eitaa logo
تدریس خلاق
163 دنبال‌کننده
137 عکس
101 ویدیو
23 فایل
اینجا محلی است برای تبادل _تجربیات تدریس _روشهای تدریس خلاق برای اینکه از تدریس مقتدرانه و موفق خود لذت ببرید ، با ما همراه باشید. عضوکانال دیگرمون بشید(#ملکه_باش)👇 https://eitaa.com/joinchat/275710006C82afc340ad ما را به دوستانتان معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدفمندحرکتکن1.mp3
5.86M
🔹اهدافتان را روشن کنید وحرکت کنید. 🔹 تصمیم بگیر که جزء کدوم دسته از آدمها می خواهی باشی. 🔹 اگر اون شرایط مطلوبی که دلت می خواد نداری ، مقصر فقط خودتی. 🔹 بدبخت بودن راحته، تلاش کردن برای زندگی دلخواه هنره. 🔹 با ایمان حرکت کن. 🔹 هر روز کمی صبورتر ، بخشنده تر و پر تلاشتر از دیروز باش. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 💢 تقویت گوش دادن ومراحل آن... توجه به هر یک از مراحل و انواع آن ، به شنونده کمک می کند این مهارت را تقویت کند و در مقابل ، بی توجهی به هر یک از این مراحل موجب نا توانی در گوش دادن و در نتیجه باعث شکست تحصیلی و مانع رشد مهارت های زبانی دیگر و مانع رشد اجتماعی و علمی می شود . تمرین های تقویت گوش دادن 1-شعر خوانی و قصه گویی هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن انتقادی . پس از خواندن شعر یا داستانی مناسب ، چند سوال از محتوای آن ها طرح می کنیم و از دانش آموزان می خواهیم ضمن پاسخ دادن به سوالات در باره دلایل و انگیزه ها نیز سخن بگویند . همچنین می توانیم برای آزمایش میزان دقت دانش آموزان ، از آنان بخواهیم داستان را دوباره تعریف کنند یا هر یک بخشی از آن را بگویند . 2-داستان گویی هدف : تمیز دادن واقعیت از رویا. داستانی را در کلاس می خوانیم که جنبه های تخیلی و واقعی آن در هم آمیخته باشد ؛ سپس از دانش آموزان می خواهیم به دقت گوش دهند و بگویند کدام بخش ها واقعیت داشت و کدام غیر واقعی و تخیلی بود .   3-رنگ کردن هدف : پیروی از دستورالعمل ها از طریق گوش دادن . تصویر ی رنگ نشده را تکثیر وبین دانش آموزان توزیع می کنیم . آن گاه از دانش آموزان می خواهیم به دقت به دستورالعمل ها گوش دهند و نقاشی را، طبق مراحل گفته شده ، رنگ آمیزی کنند . 4-گوش دادن دادن به قصه هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن . نوار قصه ای از طریق ضبط صوت پخش می شود ؛ پس از اتمام قصه ، تعدادی سوال از محتوای آن طرح می گردد تا دانش آموزان به آن ها پاسخ دهند . 5-درست و نادرست هدف : تشخیص درست از نا درست . جمله هایی به دانش آموزان می گوییم که از نظر منطقی یا دستور زبان ، نادرست باشد . آنان پس از دقت در گوش دادن ، باید موارد نادرست را مشخص کنند . همچنین می توانیم در آن متن ، کلماتی را با تلفظ اشتباه بخوانیم تا دانش آموزان ضمن تشخیص آن کلمه ، تلفظ صحیح را بیان دارند . 6-حدس زدن هدف : تمرکز و دقت در گفتار و تقویت دریافت . شعر یا داستانی می خوانیم از دانش آموزان می خواهیم خوب گوش دهند و پایان آن را حدس بزنند . این تمرین به شیوه های دیگری نیز قابل تعمیم است . مثلاً یک کلمه دو هجایی می گوییم واز دانش آموزان می خواهیم کلمات دو هجایی دیگری بگویند . یا بخش اول کلمه ای را می گوییم تا آنان بخش دیگر ان را حدس بزنند .  7-مسابقه شنیدن هدف : تمرکز در شنیدن و به خاطر سپردن . نام چند شی را فقط یک بار می گوییم یا روی تخته می نویسیم و پاک می کنیم . آن گاه از بچه ها می خواهیم نام اشیای پاک شده یا گفته شده را بگویند . به جای چند شئ ازیک جمله بلنداستفاده کردتعدادکلمات باتوجه به سطح متغیر خواهد بود.. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌴یادگیری مستلزم مشارکت فعال و سازنده یادگیرنده است ، بنابراين : یادگیری ، مستلزم توجه ، مشاهده ، یادسپاری ، فهمیدن ، تنظیم هدف ها و مسئولیت پذیری دانش آموزان است . چنین فعالیت های شناختی بدون مشارکت و درگیری فعال یادگیرنده امکان پذیر نیست . بنابراین : ایجاد محیط های یادگیری چالش انگیز که دانش آموزان را برای مشارکت فعال ترغیب کند، یکی از مهمترین وظایف معلمان است . حال محیط در کلاس درس چه ويژگيهاي دارد : 1.اجازه ندهید دانش آموزان برای مدتی طولانی صرفاً شنونده باشند . 2.برای آنان فرصت فعالیت های عملی ، نظیر : تجربه ، آزمایش و مشاهده مهیا کنید . 3.دانش آموزان را برای مشارکت در بحث های کلاسی و سایر فعالیت ها به همکاری ترغیب کنید . 4.برای کمک به دانش آموزان ، در فرایند یادگیری ، علائق و آرمان های آنان را هم مد نظر قرار دهید . 5.فرصت بازدید های علمی از مراکز صنعتی را فراهم کنید . ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
👈یادگیری سطوحی دارد . هر چقدر ذهن یادگیرنده در مسیر یادگیری بیشتر فعال و درگیر باشد ، عمق یادگیری بیشتر خواهد شد . ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معلمی که برای رسیدن به اهدافش با اراده ای قوی وعزمی راسخ قدم برداشت ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🔶 یاداشت برداری همیشه و همه جا 🔶 معلم باید دانش آموزی مادام العمر باشد، همیشه در حال یادگیری باشد. همیشه و در هر شرایطی دفتری جیبی و خودکار به همراه داشته باشد تا هر زمانی و در هر مکانی نکته ای شنید، دید و فهمید در دفتر یادداشت برداری کند. گاهی یک جمله ناب و کلیدی را از زبان حتی فردی بیسواد می شنود یا روی تابلو یا دیواری می ببیند، یاداشت کرده و در موقعیت مناسب در کلاس بیان می کند و همین جمله ممکن است زندگی دانش اموز را تغییر دهد. 🔶 یادم می آید چند سال پیش در تهران وارد مترو شدم، نوشته ای روی تابلوها توجهم را جلب کرد، نوشته ها را یادداشت کردم، هر چند نوشتن مطالب روی تابلوها طول کشید، اما وقتی جملات را مرور می کردم، از این کار لذت بردم و در کلاس بیان کردم. بعداز کلاس دانشجویان به همان جملات بازخورد مثبت دادند و حتی آنها هم جملات را یادداشت کردند. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🔶 معلم مهندس تربیت است 🔶 ماشینی که سوارش می شویم، نتیجه کار پنج گروه از مهندسان است: 1. مهندس مسول کشف معدن 2.مهندس مسول استخراج مواد 3. مهندس مسول ذوب مواد 4. مهندس مسول مونتاژ قطعات و نظارت اما یک معلم به تنهایی کار این پنج گروه را روی انسان انجام می دهد. 1. استعداد شاگردش را کشف می کند. 2. شاگرد را از انحراف بیرون می اورد. 3. شاگرد را به درس علاقمند می کند. 4. شاگرد را می سازد. 5. تربیت شدگان را به هم متصل و جامعه را شکل می دهد (مهارت معلمی). ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دلسوز بازنشسته جناب آقای گلچین که بصورت خودجوش به کودکان کار سواد خواندن و نوشتن می آموزد (دزفول میدان امام) 👤 غلامرضا خلیلی نیا ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
هدایت شده از ملکه باش✨
🚨 اگر به هر دلیلی خسارتی به اموال دولتی زده‌ایم و یا خود را مدیون میدانیم، در تمام سال و در هر اندازه‌ای که بر عهده داریم به شماره کارت 6367 9570 6625 6285 ( داری کل، درآمدهای متفرقه دولتی) می‌توانیم مبالغ مورد نظر را واریز کنیم. 🌸🍃@malakeh_bash🍃🌸 Eitaa.com/malakeh_bash ••┈┈┈┈┈••✾••✾••✾••┈┈┈┈┈••