🌷 رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد:
🔹بزرگداشت شهدا، زنده نگه داشتن ایستادگی در مقابل جنگ روانی دشمن است
👈 جوانان دوران دفاع مقدس، با تمام وجود در مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دستاندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقبنشینی واداشتن ملت ایران در عرصههای گوناگون، شناخت تواناییهای خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند . در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای یکی از پایههای اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگنمایی از تواناییهای دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوههای مختلف به ملت ما تفهیم و القاء میکردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیستها بترسید.
✏️ ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دلهای ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود میکند، پُر نیست.
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقبنشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقبنشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدانهای سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.
✏️ ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواستههای دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولتهایی که با ملتهای بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواستههای مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و تواناییهای خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، میتوانند به خواستههای آنها «چَشم» نگویند.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای، نتیجه بزرگنمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی،قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است.
✏️ رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشتها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت.
✏️ ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم بهگونهای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دستاندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود. ۱۴۰۳/۵/۲۴
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پابوسی حرم امیر المومنین علیه السّلام توسط حضرت آیتالله ناصری
@FarsMaaref
1.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انصارالله یمن: ملّتهای مسلمان که تعداد آنها حدود ۲ میلیارد نفر است کجا هستند
شاهزادهی یمنیما
اویس قرنی ما از مسلمانان تعجب میکند که کجا هستند و چرا بهخود نمیجنبند!
ولی جایز است که ما تعجب کنیم که این مردان بزرگ از کجا پیدا شدهاند و مردانه اینگونه میایستند !
تاکید بر غیرت و شرف نسبتی بوده که همیشه در دوران جاهلی حتی اعراب به خود میبستهاند و داشتهاند! آنقدر که گاهی یک دهه از عمر خویش را برای خونخواهی در بیابانها میگشتند و میمردند! ولی عجیب این است که در جهان امروز این مردان بزرگ آب شرف و شجاعت و مردانگی را از کدام سرچشمه مینوشند که تمامی ندارد!
وقتی که علما و شجاعان و مردان دیندار از ترس فکرشان دچار لغزش و تردید میشود اینها چگونه میمانند!
رحمت خدا بروح بلند
روحالله خمینی و سید ما خامنئی
یه دنیا تلاوت
استاد #شحات
و فرزندانشون
و برخی قاریان
به سبک شحات
👇👇👇
@shahhatha
@shahhatha
@shahhatha
3.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کانال جلسات خانگی قرآن و عترت1_3956661241.mp3
زمان:
حجم:
6.98M
💠 ترتیل جزء شانزدهم
#قرآن_کریم با صوت
استاد صدیق #منشاوی
🌷🌹🌷
#قرآن_کریم
#مادران_قرآنی
#روزانه_یک_جزء
#ستاره_های_زمین
#جلسات_خانگی_قرآن
#هر_مسجد_پایگاه_قرآن
1.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: این نظام قطعه ای از بهشته
🔻 قدر این نظام مقدس را بدانید؛ اجازه ندهیم مجددا کربلا رخ دهد تا بعد از آن امت اسلام تازه بفهمند چه نعمتی را از دست دادند...
4.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دودوتا چهارتا نمیشه
دودوتا هرچی امام حسین
علیهالسلام بگه
باور نداری؟
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۱-همه ی مان لابد اینها را شنیده ایم و خوانده ایم
همه جا کربلا
همه جا نینوا
کل یوم عاشورا
کل ارض کربلا
همه جای زمین
شده باز اربعین
امشب که کوفه بودم یک لحظه بدیهی ترین چیز باز یافتم شد
که چقدر قصه ی زیارت در اربعین با غیر اربعین فرق دارد . فرقی ندارد که کجا باشی هرجا که باشی(ایران یا عراق، کنار موکب محله ی خودتان یا موکب های نجف یا کربلا و...) مهم این است که خودت را در ماجرا و قصه ی اربعین پرت کرده باشی. همینکه در قصه باشی در همه کوچه پس کوچه های قصه حاضری و همه ی قصه با تو قصه است. با اینکه هنوز پیاده روی اربعین امسال را شروع نکرده ام اما انگار همه ی تبعات و پی آمد های ظاهری و باطنی اربعین را تجربه کردم( چه از خسته گی و بدن درد و گرفتگی عضلات تا یکدل شدن با همه، و همه چیز را با جماعت اربعینی سیر و سیاحت کردن و الی آخر که من قد و اندازه ی گفتنش را ندارم و خودتان حتما با دل و جان تجربه اش کرده اید. همه و همه را)
قصه، اربعین، جابر
۲- اگر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنی نداشت قاعدتا باید بعد از قصه ی حسین نقطه ی پایان اسلام را میگذاشتیم و همه چیز تمام شده بود اما میبینیم جابر مکر روزگار را نمیخورد و کوتاه نمی آید و بعد از عاشورا هنوز در نگاه به حسین خود را در ماجرا پرتاب می کند و قصه اربعین را از سر میگیرد و چیز دیگری با او شروع میشود
و این قصه ی کل یوم... و کل ارض... برای همه ی ما همچنان به نحو خودمان ادامه دارد
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۳- گفتم جابر مکر روزگار را نخورد، قطعا این حرف ابهام دارد
شاید نشود آنچنان با توضیح و تفسیر از ابهام درش آورد.
اگر بخواهم اشاره ای کنم اینقدر می فهمم که چنان هزینه ی شهادت ابا عبدالله بالا بود که هر کسی تاب ماندن در آن موقع و مقام را نداشت، هرکسی توان و باور این را نداشت که بشود بعد از ابا عبدالله راهی را ادامه داد و قصه ای را شروع کرد. همه را بهت گرفته بود و بیرون آمدن از این بهت به این راحتی نبود و ته تهش به خاطر نشناختن وقت و تاریخ خودشان آنها که به پیامبر و اهل البیت محبت داشتند برای آرام کردن و راضی کردن خودشان در فکر انتقام بودند که یا کشته شوند یا بکشند و عده ی دیگرشان هم مایوسانه گوشه نشین شدند.
شاید همه ی این حوادث به نحوی، (کم یا زیاد) مکر روزگارشان بود. اما جابر دچار چنین مکری نشد. او نه خواست انتقام بگیرد و نه از راه و قصه ی امام کوتاه بیاید. او راهی را رفت که هیچکس نرفت که به ظاهر کار خاصی هم نبود و سر و صدایی هم نداشت. ولی از اتفاق راهی که او رفت به آینده راه پیدا کرد و ما در امروز تاریخ هنوز در قصه و صحنه ی هنرمندانه ای که جابر خلق کرد در رفت و شدیم و نقش مان را پیدا میکنیم و بیش ازینکه قصه ی او مال دیروز باشد مال امروز و آینده ی ماست.
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۴- در دعای سمات میخوانیم که «وَ آمَنّا بِهِ وَ لَم نَرَهُ صِدقاً وَ عَدلاً»؛ یعنی به پیغمبر ایمان آوردیم در حالی که پیغمبر را ندیدهایم
میخواهم به نابینا بودن جابر به نحو ذوقی نگاه کنم. انگار از بعد شهادت امام حرکت و روند تاریخ تا به امروز به سمتی رفت که چشم مردم( آنهم مردمی که با امام معصوم در نسبتی بودند) کم کم از دیدن امام معصوم محروم شد و از آن به بعد تا به امروز نسبت مردم با امام به نحو دیگری شده است. جابر عوض اینکه ندیدن و نابیناییش را ناتوانی و نشدن قلمداد کند. رفت و با آن قصه ای را رقم زد و طور دیگری با امام نسبت برقرار کرد که این نسبت متفاوت از نسبت دیروزیان با امام بود، نسبت او رو به فردا و آینده بود. امروز اگر ما در قصه ی اربعین حاضر شویم به نحوی همچون جابر با همین ندیدن و نابینایی مان با امام معصوم در نسبت و قصه قرار میگیریم.
@esharenakhana
#بازنشر
قصه، اربعین، جابر
۵- این تذکر باید گفته شود که این ندیدن و نابینایی برای کسانی که اهل نسبت با امام هستند ندیدن اخلاقی نیست بلکه باید گفت انگار بعد از شهادت امام تقدیر قصه را اینطور نوشته به عبارتی قصه ی نابینایی ما را از بعد ابا عبدالله اینطور نوشته اند که همچو جابر اگر میخواهیم در قصه باشیم باید دیدن دیگری را برگزینیم. و جابر که مکر روزگار را نخورد نابینایی را بهانه ی نشستن و کوتاه آمدن از قصه نکرد. بلکه قصهی نابینایی و در عین حال در نسبت بودن با امام را از سر گرفت.
@esharenakhana