینده ای از گروه ها پای تابلو که در کارتشان آ اول باشد و قرار دادن کارت در ابتدای جدول- به همین ترتیب ا وسط باشد و ا آخر باشد.
◽13-مشخص کردن نشانه های هم شکل و نام گذاری نشانه با کمک دانش آموزان برای نشانه با توجه به مکان آن ( آ اول - ا غیر اول) (معلم باید راهنمایی کند و خودش از بیان نام خودداری کند.)
◾14-بیان خصوصیات نشانه با کمک این شعر معروف
آ اول کلاه داره بالای سرش می ذاره
نه دور دور نه نزدیک همین وسطا می ذاره
آ اول اول میاد همیشه به غیر این نمی شه
ا غیر اول خیلی زرنگه بدون کلاه خیلی قشنگه
ا غیر اول که مهربونه دست همه رو می گیره شیرین زبونه
ا غیر اول همه جا میاد فقط و فقط اول نمی یاد
◽15-آمدن دانش آموزان پای تابلو و نوشتن آ ا با انگشت خیس
◾16-نصب جدول الفبا در کلاس و معرفی آن و قرار دان نشانه ی آ ا در آن
◽17-توزیع جدول الفبای رنگ کردنی و پیدا کردن و رنگ آمیزی نشانه ی آ ا
◾18-رفتن به حیاط مدرسه و برگزاری مسابقه ی آب ( هر دانش آموز لیوان خود را همراه می آورد نفر اول گروه لیوانش را پر کرده و در لیوان نفر بعدی می ریزد و دقت می کند که آب زمین نریزد. به همین ترتیب تا نفر آخر ادامه می یابد و نفر آخر باید آب را پای یک گیاه بریزد و گروه ها تشویق می شوند)
◽19-توزیع قطره های مقوایی آب و گرفتن عکس یادگاری و اجرای نمایش توسط تعدادی از دانش آموزان در نقش قطره ی آب
◾20-تکمیل فعالیت های صفحه ی مربوط به درس در کتاب نوشتن
◽21-دادن تکلیف رونویسی و نقاشی برای منزل
🔴 #مراحل_تدریس_کامل_یک_نشانه
💎1- #تقویت_مهارت_های_زبانی (گوش دادن ، سخن گفتن ، خواندن) :
-در این مرحله ابتدا با نگاه به تصاویر و بیان آن ها و سوالاتی از دانش آموزان،سعی در تقویت مهارت های زبانی داریم!
💎 2- #آموزش_نشانه:
آموزش یک نشانه طی #مراحل زیر انجام می گیرد:
🔻1- نصب تصویر بزرگی که کلید واژه ها درون آن قرار گرفته و فضای مناسبی را برای گفتگو ایجاد می کند . ( هدایت دانش آموزان به سمت کلید واژه ها و تمرین و مشارکت گروهی)
🔻 2-به گروه ها کارت(تصویرک)می دهیم که از متن همان تصویر بزرگ گرفته شده و از آن ها می پرسیم که در تصویر چه می بینید؟(باید به تعداد گروه ها کارت تصویر وجود داشته باشد که لازم است تعدادی کارت تهیه شود و تصاویر آن مثل هم نباشد و سعی در هدایت دانش آموز به سمت یافتن رابطه عینی بین تصویر ها و نام آن ها شود!)
🔻3-بعد معلم می گوید :بچه ها کسانی که عکسی دارند که نشانه قرمز در آخر است بیاورند.(توسط نماینده گروه ها عکس ها(مثلاگیلاس) را به پای تابلو می آورد نام آن ها را می خوانند و به بچه ها نشان می دهند و از او می خواهیم که تصویر را به سمت چپ تابلو بچسباند.(تشویق گروه)
🔻4-حالا دانش آموزانی که کارت هایی دارند که نشانه قرمز در آخر آن نیست ، بیاورند.
(نماینده گروه ها پس از خواندن کلمه آن را به سمت راست تابلو می چسباند)
🔻5-دانش آموزان این بار کلمات هر قسمت(راست و چپ) را جدا جدا می خوانند و نشانه ای بزرگ مثل آن که درست شده است را درزیر هر قسمت می چسبانیم و می گوییم صدای آخر همه این ها مثل هم است چه صدایی می دهند ؟این بار دانش آموزان صدای نشانه بزرگ درست شده را می خوانند و به این ترتیب صدا و نشانه و نام آن معرفی می گردد.
@tadriis_yar