✅ شصت_ضرب_المثل بهمراه_معنا ومفهوم
۱_هر کس خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند – هر کس باید عاقبت اعمال خود را تحمل کند .
۲- هر که بامش بیش برفش بیشتر – هر کس داراتر است گرفتار تر است.
3- هر که نان از عمل خویش خورد منت حاتم طایی نبرد – نباید به دیگران متکی بود .
۴- هر که طاوس خواهد جور هندوستان کشد – باید سختیها را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۵- هفت خوان رستم را طی کردن – کار بسیار سخت را برای رسیدن به هدف تحمل کرد .
۶- همه را برق می گیرد ما را چراغ نفتی – شانس و اقبال دیگران ییشتر از ماست .
۷- هنداونه زیر بغل کسی گذاشتن – تملق بی جا گفتن .
۸- هوا گرگ و میش است – نه تاریک است نه روشن .
۹- هیچ کاره ی همه کاره – آدم هیچ کاره هود را همه کاره می پندارد .
۱۰- یاسین به گوش خر خواندن – کار بی حاصل انجام دادن .
۱۱- یال و کوپال داشتن – سرو وضع خوب داشتن .
۱۲- یک دستی گرفتن – کسی را کتر از آنچه هست پنداشتن .
۱۳- یک ستاره توی آسمان ندارد – ادم بی شانس و اقبال است .
۱۴- یک شب هزار شب نمی شود –به تعارف به مهمان می گویند .
۱۵- یک کلاغ چهل کلاغ کردن – اغراق و مبالغه نمودن + غیبت زیاد .
۱۶- یک بز گر گله را گرگین می کند- یک همنشین بد دیگران را هم به فساد می کشاند .
۱۷- یکی به نعل می زند یکی هم به میخ – هر دو طرف را مراعات می کند.
۱۸- یک گوش در است و گوش دیگر دروازه – کسی که مطلبی را به خاطر نمی سپارد .
۱۹- یکی را پی نخود سیاه فرستادن – به بهانه ای او را ازمیدان خارج مکردن .
۲۰- یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود .- کار نابخردانه کردن .
۲۱- میانشان شکر آب است – روابط آنها خوب نیست ، اختلاف دارند .
۲۲- ناز شست گرفتن – پاداش و جایزه گرفتن .
۲۳- نازک نارنجی – زودرنج ، کم تحمل در مقابل مشکلات
۲۴- نان به نرخ روز خوردن – پای بند بودن به اصول – رفتار خود را با وضع حاضر تطبیق دادن
۲۵- نان کسی را آجر کردن – موجب ضرر و زیان کسی شدن .
۲۶- نخود هر آش بودن – مداخله در هر کاری کردن .
۲۷- نشخوار آدمیزاد حرف است – لذت داشتن حرف زیاد .
۲۸- نمک پرورده بودن – مدیون کسی دیگر بودن .
۲۹- نو که آمد به بازار کهنه شود دل آزار – با آمدن چیز جدید گذشته و قدیمی و دلگیر می شود .
۳۰ – نه زنگی زنگ نه رومی روم – میانه رو بودن – متوسط بودن .
۳۱- نه سر پیاز نه ته پیاز – کاره ای نبودن .
۳۲- نه چک زدم نه چانه عروس آمد به خانه – بدون زحمت به هدف رسیدم .
۳۳- وقت سر خاراندن نداشتن – سخت گرفتار کار زیاد بودن .
۳۴- هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک – از افراد درست دیگر انتظار انجام کار بد و زشت نیست .
۳۵- هر چه پول بدهی آش می خوری – به اندازه زحمتت نتیجه می گیری .
۳۶- هر سرازی سربالایی دارد – راحتی سختیهایی هم به دنبال دارد .
۳۷- هر چه دیدی از چشم خودت دیدی – مقصر خودت هستی .
۳۸ – هر چه سنگ است مال پای لنگ است – آسیب و صدمه همیشه به آدمهای بیچاره می رسد .
۳۹- هر کی با آل علی درافتد برافتد – معمولاً سادات به مخالفان خود می گویند .
۴۰- هر کس به امید همسایه نشیند گرسنه می خوابد – به دیگران نباید امید داشت ، هر کاری را باید خود انجام داد .
۴۱- مثل اینکه مال باباش و خوردم : به مناسبت دشمنی با کسی گفته می شود .
۴۲- ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است : روی آوردن به کار خود هیچ موقع دیر نیست .
۴۳- مرغ همسایه غاز است : چیزی که دیگران دارند با ارزش تر است .
۴۴- موش به سوراخ نمی رفت جارو به دمبش بست : طرف خودش پذیرفته نبود معرف دیگری شد .
۴۵- مرغ یک پا دارد : از نظرم بر نمی گردم .
۴۶- مثل خر در گل ماندن : عاجز و ناتوان و درمانده شدن .
۴۷- مرد سر می دهد اما سر نمی دهد : رازی که به کسی سپرده شد فاش نمی شود .
۴۸- مشت نمونه خروار است : چیز کم به نشانه فراوان .
۴۹- مشت وسندان : جدال ودرگیری ناتوان با توانا – کار دشوار وخطر ناک.
۵۰- مگر آمدی آتش ببری : عجله زیاد داشتن.
۵۱- مگ ر شهر هرت است ؟ هر کار ی انجام بدهی آزاد نیستی .
۵۲- مگر کله گنجشک خورده ای ؟ بسیار پر حرف هستی .
۵۳- من می گویم نر است تو می گویی بدوش – بی جهت اصرار کردن
۵۴- من یک پیراهن بیشتر از تو پاره کردم- با تجربه تر و سالخورده تر از تو هستم .
۵۵- مو را از دست کشیدن – دقت بسیار کردن .
۵۶- موش مردگی درآوردن – خود را به ناخوشسی زدن – خود را بیمار جلوه دادن
۵۷- مومن مسجد ندیده – به شوخی به کسی می گویند که تظاهر به تقدس دارد .
۵۸- موهایش را در آسیاب سفید کرده – گرچه پیر است اما بی تجربه است .
۵۹- مویی از خرس کندن غنیمت است – از آدم خسیس حداقل استفاده هم غنیمت است .
۶۰- مهمان مهمان را نمی تواند ببیند صاحبخانه هر دو را – خسیس بودن صاحب خونه.
@Tadriis_yar
✅ تدریس چیست؟
به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد، اطلاق می شود. تدریس بخشی از آموزش است و همچون آموزش یک سلسله فعالیت های منظم، هدفدار و از پیش طراحی شده را در برمی گیرد و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری از سوی معلم است.
به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که به وسیله رسانه ها و بدون حضور معلم با دانش آموزان صورت می گیرد به هیچ وجه تدریس گفته نمی شود؛ به عبارتی می توان گفت هر تدریسی آموزش است ولی هر آموزشی ممکن است تدریس نباشد.
✅ چهار ویژگی خاص تدریس:
۱-وجود تعامل بین معلم و دانش آموز
۲-فعالیت بر اساس اهداف از پیش تعیین شده
۳-طراحی منظم با توجه به به موقعیت و امکانات
۴-ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری
منبع: مهارت های آموزشی دکتر شعبانی
@tadriis_yar
طرح درس روزانه هدیه ۴.pdf
724.3K
✅ طرح درس روزانه
✅ هدیه های آسمان کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
4_420405872972267820.pdf
1.05M
✅ طرح درس سالانه کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
1_1726197796.pdf
780.5K
✅ طرح درس روزانه
⬅️ ریاضی کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
1_1768496821.pdf
645K
✅ طرح درس روزانه
⬅️ قرآن کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
1_1773720200.pdf
661.5K
✅ طرح درس روزانه
✅ علوم کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
1_1759280268.pdf
407.6K
✅ طرح درس روزانه
⬅️ فارسی کل دروس
⬅️ پایه چهارم
@tadriis_yar
❓ بعضی از دانش آموزان عدد ۲ و ۶ و ۹ را برعکس می نویسند علتش چیست؟
چگونه این مشکل را رفع کنم؟
🔷 #پاسخ پیشنهادی :
🔹این دانش آموزان احتمالا در جهت_یابی دارای مشکل می باشند.
برای این مورد بچه ها باید:👇
🔺ابتدا تمرین کنید مفهوم راست را خوب یاد بگیرد ، او را گیج نکنید . چپ و راست با هم آموزش داده نشود ، آنقدر راست را تکرار کنید تا کاملاً مسلط شود ، بعد خودش می فهمد چپ ، کدام طرف هست.
مثلا بگویید: دست راست بالا،دست راست روی سر ، دست راست کمر، دست راست روی لپ و ...
🔺 تن_آگاهی، یعنی اندام و بدنش را خوب بشناسد.
دست روی بازو ، دست روی ران ، دست به کمر ، دست روی شانه ، دست روی زانو ، دست روی چانه، دست روی گونه، دست روی پیشانی و ...
وقتی کاملاً بر جسم و وجود خودش آگاهی پیدا کند و هوش فضایی او تقویت شد ؛ دیگر اشتباه در جهت یابی ندارد.
🔺 کشیدن فلش و فلش بازی : روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همان طرف با انگشت ، اشاره کند و جهت را ذکر کند
🔺 نقطه_چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها، آن ها را پر رنگ کن.
📍 نکته :
اگر کودک راست دست است ابتدا سمت راست و اگر چپ دست است ابتدا سمت چپ را به وی آموزش دهید .
مثلاً این دست که با آن می نویسی دست راست توست پس چشم راست ، گوش راست و پای راست تو هم طرفی هستند که دست راست تو، یعنی دستی که با آن می نویسی هست .
در صورتی که در این حد هم مشکل داشت می توانید از یک نشانه بیرونی مثل انگشتر، النگو و یا یک روبان که به دست برتر کودک می بندید ، استفاده کرده و آموزش را ادامه دهید.
پس از تثبیت یادگیری دست برتر به آموزش سمت دیگر بپردازید 👌
@tadriis_yar
🔴🔴 #وسایل_آموزشی برای پایه سوم
1️⃣ فصل اول:
چینه های 2سانتی
کوئیزنر 1گرمی و صفحه ی کوئیزنر
گسترده مکعب
ساعت آموزشی بزرگ
چینه های 3سانتی
تخته ی قرینه یابی ، شابلون
اعداد دیجیتال و لاتین و فارسی
گسترده مکعب
2️⃣ فصل دوم:
کارت اعداد ، اعداد فارسی
کوئیزنر ، چینه های سه سانتی
کوئیزنر ، چرتکه ، ارزش مکانی
کوئیزنر ، چرتکه ،محور تقریب ، متر
متر ، ترازوی کیت علوم
میله های شمارش
3️⃣ فصل سوم
کوئیزنر
کارت های دید آموز ، محور تقریب
متر، ، پرگار ، کیک های پلاستیکی ، محور تقریب
ساعت همراه با طلق
کارت های دید آموز ، کیک های آموزشی ،اشکال
هندسی
ساعت آموزشی ، طلق، کارت های دید آموز
گونیا ، ساعت آموزشی کوچک ، طلق ، پرگار ، متر
4️⃣ فصل چهارم
چینه های 2و 3سانتی در ادامه کوئیزنر
محور ، ماشین حساب
مجموعه ی چند ضلعی ها برای طول ، عرض
5️⃣ فصل پنجم
تانگرام
متر ، پولیکان ، پرگار
مجموعه ی چند ضلعی ها
اشکال هندسی پین دار و مغناطیسی
مجموعه معرفی واحد سطح
6️⃣ فصل ششم
الگویابی ، مجموعه چند ضلعی ها برای مشخص کردن
تعداد قطر
جعبه کوئیزنر ، چرتکه ، مجموعه ی چند ضلعی ها
چرتکه ، جعبه کوئیزنر
رای اندازگیری محیط مستطیل ،مجموعه ی چندضلعی ها
7️⃣ فصل هفتم
میله های شمارش
استوانه
صفحه چرخنده ،تاس، چرتکه آموزشی
مخروط ، تاس ، مهره های احتمال و کیسه احتمال
صفحه چرخنده ، نمودار دایره ایصفحه چرخنده ، نمودار دایره ای
نمودار دایره ای ، چینه ها، برای نمودارهای تصویری ،
تخته های الگویابی ، چرتکه آموزشی
8️⃣ فصل هشتم
کارت اعداد
جعبه کوئیزنر برای ضرب
جعبه کوئیزنر
@tadriis_yar
جزوه_کامل_حل_المسایل_ریاضی_کلاس_ششم.pdf
29.83M
☑️ جزوه ریاضی پایه ششم
+تمام حل مسایل
+نکات خیلی سخت
+با نمونه سوالات
🍋#ششم
🍊 #پایه_ششم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar
✾࿐ᭂ༅•❥❥•༅ᭂ࿐✾
تکلیف روزانه ریاضی.pdf
5.98M
🌈تکلیف روزانه ریاضی فصل به فصل🌈
پاسخنامه دارد 👇👇👇👇
🦋پایه چهارم🦋
طراح: سمیرا ابوالقاسمی
🍋#چهارم
🍊#پایه_چهارم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar
✾࿐ᭂ༅•❥❥•༅ᭂ࿐✾
ریاضی پایه سوم ابتدايي.pdf
8.04M
#آموزش #تمام #نکات #ریاضی
درس به درس
به همراه #حل_تمرینات
🍋#سوم
🍊#پایه_سوم
🍎کانال ابتدایی
@tadriis_yar
✾࿐ᭂ༅•❥❥•༅ᭂ࿐✾