هدایت شده از قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طلوعی_دیگر...☀️
🍃گوش کن
🍃جاده صدا می زند از دور
🍃قدم های تو را
🍃پلک ها را بتکان
🍃کفش به پا کن و بیا
🍃 در مسیری که خدای تو مقرر کرده
🍃یک گام که برداری کافی است
🍃او چند گام به سمتت بر خواهد داشت
🍁 سلام؛ صبحتون بخیر و لحظاتتون مملو از یاد و عشق به خداوند
#تبلیغ #تبلیغات
🌐 #قرارگاه_مجازی
📲 @naghashi_ghese
قبل اینکه فرزندت رو با آدم های موفق مقایسه کنی 🍃
خودت رو با پدر مادرشون مقایسه کن... 😊
@tadriis_yar
🌟
#راهکارهایی_برای_درمان_درس_نخواندن و تکلیف ننوشتن دانش آموزان
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
👇👇👇👇👇👇👇👇
🌟 ۱- مشکلات جسمی
ممکن است فرزند شما ضعف در بینایی یا شنوایی داشته باشد و یا به بیماری مزمنی مبتلا باشد.
مراجعه به متخصص، نگرانی شما را از این جهت از بین می برد .
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟2-مشکلات روحی:
فشارهای روحی ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و ... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟۳- اختلال در یادگیری:
اختلال در یادگیری که بیشتر به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می دهد،یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است.
کودکان مبتلا به این اختلال از جهت هوش بهر، متوسط رو به بالا هستند. بر خلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب ماندگی ذهنی نیست.
مشکلات این گونه کودکان ، مربوط به ادراک ، تشخیص، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه مانند روز و زور و ... مشکل دارند.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟 4- خستگی:
بازی و فعالیت های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد.
این گونه فعالیت ها باید حساب شده و بر اساس برنامه باشد.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟 5-حواسپرتی:
برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود. باید زمینه هایی فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواسپرتی، مادر به او کمک کند.
📣
#شیوهنامه_جدید_تصحیح_املا📣
در شیوهنامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانشآموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوهنامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتابهای درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمرهای به آن اختصاص دهند یا نمرهای بهخاطر ننوشتن آن از دانشآموزان کمکنند. در ادامه آمده است: جدا یا پیوستهنویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوستهنویسی کلمات مرکب، سلیقه رسمالخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژهها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمرهای از دانشآموزان کم شود. همچنین این شیوهنامه تأکید دارد: کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانشآموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوهنامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یکبار گرفته میشود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یکبار غلط گرفته میشود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد.