4@4x.png
138.3K
🍃 طرح۱
طراحی خلاقانه برگه امتحانی برای سوالات امتحانی
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b
شاگردم اومد گفت خانوم این حکومت با #حجاب اجباریش دست و پای خانمها رو برای پیشرفت بسته، گفتم لطفا بیشتر شرح بده ببینم چه جوری بسته؟چون من خودم با حجاب بودم بهترین رتبه در کنکور شدم به هر موقعیت اجتماعی و شغلی هم که دلم می خواست رسیدم،
حجاب هیچ وقت مزاحمم نبود
بعد یک کمی فکر کرد و کلاس هم سکوت مطلق بود ، گفت خانم الان که فکر می کنم نبسته ، خانواده های خودمون هستند که جلوی پیشرفت ما رو می گیرند ، نه حجاب یا حکومت.
#رؤیا
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b
🔺️دیرهنگامترین گلهای تاریخ #جام_جهانی:
1. مهدیطارمی: ۱۳+۹۰(انگلیس،۲۰۲۲)
2. رامین رضائیان: ۱۱+۹۰ (ولز، ۲۰۲۲)
3. روزبه چشمی: ۸+۹۰ (ولز، ۲۰۲۲)
4. نیمار: ۷+۹۰ (کاستاریکا، ۲۰۱۸)
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷 #استوری کنید
🔹 مردم ما لیاقت #شادی را دارند.
#برای_ایران
#پرچم_ایران_بالاست
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b
#دسته_بندی_دانش_آموزان_ضعیف
🔻در رابطه با عملکرد تحصیلی ضعیف دانش آموزان می توان آنها را به 4گروه تقسیم کرد:
#گروه_اول کسانی هستند که اصلا سراغ درس خواندن نمی روند و درس خواندن جزء اولویت های آنان نیست. این افراد حاضرند هر کاری به جز درس خواندن انجام بدهند.
#گروه_دوم کسانی اند که تصمیم به درس خواندن می گیرند و مقدمات مطالعه را هم فراهم می کنند ولی بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه حوصله شان سر می رود و رهایش می کنند. و یا به گفته خودشان انگار کتاب قرص خواب است و زودی خوابشان می گیرد. این افراد اراده ضعیفی در به اتمام رساندن کاری را دارند و ثابت قدم نیستند.
#گروه_سوم آن دسته ای هستند که برای درس خواندن برنامه دارند. آنان تصمیم هم می گیرند و چه بسا 45 دقیقه تا 1 ساعت هم مطالعه کنند ولی در پایان برای جمع بندی و ارزشیابی عملکردشان ضعیف است انگاری هیچی نخوانده اند. دقیقا مثل آن دانش آموزانی که اظهار می کنند: "نمی دانم چرا هر چه می خوانم هیچی وارد کله ام نمی شود." یا " خواندن و نخواندن من هیچ فرقی بحالم ندارد.
#گروه_چهارم کسانی هستند که برای درس خواندن برنامه ریزی می کنند و هدف هم دارند. آنها بر عکس گروه سوم در پایان جمع بندی و ارزیایی خودشان عملکرد خوبی دارند ولی وقتی وارد مدرسه می شوند قادر به پاسخگویی شفاهی و کتبی نیستند. مثل دانش آموزانی که می گویند: " من هر چی می خوانم هنگام امتحان همه اش فراموش می شوند" یا "توی خونه خیلی خوب جواب می دهم ولی وقتی معلم می پرسد هر چه به مغزم فشار وارد می کنم هیچی یادم نمیاد."
حال برای هر گروه از دانش آموزان راهکار خاصی وجود دارد.
#راهکارها
#دانش_آموزان_گروه_اول نیاز به #ایجاد_انگیزه دارند تا بتوانند درس خواندن را جز اولویت هایشان قرار بدهند. انگیزه برای این دانش آموزان حکم موتور ماشین را دارد که وقتی روشن شود ماشین هم حرکت می کند.
#گروه_دوم نیازمند #هدف-گزاری کوتاه مدت و #مدیرت_زمان می باشند. آنها باید ابتدا زمان های کوتاه را هدف گزاری کنند و به مرور، زمان مطالعه را افزایش بدهند. همچنین باید مدیریت زمان و برنامه ریزی طراحی کنند.
#گروه_سوم عوامل #حواسپرتی_بالایی دارند. باید روی تقویت تمرکز حواس آنها کار کرد. همچنین آشفتگی ذهنی آنها را باید بررسی کرد. علاوه براین روش های مطالعه را باید به آنها آموزش داد.
#گروه_چهارم #اضطراب_امتحان دارند. این افراد به احتمال زیاد دارای والدین کمال گرا با سبک فرزندپروری مستبدانه هستند. انتظارات تحصیلی از آنها بالاست. در واقع این دانش آموزان از پیامدهای نمره کم امتحان می ترسند و چه بسا با تنبیه های شدیدی مواجه بشوند. پس باید روی کاهش اضطراب آنها کار کرد و در بیشتر مواقع باید جلسات مشاوره خانواده برگزار بشود تا منبع اضطراب که والدین هستند را تغییر داد.
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b
♻️روش چندحسی ( مختلط )
استفاده از این روش، مستلزم به کار گرفتن همهی حواس است و جریان یادگیری از طریق تمام حواس صورت میگیرد.
🔵 از طریق کاربست این روش میتوان؛
- مطالب و مهارتها را درک کرد،
- ارتباط موثرتری برقرار کرد،
- مهارتها و مطالب را از یک موقعیت به موقعیت دیگر تعمیم داد.
🔴 در یادگیری روش چندحسی از همه حواس استفاده می شود. به بیان دیگر؛
🔻 یادگیری بصری؛ که 75 % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است.
🔻 یادگیری سمعی؛ که 13 % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن است.
🔻 لمس کردن؛ که 6% از مجموع یادگیری ما از طریق لمس کردن است.
🔻 چشیدن؛ که 3% از مجموع یادگیری ما از طریق چشیدن است.
🔻 بوییدن که 3% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است.
اما تحقیقات نشان داده که هر کدام از حواس میتوانند آثار ماندگاری در حافظه به جا بگذارد. مثلا؛ با استشمام یک بوی خاص، میتواند یک خاطره برای شما زنده شود. یا با چشیدن یک غذای خاص.
✍ #تدریس_خلاق
https://eitaa.com/joinchat/1226768409C0c42db793b