eitaa logo
💞🍃✍️کمی باقرآن باشیم💞🍃✍️
150 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
10.2هزار ویدیو
65 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
می‌بینی‌حضرت‌صاحب‌دلـم؟! نظم‌دنیـاآنقدربـه‌هم‌ریختـه... ڪھ‌زمین‌وزمان،بـه‌هم‌رسیـده‌اند! اما؛ماهنـوز به‌دࢪدِنبودنت‌نرسیده‌ایم!😔 دیگرزمین‌بی‌پناهیش‌راچگونه‌فریادکند؛😢 کـه‌قلبِ‌بی‌دردِما،باورش‌کنـد؟ بی‌پناهیِ‌زمین‌که‌سهل‌است... بی‌پناهیِ‌مارانیز،همه‌فهمیده‌اند! جزخودمان..😔💔 رهـــــــــــــــــــ🌼پویان قـــــــ🌼رآن
🌷🌸🌷🌸🌷 حیا و عرض اعمال هرصبح برائمه علیهم السلام براساس مدارک دینی ارواح طیبه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه حتی پس از شهادت، حاضر و گواه بر اعمال و کردار ماست و امروز حضرت صاحب العصر امام زمان (عج) نیز اعمال و کردار و گفتار ما را میبیند و میداند و پرونده اعمال ما بر آن حضرت عرضه میشود. 🌸در روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که فرمود تعرض على رسول الله اعمال العباد كلّ صباح ابرارها و فجارها فاحذروا کارهای بندگان خدا هر روز صبح به پیامبر عرضه می‌شود چه بندگان خوب و چه بندگان بدکار پس مراقب اعمال خود باشید. [۴] 🌷🌸🌷🌸🌷 [۴]: تفسیر نمونه، ج ۸، ص ۱۲۵
فصل پنجم : آداب دخول در نماز چون که : از این مقدمات فارغ شدی و اراده دخول در نماز نمایی ابتدا کن به هفت تکبیر و دعای آنها . پس چون تکبیر گویی متذکر عظمت الهی شو و یاد جلال او نمای وذلت خود را در جنب عظمت او به نظر در آور . و چون گویی : «اللهم انت الملک الحق» . یعنی : پروردگارا ! تویی پادشاه به حق - ، قدرت نامتناهی خداوندی را و استیلا و تسلط او را بر همه عوالم متذکر باش . و چون گویی : «لبیک و سعدیک و الخیر فی یدیک و الشر لیس الیک» . یعنی : اجابت کردم تو را . و به طاعت تو حاضر شدم . و همه خیرات در دست توست . و شر و بدی رادر ساحت کبریائی تو راه نیست ، متذکر فرمان برداری او شو و همه خیرات را از او بدان . و چون گویی : «عبدک و ابن عبدک منک و بک و لک و الیک» . یعنی : من بنده وبنده زاده توام . و وجود من از توست و به سبب توست ، و از برای طاعت تو خلق شده ام . و بازگشت من به سوی توست ، ذلت و بندگی خود و پدر و مادر خود را یاد آور واعتراف کن به اینکه : اوست خالق تو و مالک تو و تو اثری از آثار او هستی . و وجود تواز اوست . و قوام تو به اوست . و ملکیت تو از برای اوست . پس تو از او هستی و او تو راو انخواهد گذاشت و رحمت خود را از تو دریغ نخواهد داشت . پس نفس ضعیف وعاجز خود را بر آستانه مرحمت او بیفکن و امر دنیا و آخرت خود را به او واگذار . و همچنین در امثال این فقرات انواع این معانی را یاد آور و منتظر فیوضات عالم اعلی باش . و خود را محافظت کن از اینکه به وساوس فاسده افتی . و چون نیت کنی باید متذکر گردی که : حال به موقف حضور پروردگار رسیدی . و چون تکبیرة الاحرام گویی باید بدانی که معنی این است که : خدا بزرگ تر و بالاتراست از اینکه وصف کرده شود . یا از هر چیزی که تصور شود بزرگ تر است . یا از آن بالاتر است که : ادراک عظمت او کرده شود . پس در آن وقت ، تفکر عظمت و جلال اوکن و به یاد آور که همه اشیا را به قدرت کامله خود از کتم عدم به صحرای وجود آورد . حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود که : «چون تکبیر گویی باید حقیرشماری در نزد کبریایی خدا هر چیزی که میان عرش اعلی و تحت الثرای است . به درستی که : خدای - تعالی - چون مطلع شود بر بنده ای که تکبیر می گوید و دل او غافل است ، می گوید : ای کاذب ! آیا مرا می فریبی ؟ قسم به عزت و جلال خودم که تو را از شیرینی یاد خود محروم می سازم . و از نزدیکی خود و شادی به مناجات خود تو رادور می کنم» . [6] پس هان ای برادر ! وقت نماز ، دل خود را ملاحظه کن اگر شیرینی نماز را می یابی ودر نفس خود از نماز بهجت و سروری ملاحظه می کنی و دل خود را به مناجات خداشاد و خرم می بینی بدان که : تکبیر تو را قبول فرمود . و اگر از لذت مناجات و شیرینی عبادت محرومی بدان که : خدا تو را دروغگو شناخته و از درگاه خود تو را رانده و از آستانه خود تو را دور افکنده . پس بر حال خود گریه کن مانند زنی که فرزند عزیز اومرده باشد . و به علاج خود پرداز پیش از آنکه حسرت و ندامت بینی . و چون تکبیرة الاحرام را گفتی و مشغول دعای استفتاح گردیدی که اول کلمات آن این است : «وجهت وجهی للذی فطر السموات و الارض» . یعنی : «روی خود را کردم به جانب آنکه آسمانها و زمینها را آفریده است» . [7] و معلوم است که مراد روی ظاهرنیست ، زیرا خدا از جهت و مکان منزه است تا رو به او شود . پس مراد این است که : روی دل خود را به سوی او کردم زنهار ، که در اول مکالمه خود با پروردگار ، در مقام دروغ نباشی ، زیرا هرگاه دل در فکر خانه و دیار و بازار و کسب و کار متوجه هوا و هوس خود باشد متوجه خدا نخواهد بود و رو به او نیاورده خواهد بود . و تو در اول سخنی که با پروردگار خود عرض می کنی کاذب خواهی بود . سعی کن که : دل خود را در این وقت از ماسوی الله خالی سازی تا لا اقل اول کلام تو دروغ نباشد . و چون بگویی : «حنیفا مسلما» . بدان که : مسلم کسی است که مسلمانان از دست وزبان او در امان باشند . پس اگر چنین نباشی دروغگو خواهی بود . پس سعی کن که قصدآن داشته باشی که بعد از این ، چنین باشی . و چون گویی : «و ما انا من المشرکین» . یعنی : «من نیستم از جمله مشرکین» . [8] شرک خفی را به نظر درآور و بدان که : اگر در نماز خود ریاکار باشی و مدح مردمان راخواهی ، مشرک خواهی بود و از تو دروغ سر زده خواهد بود . و چون گویی : «محیای و مماتی لله رب العالمین» . یعنی : «حیات و موت من از برای پروردگار عالمیان است» . [9] بدان که : این سخن بنده ای است که خود را هیچ داند و اصلااز برای خود قدرتی و قوتی نبیند . پس اگر گوینده این کلام ، خود را منشا اثری داندکاذب خواهد بود . ______ ۶ . بحار الانوار ، ج ٨۴ ، ص ٢٣٠ ، ح ٣ ٧ . انعام ، (سوره ۶) ، آیه ٧٩ . ٨ . انعام ، (سوره ۶) ، آیه ٧٩ . ٩ . انعام ، (سوره ۶) آیه ١۶٢ ارسال شده توسط نرم افزار معراج السعادة
به گورستان گذر کردم کم و بیش بدیدم حال دولتمند و درویش نه درویشی در آنجا بی کفن ماند نه دولتمند بُرد از یک کفن بیش بابا طاهر
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد_شجاعی 💥 آدمای زودرنج و حساس، جهنمی‌ترین آدمای زمینند !
10505503801939.mp3
5.82M
💙زیارت آل یاسین💙 💫🤍بسم الله الرّحمن الرّحیم🤍💫 💙میفرمایند: 💫🌺هر گاه خواستید به وسیلهء ما، به سوی خداوند متعال و مهربان💚 توجه کنید، و به ما روی‌ آورید، پس همان‌ گونه که خداوند فرموده است بگویید🌺💫 💜 💚
۱۵ 🔅آیه‌ای از سوره ملک 💠 «قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتیکُمْ بِماءٍ مَعین»*۱ 💢 امام محمد باقر در این رابطه می‌فرماید: «معنای آیه این است که بگو بیندیشید اگر امامتان غایب شد، به گونه ای که ندانید او کجاست، پس چه کسی برایتان امامی ظاهری خواهد آورد که اخبار آسمان ها و زمین و حلال و حرام خداوند را برای شما بیان کند.»*۲ 🔹 تشبیه امام به آب، بیانگر نکات ظریف و عمیقی است از جمله اینکه: هیچ کس نمی‌تواند خود را از امام بی نیاز بداند، همان طور که نمی‌توان خود را از آب بی‌نیاز دانست. غفلت و دوری از امام موجب مرگ انسانی ما می‌شود، همان طور که دوری از آب، مرگ جسمی ما را به دنبال خواهد داشت.*۳ 📌 داستان ما داستان بیشتر از هزار سال تشنگی و عطش است. کسی از منتظرِ آب نشستن سیراب نمی‌شود. همانطور که آدم تشنه به جستجوی آب می‌رود، منتظر واقعی نیز به جستجوی امامش برمی‌خیزد و برای یاری او و زمینه سازی ظهورش قیام می‌کند. 📚 ۱.سوره ملک،آیه۳۰ ۲.کمال الدین و تمام النعمه، ج۱،ص۳۲۶ ۳.کافی، ج۱،ص۳۷۶ 🌹✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم✨🌹 💚✨اللَّهُمَّ عَجِّـلْ لِوَلِيِّكَ الفـَـرَجْ✨💚 🌹 ✨🌹✨