eitaa logo
معلم یار
6.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
دفترچه_تکالیف_خلاق_املا_و_فارسی.pdf
3.05M
✅ تکلیف خلاق املا وفارسی ✅ پنجم ابتدایی eitaa.com/tadriis_yar5
هم معنی و مخالف درس فارسی.pdf
1.76M
✅ معنی واژه ها مخالف هم خانواده ⬅️ تمام درس های فارسی ⬅️ پایه_سوم eitaa.com/tadriis_yar3
F1exam.pdf
162.5K
✅ آزمون رياضی فصل اول ⬅️ دوم ابتدایی eitaa.com/tadriis_yar2
1_1954341003.pdf
123.5K
✅ طرح درس سالانه علوم ⬅️ پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
♨️📢 اعلام شرایط جذب ایثارگران شرکتی در آموزش و پرورش 📋 وزارت آموزش و پرورش شرایط جذب ایثارگران شرکتی را اعلام کرد؛ نیروهای نهضت سوادآموزی و برون‌سپاری‌هایی که با آموزش و پرورش قرارداد دارند، از جمله خرید خدمات آموزشی مشمول این قانون می‌شوند. 🔸 مشخصات آماری واجدین شرایط طبق فرمت بخشنامه شماره حداکثر تا تاریخ 9 آبان 1401 ارسال شود. این بخشنامه شامل مدارس غیردولتی نمی‌شود. eitaa.com/ltmsme
38509527773319.pdf
638K
👆👆👆👆 ✅ کلیه مدارس شهری و روستایی با سلام و دعای خیر احتراماً بدینوسیله فایل دفتر راهنمای فعالیت های انجمن اولیا و مربیان سال تحصیلی 1402‏-1401 برای بهره برداری لازم به پیوست به حضورتان ارسال می گردد. مقتضی است جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ، تنها صفحات مورد نیاز چاپ گردد. eitaa.com/ltmsme
جزوه_کامل_حل_المسایل_ریاضی_کلاس_ششم.pdf
29.83M
نمونه فایل کامل ✅ درسنامه_ی_ریاضی eitaa.com/tadriis_yar
tagharon_rabbit_.pdf
418.4K
✅ کاربرگ آموزش تقارن ✅ پایه اول ابتدایی eitaa.com/tadriis_yar1
gambegam_6_Riazi(nomrebartar).pdf
19.02M
✅ نمونه فایل گام به گام_ریاضی ⬅️ پایه ششم eitaa.com/tadriis_yar6
فایل صوتی گویای قرآن ششم.rar
48.17M
✅ نمونه فایل قرآن ✅ کتاب گویا eitaa.com/tadriis_yar
✅ درسنامه درس اول علوم (خوراکی ها'چهار گروه مواد غذایی) ⬅️ پایه سوم eitaa.com/tadriis_yar3
✅ درسنامه درس سوم علوم ('حالتهای مختلف مواد) ⬅️ پایه سوم eitaa.com/tadriis_yar3
❇️ علم چه وقت از بازخورد کتبی باید استفاده کند ؟ ✍️وقتي كه لازم است اولياء در جريان عملكرد دانش‌آموز قرار گيرند. ✍️ دانش‌آموزي اشكال جدي و اساسي در يك فعاليت دارد و معلم تشخیص می‌دهد با نوشتن بازخورد کتبی هم دانش آموز به تفکر و تامل وادار می گردد و هم تکلیف اولیا در کمک به دانش‌آموز روشن می‌شود . ✍️وقتي كه نمونه فعالیت دانش‌آموز، در پوشه کار، قرار داده می‌شود. ✍️ تلاش مهم یا برجسته‌ای انجام شده و دانش‌آموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم، انگیزه‌ی تلاش و موفقیت را در خود تقویت می‌نماید. ✍️ عدم اطلاع از آن بازخورد، عملكرد تصميم گيري‌هاي بعدي در مورد دانش‌آموز را با ابهام و مشكل روبرو گرداند. ✔️ منبع: صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری eitaa.com/tadriis_yar
🛑 موضوع: آموزش چند روش نقاشی و کاردستی با سنگ تلفیق دو درس هنر و علوم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ⬅️ وسایل مورد نیاز: سنگ ـــ گواش یا آبرنگ ـــ چسب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⬅️ همکاران گرامی! لطفا همەی موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و بچه ها را تا پایان کار همراهی کنید.🙏 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⬅️ چرا نقاشی روی سنگ برای همه گروەهای سنی جذاب است ؟ نقاشی روی سنگ یکی از انواع نقاشی خلاق است که برای بچه ها در هر سنی جذاب و جالب خواهد بود .در واقع میتوان گفت نقاشی روی سنگ یک نوع ارتباط دانش آموزان با طبیعت است که بچه ها از فضای تکرای نقاشی روی مقوا و کاغذ خارج میشوند و روی سنگ نقاشی میکشند. اهمیت نقاشی روی سنگ برای دانش آموزان: ✅اول اینکه به مرور یاد میگیرند با وسایل غیر متداول نقاشی، نقاشی خودش را بکشد . ✅دوم اینکه دانش آموزان با طبیعت بیشتر ارتباط میگیرد و بودن در طبیعت را می آموزد و مطمئنا در کنار کار هنری می آموزد که بیشتر به طبیعت توجه کند . ✅سوم اینکه تنوع در هنر را به عینه تجربه میکند. در این تکنیک چند نوع کار میتوان انجام داد که من در این درس به آنها شاره میکنم که هر کدام با توجه به ساختار و هدفی که شما برای آن ترسیم میکنید میتواند بسیار جذاب و مفید باشد. این تکنیک همانطور که از اسمش پیداست بچەها روی سنگ نقاشی میکشند یعنی مواد لازم برای این تکنیک سنگها و رنگ و قلم مو خواهد بود. روش و مراحل کار: معرفی دو نوع کار (نقاشی و کاردستی)روی سنگ برای دانش آموزان ✅در روش اول : که ساده ترین نوع نقاشی روی سنگ است دانش آموز بدون توجه به شکل و اندازه سنگ روی آن نقاشی میکشد . در این قسمت دانش آموز سنگ را زمینه نقاشی خود میداند و فقط چیزی را که در ذهن دارد روی آن ترسیم میکند. معمولا این نوع نقاشی برای بچەها  در مرحله اول یک چالش ذهنی بوجود می آوردکه دانش آموز تلاش میکند بین سنگ و نقاشی ذهنی خودش ارتباطی برقرار کند. مثلا فکر میکند چون سنگ گرد است میتواند کله آدم و یا یک توپ باشد . یعنی به نحوی سنگ موضوع نقاشی را تعیین میکند .بعد با رنگ و قلم مو نقاشی خودش را ترسیم میکند . ✅در روش دوم دانش آموز در بین سنگها میگردد و سنگها را از این جنبه بررسی میکند و می نگرد که تصویر یک چیز ( آدم -حیوان_گیاهان و حشرات ) را در آن سنگ تصور کند. بعد از اینکه سنگ مورد نظر را یافت همان تصور ذهنی را روی سنگ با رنگ میکشد. ✅روش سوم : دانش آموز از تلفیق دو یا سه تا سنگ یک فرم مجسمه گونه ای را تجسم میکند و بعد رنگ آمیزی میکند و سنگها را کنار هم قرار میدهد و می چسباند تا آن شکل ترسیم شود مثلا در تصویر بالا چند سنگ کنار هم تصویر یک حیوان یا گل را به وجود آورده است . البته نوع کارها و سطح هر کدام به مهارت دانش آموزان بستگی دارد. اولیای گرامی!سعی کنید هنگام گشتن و پیدا کردن سنگها حتما بچه ها را به همراه داشته باشید و نظر شخصی آنها را برای انتخاب هر کدام از سنگها بپرسید و خوب به حرفها و اظهار نظرهایشان گوش دهید و در خلال صحبتهایشان آنها را تایید و تشویق نمایید. نتیجه_گیری از این درس: به گونه ای طبیعت مادر همەی هنرهاست. بچه ها میتوانند در طبیعت تجربه کسب کنند... خوب ببینند و نفس بکشند و هنر آموزی را بهتر از قبل کسب کنند. در درس نقاشی روی سنگ بچه ها در طبیعت با سنگها و انواع آن آشنا میشوند. سنگها را می یابند و روی آن با توجه به ذهنیت خود نقاشی میکشند. این گونه موضوعات بر روی بچه ها چنان تاثیری خواهد گذاشت شاید نتوان آن را توصیف کرد. چند نکته اجرایی مهم در  نقاشی روی سنگ برای بچه ها:   1- در صورت امکان این نوع نقاشی را در محیط باز در پارکها یا محیط های طبیعی اجرا کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این درس بدست آورید. 2- از سنگهای رودخانه که صاف و صیقلی هستند استفاده کنید و تلاش کنید تنوع سنگها در شکل و اندازه ها مختلف باشد تا بچه ها بتوانند به نقاشی خود تنوع بدهند. 3- قبل از نقاشی سنگها را داخل آب بیندازید تا بچه ها زیبایی سنگها را در آب ببینند. 4- بعد از نقاشی و رنگ آمیزی حتما روی سنگهای نقاشی شده اسپری ورنی بزنید تا هم رنگها پاک نشوند و هم براق و شفاف دیده شوند 5- از آثار و کارهای بچه ها یک نمایشگاه خیلی کوچک در اتاقشان تشکیل دهید.کاردستی هایشان را درون ویترین کمد یا روی دیوار اتاقشان آویزان کنید. ⬅️ مناسب پایه های چهارم تا ششم eitaa.com/tadriis_yar
✅ ❇️ مهم ترین عوامل حواس پرتی 🌍 محیط : گرمی و سردی هوای کلاس ، صداهای ناهنجار، نور شدید و ضعیف 🌍 خانواده : اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی، اقتصادی، اجتماعی، اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط ، احساس ناامنی ، مقایسه کودک و نوجوان با همسالان 🌍 روشها های تدریس : عدم استفاده از روشهای فعال ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی 🌍 کتاب : عدم احساس نیاز به مطالب کتاب ، متناسب نبودن موضوعات درسی با توانایی و علاقه دانش آموز 🌍 معلم : توقعات بیش از ظرفیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ، بازگو کردن مطالب تکراری 🌍 دانش آموز : درد و رنج، بیماری ، گرسنگی و تشنگی ، غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ، بی علاقگی ، عدم آگاهی eitaa.com/tadriis_yar
❇️ نکاتی مهم درمورد پوشه کار: ✡ دانش آموز : ⭐️ یک ابزار مهم ارزش یابی-توصیفی است. ⭐️هویت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصیتی شامل می شود. ⭐️ درک عمیق یادگیرنده رانشان می دهد. ⭐️ امکان تولید دانش یابهبودآن (نوآوری و خلاقیت)رامهیامی کند. ⭐️ فرایندرشدوپیشرفت دانش آموزرابه خوبی نشان می دهد. ⭐️پوشه کاربین آموخته های قبلی و جدید دانش آموز ارتباط برقرارمی کند. ⭐️پوشه کار کمک می کندتافرداشکالات واشتباهات خویش رااصلاح کند. ⭐️باپوشه کاردانش آموز میزان توانایی و دانش خود را مستند می سازد. ⭐️بابررسی پوشه کاردانش آموزبه استعدادهای خویش پی می برد. ⭐️ بامدیریت وتکمیل پوشه کارمسئولیت پذیری راعملا تمرین می کند. ⭐️بابررسی پوشه کارورفع اشکالات و...به مهارت ارزشیابی(خودسنجی ،همسال سنجی و...)می رسد. ⭐️یادگیری را برای دانش آموز ساده و سهل می سازد. ✡معلم : ⭐️به استعداددانش آموزان واقف می شود. ⭐️باایجاد فرصت مناسب برای آفرینندگی و زایش تفکرات جدید در فراگیران،یادگیری مشارکتی را در آنها تقویت نماید. ⭐️از طریق پوشه کار،به هویت فردی دانش آموزتوجه می نماید. ⭐️به نقاط قوت وضعف دانش آموزان پی می برد. ⭐️تفاوت های فردی دانش آموزان را عینیت می بخشد. ✡ اولیا : ⭐️در جریان فرایند آموزش فرزندشان قرار می گیرند. ⭐️به نقاط قوت وضعف فرزندشان پی می برند. ⭐️اولیاسنجی ازمزایای پوشه کاراست که اولیارادرفرایندیاددهی – یادگیری فرزندش سهیم ومسئولیت پذیرمی کند. ✡بایدها ونبایدهای پوشه کار: ⭐️پوشه کارنبایدمانع یادگیری وفرایندرشدکودک شود. ⭐️پوشه کارنبایدعاملی برای تنبیه کودک،اولیا باشد. ⭐️پوشه کارنبایدتوسط غیرمتخصصان بررسی وارزیابی شود. ⭐️پوشه کارنبایدحجیم وسنگین باشد. ⭐️نبایدکارهای حجمی درپوشه کارقرارگیرد. ⭐️پوشه کاربایدعامل انگیزشی مثبت برای ادامه فرایندیادگیری باشد. ⭐️پوشه کاربایدچابک وسبک باشد. ⭐️پوشه کاربایدمسیرناصحیح آموزش رااصلاح کند. ⭐️درپوشه کاربایدنمونه ای ازشواهدواسنادی قرارگیردکه عامل علاقمندی کودک باشد. ⭐️پوشه کار فقط ابزاراست ،نه کل تعلیم وتربیت eitaa.com/tadriis_yar
❇️ کنایه ها به همراه معنای دور و نزدیک ⬅️ پشت دست داغ کردن: معنی نزدیک:با شیء داغ دست راداغ کردن وسوزاندن معنی دور:پشیمان شدن وتوبه کردن. ⬅️ گندم نما جوفروش: معنی نزدیک:کسی که جومی فروشد وانمود می کند که گندم می فروشد معنی دور:آدم مکار وحیله گر. ⬅️ دنبال نخود سیاه فرستادن: معنی نزدیک:کسی را برای خرید نخودسیاه به بازارفرستادن ⬅️ معنی دور:کسی را به دنبال چیزی نایاب وغیرقابل دسترس فرستادن که موفق به پیدا کردن آن نخواهد شد. ⬅️ جگر کسی را کباب کردن: معنی نزدیک:ازجگر کسی کباب درست کردن معنی دور:کسی رابسیار عذاب دادن. ⬅️ گردن کلفت: معنی نزدیک:‌کسی که گردن کلفت دارد معنی دور:شخص ثروتمند وپولدار،به شخص قدرتمند وپر زور می گویند. ⬅️ چشم وگوش را باز کردن: معنی نزدیک:چشم وگوش خود را باز بگذار معنی دور:هوشیار وآگاه باش . ⬅️ بی سر وپا: معنی نزدیک :کسی که سر وپا نداشته باشد معنی دور:فرومایه وپست،کسی که شخصیت اجتماعی کمی دارد ⬅️ اجاقش کور است: معنی نزدیک:کسی که اجاق گازش روشن نباشد معنی دور:کسی که فرزند نداشته باشد ⬅️ بی بخار: معنی نزدیک :کسی که بخار ندارد معنی دور:آدم بی غیرت. ⬅️ تیر کسی به سنگ خوردن: معنی نزدیک:کسی که تیرش به سنگ می خورد معنی دور:به آرزوی خود نرسیدن درکاری موفق نشدن. ⬅️ ازجان خودسیرشدن: معنی نزدیک:کسی که از جان خود سیر شده باشد معنی دور:ناامیدشدن واززندگی بیزار شدن. ✅کنایه های رایج که استفاده می شود: _‌ زهرترک شدن:بسیارترسیدن _هوای کسی را داشتن :مراقب کسی بودن _دست شیطان را ازپشت بستن:بسیار مکار وفریبکار بودن _دست بی نمک دارد:محبت وخدمت کسی نزد دیگران مورد بی اعتنایی قرار گرفتن _نان کسی را بریدن : مانع از به دست آوردن رزق وروزی کسی شدن _رنگ عوض کردن:تغییر عقیده دادن _دستش به دهانش می رسد:درآمد کافی برای مخارج زندگی دارد _به پای کسی نشستن :منتظر کسی ماندن _پای کسی را از جایی بریدن:مانع رفت وآمد او به جایی شدن eitaa.com/tadriis_yar
✅ چند اصل برای تدریس: 💢 اصل_صرفه‌جویی: روش تدریس باید به گونه‌ای انتخاب شود که با کمترین مقدار زمان و اطلاعات، بهترین شکل یادگیری اتفاق بیفتد. 💢 اصل_ساده‌سازی: معلم باید به گونه‌ای آموزش دهد که مفاهیم مشکل، ساده و قابل فهم شوند، نه دیریاب و دیرفهم شوند. 💢 اصل_توانمندی: تدریس باید نوعی تقویت توانایی دانش‌آموز باشد، نه انباشت اطلاعات و دانش نظری. 💢 اصل_فعال_بودن: آموزش باید با مشارکت و فعالیت فراگیر انجام شود و معلم، حامی و تسهیل کننده این فرآیند باشد. 💢 اصل_پیوند: آموزش باید نقش ارتباطی داشته‌ها و داده‌ها را در هر جلسه تدریس داشته باشد. باید ارتباط با دانسته‌ها، فراموش نشود. 💢 اصل_تحریک: تدریس با برانگیختگی، همراه شود. فراگیر برای دانستن به شوق آید و با معلم، گام بردارد. eitaa.com/tadriis_yar
انتظارات کتاب بخوانیم وبنویسیم در پایه اول 🌸 گوش دادن 1.از دستورالعمل هاي ساده پيروي مي کند 2. قادر به دريافت ارتباط بين بخـش هاي مخـتلف پـيام است. 3. درباره ي شنيده ها به اظهار نظر مي پردازد 4. با دقت و علاقه و تمرکز به سخنان گوش مي دهد . 🌸سخن گفتن 5. قبل از سخن فکر مي کند 6. از زبان مناسب و کار افزارهاي لازم استفاده مي کند ، 7.در بحث هاي گروهي شرکت فعال دارد 8. از کلمات متنوع در سخن گفتن استفاده مي کند 9. صوت ها و نشانه ها را به درستي تلفظ مي کند 10. هنگام سخن گفتن جملات را صحيح بکار مي برد 🌸روان خواندن 11. توانايي بلند خواني و صامت خواني را دارد 12. هنگام خواندن از لحن و آهنگ مناسب استفاده مي کند 13. هدف و منظور نوشته ها را درک مي کند 14. به سؤالات متن خوانده شده ، پاسخ مي دهد 15. علايم سجاوندي و نقطه گذاري را در جمله ها و متن درک مي کند 16. متون ، شعر و داستان متناسب با سن خود را درک مي کند 17. نشانه هاي فارسي را تشخيص مي دهد 🌸نوشتن 18. نشانه هاي فارسي را مي تواند بنويسد 19. از جمـله هاي آشـنا مي تواند رونويسي کند 20. احساسات و عواطف خود را در جملات کوتاه بنويسد 21. از نشانه هاي سجاوندي به درستي استفاده مي کند 22. پاسخ سؤالات و تمرينات را مي نويسد 23. از واژگان تازه در نوشته هاي خود استفاده مي کند . 24. رعايت صحيح رسم الخط مورد نظر 25. رعايت فاصله بين کلمات و تناسب در اندازه حروف يک کلمه @tadriis_yar
آموزش عدد ۳ یه دستتو بالا کن سه تا انگشت سوا کن نگاه کن حالا اونور به دست دوستت بهتر نشون بده تو حالا حالتی دیگه یالا حالا بذار ببینم ،فرزند نازنینم سه تا چینه روی میز یاد بگیری ای عزیز تغییر بده جاهاشون یاد بگیری باهاشون بگو‌تو زودی یالا چند حرف داره «تاب»حالا   🍁 عدد سه 🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی 👇 https://eitaa.com/tadriis_yar1
آموزش عدد۴ زودی بگین ببینم گل های نازنینم اسبها دارن چند تا پا؟ به اونا میگن چارپا ماشین داره ۴تا چرخ رد میشه از چارراه ها حالا بگین ببینم عزیزای شیرینم هر سال داره چند تا فصل؟ آفرین به شماها نشون بده توحالا ۴_تا انگشت دِ یالا 🍁 عدد۴ 🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی 👇 https://eitaa.com/tadriis_yar1
آموزش عدد ۵ ۵تا چینه بردارین کنار هم بذارین با همکاری در گروه هی بکنین زیر و رو تا بسازین شکل هایی یه شکل های ۵تایی نشون بده،تو یه دست ببین که ۵ انگشت هست 🍁  عدد۵ 🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی 👇 https://eitaa.com/tadriis_yar1
آموزش صفر خبر خبر خبردار بیا شکلات بردار یه شکلات به ولی یکی بردار تو علی یه شکلات به امین این یکی برا رامین ندارم دیگه حالا چون ۴تا بودن والا ۴تا که ۴تاش بره صفر میشه ای خوشگله   🍁  عدد ۰ 🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی 👇 https://eitaa.com/tadriis_yar1
37990015402356.pdf
757.7K
❇️ تکالیف خلاق و مهارتی 🔶 ارسالی از : خانم عبدی زاده 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Amaneh hossini: @کلیپ انگیزشی ⬅️ارسالی از : آمنه حسینی ♦️کانال پایه ششم 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-ریاضی 🎥فیلم آموزشی : سازی کسرها سوال ۱ فعالیت صفحه ی ۳۷ 🔶مدرس : خانم مهری ترکاشوند 💠پویایی آموزش با 🔰 💢@tadriis_yar6