ندا ابراهیمی نشانه آ و ب تو خالی.pdf
99.1K
نشانهی آ و ب تو خالی
مناسب جهت پیرینت گرفتن و درست کردن حروف مگنتی
بعد از چاپ من دستاشو با قیچی جدا کردم.😉
روی برگه a5 رنگی چهار سری چاپ کردم.
@tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (دوشنبه ۹ آبان)
📝صفحه ی ۱✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#نشانه_اَ
@tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (دوشنبه ۹ آبان)
📝صفحه ی ۲✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#نشانه_اَ
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
شعر زیبای اَ😍
شاعر، خواننده ، آهنگساز : جناب فرخی
تهیه و تنظیم : ندا ابراهیمی
@tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍
🎉تکلیف (دوشنبه ۹ آبان)
📝صفحه ی ۳✅
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#نشانه_اَ
@tadriis_yar1
📝✍📝✍📝✍
🎉متن روانخوانی و املای نشانه ی آ و ب
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#آ
#ب
@tadriis_yar1
تکنیک هایی برای لذت بخش کردن تکلیف مدرسه👇👇
👦کارهایی که شما در رابطه با تکلیف مدرسه باید انجام دهید📝
📝قبل از تکالیف مدرسه به او فرصت استراحت بدهید.
📝زمان مشخصی را هر روز برای انجام تکالیف مدرسه تعیین کنید.
📝ساعاتی که مناسب سن اوست اجازه دهید تلویزیون تماشا کند.
📝محیطی آرام و ساکت را برای کودک به وجود آورید.
📝بعد از انجام تکالیف خستگی او را با یک نوشیدنی یا خوراکی سالم برطرف کنید.
📝در صورت لزوم پاسخگوی بعضی از پرسش های درسی کودک باشید.
📝ماهی یک بار با معلم او ارتباط داشته باشید.
📝به هیچ عنوان کودک را مجبور به انجام تکلیف نکنید.
📝سعی کنید انجام تکلیف را به صورت کاری شاد و لذت بخش تبدیل کنید.
📝از کودک در مورد زمان انجام دادن تکلیف نظرخواهی کنید.
📝حتما تشویق را چاشنی تکلیف داشته باشید
@tadriis_yar2
#آموزشی
#مهارت_تدریس
#آموزش_ابتدایی
♦️انشای گسترشی :👇👇
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند.
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد.
ناگهان....
ادامه ی آن را دانش آموزان تعریف می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش کیسه ی جادویی
در این روش آموزگار اشیایی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته ابتدا جمله و سپس انشا بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️خلاصه کردن داستان:
داستان کوتاهی برای دانش آموزان می خوانیم و از آن ها می خواهیم تا خلاصه ی داستان را در چند جمله بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش پازلی:
تعدادی جمله را که در ارتباط با یک موضوع متفاوت هستند روی کارت هایی می نویسیم و به صورت تصادفی در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.
سپس از آن ها می خواهیم کارت های مرتبط را پیدا کنند و در گروه انشایی بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️تصویر یابی:
تصویری را روی تابلو می چسبانیم یا از تصویر کپی گرفته وبه تعداد دانش آموزان می دهیم.
از آن ها می خواهیم هر چیزی را که در تصویر می بینند با یک خط به بیرون کشیده ونام آن را بنویسند.
بعد از این که همه ی شکل های مربوط به تصویر نام گذاری شد ، با آن ها جمله و سپس متن بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تداعی و شاخه بندی:
به این صورت که از دانش آموزان می خواهیم تمام کلماتی را که در مورد یک موضوع به ذهنشان می رسد بیان کنند
این کلمات براساس نزدیکی به یکدیگر در چند شاخه روی تخته سیاه نوشته می شود .
حال می توان از دانش آموزان خواست با توجه به کلمات موجود ، انشای خود را بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️استفاده از موضوعات تخیلی:
به دانش آموزان می گوییم داستان خیالی با اغراق زیاد بنویسن
خودمان ابتدا یک داستان شگفت انگیز و عجیب و غریب را تعریف می کنیم
مثلا یک شب خواب دیدم اندازه ی مورچه شدم......
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مسابقه ی جمله های ادبی:
از دانش آموزان می خواهیم در مورد چند موضوع یا چند اسم مانند مادر ، آسمان ، خدا
جمله های زیبا بنویسند. بعداز بین آن ها بهترین را انتخاب می کنیم و بچه ها با استفاده از آن جمله و جمله های خودشان در گروه انشا می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خاطره نویسی:
برای دانش آموزان یک خاطره تعریف می کنیم. بعد از تمام شدن خاطره ازآن ها می خواهیم آن چه را که در ذهنشان مانده بنویسند و در مرحله ی بعدی می خواهیم یک داستان یا خاطره از خود یا
اقوامشان بنویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش تکمیل داستان:
در این روش بچه ها چشمشان را می بندند و گوش های خود را آماده ی شنیدن می کنند
ما داستانی را آغاز می کنیم و هر دانش آموزی که اسمش را صدا کردیم ، موظف است داستان ما را با یک جمله کامل تر کند تا زمانی که داستان تمام شود.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش خورشیدی:
روش خورشیدی نوعی بازی با کلمات است.
یک نفر یک کلمه می گوید و آن را درون خورشید می گذاریم . سپس چند کلمه ی مرتبط با آن کلمه بچه ها می گویند و در شعاع های خورشید می نویسیم.
و بعد با استفاده از آن کلمه ها جمله و سپس متن می نویسند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش استفاده از کلمات
در این روش ما موضوع انشا را بیان می کنیم. سپس کلماتی را با توجه به موضوع روی تخته می نویسیم تا دانش آموزان در نوشتن انشا از آن ها استفاده کنند .
دانش آموزان با توجه به کلمات داده شده جملاتی را می نویسند، سپس جمله هایی را که مرتبط با هم هستند در یک گروه قرار می دهند و در پایان آن ها را مرتب می کنند.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
♦️روش مشارکتی
موضوعی به دانش آموزان ارائه می شود و هر کدام از بچه ها به نوبت در مورد آن جمله ای می گویند.
(البته چند دقیقه فرصت فکر کردن به بچه ها می دهیم.)
مطالب بچه ها را روی تابلو می نویسیم و به کمک خودشان جملات را پس و پیش می کنیم تا به صورت یک انشای کامل درآید.
┄┅┅┄┄┅✶ 🌷 ✶┄┅┄┅┄
@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_آموزشی 😍
#مهارتهای_زندگی
اهمیت دندان
این قسمت: " دندان و مسواک زدن "
💧__🐥🌨____🌈⭐️🌈____🌨🐥__💧
@tadriis_yar2