eitaa logo
معلم یار
5.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
6.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
امتحان علوم . فصل 1 و 2.pdf
774.1K
✅ آزمون علوم فصل ۱و۲ ✅ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
چ لیست هنر.docx
25.8K
✅ چک لیست هنر ⬅️ پایه پنجم eitaa.com/tadriis_yar5
✅ آموزش نقاشی کودکان ✅ گام به گام ✅ حیوانات eitaa.com/tadriis_yar1
آزمونک ریاضی الگو.pdf
149.4K
✅ آزمونک ریاضی الگو ✅ پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
✅ کاربرگ نشانه م ✅ فارسی پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
✅ کاربرگ فارسی پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
م.pdf
173.1K
✅ کاربرگ شکارکلمات ✅ نشانه م ✅ فارسی پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
نحوه چاپ و صحافی دفاتر امتحانات و فارغ التحصیلی مدارس ⬅️ ترتیب بندی دفاتر امتحانات مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از سامانه سیدا برای سال های تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و ۱۴۰۱-۱۴۰۰: ✔️ بعد از ورود به سامانه سیدا از قسمت عملیات ضمن سال⬅️کارنامه ⬅️دفترنتایج ارزشیابی تحصیلی ۱) روکش ۲) روکش دفتر نتایج ارزشیابی(نمون برگ 201) 3) آمار کلی دفتر نتایج(نمون برگ 202) 4) روکش پایه ای (نمون برگ 203) مثلا پایه اول بعد کارنامه های اول و روکش دوم و کارنامه های دوم و ...... 5) پلمپ دفتر نتایج ارزشیابی (نمون برگ 205) ✅ ترتیب بندی دفتر امتحانات دوره دوم متوسطه از سامانه امین: بعد از ورود به سامانه⬅️انتخاب دوره(خرداد۱۴۰۱-۱۴۰۰)وتیک عملیات مدرسه متوسطه دوم⬅️ذخیره ⬅️گزارشها ۱)جلد دفتر امتحانات ۲)لیست مشخصات دانش آموزان ۳)فرم۵۱۴ ۴)دفتر امتحانات ۵)آمار نتایج قبولی دروس ۶)فرم ۴۲۵ ✅ ترتیب بندی دفتر فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه از سامانه امین: بعد ازورود به سامانه مربوطه ⬅️انتخاب دوره(خرداد۱۴۰۱-۱۴۰۰)وتیک پایگاه عملیاتی⬅️ذخیره ⬅️گزارش ها ۱)جلددفترفارغ التحصیلان ۲)فرم۲۹۱/۱۳ ۳)دفتر فارغ التحصیلی ۴)فرم۲۲۵ 🛑 توجه: در مقطع متوسطه دوم برای یک سال تحصیلی (به طور مثال۱۴۰۱-۱۴۰۰) که شامل ۳دوره امتحانی دی،خرداد(ضمن سال) و شهریور می باشد دفتر امتحانات هر سه دوره به ترتیب دی،خرداد،شهریور مطابق موارد فوق پشت سرهم در یک دفتر صحافی خواهد شد . دفتر فارغ التحصیلی هرسه دوره یک سالتحصیلی نیز مطابق ترتیب ذکرشده در یک دفتر جداگانه صحافی خواهد شد .همچنین قابل به ذکر است که مدیران محترم سریعا پیگیری نمایند تا نمرات دانش آموزان توسط آموزگاران و دبیران محترم ثبت و تایید نهایی شود ومدیران محترم قبل از چاپ و صحافی حتما اطلاعات دانش آموزان و نمرات ثبتی را بررسی و ایرادات موجود را رفع و نمرات را تایید نمایند و مطابق با چینش(ترتیب بندی فوق) نسبت به صحافی اقدام نمایند تا پس از ارسال بخشنامه معرفی ماموران انسداد و حضور آنها در مدارس نسبت به بررسی و انسداد و نهایتا پلمپ آنها در کارشناسی سنجش ناحیه اقدام لازم صورت گیرد. در ضمن لیست نمرات دبیر متوسطه اول و دوم فقط چاپی طبق چینش اعلام شده قبل به تفکیک هر نوبت امتحانی پس از تایید دبیر و مدرسه برای صحافی مورد مطالبه می باشد و هنرستانی ها علاوه بر آن دفتر نمرات مهارتی هم دارند. eitaa.com/tadriis_yar
✅ اگر اهل کتاب خواندن نیستیم، احتمالا: ۱.حرف‌های نسنجیده زیاد می‌زنیم. ۲. خیلی حرف‌های تکراری می‌زنیم. ۳. دایره‌ی واژگان ما بسیار محدود است. ۴. بخش استدلالی ذهن ما تقریبا تعطیل است. ۵. استعداد عوام‌گرا شدن را پیدا می‌کنیم. ۶. مستعد پذیرش شایعات هستیم. ۷. اهمیت تفاوت میان انسان‌ها را کشف نمی‌کنیم. ۸. توان و انگیزه یادگیری ما کاهش می‌یابد. ۹. با واژه نقد بیگانه‌ایم. ۱۰. زمینه‌ استقرار و تداوم اقتدارگرایی را فراهم می‌آوریم. ۱۱. از حقوق شهروندی خود و دیگران آگاه نیستیم. ۱۲. حاکمان مستبد را خوشحال می‌کنیم. ۱۳. راحت تحت تأثیر تبلیغات و پروپاگاندا قرار می‌گیریم. ۱۴. یا در همه زمینه‌ها، اظهارنظر می‌کنیم یا اصلا توان اظهارنظر نداریم. ۱۵. جهل مرکب داریم، یعنی نمی‌دانیم که نمی‌دانیم! ۱۶. گرفتار توهم دانستن هستیم و به اشتباه فکر میکنیم میدانیم. ۱۷. دامنه‌ی لذت ما محدود است. eitaa.com/tadriis_yar
69690_Gama.ir_Q_grXn7G.pdf
440.9K
✅ پایه_ششم_فارسی ❇️ املا خلاقانه eitaa.com/tadriis_yar6
jozve_Riazi_6_Fasl2_Nomreyar.pdf
1.13M
✅ پایه_ششم_ریاضی ❇️ جزوه فصل دوم eitaa.com/tadriis_yar6
✅ راه های پیشنهادی برای تقویت املای دانش آموزان ضعیف ↘️👇 ⬅️ ۱- دقّت به مشق (رو نویسی) و تصحیح غلط ها و رعایت خطّ زمینه ⬅️ ۲- توجّه به دست ورزی در دوره ی آمادگی ⬅️ ۳- مطمئن شدن از شناخت حروف الفبای فارسی ⬅️ ۴- بررسی دقیق تکلیف شب در خانه ⬅️ ۵- توجّه بیش تر به دانش آموزان کند نویس ⬅️ ۶- پرهیز از حرکات اضافی موقع گفتن املا ⬅️ ۷- استفاده از دانش آموزان ممتاز برای روخوانی و تکرار و تمرین در کلاس ⬅️ ۸- توجّه به نوع نشستن ⬅️ ۹- استفاده از کارت تند خوانی ⬅️ ۱۰- ترکیب صامت و مصوّت ⬅️ ۱۱- اطمینان از تلفّظ صحیح حروفات توسّط دانش آموزان ⬅️ ۱۲- تصحیح املا توسّط خود دانش آموزان  و . . . . eitaa.com/tadriis_yar
🛑 روشهایی برای دیکته ی خلاق، املا_خلاق ✔️ هدف :تقویت املا کلمات مشکل فارسی را به تعداد سایر دانش آموزان کلاس تکثیر کنید ،کلمه ها را به دانش آموزان بدهید در خانه با کمک اولیا کلمه ها را جدا کنند و آن ها را    در جعبه دستمال کاغذی یا پیله یا پلاستیک مشکی و ... قرار دهند ❇️ ✅ روش_کار : دانش آموز هر شب دست در جعبه دستمال کاغذی می کند و کارت هایی را به طور اتفّاقی بیرون می آورد ( 10 تا 15 کارت ) و با این کارت ها می تواند ده ها فعالیت انجام بدهد که مواردی را مطرح می کنم : ⏬     1- جمله نویسی با کلمات اتفّاقی 2-نوشتن کلماتی که با حرف مشترک شروع می­شوند : کبوتر ، کتاب ، کاسه و ... 3-ساخت کلمه با حروف در هم ریخته شده : ( ذ ا غ ک ) = کاغذ 4-نوشتن کلمات شبیه به هم : (مشدّد ) = نقّاشی ، موفّق و ... (تنوین دار) = اصلاً ، مثلاً و ... 5- با کلمات جملاتی بسازند که مربوط به درس باشد ولی عین جمله کتاب نباشد = کاش صاحب گوسفندها حرف چوپان را گوش می­کرد! 6-نوشتن کلمات مشکل و رنگی نوشتن حروف دارای ارزش املایی = در کلمه  فضا حرف ض را با رنگ قرمز بنویسد 7- داستان نویسی با 10 کلمه اتفّاقی = این مورد بسیار جالب و برای دانش آموزان خوب کلاس جذاب است. 8- ساخت کلمه هم ­معنی و متّضاد و هم­خانواده و ... = علم – معلّم ، خوش­حال = شاد ، تمیز ≠ کثیف 9-انشانویسی و بند نویسی در مورد موضوعی معیّن با کلمات اتّفاقی = موضوع را معلم باید معین کند. 10-گفتن املایی با جملات نو و جدید با کلمات اتفّاقی توسط والدین = چلچراغ­ها حوض حیاط را چراغانی کرده بودند و ... 11- نوشتن املای معمولی 12-گفتن املا به والدین و تصحیح املا توسّط دانش ­آموز 13-نوشتن کلمات اشتباه توسط والدین و نوشتن درست کلمه توسط دانش­ آموز = صراق = سراغ 14-نقاشی تصاویری در مورد کلمات اتّفاقی و نوشتن کلماتی در تصویر مورد نظر 15-انتخاب کلمه­ ی اتّفاقی و پیداکردن کلماتی که با حرف آخر کلمه قبل شروع کنید شود = هنرمند– دوست – تابستان و ... eitaa.com/tadriis_yar
✅ راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی: 1 ـ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون 2 ـ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند. 3- اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی 4 ـ  توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها 5- ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب  حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی 6 ـ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد . 7 ـ تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان ) 8 ـ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک   می گردد . 9 ـ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد . 10 ـ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان 11 ـ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان 12 ـ فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود ) 13 ـ با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند . 14 ـ  حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند . 15 ـ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان 16 ـ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود . 17 ـ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل 18 ـ استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند 19 ـ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه 20 ـ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس 21 ـ ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن 22 ـ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر 23 ـ  تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند . 24 ـ از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند 25 ـ تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان 26 ـ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند . 27 ـ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود . eitaa.com/tadriis_yar
🛑راهکارهایی برای درمان درس نخواندن و تکلیف ننوشتن دانش آموزان: ✅ ۱- مشکلات جسمی ممکن است فرزند شما ضعف در بینایی یا شنوایی داشته باشد و یا به بیماری مزمنی مبتلا باشد. مراجعه به متخصص، نگرانی شما را از این جهت از بین می برد . ✅ 2-مشکلات روحی: فشارهای روحی ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و ... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت. ✅ ۳- اختلال در یادگیری: اختلال در یادگیری که بیشتر به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می دهد،یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است. کودکان مبتلا به این اختلال از جهت هوش بهر، متوسط رو به بالا هستند. بر خلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب ماندگی ذهنی نیست. مشکلات این گونه کودکان ، مربوط به ادراک ، تشخیص، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه مانند روز و زور و ... مشکل دارند. ✅ 4- خستگی: بازی و فعالیت های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد. این گونه فعالیت ها باید حساب شده و بر اساس برنامه باشد. ✅ 5-حواسپرتی: برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود. باید زمینه هایی فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواسپرتی، مادر به او کمک کند. eitaa.com/tadriis_yar
✅ کاربرگ ریاضی تم ۶ ✅ پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
🌷 پوسترهای آموزشی 🌷🌴 فارسی _ نشانه های الفبا👆👆👆👆👆👆.pdf
1.72M
🌷 پوسترهای آموزشی ✅ فارسی _ نشانه های الفبا ⬅️ پایه اول eitaa.com/tadriis_yar1
🛑 انواع تکالیف از نظر محتوا در ارزشیابی توصیفی eitaa.com/tadriis_yar
✅ به اطلاع می رساند مشکل عدم نمایش اطلاعات یک پایه از دانش آموزان مدرسه در خروجی دفتر آمار به علت این است که : در زمان ثبت اطلاعات شناسنامه ای دانش اموزان، برای دانش آموز با ملیت ایرانی عدد ۱۱ و ۱۱۱۱۱۱ در ردیف و سریال درج شده است که هیچ دانش آموز ایرانی این دو عدد را برای ردیف و سریال در اختیار ندارد و همین خطا باعث می شود در خروجی دفتر آمار اطلاعات یک پایه به کل نمایش داده نشود. مقتضی است مدارسی که خروجی دفتر آمار آنها در یک پایه نمایش داده نمی شود، اطلاعات شناسنامه ای دانش اموزان آن پایه را کنترل و اشتباهات را اصلاح نمایند. eitaa.com/ltmsme
🛑 راههای تقویت روخوانی در منزل و کلاس: ✅ در کلاس👇 ⬅️ استفاده از و يا مجله براي شناخت حروف و كلمه ⬅️استفاده از كتاب در زنگ كتابخواني و از درك مطلب ⬅️ استفاده از متن‌هاي و داستاني در هر درس ⬅️علاقمند كردن دانش‌آموزان به انجام مانند: يافتن معاني اسامي خودشان، مراحل رشد گياه، فوايد جانوران و... ⬅️آموزش فن (لحن و صدا) ⬅️تهيه‌ی توسط دانش‌آموزان ⬅️درست كردن لغت‌نامه توسط دانش‌آموزان ⬅️دلپذيركردن زنگ املا و استفاده از انواع املاها (تقريري،كارتي، پاي تابلو، هوانويسي، گروهي، املا ناقص و ..) ⬅️ استفاده از روش‌هاي نوين تدريس (پروژه، ايفاي نقش، گروهي و كاوشگري) ⬅️خلاصه كردن داستان ⬅️استفاده از متن‌هاي تصويري در خواندن ⬅️برگزاري كنفرانس‌هاي دانش‌آموزي ⬅️اجراي نمايش از متن‌هاي داستاني ✅ در منزل👇 ✔️ خواندن كتاب قبل از خواب ✔️ تهيه‌ی كتاب به سليقه‌ی بچه‌ها ✔️ داشتن كتابخانه‌ی كوچك در منزل ✔️ تشويق در زمينه‌ی حفظ شعر ✔️ انجام بازي‌ها مثل اسم- فاميل ✔️ خواندن تابلوها و برچسب‌ها توسط كودك ✔️ پيدا كردن آدرس توسط كودک ✔️ مطالعه‌ی پدر و مادر eitaa.com/tadriis_yar