💕💕
علت جیغ کشیدن کودکان
۱.احساس ناتوانی در برقراری ارتباط:
علت این است که کودکان جیغ کشیدن را یک ابزار کلیدی برای ارتباط برقرار کردن می دانند.
۲.تخلیه انرژی:
جیغ کشیدن باعث تخلیه ی انرژی شدید آنها میشود و زبانی برای بیان احساساتش است.
۳.سردرگمی:
گاهی علت جیغ زدن کودکان این است که آنها از انجام آنچه انجام می دهند مطمئن نیستند.
۴.مشکلات جسمی:
آنها به خاطر اینکه نمی توانند مشکل خود را بیان کنند شروع به جیغ زدن می کنند.
۵.نداشتن کلام:
بعضی از کودکان دچار لکنت هستند و یا نمیتوانند صحبت کنند.
۶.عدم توجه والدین:
بی توجهی والدین به صحبت کودک و یا رفتارهای مثبت او.
کودک شما به کدام دلیل جیغ میزند؟ 👆
❇️ نکاتی مهم درمورد پوشه کار:
✡ دانش آموز :
⭐️ یک ابزار مهم ارزش یابی-توصیفی است.
⭐️هویت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصیتی شامل می شود.
⭐️ درک عمیق یادگیرنده رانشان می دهد.
⭐️ امکان تولید دانش یابهبودآن (نوآوری و خلاقیت)رامهیامی کند.
⭐️ فرایندرشدوپیشرفت دانش آموزرابه خوبی نشان می دهد.
⭐️پوشه کاربین آموخته های قبلی و جدید دانش آموز ارتباط برقرارمی کند.
⭐️پوشه کار کمک می کندتافرداشکالات واشتباهات خویش رااصلاح کند.
⭐️باپوشه کاردانش آموز میزان توانایی و دانش خود را مستند می سازد.
⭐️بابررسی پوشه کاردانش آموزبه استعدادهای خویش پی می برد.
⭐️ بامدیریت وتکمیل پوشه کارمسئولیت پذیری راعملا تمرین می کند.
⭐️بابررسی پوشه کارورفع اشکالات و...به مهارت ارزشیابی(خودسنجی ،همسال سنجی و...)می رسد.
⭐️یادگیری را برای دانش آموز ساده و سهل می سازد.
✡معلم :
⭐️به استعداددانش آموزان واقف می شود.
⭐️باایجاد فرصت مناسب برای آفرینندگی و زایش تفکرات جدید در فراگیران،یادگیری مشارکتی را در آنها تقویت نماید.
⭐️از طریق پوشه کار،به هویت فردی دانش آموزتوجه می نماید.
⭐️به نقاط قوت وضعف دانش آموزان پی می برد.
⭐️تفاوت های فردی دانش آموزان را عینیت می بخشد.
✡ اولیا :
⭐️در جریان فرایند آموزش فرزندشان قرار می گیرند.
⭐️به نقاط قوت وضعف فرزندشان پی می برند.
⭐️اولیاسنجی ازمزایای پوشه کاراست که اولیارادرفرایندیاددهی – یادگیری فرزندش سهیم ومسئولیت پذیرمی کند.
✡بایدها ونبایدهای پوشه کار:
⭐️پوشه کارنبایدمانع یادگیری وفرایندرشدکودک شود.
⭐️پوشه کارنبایدعاملی برای تنبیه کودک،اولیا باشد.
⭐️پوشه کارنبایدتوسط غیرمتخصصان بررسی وارزیابی شود.
⭐️پوشه کارنبایدحجیم وسنگین باشد.
⭐️نبایدکارهای حجمی درپوشه کارقرارگیرد.
⭐️پوشه کاربایدعامل انگیزشی مثبت برای ادامه فرایندیادگیری باشد.
⭐️پوشه کاربایدچابک وسبک باشد.
⭐️پوشه کاربایدمسیرناصحیح آموزش رااصلاح کند.
⭐️درپوشه کاربایدنمونه ای ازشواهدواسنادی قرارگیردکه عامل علاقمندی کودک باشد.
⭐️پوشه کار فقط ابزاراست ،نه کل تعلیم وتربیت
✅ ❇️ مهم ترین عوامل حواس پرتی
🌍 محیط :
گرمی و سردی هوای کلاس ، صداهای ناهنجار، نور شدید و ضعیف
🌍 خانواده :
اغتشاشات فکری(مشکلات ارتباطی، اقتصادی، اجتماعی، اعتیاد) ، کمبود محبت و نشاط ، احساس ناامنی ، مقایسه کودک و نوجوان با همسالان
🌍 روشها های تدریس :
عدم استفاده از روشهای فعال ، عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی
🌍 کتاب :
عدم احساس نیاز به مطالب کتاب ، متناسب نبودن موضوعات درسی با توانایی و علاقه دانش آموز
🌍 معلم :
توقعات بیش از ظرفیت دانش آموز ، مقایسه دانش آموز با دیگران ، بازگو کردن مطالب تکراری
🌍 دانش آموز :
درد و رنج، بیماری ، گرسنگی و تشنگی ، غم و غصه ، ترس ، خشم و شادی ، اضطراب و نگرانی، فشارهای روانی ، بی علاقگی ، عدم آگاهی
✅ چند اصل برای تدریس:
💢 اصل_صرفهجویی:
روش تدریس باید به گونهای انتخاب شود که با کمترین مقدار زمان و اطلاعات، بهترین شکل یادگیری اتفاق بیفتد.
💢 اصل_سادهسازی:
معلم باید به گونهای آموزش دهد که مفاهیم مشکل، ساده و قابل فهم شوند، نه دیریاب و دیرفهم شوند.
💢 اصل_توانمندی:
تدریس باید نوعی تقویت توانایی دانشآموز باشد، نه انباشت اطلاعات و دانش نظری.
💢 اصل_فعال_بودن:
آموزش باید با مشارکت و فعالیت فراگیر انجام شود و معلم، حامی و تسهیل کننده این فرآیند باشد.
💢 اصل_پیوند:
آموزش باید نقش ارتباطی داشتهها و دادهها را در هر جلسه تدریس داشته باشد. باید ارتباط با دانستهها، فراموش نشود.
💢 اصل_تحریک:
تدریس با برانگیختگی، همراه شود. فراگیر برای دانستن به شوق آید و با معلم، گام بردارد.
4_477353772062867616.pdf
159.6K
🚀سوالات علوم _تمامفصل ها
📖اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍉کلیپ انگیزشی نشانه آ ا
🥁قسمت اول
📮 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علوم فصل 4
دنیای جانوران
قسمت اول
مدرس:لیلا هادی
ارسال از لیلا هادی
سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱
پایه اول ابتدایی
بدون اسم و لوگو
🍊#پایه_اول