eitaa logo
طیبات ( بانوان طراز انقلاب اسلامی )
68 دنبال‌کننده
369 عکس
290 ویدیو
33 فایل
(با هدف آشنایی با آموزه های دینی و ارتقاء سطح آگاهی های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی(تربیت دینی و بصیرت سیاسی). حضور برای همگان (آقایون و خانوما) آزاد است
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ دوستدار اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است"" خانمها در نزد اهلبیت از جایگاه خاصی برخوردارند بسیار محترم و ارزشمند هستند. چون که آنها خدا می باشند. و در مکتب اهلبیت توصیه های زیادی در رعایت حالشان و احترام و محبت به زنها وارد شده و هر کس می خواهد شیعه و پیروی اهلبیت باشد باید از نظر فکری و رفتاری خودش را به اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نزدیک کند و در این خصوص باید به اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) اقتدا کرده و به کند. 🌟 امام جعفرصادق (عليه السلام) میفرمايند: ✍ كل من اشتد لنا حبا اشتد للنساء حبا، هر كس بيشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد، به (همسرش) نيز بيشتر دوستی مى كند. @taeebat
بسم الله الرحمان الرحیم سؤال شده در مورد این حدیث: هنگامیکه فتنه ها همه شهرها را فرا بگیرد به قم و ا پدطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است. پس چرا ویروس کرونا مثل بقیه شهرها درقم هم شیوع پیدا کرده؟ پاسخ: همه ما در قرآن داستان قوم حضرت یونس را شنیده ایم که به دلیل گناه فراوان، مستحق عذاب الهی شدند، نشانه های عذاب آمد تا حدی که حضرت یونس از بین قومش رفت تا به عذاب آنها دچار نشود، اما همان موقع قوم توبه کرده و به درگاه خداوند تضرع کردند و خداوند( بدا) حاصل کرد. یعنی وعده قطعی عذاب را به دلیل توبه قوم یونس تغییر داد و بدا حاصل شد و توبه گناهکاران پذیرفته شده و دوباره حضرت یونس به میان آنها بازگشت و در رفاه و نعمت مادی و معنوی‌ زندگی کردند. بنابراین بدا تغییر در امری ست که قطعی شده. در این حدیث آمده بلا از قم دفع شده است چرا که شهر قم از همان زمان اهل‌بیت، شهری شیعه اهل‌بیت علیهم السلام و پیرو دین حق بود. ، در گذشته، علما و مردم قم به دلیل ارادت ویژه ای که به اهل‌بیت و تشیع داشتند همواره از امامزادگان دعوت می‌کردند تا برای ارشاد و راهنمایی به شهر قم بیایند. به همین دلیل سینه به سینه نقل شده بعد از شهر کربلا بیشترین امام زاده را قم دارد. یعنی به دلیل ارادت مردم این شهر به اهل بیت، خداوند و ائمه هم لطف و عنایت خود را به این شهر و اهالی آن جاری و ساری کردند. حالا اگر در همین شهر گناه زیاد شود و مردم به سمت دنیاپرستی و بی حجابی بروند و از امام خود غافل شوند چه اتفاقی میفتد؟ در حدیث بدا واقع می‌شود. یعنی وقتی قرار بوده شهرقم در پرتو ارادت به دین و اهل بیت شهری ایمن باشد وقتی گناه و غفلت در این شهر زیاد شد این لطف الهی هم برداشته می‌شود. ممکن است بگوییم در همه جهان گناه زیاد است. پاسخ این است که همه جهان دچار مشکل و بدبختی و بن بست شده اند. چین ابرقدرت صنعت و صادرات جهان با یک ویروس ضعیف در حال شکست اقتصادی و مرگ. و میر است. جنگل‌های استرالیا ماههاست در آتش می‌سوزد و مردم آواره اند. در سوریه جنگ و فقر بیداد می‌کند. فرانسه بیشتر از یکسال است درگیر اعتراضات مردم و راهپیمایی هفته به هفته آنها در اعتراص به بی عدالتی ست. لبنان سالهاست در آتش جنگ و اختلاف دست و پا می‌زند. آمار خودکشی مردم ژاپن رکورد جهانی دارد آمار کشته های آنفولانزا در آمریکا بیشتر از کروناست. و هر کشوری به نحوی در آتش گناهان خود می‌سوزد. ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس.(آیه 41 سوره روم) فساد در دریا و خشکی به خاطر گناهان انسانها آشکار شده. پس تا وقتی حدیث امنیت قم پابرجاست که شهر قم مثل گذشته جایگاه دفاع از اهل بیت و فرزندان اهل بیت علیهم السلام باشد. اما وقتی بی حجابی و ماهواره و.... در قم هم مثل بقیه شهرها رواج پیدا کند مردم باید منتظر بدا و تغییر در مضمون حدیث باشند. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ممکن است برخی بگویند ویروس کرونا و همه این مشکلات از آمریکا و اسرائیل نشأت گرفته. حتی اگر اینگونه باشد مگر ما داستان انار و شیعیان بحرین را فراموش کرده ایم؟ وزیر ناصبی بحرین اناری به شیعیان نشان داد که اسم سه خلیفه بر آن نوشته بود و گفت عالَم آفرینش به حقانیت اهل تسنن شهادت می‌دهد یاپاسخ این سوال را بیاورید یا همه باید از تشیع و اهل بیت رو برگردانید. علما و شیعیان بحرین سردرگم از پاسخ این سوال سه روز مهلت خواستند. شب اول و دوم دعا کردند اما پاسخی نیافتند. شب سوم یکی از علما به بیابان رفت و با گریه و زاری از امام زمان کمک خواست و امام زمان پاسخ داد و مشکل شیعه حل شد و دین بحرین، تشیع شد و شیعیان با سربلندی در آنجا زندگی کردند. وقتی از حضرت مهدی پرسیدند چرا روز سوم جواب ما را دادید حضرت پاسخ دادند خودتان سه روز مهلت خواستید. اگر همان جا میگفتید ما امام زمانی داریم که در هر زمان پناه ماست همان جا پاسختان را میدادم. عزیزان! یکسال زلزله یکسال سیل یکسال کشتی سانچی یک سال سقوط هواپیما و امسال کرونا آیا وقت آن نرسیده بفهمیم که همه اینها بلای دوری از کشتی نجات است؟ حتی اگر آمریکا و اسرائیل این ویروس را درست کرده باشند( مثل آن وزیری که حقه بازی کرده بود و امام زمان پاسخش را داد) اگر ما به امام زمان که یدالله است متوسل شویم دشمن را نابودمیکند. مکرش را به خودش بر می‌گرداند. ما در دست توسل زدن به امام زمانمان کوتاهی کردیم که دست دشمن به‌سوی ما دراز شده. پس از خواب غفلت بیدار شویم. محبت امام زمان علیه السلام و زیبایی‌های ظهور را برای همه بگوییم و همه با هم برای تعجیل فرج دعا کنیم که کشتی نجات ظهور کند و قم و ایران و همه مستضعفان جهان را نجات دهد. چرا باید در کشور شیعه امام زمان اکثر مردم فکر کنند امام زمان برای کشتار ظهور می‌کند؟ چرا جوانان ما از ظهور می‌ترسند؟ همه اینها دلیل کوتاهی ما در حق اماممان است. @taeeba @taeebat
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@taeebat 🎬 بررسی محورهای ابلاغیه رهبر انقلاب درباره سیاست‌های کلی «سلامت» در سال ۱۳۹۳
سلام.آخرین توصیه WHO(سازمان بهداشت جهانی) برای پیشگیری از کرونا: ۱- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمیشود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دستهای خود را به بینی و دهان خود بزنید. ۲- ویروس کرونا در سطوح پارچه ای تا ۶-۱۲ ساعت و فلزی ۱۲- ۲۰ساعت و در سطح استیل تا ۲۰ روز زنده است. ۳- این ویروس تا ۶۰- درجه سانتیگراد زنده ولی در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به بالا میمیرد، پس بهتر است شستشوها و نظافت ها را با آب گرم انجام داد. ۴- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین میرود.۵- لباس ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژ ها خشک کنید.۶- با آب گرم حمام کنید.۷- بهیچوجه آب سرد و غذای سرد نخورید، آب گرم (چای گرم ، قهوه گرم ، و دمنوشهای گرم) بنوشید.۸- کلونی ( اجتماع) اصلی این ویروس در بینی است، پس مرتب بینیتان را با آب گرم شستشو دهید. ۹- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود. ۱۰-محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد. ۱۱-** مهم** در طول روز چندین مرتبه بمدت ۱۰-۱۵ ثانیه نفستان را نگهدارید و سپس بازدم انجام دهید، اگر سرفه پیدا کردید و یا تنگی نفس حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. نگذارید به مشکل تنفسی دچار شوید و سپس به دکتر مراجعه کنید چون شاید دیر باشد. ۱۲- اگر به بیرون از خانه میروید( کارمند، کارگر، مغازه دار و...)هستید، اولا : فاصله ۱/۵متری از دیگران را مراعات کنید و دوما: مهم بعلت اینکه این ویروس سنگین است (حدود۴۰۰-۵۰۰ نانومتر ) و به زمین می افتد پس کفشهایتان منبع مهم آلودگی است بهیچوجه آنرا داخل خانه نیاورید . ۱۳- موقع عطسه کردن تا جائیکه امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه ول نکنید تا تمام ترشحات جذب شود و پراکنده نشود.۱۴- بعلت درشت بودن این ویروس هر ماسکی میتواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد( پارچه ای ، ویبریلی، با دستمال کاغذی و... )بشرطیکه خشک باشد یعنی باید ماسکها را مرتبا عوض کرد . ۱۵- لزومی ندارد همه ی لباسهاییکه میپوشیم را بشوریم بلکه روی شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آنرا پاک میکند.۱۶- پس از شستشوی دستها وقتی به جای آلوده نمیرویم دستهایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم. با آرزوی سلامتی برای همه ی انسانها : پرستار امدادگر @taeebat
💥ماجرای متدینین و علوم تجربی ✒️سید محمد هاشمی (استاد سطوح عالی حوزه) 🔸 ازحدود قرن 16 میلادی علوم تجربی قدرتی فراوان یافت. بشرِ عصر جدید با عبور از تفسیرهای متکثر و تکراری از نوشته جات یونانی و با رفتن در آزمایشگاه تلاش کرد فهم دقیق تری از طبیعت به دست آورد. تلاش های فلسفی فرانسیس‌بیکن و دکارت و تلاش جدی نیوتون و تعریفِ دقیقِ (در آن زمان)مکانیکی او از عالم توانسته بود بسیاری از پرسش های بشر به صورت عددی و ریاضی پاسخ دهد. نکته جالب اینکه عالمانِ علوم تجربی گرچه زمانی سودای قطعیت در سر داشتند اما پس از تحقیقات هیوم و بررسی های او پیرامون علیت و استقراء و نفی قطعیت فلسفی برای گزاره های تجربی، باید گفت تا امروز کسی نتوانسته ادعای قطعیتِ این علوم را ثابت و از آن دفاع کند. 🔸 این علوم در کنار تفسیر فلسفی مدرن جهانبینی جدیدی برای انسان ساخته بود و به تدریج و بنا بر قولی پس از جنگ ایران و روسیه در دوران فتحعلی شاه، این جهان بینی از دروازه های کشورهای اسلامی و خصوصا ایران عبور کرد. به نظر می رسد در سده گذشته سه دیدگاه بین متفکران اسلامی و عموم متدینین در مقابل این علوم تجربیِ مدرن دیده شده است: 🔹شیفتگی افراطی بخشی از علمای اسلامی وقتی کارایی و ادعای قطعیت و دقت این علوم را دیدند به یکباره دامن از دست دادند و دل به این علوم بستند. متاسفانه این گروه بدون توجه به جوهره علوم تجربی مدرن و روش شناسی و پیش فرض های فلسفی آن، تلاش کردند بسیاری از گزاره های الهیاتی را به نوعی با یافته های تجربی گره بزنند، کار به تلاش برای توضیح معراج‌نبی‌اکرم (ص) با ماده و انرژی اینشتین رسید. و یا برخی تلاش کردند بسیاری از روایاتی را که به نوعی در عالم ماده تاثیری ماورایی را توضیح می داد در قالب تجربیات و کشفیات جدید بریزند. کتابهایِ برخی روحانیون از دهه سی تا دهه شصت و حتی گاهی تا امروز پر است از تلاش برای پیوند علوم تجربی مدرن و الهیات اسلامی. کار به جایی رسید که نهج البلاغه ای ترجمه شد و پاورقی های آن پر شده بود از «ایسم» های متعدد. تلاش های بازرگان، رشید‌رضای مصری، علی‌الوردی عراقی و ... را نیز می توان در همین فضا فهم کرد. (با تمام تفاوت ها) تا امروز هم برخی طلاب دغدغه مند برای دفاع از اسلام همین تلاش را ادامه می دهند و تلاش می کنند «فَکت» های تجربی را سریع به یکی از عناصر دینی پیوند بزنند. به نظر می رسد این نگاه ضربه مهلکی به الهیات اسلامی زده و حجیتی کامل به علوم تجربی در میان عامه متدینین داده و از این جهت آسیبی شدید به اندیشه اسلامی زده است. مشکل بزرگ این جریان برخوردِ عوامانه، غیر عالمانه و غیر منتقدانه با علوم تجربی است. به همین دلیل شما نمی توانید 10 صفحه بحث پیرامون فلسفه علم در میان ایشان ببینید. 🔹 دشمنی افراطی بخش دیگری از دینداران علم نزاع با این علوم برداشتند. این جریان هر صورتی از علوم جدید را نوعی حرکت شیطانی و برآمده از مرکز کفر می دانست و نیت پنهانی آن را نابودی دین. این نوع از نزاع امروز در قالب طب‌اسلامی و یا برخی شوون دیگر خود را نمایان کرده است و در همین قضیه اخیر پیرامون ویروس کرونا اوج خود رسید. نگاهی بدبینانه که تمامی توصیه های پزشکی جدید را فقط پیشنهاداتی جهت نابودی مسلمین و از بین رفتن آنها می داند و حتی مدعی می شود که چیزی به نام بیماری واگیردار وجود ندارد. این دسته به جهت آن که هیچ برخورد منتقدانه ای با بنیادهای فلسفی علوم تجربی ندارند تلاششان نیز در نهایت به هیچ نقد و نفی ای منجر نمی شود و به نظر من علوم تجربی و علوم انسانیِ تجربی مدرن را در کشور ما بسیار قدرتمند تر می کند و مقدمات براندازی کامل بنیان های اجتماعی اسلام (رنسانس) را فراهم می آورد.(برخی جریان ها مانند فرهنگستان یا فردیدی ها تلاش داشته اند در اینجا برخوردی عالمانه داشته باشند.) 🔹نگاه واقع گرایانه اما در میان مسلمین بزرگانی نیز ظهور کرده اند که با برخورد منتقدانه و جدی با بنیادهای اندیشه مدرن، علوم تجربی را نیز ذیل همان بنیادها شناختند و توانستند موضعی اصولی در برابر آن بگیرند. در این موضع، علوم تجربی ذیل ساختارهای فلسفی و الهیاتی اسلام تعریف می شود و راه قضاوت بر علوم تجربی در حوزه الهیات بسته می شود ولی اصل این علوم و ثمره آن در زندگی بشر یکسره انکار نمی شود. یکی از نمادهای این جریان مرحوم شهیدمطهری است. ایشان هم دسته اول یعنی شیفتگان افراطی را به شدت نقد می کند (نقدهای مفصل و مکرر بر بازرگان و علی الوردی) و هم دشمنان افراطی را واپس گرا و متحجر می داند (فصل دوم کتاب انسان و ایمان). به نظر می رسد رمز توفیق ایشان در این مواجهه شناخت کامل و اجتهادی اسلام و شناختِ خوب و دقیق از غرب است (دو دسته فوق یا فاقد یکی یا هر دو هستند). لذا اگر اسلام را با تمام هویتش بشناسیم میتوانیم نسبت دقیق تری با فرآورده های غرب برقرار می کنیم. @taeebat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا