✍ #عدالت_آموزشی آرمانی گمشده
1⃣ قسمت اول
2⃣ قسمت دوم
🔻 آیا مدارس غیرانتفاعی عدالت آموزشی را نقض میکنند؟
🔸ایده ساخت مدارس غیرانتفاعی در شکل کنونی آنها پس از پایان جنگ تحمیلی مطرح شد. با توجه به رشد جمعیت در آن سالها و مشکلات دولت برای بازسازی کشور، این ایده با هدف مشارکت بخش خصوصی در آموزش، با حمایت گروهی از نمایندگان، توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد.
🔸بر اساس این قانون، مدارس غیرانتفاعی مدارسی هستند که با مشارکت مردم، مطابق اهداف، ضوابط، برنامهها و دستورالعملهای عمومی وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت این وزارتخانه تأسیس و اداره میشوند.
🔸غیرانتفاعی بودن در این قانون یعنی درآمد حاصله صرفاً صرف هزینههای جاری و توسعهی آتی مدارس شود.
🔸حدود سه دهه بعد از آغاز به کار این مدارس، کشور با کاهش جمعیت دانشآموزان مواجه شد. پیک جمعیت این قشر از حدود ۱۹ ملیون و ۳۰۰ هزار نفر در دورهی سازندگی به حدود ۱۲ ملیون نفر رسید و بهانهی ساخت این مدارس از بین رفت. با این حال مدارس غیرانتفاعی به شیوهای متفاوت از متن قانون به رشد و توسعهی خود ادامه دادند.
🔸این مدارس اکنون با گردشهای مالی کلان، خصوصاً در کلانشهرها، در کنار قوانین و ساختارهای حمایتی که برای تأسیس و توسعه دارند، با استفاده از نقاط ضعف نظام آموزشی و رانتهایی که ایجاد میکنند، تعادل نظام آموزشی کشور را به نفع خود بر هم میزنند.
🔸مدارس غیرانتفاعی با استفاده از مزیتهایی که آییننامهها و درآمد زیاد در اختیارشان قرار میدهد، فضا و شرایطی کاملاً متفاوت از مدارس دولتی ایجاد میکنند که مهمترین پیامد آن ایجاد آموزش طبقاتی در جامعه است. از جملهی این مزیتها عبارتند از: ساعت آموزشی بیشتر، کلاسهای خلوتتر، ارائهی محتوای آموزشی پیشرفتهتر و گستردهتر از محتوای مصوب آموزش و پرورش، دورههای فوقبرنامه، استفاده از معلمان توانمندتر، ارائهی فضای تربیتی تلطیفشده و به دور از سختگیری و محدودیتگذاری.
🔸با وجود اینکه این امکانات به خودی خود ناقض عدالت آموزشی نیستند، قرار گرفتن آنها در کنار قوانین دست و پا گیر مدارس دولتی، و کنکور که یک رقابت مقایسهای برای تصاحب صندلیهای دانشگاه است، سبب بروز بی عدالتی میشود.
🔸آموزش و پرورش یک نهاد انسانی مبتنی بر تعلیم و تربیت است. از نظر کارشناسان، در آموزش، مسئلهی گردش پول به این شکل، روابط موجود در این نهاد را به نفع خود بر هم میزند و در کنار گسترش بیعدالتی آموزشی، فضایی برای آموزش پنهان دانشآموزان ایجاد میکند که در آن، پول عامل دستیابی به پیشرفت، خدمات آموزشی با کیفیتتر و زندگی بهتر معرفی میشود.
🔸ادارهی این مدارس به این شیوه روز به روز منجر به افزایش شکاف طبقاتی در آموزش کشور و در نتیجه گسترش بیعدالتی اجتماعی و اقتصادی در ابعاد مختلف زندگی افراد در جامعه خواهد شد.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
⁉️معمــولا تو خونـــه بهتــر سوالارو جواب میدی یا سرجلســـه امتحان ؟!
خیلی از دوستامون هستن که تو خونه بهتر هستن و واقعا موندن که مشکل از کجاست و باید چیکار کرد؟🤔
🟢 بچه ها تمرینات توی خونه رو شبیه حالت آزمونی کنین،اینجوری مبینی که نتایج دارن به آزمون یا امتحان نزدیک میشن و کم کم مشکلاتتون، با افزایش مهارتتون حل میشه و امتحان دادن تون هم قوی میشه💪🏻
🟡 سعی کنین تو خونه تست ها رو به دسته های ۲۰ الی ۲۵ تایی تقسیم کنین و مطابق تایم استاندارد آزمون به تستها پاسخ بدین
میتونین اگه تست بیشتری میزنین تایمش رو بر حسب تایم کنکور تنظیم کنین.
و برای امتحانات تون هم طبق زمان بندی امتحانات اصلی برای خودتون زمان بذارید.
🔵 اول کامل به ۲۰ الی ۲۵ تا تست تو زمان استاندارد جواب بده بعدش درصدگیری کن و شروع کن به بررسی سوالات و وارد کردن سوالات مهم در کلاسور اشکالات. سوالات مهم رو ستاره دار ✨کن.
و برای امتحانات هم به جواب های خودت نمره بده و هر کدوم رو مشکل داشتی علامت بزن.
🟣 اشتباه خیلیا اینه که تو خونه بعد هر تست دائما به پاسخنامه نگاه میکنن واسه همین نتیجه آزمونشون با نتایج خونه متفاوت میشه.این کار غلطه
همچنین برای برای امتحانات هی به جواب سوال نگاه نکنیدو در پایان بررسی کنید.
🔴 شیوه صحیح تست زنی تو خونه رو پیاده کن مطمئن باش بعد یه مدت تو آزمونا هم میتونی بهترین نتیجه رو بگیری.
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
تکنیک آرام سازی ذهن
روزانه به مدت چند دقيقه تمام حرفهاى درون ذهن خود را بنويسيد و آنها را بخوانيد.
تمام گفتگوهای ذهنی خود، تمام شکایتها، همه نگرانیها و اضطرابها را بنویسید و سپس بعد از چند روز آنها را بخوانید.
متوجه خواهید شد بسیاری از آنها فقط مسائل سطحی اند و اصلا مشکل بزرگی نیستند.
حتما امتحان کنید!
با این کار کم کم دست از آزار ذهنی برداشته و آرامش بیشتری خواهید داشت.
#تمرکز
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/tadriis_yar
کلاس اول تا دوازدهم
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷باذکر صلوات استفاده کنید.🌷
# پایهٔ_دوم _ریاضی
🎥فیلم آموزشی:🍀جمع های خلاق(جمع دوقلو)
🔶تهیه کننده:سرکار خانم شهرزاد قاسم زاده🧕👩🏫
💠پویایی آموزش با🔰
https://eitaa.com/tadriis_yar
42.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی ( توضیح وحل صفحه ی ۲۲ ریاضی )
🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری
💢پویایی آموزش با 🔰
https://eitaa.com/tadriis_yar2
#پایه_چهارم
⭕ هنر : تکلیف خلاق ، تلفیق هنر ومطالعات اجتماعی ترسیم کلاس درس و تجسم زاویه های افقی وعمودی(زاویه دید)
🌺💮🌺💮🌺💮
❇️کلاس چهارم : آقای چلوی
🔷🔷🔷🔷
کانال پایه ی چهارم ابتدایی⬇️
https://eitaa.com/tadriis_yar4
#پایه _سوم _ریاضی
🎥 ساخت کارت اعداد ۴رقمی 📚
هدف :خواندن و نوشتن اعداد ۴رقمی
تهیه کننده :لیلا گودرزی
https://eitaa.com/tadriis_yar3
#پایه -سوم -ریاضی
آزمون مداد کاغذی فصل اول
♦️کانال پایه سوم ابتدایی⬇️
https://eitaa.com/tadriis_yar3
# سوالات هدیه های آسمانی ،پایه سوم,درس سوم,همیشه با من
⬅️ارسالی از :سرکار خانم سهیلا کرمی
♦️ کانال پایه سوم
https://eitaa.com/tadriis_yar3
#پایه سوم کتاب فارسی درس سوم کلمه های دارای ارزش املایی ،واژنامه ،هم خانواده ،متضادها 🌸🌸🌸🌸
⬅️مدرس:سرکار خانم لیلا خسروبیگی
♦️ کانال پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/tadriis_yar3
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_دوم_ابتدایی 📕📖
🎥درس علوم- قسمت چهارم- فصل سوم- توضیح صفحات ۲۸ و ۲۹ 📚📝
🔸 مدرس: خانم گیوکی
💠پویایی آموزش با🔰
https://eitaa.com/tadriis_yar2