4_5935887395709781060.ppsx
1.89M
پاورپوینت آموزشی جهت پر کردن فرم خام #طرح_درس بر اساس #سند_ملی و طرح بلوم تهیه :خانم آمنه آقایی منطقه ۲تهران
برنامه ppsx رانصب کنید
ازاقدام پژوهی و درس پژوهی
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه ی فوق العاده ویژه ی معلمان و سایر کارمندان ....
اونقدر منتشر کنید برسه به دست آقای #رئیسی
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
12.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹براندازها وقتی فیلم و عکس های زندگی میلیونها بیخانمان آمریکایی را میبینند، ادعا میکنند: به بیخانمان ها در آمریکا اندازهی یک کارمند ایرانی حقوق میدهند!
🔹ولی ببینید کیفیت زندگی کارمندان آمریکایی را از زبان رسانههای آمریکایی
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
هدایت شده از بانوی بروز
🔴چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟
حقوق بالا نوش جان اساتید فعال در تولیدعلم و فناوری، اما استادی که فقط درس میدهد چرا باید ۷-۸برابر یک معلم حقوق بگیرد؟
مجلس، اشتباهش در بودجه۱۴۰۰ را اصلاح، تبصره جهش حقوق اساتید را حذف و #نوبخت را ممنوعالخروج و دادگاهی کند
S.Amir Sayyah
✾•#بانوی_بروز
🌱@banuie_beruz🌱
Eitaa.com/banuie_beruz
••┈┈┈••✾••✾••✾••┈┈┈••
#مدیریت_زمان
#مهارت_زندگی
چه کار کنیم تا وقتمون تلف نشه!
👆🏼افراد موفق از وقتشون نهایت استفاده رو میبرن و زمانشون رو هدر نمیدن.
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
🔹💠 #لبخند
استادمون یه ترم می یاد درس می ده ،
من یه شبه جمعش می کنم،
حالا کی استادتره
اون یا من ؟😂
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
هدفمندحرکتکن1.mp3
5.86M
#صوت_انگیزشی
#زندگیساز
🔹اهدافتان را روشن کنید وحرکت کنید.
🔹 تصمیم بگیر که جزء کدوم دسته از آدمها می خواهی باشی.
🔹 اگر اون شرایط مطلوبی که دلت می خواد نداری ، مقصر فقط خودتی.
🔹 بدبخت بودن راحته، تلاش کردن برای زندگی دلخواه هنره.
🔹 با ایمان حرکت کن.
🔹 هر روز کمی صبورتر ، بخشنده تر و پر تلاشتر از دیروز باش.
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
💢 تقویت گوش دادن ومراحل آن...
توجه به هر یک از مراحل و انواع آن ، به شنونده کمک می کند این مهارت را تقویت کند و در مقابل ، بی توجهی به هر یک از این مراحل موجب نا توانی در گوش دادن و در نتیجه باعث شکست تحصیلی و مانع رشد مهارت های زبانی دیگر و مانع رشد اجتماعی و علمی می شود .
تمرین های تقویت گوش دادن
1-شعر خوانی و قصه گویی
هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن انتقادی .
پس از خواندن شعر یا داستانی مناسب ، چند سوال از محتوای آن ها طرح می کنیم و از دانش آموزان می خواهیم ضمن پاسخ دادن به سوالات در باره دلایل و انگیزه ها نیز سخن بگویند . همچنین می توانیم برای آزمایش میزان دقت دانش آموزان ، از آنان بخواهیم داستان را دوباره تعریف کنند یا هر یک بخشی از آن را بگویند .
2-داستان گویی
هدف : تمیز دادن واقعیت از رویا.
داستانی را در کلاس می خوانیم که جنبه های تخیلی و واقعی آن در هم آمیخته باشد ؛ سپس از دانش آموزان می خواهیم به دقت گوش دهند و بگویند کدام بخش ها واقعیت داشت و کدام غیر واقعی و تخیلی بود .
3-رنگ کردن
هدف : پیروی از دستورالعمل ها از طریق گوش دادن .
تصویر ی رنگ نشده را تکثیر وبین دانش آموزان توزیع می کنیم . آن گاه از دانش آموزان می خواهیم به دقت به دستورالعمل ها گوش دهند و نقاشی را، طبق مراحل گفته شده ، رنگ آمیزی کنند .
4-گوش دادن دادن به قصه
هدف : ایجاد تمرکز برای گوش دادن .
نوار قصه ای از طریق ضبط صوت پخش می شود ؛ پس از اتمام قصه ، تعدادی سوال از محتوای آن طرح می گردد تا دانش آموزان به آن ها پاسخ دهند .
5-درست و نادرست
هدف : تشخیص درست از نا درست .
جمله هایی به دانش آموزان می گوییم که از نظر منطقی یا دستور زبان ، نادرست باشد . آنان پس از دقت در گوش دادن ، باید موارد نادرست را مشخص کنند . همچنین می توانیم در آن متن ، کلماتی را با تلفظ اشتباه بخوانیم تا دانش آموزان ضمن تشخیص آن کلمه ، تلفظ صحیح را بیان دارند .
6-حدس زدن
هدف : تمرکز و دقت در گفتار و تقویت دریافت .
شعر یا داستانی می خوانیم از دانش آموزان می خواهیم خوب گوش دهند و پایان آن را حدس بزنند . این تمرین به شیوه های دیگری نیز قابل تعمیم است . مثلاً یک کلمه دو هجایی می گوییم واز دانش آموزان می خواهیم کلمات دو هجایی دیگری بگویند . یا بخش اول کلمه ای را می گوییم تا آنان بخش دیگر ان را حدس بزنند .
7-مسابقه شنیدن
هدف : تمرکز در شنیدن و به خاطر سپردن .
نام چند شی را فقط یک بار می گوییم یا روی تخته می نویسیم و پاک می کنیم . آن گاه از بچه ها می خواهیم نام اشیای پاک شده یا گفته شده را بگویند . به جای چند شئ ازیک جمله بلنداستفاده کردتعدادکلمات باتوجه به سطح متغیر خواهد بود..
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌴یادگیری مستلزم مشارکت فعال و سازنده یادگیرنده است ،
بنابراين :
یادگیری ، مستلزم توجه ، مشاهده ، یادسپاری ، فهمیدن ، تنظیم هدف ها و مسئولیت پذیری دانش آموزان است . چنین فعالیت های شناختی بدون مشارکت و درگیری فعال یادگیرنده امکان پذیر نیست . بنابراین : ایجاد محیط های یادگیری چالش انگیز که دانش آموزان را برای مشارکت فعال ترغیب کند، یکی از مهمترین وظایف معلمان است .
حال محیط #یادگیری_مشارکتی در کلاس درس چه ويژگيهاي دارد :
1.اجازه ندهید دانش آموزان برای مدتی طولانی صرفاً شنونده باشند .
2.برای آنان فرصت فعالیت های عملی ، نظیر : تجربه ، آزمایش و مشاهده مهیا کنید .
3.دانش آموزان را برای مشارکت در بحث های کلاسی و سایر فعالیت ها به همکاری ترغیب کنید .
4.برای کمک به دانش آموزان ، در فرایند یادگیری ، علائق و آرمان های آنان را هم مد نظر قرار دهید .
5.فرصت بازدید های علمی از مراکز صنعتی را فراهم کنید .
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh
👈یادگیری سطوحی دارد . هر چقدر ذهن یادگیرنده در مسیر یادگیری بیشتر فعال و درگیر باشد ، عمق یادگیری بیشتر خواهد شد .
✍ #تدریس_خلاق
🕯 @tadris_khallagh 🕯
Eitaa.com/tadris_khallagh