eitaa logo
تدریس خلاق
163 دنبال‌کننده
137 عکس
101 ویدیو
23 فایل
اینجا محلی است برای تبادل _تجربیات تدریس _روشهای تدریس خلاق برای اینکه از تدریس مقتدرانه و موفق خود لذت ببرید ، با ما همراه باشید. عضوکانال دیگرمون بشید(#ملکه_باش)👇 https://eitaa.com/joinchat/275710006C82afc340ad ما را به دوستانتان معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5935887395709781060.ppsx
1.89M
پاورپوینت آموزشی جهت پر کردن فرم خام بر اساس و طرح بلوم تهیه :خانم آمنه آقایی منطقه ۲تهران برنامه ppsx رانصب کنید ازاقدام پژوهی و درس پژوهی ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه ی فوق العاده ویژه ی معلمان و سایر کارمندان .... اونقدر منتشر کنید برسه به دست آقای 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
12.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹براندازها وقتی فیلم و عکس های زندگی میلیون‌ها بی‌خانمان آمریکایی را می‌بینند، ادعا میکنند: به بی‌خانمان ها در آمریکا اندازه‌ی یک کارمند ایرانی حقوق میدهند! 🔹ولی ببینید کیفیت زندگی کارمندان آمریکایی را از زبان رسانه‌های آمریکایی ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
میزان اعمال «فوق‌العاده ویژه معلمان» مشخص شد 🔹اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان کشور به میزان حداقل 21 درصد و حداکثر 27 درصد از ابتدای فرودین ماه بلامانع است.
هدایت شده از  بانوی بروز
🔴چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟ حقوق بالا نوش جان اساتید فعال در تولیدعلم و فناوری، اما استادی که فقط درس میدهد چرا باید ۷-۸برابر یک معلم حقوق بگیرد؟ مجلس، اشتباهش در بودجه۱۴۰۰ را اصلاح، تبصره جهش حقوق اساتید را حذف و را ممنوع‌الخروج و دادگاهی کند S.Amir Sayyah ✾• 🌱@banuie_beruz🌱 Eitaa.com/banuie_beruz ••┈┈┈••✾••✾••✾••┈┈┈••
چه کار کنیم تا وقتمون تلف نشه! 👆🏼افراد موفق از وقتشون نهایت استفاده رو میبرن و زمانشون رو هدر نمیدن. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🔹💠 استادمون یه ترم می یاد درس می ده ، من یه شبه جمعش می کنم، حالا کی استادتره اون یا من ؟😂 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
هدفمندحرکتکن1.mp3
5.86M
🔹اهدافتان را روشن کنید وحرکت کنید. 🔹 تصمیم بگیر که جزء کدوم دسته از آدمها می خواهی باشی. 🔹 اگر اون شرایط مطلوبی که دلت می خواد نداری ، مقصر فقط خودتی. 🔹 بدبخت بودن راحته، تلاش کردن برای زندگی دلخواه هنره. 🔹 با ایمان حرکت کن. 🔹 هر روز کمی صبورتر ، بخشنده تر و پر تلاشتر از دیروز باش. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 💢 تقویت گوش دادن ومراحل آن... توجه به هر یک از مراحل و انواع آن ، به شنونده کمک می کند این مهارت را تقویت کند و در مقابل ، بی توجهی به هر یک از این مراحل موجب نا توانی در گوش دادن و در نتیجه باعث شکست تحصیلی و مانع رشد مهارت های زبانی دیگر و مانع رشد اجتماعی و علمی می شود . تمرین های تقویت گوش دادن 1-شعر خوانی و قصه گویی هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن انتقادی . پس از خواندن شعر یا داستانی مناسب ، چند سوال از محتوای آن ها طرح می کنیم و از دانش آموزان می خواهیم ضمن پاسخ دادن به سوالات در باره دلایل و انگیزه ها نیز سخن بگویند . همچنین می توانیم برای آزمایش میزان دقت دانش آموزان ، از آنان بخواهیم داستان را دوباره تعریف کنند یا هر یک بخشی از آن را بگویند . 2-داستان گویی هدف : تمیز دادن واقعیت از رویا. داستانی را در کلاس می خوانیم که جنبه های تخیلی و واقعی آن در هم آمیخته باشد ؛ سپس از دانش آموزان می خواهیم به دقت گوش دهند و بگویند کدام بخش ها واقعیت داشت و کدام غیر واقعی و تخیلی بود .   3-رنگ کردن هدف : پیروی از دستورالعمل ها از طریق گوش دادن . تصویر ی رنگ نشده را تکثیر وبین دانش آموزان توزیع می کنیم . آن گاه از دانش آموزان می خواهیم به دقت به دستورالعمل ها گوش دهند و نقاشی را، طبق مراحل گفته شده ، رنگ آمیزی کنند . 4-گوش دادن دادن به قصه هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن . نوار قصه ای از طریق ضبط صوت پخش می شود ؛ پس از اتمام قصه ، تعدادی سوال از محتوای آن طرح می گردد تا دانش آموزان به آن ها پاسخ دهند . 5-درست و نادرست هدف : تشخیص درست از نا درست . جمله هایی به دانش آموزان می گوییم که از نظر منطقی یا دستور زبان ، نادرست باشد . آنان پس از دقت در گوش دادن ، باید موارد نادرست را مشخص کنند . همچنین می توانیم در آن متن ، کلماتی را با تلفظ اشتباه بخوانیم تا دانش آموزان ضمن تشخیص آن کلمه ، تلفظ صحیح را بیان دارند . 6-حدس زدن هدف : تمرکز و دقت در گفتار و تقویت دریافت . شعر یا داستانی می خوانیم از دانش آموزان می خواهیم خوب گوش دهند و پایان آن را حدس بزنند . این تمرین به شیوه های دیگری نیز قابل تعمیم است . مثلاً یک کلمه دو هجایی می گوییم واز دانش آموزان می خواهیم کلمات دو هجایی دیگری بگویند . یا بخش اول کلمه ای را می گوییم تا آنان بخش دیگر ان را حدس بزنند .  7-مسابقه شنیدن هدف : تمرکز در شنیدن و به خاطر سپردن . نام چند شی را فقط یک بار می گوییم یا روی تخته می نویسیم و پاک می کنیم . آن گاه از بچه ها می خواهیم نام اشیای پاک شده یا گفته شده را بگویند . به جای چند شئ ازیک جمله بلنداستفاده کردتعدادکلمات باتوجه به سطح متغیر خواهد بود.. ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌴یادگیری مستلزم مشارکت فعال و سازنده یادگیرنده است ، بنابراين : یادگیری ، مستلزم توجه ، مشاهده ، یادسپاری ، فهمیدن ، تنظیم هدف ها و مسئولیت پذیری دانش آموزان است . چنین فعالیت های شناختی بدون مشارکت و درگیری فعال یادگیرنده امکان پذیر نیست . بنابراین : ایجاد محیط های یادگیری چالش انگیز که دانش آموزان را برای مشارکت فعال ترغیب کند، یکی از مهمترین وظایف معلمان است . حال محیط در کلاس درس چه ويژگيهاي دارد : 1.اجازه ندهید دانش آموزان برای مدتی طولانی صرفاً شنونده باشند . 2.برای آنان فرصت فعالیت های عملی ، نظیر : تجربه ، آزمایش و مشاهده مهیا کنید . 3.دانش آموزان را برای مشارکت در بحث های کلاسی و سایر فعالیت ها به همکاری ترغیب کنید . 4.برای کمک به دانش آموزان ، در فرایند یادگیری ، علائق و آرمان های آنان را هم مد نظر قرار دهید . 5.فرصت بازدید های علمی از مراکز صنعتی را فراهم کنید . ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh
👈یادگیری سطوحی دارد . هر چقدر ذهن یادگیرنده در مسیر یادگیری بیشتر فعال و درگیر باشد ، عمق یادگیری بیشتر خواهد شد . ✍ 🕯 @tadris_khallagh 🕯 Eitaa.com/tadris_khallagh